Διαδίκτυο: Πώς και πού οι πολίτες θα μπορούν να κάνουν καταγγελία

Related

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας

Αγώνες ποδοσφαίρου, πόλο, τένις και μηχανοκίνητου αθλητισμού περιλαμβάνει το πρόγραμμα των αθλητικών μεταδόσεων της ημέρας. Αναλυτικά όλες οι επιλογές: 09:15 COSMOTE SPORT 7 HD WRC Εσθονία, SS2 09:55 COSMOTE SPORT 5 HD Moto3 Γκραν Πρι Τσεχίας (1ες Ελεύθερες Δοκιμές) 10:05 COSMOTE SPORT 7 HD WRC Εσθονία, SS3 10:30 Novasports Start WTA 250 Ιάσιο 10:45 COSMOTE

37 δισ. δολάρια σε απάτες: Η νέα βιομηχανία «τρόμου» με AI και εμπορία ανθρώπων

FORTUNE GREECE 17/07/2025, 22:00 SHARE Η Νοτιοανατολική Ασία μετατρέπεται σε παγκόσμιο κόμβο κυβερνοαπατών, όπου η τεχνητή νοημοσύνη και η εμπορία ανθρώπων συνθέτουν μια επικίνδυνη νέα πραγματικότητα.   Η Νοτιοανατολική Ασία έχει εξελιχθεί σε ένα παγκόσμιο επίκεντρο ψηφιακής απάτης, όπου η υψηλής τεχνολογίας εγκληματικότητα συνδυάζεται με την εμπορία ανθρώπων. Σε χώρες όπως η Καμπότζη και η

Πότε έρχεται το πρώτο αναδιπλούμενο iPhone και πόσο θα κοστίζει;

FORTUNE GREECE 17/07/2025, 21:00 SHARE Το πρώτο αναδιπλούμενο iPhone ετοιμάζεται να αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού στα smartphones, με τιμή-ρεκόρ και φόντο μια ολόκληρη αγορά που περιμένει την Apple για να απογειωθεί. Η Apple βρίσκεται ένα βήμα πριν την παρουσίαση του πρώτου της αναδιπλούμενου iPhone, με την εφοδιαστική αλυσίδα να φέρεται πως οριστικοποιεί τις προδιαγραφές

Προσοχή στο ChatGPT: Γιατί δεν πρέπει ποτέ να του λες τα μυστικά σου

FORTUNE GREECE 17/07/2025, 20:30 SHARE A laptop screen is seen with the OpenAI ChatGPT website active in this photo illustration on 02 August, 2023 in Warsaw, Poland. (Photo by Jaap Arriens/NurPhoto) (Photo by Jaap Arriens / NurPhoto / NurPhoto via AFP) Photo: AFP Ο καθηγητής της Οξφόρδης Μάικ Γούλντριτζ προειδοποιεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη όπως

Demis Hassabis: Ποιος είναι ο Έλληνας του Λονδίνου που ηγείται στην κούρσα της τεχνητής νοημοσύνης

Ο Demis Hassabis, ιδρυτής της DeepMind και νυν επικεφαλής της Google DeepMind, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της παγκόσμιας κούρσας για την τεχνητή νοημοσύνη και ενδεχομένως στη διαδρομή προς την ηγεσία της Google. Ένα από τα πιο ισχυρά στελέχη της Google είναι κάποιος που για χρόνια προσπαθούσε να αποστασιοποιήσει την εταιρεία του από τον κολοσσό της

Συνεχίζεται η συνεργασία ΑΕΚ – COSMOTE TV

Η ΑΕΚ θα συνεχίσει να «παίζει μπάλα» στο «γήπεδο» της COSMOTE TV και για τα επόμενα δύο χρόνια, καθώς η συνεργασία των δύο πλευρών ανανεώθηκε. Η συμφωνία περιλαμβάνει τη μετάδοση όλων των εντός έδρας αγώνων για το ελληνικό πρωτάθλημα, τους εντός έδρας ευρωπαϊκούς προκριματικούς αγώνες, τους εντός κι εκτός έδρας φιλικούς αγώνες κι επιλεγμένους αγώνες

Συνεχίζεται η συνεργασία ΑΕΚ

Η ΑΕΚ θα συνεχίσει να «παίζει μπάλα» στο «γήπεδο» της Cosmote TV και για τα επόμενα δύο χρόνια, καθώς η συνεργασία των δύο πλευρών ανανεώθηκε. Η συμφωνία περιλαμβάνει τη μετάδοση όλων των εντός έδρας αγώνων για το Ελληνικό Πρωτάθλημα, τους εντός έδρας ευρωπαϊκούς προκριματικούς αγώνες, τους εντός κι εκτός έδρας φιλικούς αγώνες κι επιλεγμένους αγώνες

Συνεχίζει με Cosmote TV η ΑΕΚ

Η Cosmote TV θα συνεχίσει να μεταδίδει τις εντός έδρας αναμετρήσεις της ΑΕΚ και για τα επόμενα δύο χρόνια, καθώς η συνεργασία της συνδρομητικής πλατφόρμας με την Ένωση ανανεώθηκε. Η συμφωνία περιλαμβάνει τη μετάδοση όλων των εντός έδρας αγώνων για το ελληνικό πρωτάθλημα, τους εντός έδρας ευρωπαϊκούς προκριματικούς αγώνες, τους εντός κι εκτός έδρας φιλικούς

Στην COSMOTE TV τα παιχνίδια πρωταθλήματος της ΑΕΚ

Οριστικοποιήθηκε ότι για την σεζόν 2025-2026, τα εντός έδρας παιχνίδια της ΑΕΚ για το πρωτάθλημα της Stoiximan Super League 1, θα προβάλλονται από την Cosmote TV. Τα εντός έδρας παιχνίδια της ΑΕΚ για το Πρωτάθλημα της Stoiximan Super League 1 θα προβάλλονται από την Cosmote TV, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες του Gazzetta επήλθε συμφωνία με

DIS & THEON  – Ψηφιακός Μετασχηματισμός στις Επιχειρησιακές Λειτουργίες και στην Εξυπηρέτηση Πελατών με το Microsoft Dynamics 365 F&O

Η DIS κορυφαίος πάροχος λύσεων cloud και ψηφιακού μετασχηματισμού, συνεργάζεται με την THEON, έναν από τους ηγέτες στην ανάπτυξη και κατασκευή προσαρμοσμένων συστημάτων νυχτερινής όρασης, θερμικής απεικόνισης για εφαρμογές άμυνας και ασφάλειας με παγκόσμιο αποτύπωμα. Ο όμιλος THEON GROUP ξεκίνησε τις δραστηριότητές του το 1997 από την Ελλάδα, και σήμερα έχει ηγετικό ρόλο στον κλάδο

Microsoft Power BI & Fabric: Ανάπτυξη Σύστημα Business Intelligence για την Ανάλυση Δεδομένων στον Όμιλο HotelBrain

Ο όμιλος HotelBrain  στο πλαίσιο του ριζικού ψηφιακού μετασχηματισμού του  θέτει ως στόχο του νέες δυνατότητες, επαναπροσδιορίζει τις διαδικασίες του και επενδύει στη μελλοντική του ανθεκτικότητα.  Στο επίκεντρο αυτής της προσπάθειας, αναδείχθηκε η ανάγκη για ένα σύγχρονο σύστημα Business Intelligence (BI)  με στόχο την έγκαιρη και αξιόπιστη πληροφόρηση, την ενισχυμένη λήψη στρατηγικών αποφάσεων και real-time

Παγκόσμια αγορά Smartphone: Ανάπτυξη 1% το 2ο τρίμηνο του 2025 παρά την οικονομική αβεβαιότητα

Η παγκόσμια αγορά smartphone συνεχίζει να δείχνει σημάδια ανθεκτικότητας,...

Πόσο επικίνδυνα είναι τελικά τα νέα ρομποτικά ταξί χωρίς οδηγό;

Νέα έρευνα της Waymo, η οποία δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Traffic Injury Prevention, αναφέρει πως τα ρομποτικά ταξί χωρίς οδηγό μειώνουν τα ατυχήματα με πεζούς και ποδήλατα κατά 82%-92% και τα ατυχήματα που συνεπάγονται κάποιο τραυματισμό κατά 96%, σε σύγκριση με τα ατυχήματα που προκαλεί ένας μέσος οδηγός. Η συγκεκριμένη εταιρεία, η οποία διαθέτει αυτόνομα

Πρόταση για δημιουργία δεύτερου υπερυπολογιστικού κέντρου καταθέτει η κυβέρνηση: Θα κάνει… 15 τετράκις εκατομμύρια πράξεις το δευτερόλεπτο

Η χώρα μας ετοιμάζεται να μπει ακόμη πιο δυναμικά στον παγκόσμιο χάρτη που αφορά τις εξελίξεις στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, με σχέδια που ξεπερνούν κατά πολύ τα μέχρι τώρα δεδομένα. Ειδικότερα, ένα νέο, εντυπωσιακό τεχνολογικό έργο βρίσκεται σε τροχιά υλοποίησης, ήτοι η δημιουργία ενός δεύτερου υπερυπολογιστικού κέντρου, αυτή τη φορά στη Δυτική Μακεδονία. Πρόκειται

COSMOTE SPORT: Μεταδόσεις 17 Ιουλίου – 4 Αυγούστου – Digitaltvinfo.gr – Τα πάντα για τη δορυφορική, ψηφιακή και HD TV

ΛΙΣΤΑ ΜΕΤΑΔΟΣΕΩΝ Πέμπτη 17.07.2501:00 NBA TV LIVE COSMOTE SPORT 7HD03:30 Αλιάντσα Λίμα-Γκρέμιο, Copa Sudamericana, Νοκ-άουτ Πλέι-οφ, 1η Αγωνιστική LIVE COSMOTE SPORT 3HD11:30 ATP 250 Γκστάαντ, Κυρίως Ταμπλό LIVE COSMOTE SPORT 6HD13:30 ATP 250 Γκστάαντ, Κυρίως Ταμπλό LIVE COSMOTE SPORT 6HD16:00 ATP 250 Γκστάαντ, Κυρίως Ταμπλό LIVE COSMOTE SPORT 6HD18:30 ATP 250 Γκστάαντ, Κυρίως Ταμπλό LIVE

Share

Τη δυνατότητα να καταγγείλουν περιπτώσεις παραπληροφόρησης, παράνομου, επιβλαβούς περιεχομένου, αγαθών ή υπηρεσιών έχουν στη διάθεσή τους οι χρήστες του Διαδικτύου. Η προστασία των δικαιωμάτων τους αποτελεί προτεραιότητα του νομοσχέδιου που έφερε το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης «Πράξη για τις ψηφιακές υπηρεσίες» ή «Digital Services Act»(DSA), το οποίο υπερψηφίστηκε τον Απρίλιο του 2024.

Έτσι, οι πολίτες με εύκολο τρόπο θα μπορούν να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους μέσω ηλεκτρονικής φόρμας που έχει ήδη ανοίξει και λειτουργεί στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).

Όπως τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου «οι ψηφιακές υπηρεσίες ως αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας σε διάφορους τομείς, από το on line shopping μέχρι την αναζήτηση πληροφοριών, μας διευκολύνουν σημαντικά, ενώ συγχρόνως “κρύβουν” και σοβαρούς κινδύνους. Η Ευρώπη με το νόμο για τις ψηφιακές υπηρεσίες και τις ψηφιακές αγορές δημιουργεί ασφαλιστικές δικλείδες τόσο για την προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων των χρηστών, όσο και για τη δημιουργία ίσων όρων ανταγωνισμού για τις επιχειρήσεις. Σε περίπτωση που κάποιος χρήστης εντοπίσει παράνομο περιεχόμενο, μπορεί πλέον άμεσα να το αναφέρει στον πάροχο, μέσω ενός εύχρηστου “μηχανισμού ειδοποίησης και δράσης” που οφείλει εκείνος να διαθέτει. Στην Ελλάδα οι πολίτες μπορούν για μια σειρά περιπτώσεων που αφορούν σε ενδιάμεσους παρόχους, όπως για παράδειγμα όταν μια υπηρεσία παρουσιάζεται με παραπλανητικό τρόπο ή ακόμα αν παραβιάζονται οι υποχρεώσεις σχετικά με την προστασία ανηλίκων, να υποβάλλουν καταγγελία μέσω της ΕΕΤΤ με τρόπο εύκολο και φιλικό».

Όπως υπογραμμίζει ο υπουργός «ως υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στόχος μας είναι να διασφαλίζουμε ότι η χώρα μας συμμετέχει και διαμορφώνει το πλαίσιο που θα διέπει το διαδίκτυο και τις νέες τεχνολογίες τα επόμενα χρόνια, προάγοντας εμπράκτως τη συνεργασία μεταξύ (συν)αρμόδιων φορέων σε εθνικό επίπεδο».

Συγκεκριμένα, ο πολίτες θα πρέπει να μπούνε στο site της ΕΕΤΤ, η οποία ανέλαβε τον ρόλο του «Συντονιστή Ψηφιακών Υπηρεσιών» στο www.eett.gr, όπου έχει δημιουργηθεί ειδική ενότητα για τις ψηφιακές υπηρεσίες.

Τι ρυθμίζει η Πράξη για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες

Η Πράξη ρυθμίζει τις ενδιάμεσες ψηφιακές υπηρεσίες, δηλαδή υπηρεσίες όπως διαδικτυακές πλατφόρμες πώλησης προϊόντων ή υπηρεσιών (marketplaces), καταστήματα εφαρμογών (app stores), μέσα κοινωνικής δικτύωσης, διαδικτυακές μηχανές αναζήτησης, υπηρεσίες πρόσβασης στο Διαδίκτυο. Ουσιαστικά, πρόκειται για υπηρεσίες που διασυνδέουν τους χρήστες του Διαδικτύου με αγαθά, υπηρεσίες και περιεχόμενο.

Η Πράξη θεσπίζει κανόνες για τις ενδιάμεσες ψηφιακές υπηρεσίες οι οποίες παρέχονται σε χρήστες που διαμένουν στην ΕΕ, ανεξαρτήτως εάν η χώρα εγκατάστασης/έδρα του παρόχου βρίσκεται εντός ή εκτός ΕΕ. Επισημαίνεται ότι δεν επιβάλλει στους παρόχους γενική υποχρέωση για τον έλεγχο του περιεχομένου που διακινείται μέσω ενδιάμεσων ψηφιακών υπηρεσιών. Επίσης, ανάλογα με το μέγεθος των παρόχων και το είδος των υπηρεσιών που παρέχουν προβλέπονται διαφορετικές υποχρεώσεις.

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες πριν προχωρήσουν σε καταγγελία

Οι χρήστες του Διαδικτύου μπορούν να απευθύνονται και στην ΕΕΤΤ αλλά και στους παρόχους ψηφιακών υπηρεσιών.

Στην πρώτη περίπτωση:

Μέσω του Συστήματος Υποβολής καταγγελιών, οι χρήστες μπορούν να υποβάλουν στην ΕΕΤΤ καταγγελίες κατά παρόχου ενδιάμεσης υπηρεσίας που θεωρούν ότι παραβιάζει την Πράξη για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες, επειδή για παράδειγμα:

  • δεν παρέχει δυνατότητα υποβολής αναφορών για παράνομο περιεχόμενο, μέσω εύχρηστου «μηχανισμού ειδοποίησης και δράσης»
  • επιβάλει περιορισμούς στον λογαριασμό ενός χρήστη ή σε περιεχόμενο που είχε αναρτήσει, χωρίς επαρκή αιτιολόγηση,
  • δεν διαθέτει κατάλληλο σύστημα διαχείρισης καταγγελιών,
  • δεν διαθέτει σημείο επικοινωνίας με τους χρήστες της υπηρεσίας, ή θέτει περιορισμούς στην επικοινωνία αυτή,
  • δυσχεραίνει τον εντοπισμό ή την εύρεση των όρων χρήσης της υπηρεσίας,
  • δεν παρέχει επαρκείς πληροφορίες για τη δυνατότητα εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών ή συνεργασία κατά τη διαδικασία επίλυσης, ανηλίκων,
  • παρουσιάζει την υπηρεσία του με παραπλανητικό τρόπο,
  • παραβιάζει τις υποχρεώσεις του σχετικά με τον τρόπο διαμόρφωσης εξατομικευμένων συστάσεων για περιεχόμενο και αγορά προϊόντων,
  • παραβιάζει τις υποχρεώσεις του σχετικά με τον τρόπο εμφάνισης και στόχευσης διαφημίσεων,
  • περιορίζει τη δυνατότητα εντοπισμού πληροφοριών για εταιρείες/προμηθευτές ή προϊόντα/ υπηρεσίες που πωλούνται μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας.

Οι χρήστες υποβάλλουν την καταγγελία τους παρέχοντας τα απαραίτητα στοιχεία που τεκμηριώνουν την κατά τους ίδιους παράβαση της Πράξης για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες. Στη συνέχεια, ενημερώνονται για την παραλαβή της (εφόσον έχουν υποβάλει σχετικό e-mail).

Η ΕΕΤΤ αξιολογεί την καταγγελία. Εάν κριθεί ότι το θέμα αφορά σε παράβαση της Πράξης για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες, εξετάζει εάν η καταγγελία πρέπει να διεκπεραιωθεί από την ίδια ή πρέπει να διαβιβαστεί σε άλλον φορέα, όπως για παράδειγμα στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ), στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ), στον Συντονιστή Ψηφιακών Υπηρεσιών του κράτους εγκατάστασης του παρόχου.

Πότε απευθύνονται στους παρόχους ψηφιακών υπηρεσιών

Σε περίπτωση που κάποιος χρήστης εντοπίσει παράνομο περιεχόμενο, πρέπει να το αναφέρει άμεσα στον πάροχο της ενδιάμεσης ψηφιακής υπηρεσίας.

Το τι συνιστά παράνομο περιεχόμενο ορίζεται στο ενωσιακό/εθνικό νομικό πλαίσιο και όχι στην Πράξη για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες. Παράνομο περιεχόμενο σε επίπεδο ΕΕ μπορεί να είναι πχ υλικό σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών, ρητορική μίσους, μη ασφαλή προϊόντα ή προϊόντα παραποίησης/απομίμησης, χρήση προσωπικών φωτογραφιών/βίντεο χωρίς συναίνεση, χρήση υλικού που προστατεύεται από δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας χωρίς έγκριση.

Ο πάροχος οφείλει να παρέχει στον χρήστη τη δυνατότητα να αναφέρει παράνομο περιεχόμενο μέσω εύχρηστου «μηχανισμού ειδοποίησης και δράσης».

Πρέπει να αναφέρονται:

  • οι λόγοι για τους οποίους ο χρήστης θεωρεί το περιεχόμενο παράνομο.
  • η τοποθεσία (π.χ. URL) όπου εντοπίζει το συγκεκριμένο περιεχόμενο.
  • τα στοιχεία του χρήστη (όνομά και διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), εκτός εάν το περιεχόμενο περιλαμβάνει υλικό σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών.
  • δήλωση του χρήστη ότι το περιεχόμενο της αναφοράς είναι ακριβές και πλήρες.

Αφού ο χρήστης αναφέρει το παράνομο περιεχόμενο, ο πάροχος οφείλει να αποστείλει, χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση, επιβεβαίωση παραλαβής. Με βάση τις παρεχόμενες πληροφορίες, οφείλει να αποφασίσει, εγκαίρως, επιμελώς και αντικειμενικά σχετικά με το περιεχόμενο που εικάζεται ότι είναι παράνομο. Επίσης, οφείλει να ενημερώσει τον χρήστη χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση για την απόφαση που έλαβε και τις δυνατότητες προσφυγής κατά αυτής.

Εάν ο χρήστης αναφέρει παράνομο περιεχόμενο σε πάροχο ψηφιακής υπηρεσίας και διαφωνεί με την απόφαση που έλαβε ο πάροχος, μπορεί να υποβάλει καταγγελία στον ίδιο.

Επίσης, κάθε χρήστης του Διαδικτύου μπορεί να υποβάλει καταγγελία σε πάροχο, εάν αυτός επέβαλε κάποιον από τους παρακάτω περιορισμούς, με την αιτιολογία ότι ο χρήστης έχει αναρτήσει περιεχόμενο που είναι παράνομο ή αντίκειται στους όρους/προϋποθέσεις της υπηρεσίας.

Όταν ο πάροχος δηλαδή:

  • Καταργήσει/Περιορίσει την ορατότητα σε περιεχόμενο που είχε αναρτήσει ο χρήστης ή απενεργοποίησε την πρόσβαση σε αυτό.
  • Αναστείλει πλήρως/μερικώς ή τερματίσει την παροχή της υπηρεσίας που παρείχε.
  • Αναστείλει/Διαγράψει τον λογαριασμό του χρήστη.
  • Αναστείλει/Τερματίσει/Περιορίσει τη δυνατότητά του να λαμβάνει πληρωμή για περιεχόμενο.

Ο χρήστης έχει το δικαίωμα να υποβάλει καταγγελία στον πάροχο ηλεκτρονικά και χωρίς χρέωση μέσα σε 6 μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης. Ο πάροχος οφείλει να εξετάσει την καταγγελία και να ενημερώσει τον χρήστη για την απόφαση που έλαβε, αιτιολογημένα και χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση. Επίσης, πρέπει να τον ενημερώσει για τη δυνατότητα εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών, καθώς και για τυχόν άλλες διαθέσιμες δυνατότητες προσφυγής κατά της απόφασης.