Διαδίκτυο: Πώς και πού οι πολίτες θα μπορούν να κάνουν καταγγελία

Related

SOS από πάνω από 700 επιστήμονες και διασημότητες – Ζητούν να σταματήσει η ανάπτυξη της τεχνητής υπερνοημοσύνης

Περισσότεροι από 700 επιστήμονες, πολιτικές προσωπικότητες, επιχειρηματίες, διασημότητες, αλλά και ο Στιβ Μπάνον και ο Γκλεν Μπεκ, προσωπικότητες των αμερικανικών μέσων ενημέρωσης που ανήκουν στη δεξιά, ζήτησαν σήμερα να σταματήσουν οι εργασίες με στόχο την ανάπτυξη μιας τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ, AI) ικανής να υπερβεί τις ανθρώπινες δυνατότητες, ώστε να αποφευχθούν οι κίνδυνοι που θα δημιουργούσε

Η OpenAI λανσάρει το νέο πρόγραμμα περιήγησης με τεχνητή νοημοσύνη, ChatGPT Atlas, για να ανταγωνιστεί τον Google Chrome

Η εταιρεία OpenAI, δημιουργός του ChatGPT, παρουσίασε ένα νέο πρόγραμμα περιήγησης στο διαδίκτυο που αξιοποιεί τεχνητή νοημοσύνη, με στόχο να ανταγωνιστεί μεγάλες πλατφόρμες όπως το Google Chrome, το πιο δημοφιλές πρόγραμμα περιήγησης στον κόσμο. Το νέο πρόγραμμα περιήγησης, με την ονομασία ChatGPT Atlas, καταργεί τη γραμμή διευθύνσεων που αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό στις αναζητήσεις. Ο διευθύνων

Η Ευρώπη «διψά» για AI όμως τα data centers απειλούν τα αποθέματα νερού

Η Ευρώπη επιδιώκει να γίνει παγκόσμιο κέντρο τεχνητής νοημοσύνης, αλλά η ραγδαία ανάπτυξη data centers απειλεί να εντείνει τη λειψυδρία σε χώρες όπως η Ελλάδα και η Ισπανία — αποκαλύπτοντας τη νέα, «αόρατη» περιβαλλοντική κρίση της ψηφιακής εποχής. Η φιλόδοξη στρατηγική της Ευρώπης για την τεχνητή νοημοσύνη απειλεί να συγκρουστεί με ένα συχνά παραγνωρισμένο —αλλά

Νέα «έξυπνη» κάμερα με ΑΙ «διαβάζει» την υγεία παρακολουθώντας τη λεκάνη της τουαλέτας

Η Kohler εισέρχεται στην αγορά ψηφιακής υγείας με ένα ασυνήθιστο προϊόν –μια κάμερα τοποθετημένη στην τουαλέτα, που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να παρακολουθεί την ευεξία των χρηστών. Η συσκευή, με κόστος 599 δολάρια και όνομα Dekoda, αναλύει τα απορρίμματα για να παρακολουθεί την ενυδάτωση, την υγεία του εντέρου και να ανιχνεύει ίχνη αίματος. Πρόκειται για

Η Ι.Μ. Νέας Ιωνίας δημιουργεί το πρώτο εργαλείο “Τεχνητής Νοημοσύνης” για θέματα πίστης

Η Ι.Μ. Νέας Ιωνίας δημιουργεί το πρώτο εργαλείο “Τεχνητής Νοημοσύνης” για θέματα πίστης FORTUNE GREECE 21/10/2025, 16:16 SHARE Μπορούν να συνυπάρξουν τεχνητή νοημοσύνη και θρησκεία; Η Ιερά Μητρόπολη Νέας Ιωνίας δημιούργησε έναν “σύγχρονο βοηθό για κάθε πιστό, που επιθυμεί να ενημερώνεται και να εμβαθύνει σε θέματα πίστεως”. Η Ιερά Μητρόπολη Νέας Ιωνίας, Φιλαδελφείας, Ηρακλείου και

Έρχεται το «άπειρο Μπερναμπέου» από την Apple με προσθήκη 100 καμερών

Ο πρόεδρος της Ρεάλ Μαδρίτης, Φλορεντίνο Πέρες, μίλησε στην πρόσφατη Γενική Συνέλευση των μελών του συλλόγου για ένα καινοτόμο έργο που έχει στα σκαριά, σε συνεργασία με την Apple, με στόχο να ικανοποιηθεί η τεράστια ζήτηση των φιλάθλων που επιθυμούν να βρεθούν στο Σαντιάγο Μπερναμπέου. Όπως εξήγησε, η ιδέα του προέκυψε από την αδυναμία να

HUAWEI Pura 80 Series: Η Τέχνη της Φωτογραφίας και του Design σε Νέα Εποχή

Από τις 20 Οκτωβρίου 2025, η Huawei φέρνει στην ελληνική αγορά τη νέα, εμβληματική σειρά HUAWEI Pura 80 Series, θέτοντας νέα πρότυπα στην κινητή φωτογραφία και το design. Η νέα σειρά περιλαμβάνει τα HUAWEI Pura 80 Ultra και Pura 80 Pro, με κάθε μοντέλο να φέρνει την υπογραφή του εμβληματικού design της σειράς Pura, προηγμένες

Παραγουάη – Η Silicon valley της Νότιας Αμερικής;

Η Γκαμπριέλα Σίμπιλς έχει μια αποστολή – να βοηθήσει...

Γιατί δεν πρέπει ποτέ να ρωτάτε την τεχνητή νοημοσύνη ποιο κόμμα να ψηφίσετε

Τα διαλογικά ρομπότ (chatbot) τεχνητής νοημοσύνης είναι «λίγο μόνο αξιόπιστα και προδήλως προκατειλημμένα» όταν δίνουν συμβουλές για ψήφο, δήλωσε σήμερα η Αρχή Προστασίας Δεδομένων της Ολλανδίας (AP), επικαλούμενη μια απειλή για τη δημοκρατία μόλις οκτώ ημέρες πριν από τις εθνικές εκλογές. Τα τέσσερα chatbots, που ελέγχθηκαν από την AP, έχουν την τάση να συμβουλεύουν τους

Όταν «έπεσε» το Internet: Το «μπλακ άουτ» του AWS και η παγκόσμια εξάρτηση από το cloud

FORTUNE GREECE 21/10/2025, 11:35 SHARE The Amazon Web Services (AWS) logo is visible at the India Mobile Congress 2025 in Delhi, India, on October 11, 2025. (Photo by Kabir Jhangiani/NurPhoto) (Photo by Kabir Jhangiani / NurPhoto via AFP) Photo: AFP Η πολυώρη κατάρρευση του Amazon Web Services παρέλυσε τμήματα του παγκόσμιου Διαδικτύου, αποκαλύπτοντας πόσο εξαρτημένες

Grand Theft Auto 6: Γιατί η AI μπορεί να επισπεύσει την κυκλοφορία του

FORTUNE GREECE 20/10/2025, 20:00 SHARE Η τεχνητή νοημοσύνη μπαίνει δυναμικά στη βιομηχανία των videogames, υπόσχεται να μειώσει τον χρόνο ανάπτυξης τίτλων όπως το Grand Theft Auto 6 και να δημιουργήσει «έξυπνους» χαρακτήρες που μιλούν σαν άνθρωποι. Οι gamers περιμένουν εδώ και πάνω από μία δεκαετία για την κυκλοφορία του Grand Theft Auto 6 — ενός

Διαδικτυακό «blackout»: Πώς η Amazon Web Services παρέλυσε βιντεοπαιχνίδια, social media και τράπεζες

Η δυσλειτουργία της Amazon Web Services (AWS) προκάλεσε ντόμινο κατάρρευσης στο διαδίκτυο, επηρεάζοντας από το gaming και τα social media μέχρι τις αεροπορικές εταιρείες και τις τραπεζικές συναλλαγές. Ένα παγκόσμιο ψηφιακό blackout προκάλεσε η εκτεταμένη κατάρρευση της υπηρεσίας cloud της Amazon, Amazon Web Services (AWS), τη Δευτέρα, παραλύοντας για ώρες χιλιάδες ιστοσελίδες, εφαρμογές και κρίσιμες

Share

Τη δυνατότητα να καταγγείλουν περιπτώσεις παραπληροφόρησης, παράνομου, επιβλαβούς περιεχομένου, αγαθών ή υπηρεσιών έχουν στη διάθεσή τους οι χρήστες του Διαδικτύου. Η προστασία των δικαιωμάτων τους αποτελεί προτεραιότητα του νομοσχέδιου που έφερε το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης «Πράξη για τις ψηφιακές υπηρεσίες» ή «Digital Services Act»(DSA), το οποίο υπερψηφίστηκε τον Απρίλιο του 2024.

Έτσι, οι πολίτες με εύκολο τρόπο θα μπορούν να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους μέσω ηλεκτρονικής φόρμας που έχει ήδη ανοίξει και λειτουργεί στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).

Όπως τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου «οι ψηφιακές υπηρεσίες ως αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας σε διάφορους τομείς, από το on line shopping μέχρι την αναζήτηση πληροφοριών, μας διευκολύνουν σημαντικά, ενώ συγχρόνως “κρύβουν” και σοβαρούς κινδύνους. Η Ευρώπη με το νόμο για τις ψηφιακές υπηρεσίες και τις ψηφιακές αγορές δημιουργεί ασφαλιστικές δικλείδες τόσο για την προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων των χρηστών, όσο και για τη δημιουργία ίσων όρων ανταγωνισμού για τις επιχειρήσεις. Σε περίπτωση που κάποιος χρήστης εντοπίσει παράνομο περιεχόμενο, μπορεί πλέον άμεσα να το αναφέρει στον πάροχο, μέσω ενός εύχρηστου “μηχανισμού ειδοποίησης και δράσης” που οφείλει εκείνος να διαθέτει. Στην Ελλάδα οι πολίτες μπορούν για μια σειρά περιπτώσεων που αφορούν σε ενδιάμεσους παρόχους, όπως για παράδειγμα όταν μια υπηρεσία παρουσιάζεται με παραπλανητικό τρόπο ή ακόμα αν παραβιάζονται οι υποχρεώσεις σχετικά με την προστασία ανηλίκων, να υποβάλλουν καταγγελία μέσω της ΕΕΤΤ με τρόπο εύκολο και φιλικό».

Όπως υπογραμμίζει ο υπουργός «ως υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στόχος μας είναι να διασφαλίζουμε ότι η χώρα μας συμμετέχει και διαμορφώνει το πλαίσιο που θα διέπει το διαδίκτυο και τις νέες τεχνολογίες τα επόμενα χρόνια, προάγοντας εμπράκτως τη συνεργασία μεταξύ (συν)αρμόδιων φορέων σε εθνικό επίπεδο».

Συγκεκριμένα, ο πολίτες θα πρέπει να μπούνε στο site της ΕΕΤΤ, η οποία ανέλαβε τον ρόλο του «Συντονιστή Ψηφιακών Υπηρεσιών» στο www.eett.gr, όπου έχει δημιουργηθεί ειδική ενότητα για τις ψηφιακές υπηρεσίες.

Τι ρυθμίζει η Πράξη για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες

Η Πράξη ρυθμίζει τις ενδιάμεσες ψηφιακές υπηρεσίες, δηλαδή υπηρεσίες όπως διαδικτυακές πλατφόρμες πώλησης προϊόντων ή υπηρεσιών (marketplaces), καταστήματα εφαρμογών (app stores), μέσα κοινωνικής δικτύωσης, διαδικτυακές μηχανές αναζήτησης, υπηρεσίες πρόσβασης στο Διαδίκτυο. Ουσιαστικά, πρόκειται για υπηρεσίες που διασυνδέουν τους χρήστες του Διαδικτύου με αγαθά, υπηρεσίες και περιεχόμενο.

Η Πράξη θεσπίζει κανόνες για τις ενδιάμεσες ψηφιακές υπηρεσίες οι οποίες παρέχονται σε χρήστες που διαμένουν στην ΕΕ, ανεξαρτήτως εάν η χώρα εγκατάστασης/έδρα του παρόχου βρίσκεται εντός ή εκτός ΕΕ. Επισημαίνεται ότι δεν επιβάλλει στους παρόχους γενική υποχρέωση για τον έλεγχο του περιεχομένου που διακινείται μέσω ενδιάμεσων ψηφιακών υπηρεσιών. Επίσης, ανάλογα με το μέγεθος των παρόχων και το είδος των υπηρεσιών που παρέχουν προβλέπονται διαφορετικές υποχρεώσεις.

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες πριν προχωρήσουν σε καταγγελία

Οι χρήστες του Διαδικτύου μπορούν να απευθύνονται και στην ΕΕΤΤ αλλά και στους παρόχους ψηφιακών υπηρεσιών.

Στην πρώτη περίπτωση:

Μέσω του Συστήματος Υποβολής καταγγελιών, οι χρήστες μπορούν να υποβάλουν στην ΕΕΤΤ καταγγελίες κατά παρόχου ενδιάμεσης υπηρεσίας που θεωρούν ότι παραβιάζει την Πράξη για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες, επειδή για παράδειγμα:

  • δεν παρέχει δυνατότητα υποβολής αναφορών για παράνομο περιεχόμενο, μέσω εύχρηστου «μηχανισμού ειδοποίησης και δράσης»
  • επιβάλει περιορισμούς στον λογαριασμό ενός χρήστη ή σε περιεχόμενο που είχε αναρτήσει, χωρίς επαρκή αιτιολόγηση,
  • δεν διαθέτει κατάλληλο σύστημα διαχείρισης καταγγελιών,
  • δεν διαθέτει σημείο επικοινωνίας με τους χρήστες της υπηρεσίας, ή θέτει περιορισμούς στην επικοινωνία αυτή,
  • δυσχεραίνει τον εντοπισμό ή την εύρεση των όρων χρήσης της υπηρεσίας,
  • δεν παρέχει επαρκείς πληροφορίες για τη δυνατότητα εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών ή συνεργασία κατά τη διαδικασία επίλυσης, ανηλίκων,
  • παρουσιάζει την υπηρεσία του με παραπλανητικό τρόπο,
  • παραβιάζει τις υποχρεώσεις του σχετικά με τον τρόπο διαμόρφωσης εξατομικευμένων συστάσεων για περιεχόμενο και αγορά προϊόντων,
  • παραβιάζει τις υποχρεώσεις του σχετικά με τον τρόπο εμφάνισης και στόχευσης διαφημίσεων,
  • περιορίζει τη δυνατότητα εντοπισμού πληροφοριών για εταιρείες/προμηθευτές ή προϊόντα/ υπηρεσίες που πωλούνται μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας.

Οι χρήστες υποβάλλουν την καταγγελία τους παρέχοντας τα απαραίτητα στοιχεία που τεκμηριώνουν την κατά τους ίδιους παράβαση της Πράξης για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες. Στη συνέχεια, ενημερώνονται για την παραλαβή της (εφόσον έχουν υποβάλει σχετικό e-mail).

Η ΕΕΤΤ αξιολογεί την καταγγελία. Εάν κριθεί ότι το θέμα αφορά σε παράβαση της Πράξης για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες, εξετάζει εάν η καταγγελία πρέπει να διεκπεραιωθεί από την ίδια ή πρέπει να διαβιβαστεί σε άλλον φορέα, όπως για παράδειγμα στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ), στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ), στον Συντονιστή Ψηφιακών Υπηρεσιών του κράτους εγκατάστασης του παρόχου.

Πότε απευθύνονται στους παρόχους ψηφιακών υπηρεσιών

Σε περίπτωση που κάποιος χρήστης εντοπίσει παράνομο περιεχόμενο, πρέπει να το αναφέρει άμεσα στον πάροχο της ενδιάμεσης ψηφιακής υπηρεσίας.

Το τι συνιστά παράνομο περιεχόμενο ορίζεται στο ενωσιακό/εθνικό νομικό πλαίσιο και όχι στην Πράξη για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες. Παράνομο περιεχόμενο σε επίπεδο ΕΕ μπορεί να είναι πχ υλικό σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών, ρητορική μίσους, μη ασφαλή προϊόντα ή προϊόντα παραποίησης/απομίμησης, χρήση προσωπικών φωτογραφιών/βίντεο χωρίς συναίνεση, χρήση υλικού που προστατεύεται από δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας χωρίς έγκριση.

Ο πάροχος οφείλει να παρέχει στον χρήστη τη δυνατότητα να αναφέρει παράνομο περιεχόμενο μέσω εύχρηστου «μηχανισμού ειδοποίησης και δράσης».

Πρέπει να αναφέρονται:

  • οι λόγοι για τους οποίους ο χρήστης θεωρεί το περιεχόμενο παράνομο.
  • η τοποθεσία (π.χ. URL) όπου εντοπίζει το συγκεκριμένο περιεχόμενο.
  • τα στοιχεία του χρήστη (όνομά και διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), εκτός εάν το περιεχόμενο περιλαμβάνει υλικό σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών.
  • δήλωση του χρήστη ότι το περιεχόμενο της αναφοράς είναι ακριβές και πλήρες.

Αφού ο χρήστης αναφέρει το παράνομο περιεχόμενο, ο πάροχος οφείλει να αποστείλει, χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση, επιβεβαίωση παραλαβής. Με βάση τις παρεχόμενες πληροφορίες, οφείλει να αποφασίσει, εγκαίρως, επιμελώς και αντικειμενικά σχετικά με το περιεχόμενο που εικάζεται ότι είναι παράνομο. Επίσης, οφείλει να ενημερώσει τον χρήστη χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση για την απόφαση που έλαβε και τις δυνατότητες προσφυγής κατά αυτής.

Εάν ο χρήστης αναφέρει παράνομο περιεχόμενο σε πάροχο ψηφιακής υπηρεσίας και διαφωνεί με την απόφαση που έλαβε ο πάροχος, μπορεί να υποβάλει καταγγελία στον ίδιο.

Επίσης, κάθε χρήστης του Διαδικτύου μπορεί να υποβάλει καταγγελία σε πάροχο, εάν αυτός επέβαλε κάποιον από τους παρακάτω περιορισμούς, με την αιτιολογία ότι ο χρήστης έχει αναρτήσει περιεχόμενο που είναι παράνομο ή αντίκειται στους όρους/προϋποθέσεις της υπηρεσίας.

Όταν ο πάροχος δηλαδή:

  • Καταργήσει/Περιορίσει την ορατότητα σε περιεχόμενο που είχε αναρτήσει ο χρήστης ή απενεργοποίησε την πρόσβαση σε αυτό.
  • Αναστείλει πλήρως/μερικώς ή τερματίσει την παροχή της υπηρεσίας που παρείχε.
  • Αναστείλει/Διαγράψει τον λογαριασμό του χρήστη.
  • Αναστείλει/Τερματίσει/Περιορίσει τη δυνατότητά του να λαμβάνει πληρωμή για περιεχόμενο.

Ο χρήστης έχει το δικαίωμα να υποβάλει καταγγελία στον πάροχο ηλεκτρονικά και χωρίς χρέωση μέσα σε 6 μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης. Ο πάροχος οφείλει να εξετάσει την καταγγελία και να ενημερώσει τον χρήστη για την απόφαση που έλαβε, αιτιολογημένα και χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση. Επίσης, πρέπει να τον ενημερώσει για τη δυνατότητα εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών, καθώς και για τυχόν άλλες διαθέσιμες δυνατότητες προσφυγής κατά της απόφασης.

Παραγουάη – Η Silicon valley της Νότιας Αμερικής;

Η Γκαμπριέλα Σίμπιλς έχει μια αποστολή – να βοηθήσει να μετατραπεί η Παραγουάη στην Κοιλάδα του Πυριτίου της Νότιας Αμερικής.Όταν μεγάλωνε στη χώρα χωρίς...

Όταν «έπεσε» το Internet: Το «μπλακ άουτ» του AWS και η παγκόσμια εξάρτηση από το cloud

FORTUNE GREECE 21/10/2025, 11:35 SHARE The Amazon Web Services (AWS) logo is visible at the India Mobile Congress 2025 in Delhi, India, on October 11, 2025. (Photo by Kabir Jhangiani/NurPhoto) (Photo by Kabir Jhangiani / NurPhoto via AFP) Photo: AFP Η πολυώρη κατάρρευση του Amazon Web Services παρέλυσε τμήματα του παγκόσμιου Διαδικτύου, αποκαλύπτοντας πόσο εξαρτημένες