Image default
NEWS

ΕΕ – Φουντώνει το ψηφιακό λόμπινγκ – Ποιες εταιρείες κυριαρχούν

Η Google, η Facebook Inc και η Microsoft Corp είναι οι τρεις εταιρίες που δαπανούν τα περισσότερα χρήματα για άσκηση παρασκηνιακής πολιτικής πίεσης (lobbying) στην Ευρώπη,  σε μια προσπάθεια να μην εφαρμοστούν οι νέοι αυστηροί περιορισμοί, που έχουν σκοπό να περιορίσουν τις εξουσίες των αμερικανικών τεχνολογικών κολοσσών.

Σύμφωνα με έρευνα του Corporate Europe Observatory και του LobbyControl, την οποία δημοσιεύει το πρακτορείο Reuters, οι προσπάθειες αυτές θα πρέπει να αποτελέσουν ένα μήνυμα αφύπνισης προς τους διαμορφωτές πολιτικής στην ΕΕ ώστε να ενισχύσουν τους κανόνες του λόμπινγκ. Στην ίδια έρευνα επισημαίνεται ότι ο τομέας της τεχνολογίας ξοδεύει πλέον περισσότερα  για λόμπινγκ από τους τομείς των φαρμάκων, των ορυκτών καυσίμων, των χημικών και τον χρηματοπιστωτικό τομέα, οι οποίες κυριαρχούσαν άλλοτε.

«Η αυξανόμενη δύναμη των τεχνολογικών κολοσσών αντανακλά τον τεράστιο και αυξανόμενο ρόλο του εν λόγω τομέα στην κοινωνία», αναφέρεται στην έρευνα.

«Είναι αξιοσημείωτο και θα έπρεπε να είναι αιτία ανησυχίας το γεγονός ότι οι πλατφόρμες μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτή τη δύναμη πυρός ώστε να διασφαλίσουν ότι οι φωνές τους θα ακουστούν –πάνω από αντίθετες και επικριτικές φωνές– στη δημόσια συζήτηση για το πώς θα σχεδιαστούν οι νέοι κανόνες για τις ψηφιακές πλατφόρμες.»

Σύμφωνα με την έρευνα, 612 εταιρίες, όμιλοι και ενώσεις δαπανούν περισσότερα από 97 εκατ. ευρώ τον χρόνο για λόμπινγκ στις πολιτικές της ΕΕ για την ψηφιακή οικονομία. Τα στοιχεία καταχωρίστηκαν από εταιρίες στο Μητρώο Διαφάνειας της ΕΕ έως και τα μέσα Ιουνίου φέτος.

Η Google έρχεται πρώτη με 5,75 εκατ. ευρώ και ακολουθούν η Facebook με 5,5 εκατ. ευρώ, η Microsoft με 5,25 εκατ., η Apple με 3,5 εκατ., η Huawei Technologies Co Ltd με 3 εκατ. και η Amazon.com Inc στην έκτη θέση με 2,75 εκατ., σύμφωνα με την έρευνα.

Η Google και η Huawei απάντησαν ότι θα καταχωρίσουν τα στοιχεία τους για το λόμπινγκ στο μητρώο διαφάνειας της ΕΕ.

«Έχουμε δημιουργήσει σαφείς πολιτικές προκειμένου να προστατεύσουμε την ανεξαρτησία των ανθρώπων και των οργανισμών που χρηματοδοτούμε, περιλαμβανομένης και μιας απαίτησης αποκάλυψης της χρηματοδότησης», ανέφερε η Google σε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email).

Η Microsoft ανέφερε: «Η Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν και παραμένει ένα σημαντικό ενδιαφερόμενο μέρος για τη Microsoft. Επιδιώκουμε να είμαστε ένας εποικοδομητικός και διαφανής εταίρος για τους Ευρωπαίους διαμορφωτές πολιτικής».

Το λόμπινγκ των τεχνολογικών εταιριών εστιάζει σε δύο σημαντικά τμήματα της νομοθεσίας. Ο νόμος για τις ψηφιακές αγορές αναφέρει τι επιτρέπεται και τι όχι στους τεχνολογικούς κολοσσούς και ο νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες απαιτεί από τις εταιρίες να κάνουν περισσότερα για τον έλεγχο του περιεχομένου στις πλατφόρμες τους.

Η έρευνα προειδοποιεί για την πρόσβαση της βιομηχανίας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς λομπίστες ενεπλάκησαν στα τρία τέταρτα των 270 συναντήσεων που είχαν αξιωματούχοι της Κομισιόν για τα δύο σχέδια νόμου.

Παραθέτει επίσης τον ρόλο των εμπορικών και επιχειρηματικών ενώσεων, των κέντρων σκέψης (think tank), ακόμη και πολιτικών κομμάτων στην προώθηση του αφηγήματος της τεχνολογικής βιομηχανίας.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέρριψε τις επικρίσεις.

«Η Επιτροπή είναι ανοικτή σε συναντήσεις με όποιον επιθυμεί να μιλήσει μαζί μας. Η Επιτροπή δεν ελέγχει και δεν θα ελέγξει ποιος ζητάει συναντήσεις ή πόσο συχνά. Επίσης δεν είναι θέμα της Επιτροπής να εξηγεί ή να σχολιάζει τις στρατηγικές λόμπινγκ εκπροσώπων διαφόρων εταιριών και συμφερόντων», δήλωσε ένας εκπρόσωπος σε email προς το πρακτορείο Reuters.

Related posts

Η United Media ορίζει τον George Makris Programming Director

fiber

Διπλή διαστημική και τολμηρή αποστολή για την Κίνα

fiber

Πότε θα είναι διαθέσιμο το δορυφορικό internet στην Ελλάδα

fiber

Γιατί υπήρξαν ουρές στο κατάστημα της Swatch στο κέντρο της Αθήνας – Το ρολόι που προκάλεσε… πανικό σε όλο τον πλανήτη

fiber

Check Point Software: Παραλλαγές των επιθέσεων QR Code που φτάνουν τον αριθμό των 20.000 μέσα στον Ιανουάριο

fiber

Ανάπτυξη 12% στην αγορά των smartphones το 2021 «βλέπει» η Canalys

fiber