Δεκαπλασιάστηκαν σε έναν χρόνο οι online αγορές από σουπερμάρκετ στην Ελλάδα

Related

Φήμες της τελευταίας στιγμής λένε ότι τα μοντέλα iPhone 16 Pro υποστηρίζουν εγγραφή βίντεο 4K/120 FPS

Μια ανάσα πριν γίνουν τα αποκαλυπήτρια της πολυπόθητης νέας σειράς iPhone 16, έρχονται πληροφορίες που περιγράφουν πως τα επερχόμενα μοντέλα iPhone 16 Pro θα μπορούν να καταγράφουν βίντεο 4K με ταχύτητα έως και 120 FPS, σύμφωνα με “αξιόπιστες πηγές”. Για απλή σύγκριση να πούμε πως τα τέσσερα μοντέλα iPhone 15 έχουν δυνατότητα εγγραφής βίντεο 4K…

Πηγή λέει πως η Apple έχει μειώσει το μέγεθος των πλαισίων του iPhone 16 Pro κατά 33%

Συνεχώς θυμόμαστε ότι παλαιότερα γράφαμε πολύ τακτικά άρθρα όπου στην πραγματικότητα αναλύαμε τον μόνιμο αγώνα που έδιναν πολλοί κατασκευαστές τηλεφώνων για να μειώσουν συνεχώς τα bezels σε κάθε τους νέα συσκευή. Αφού οι καταναλωτές έπαοψαν να ενδιαφέρονται τόσο πολύ για το μέγεθος των πλαισίων περιμετρικά (κάτι που συνέβη την ίδια στιγμή που σταματήσαμε να αναφέρουμε…

Πήρε σάρκα και οστά το νέο HMD Fusion με αρθρωτό σχεδιασμό!

Στα νεότερα μέλη της νέας σειράς συσκευών της HMD, περιλαμβάνεται τώρα το νέο μοντέλο Fusion και στοχεύει να αντιμετωπίσει τον αρθρωτό σχεδιασμό smartphone με αυτό που αποκαλεί Fusion outfits. Εδώ υπάρχει η δυνατότητα εναλλάξιμων καλυμμάτων που μπορούν να προστεθούν εύκολα και το καθένα να προσφέρει χρήσιμες λειτουργίες, από ασύρματη φόρτιση έως πιο στιβαρή προστασία ή ένα…

[IFA 2024]: Για πολύωρη χρήση η TCL προτείνει τα 50 NxtPaper και 50 Pro NxtPaper

Μαζεμένος πλήθος μεγάλων κατασκευαστών παρευρίσκεται αυτή την περίοδο στο Βερολίνο και συγκεκριμένα πρόκειται για την ετήσια έκθεση IFA 2024 που θα διαρκέσει από τις 6 έως τις 10 Σεπτεμβρίου! Στα πρώτα εντυπωσιακά εκθέματα που συναντάει κάθε επισκέπτης αυτές τις ημέρες στο λαμπερό αυτό τεχνολογικό show αυτού του μήνα, συμπεριλαμβάνονται τα δύο νέα smartphones της TCL…

Οι αθλητικές μεταδόσεις του Σαββάτου

To παιχνίδι της Εθνικής μας με αντίπαλο τη Φινλανδία για το Nations League, στο οποίο θα κάνει ντεμπούτο ο Ιβάν Γιοβάνοβιτς στον πάγκο της «γαλανόλευκης» και η δράση στο ΕΚΟ Rally Acropolis 2024 και στους Παραολυμπιακούς Αγώνες, ξεχωρίζουν στο πρόγραμμα με τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας. Αναλυτικά όλες οι επιλογές: 10:35 COSMOTE SPORT 5 HD…

Ενισχύεται περαιτέρω η ασφάλεια στο YouTube, λανσάρεται νέα εποπτευόμενη εμπειρία για εφήβους

Οι κίνδυνοι είναι πολλοί στην εποχή μας από την εκτεταμένη χρήση του διαδικτύου ιδιίως από μικρά παιδιά και γι’ αυτό το YouTube λανσάρει μια νέα λειτουργία που θα επιτρέπει στους γονείς να παρέχουν καλύτερες συμβουλές στους εφήβους που αποφασίζουν να γίνουν δημιουργοί στη μεγαλύτερη πλατφόρμα ροής στον κόσμο. Επιπλέον, η νέα εποπτευόμενη εμπειρία στοχεύει να…

Σύντομο νέο teaser βίντεο του Mate XT της Huawei

Όλα μπορούν να αλλάξουν κάποια στιγμή και να γίνει το επόμενο βήμα προς την μέγιστη εξέλιξη…. για παράδειγμα η Huawei ετοιμάζεται να ανακοινώσει το πρώτο tri-fold smartphone της – το Mate XT στις 10 Σεπτεμβρίου και η καμπάνια teaser για τη συσκευή βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Η τελευταία προσθήκη είναι ένα σύντομο teaser βίντεο που μας δίνει…

Η Xiaomi σας προετοιμάζει για την επιστροφή στο σχολείο με μοναδικές τιμές

Και η φετινή σχολική περίοδος ξεκινά με χαμόγελα καθώς η Xiaomi φέρνει μοναδικές τιμές σε smartphone και έξυπνα προϊόντα οικοσυστήματος.  Όλες τις Xiaomi Back to School τιμές για την επιστροφή στα θρανία, είναι διαθέσιμες στα Xiaomi Stores σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη καθώς και στο www.mistore-greece.gr από τις 2 μέχρι και τις 29 Σεπτεμβρίου (ή μέχρι…

Η OPPO ανανεώνει τη συνεργασία της με την UEFA για τις επόμενες τρεις σεζόν

Η OPPO ανακοίνωσε την ανανέωση της συνεργασίας της με την Ένωση Ευρωπαϊκών Ποδοσφαιρικών Ομοσπονδιών (UEFA) για τις επόμενες τρεις σεζόν. Η συμφωνία καλύπτει πολλές διοργανώσεις της UEFA, όπως το UEFA Champions League, το UEFA Super Cup, τους τελικούς του UEFA Futsal Champions League και τους τελικούς του UEFA Youth League. Με σταθερή βάση την επιτυχημένη…

Νova: Ένα μοναδικό πακέτο θέασης αθλητικών σε συνεργασία με τη Cosmote

Μία κίνηση που αλλάζει όλα τα δεδομένα, φέρνοντας τους συνδρομητές στην ευχάριστη θέση να πρέπει να επιλέξουν μέσα από ένα «μπουκέτο» ασυναγώνιστου περιεχομένου. Σε μία πρωτοφανή κίνηση συνεργασίας η οποία αλλάζει όλα όσα γνωρίζαμε για τη θέαση των αθλητικών διοργανώσεων προχώρησε η Nova και η Cosmote. Ποια ακριβώς είναι αυτή; Πρόκειται, για την πολυπόθητη από…

To EKO Ράλλυ Ακρόπολις από ERTFLIX και Cosmote TV

Ο παγκόσμιος μηχανοκίνητος αθλητισμός συντονίζεται από σήμερα σε… ώρα Ελλάδας για την εκκίνηση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, 10ου γύρου του WRC, που θα μεταφέρει εικόνες από 15 ειδικές διαδρομές σε 150 χώρες στον κόσμο.Ο ιστορικός ελληνικός αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA θα ξεκινήσει επίσημα σήμερα Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου στις 19:00, με την Τελετή…

Το Warhammer 40,000: Space Marine 2 Early Access ξεκίνησε. Προετοιμαστείτε για πόλεμο με το Launch Trailer !

Η Focus Entertainment και οι δημιουργοί της Saber Interactive με ενθουσιασμό σας παρουσιάζουν το Launch τρέιλερ του Warhammer 40,000: Space Marine 2. Χρόνια πάθους, αφοσίωσης και σκληρής δουλειάς έχουν αφιερωθεί στη δημιουργία αυτού του, action-packed, guns-blazing third-person shooter, όπου οι παίκτες θα υπερασπιστούν το Imperium ως ένας από τους ισχυρότερους πολεμιστές της ανθρωπότητας ενάντια στη…

H LG παρουσιάζει στην IFA 2024 το καινοτόμο “LG AI HOME” για ένα πιο βιώσιμο μέλλον

Η LG Electronics (LG) παρουσιάζει στην IFA 2024 το όραμα της για ένα «Experience, Affectionate Intelligence (AI) Home», με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας στο μέλλον, μέσω μιας ευρείας γκάμας οικιακών λύσεων τεχνητής νοημοσύνης που καλύπτουν κάθε ανάγκη και τρόπο ζωής. Το LG ThinQ ON αποτελεί κεντρικό στοιχείο του Affectionate Intelligence Home της LG, καθώς…

Οι αθλητικές μεταδόσεις της Παρασκευής

Το φιλικό του Ολυμπιακού με τη Μακάμπι Τελ Αβίβ προς τιμήν του Γιώργου Πρίντεζη, η δράση στο ΕΚΟ Rally Acropolis 2024 και στους Παραολυμπιακούς Αγώνες, καθώς και τα ματς για το Nations League ξεχωρίζουν στο πρόγραμμα με τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας. Αναλυτικά όλες οι επιλογές: 10:45 COSMOTE SPORT 6 HD Moto2 2024 Μηχανοκίνητα 11:15…

ΕΡΤ , Cosmote TV και Nova στηρίζουν τον ΕΔΟΕΑΠ

Οι Τυπολογίες ξεκίνησαν στις 3 Οκτωβρίου 1993 στην εφημερίδα «Το Παρόν». Επί 27 χρόνια καταγράφουν την επικαιρότητα τα όσα συμβαίνουν στα ελληνικά ΜΜΕ με 3 διαφορετικούς τρόπους. Με την έντυπη έκδοση της Κυριακής στην εφημερίδα «Το Παρόν» «Το Παρόν» , την ηλεκτρονική έκδοση στο www.typologies.gr και την παρουσία στο twitter (@typologies), και στη σελίδα μας…

Share

Οι ηλεκτρονικές αγορές προϊόντων σουπερμάρκετ δεν ήταν προ της πανδημίας στην καθημερινή ατζέντα των καταναλωτών στην Ελλάδα, όπως άλλωστε ούτε και στην Ευρώπη ή παγκοσμίως. Η πανδημική κρίση και τα συνεχή lockdowns έκαναν τις online αγορές από σουπερμάρκετ καθημερινή υπόθεση.

Στα 146 ευρώ η μέση μηνιαία δαπάνη e- σουπερμάρκετ -Τα 2/3 των Ελλήνων αγόρασαν για πρώτη φορά online την περίοδο του lockdownΣτην Ελλάδα, μέσα σε έναν χρόνο, δεκαπλασιάστηκε το ποσοστό των πολιτών που αγοράζει τρόφιμα και γενικά είδη σουπερμάρκετ συστηματικά online: πλέον έχει φτάσει στο 12% έναντι ενός πολύ μικρού ποσοστού 1-2% το 2019. Η επίδραση της πανδημίας στην ψηφιοποίηση των online αγορών σουπερμάρκετ ήταν καταλυτική. Η πλειοψηφία των αγοραστών από ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ πραγματοποίησε την πρώτη του αγορά την περίοδο της πανδημίας.

Συγκεκριμένα το 45% το 2020 και το 21% το 2021. Μόνο 1 στους 3 αγοραστές, 33%, είχε αγοράσει νωρίτερα προϊόντα σουπερμάρκετ μέσω Διαδικτύου.

Η σύνδεση μεγάλης πλειοψηφίας των νέων αγοραστών με τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας προκύπτει ξεκάθαρα από έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και της εταιρείας Convert Group. Σύμφωνα με τα ευρήματά της, το 41% των online αγοραστών απαντά ότι αγόρασε για πρώτη φορά προϊόντα σουπερμάρκετ μέσω Διαδικτύου λόγω των μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας και το 28% λόγω φόβου επίσκεψης σε φυσικό κατάστημα. 

Επίσης ένα ποσοστό 10% αποδίδει την έναρξη ηλεκτρονικών αγορών στην μακρόχρονη παραμονή στο σπίτι. Τα ποσοστά αυτά είναι ακόμα υψηλότερα στο κοινό που ξεκίνησε τις αγορές του το 2021. 

Ήρθαν για να μείνουν 

Οι κατεξοχήν λόγοι επιλογής ηλεκτρονικών αγορών βρίσκονται σε χαμηλότερες θέσεις επιλογής από το κοινό και κυρίως αφορούν παλαιότερους αγοραστές του 2019. Συγκεκριμένα καταγράφονται η δυσκολία μεταφοράς με 21% και η έλλειψη χρόνου με 18%, ενώ το 13% επέλεξε τις ηλεκτρονικές αγορές λόγω χαμηλότερων τιμών. 

Η εικόνα είναι πιο σύνθετη όσον αφορά τους λόγους διατήρησης των ηλεκτρονικών αγορών όπως προκύπτει από την αναγνώριση των πλεονεκτημάτων των ηλεκτρονικών αγορών. Τα βασικά πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αγορών όπως αναγνωρίζεται από τους αγοραστές ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ είναι η ευκολία μεταφοράς με 59% και η ασφάλεια από τον κορωνοϊό με 51%.

Ακολουθεί η αποφυγή του κόστους μεταφορών με 30%, η ευκολία των αγορών σε ποσοστό 28%, η ταχύτητα αγορών με 28% και η αναζήτηση προσφορών με 25%. Μόλις ένα ποσοστό 11%, δεν έχει εικόνα για τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αγορών, κάτι που αποτελεί ένδειξη για την θετική αξιολόγηση του καναλιού αυτού αγορών. 

“Τα στοιχεία αυτά ουσιαστικά δείχνουν ότι ναι μεν ο κύριος λόγος έναρξης αγορών μέσω διαδικτύου είναι η ασφάλεια από την πανδημία, αλλά αφετέρου η άνεση και η ταχύτητα που προσφέρουν τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ αποτελούν τους κύριους λόγους διατήρησης αυτής της αγοραστικής συνήθειας” τονίζει το ΙΕΛΚΑ. 

Συχνοί πελάτες του online

Η συχνότητα ηλεκτρονικών αγορών – όπως διαπιστώνει η έρευνα – παραμένει μεν χαμηλότερη, αλλά με σημαντικά υψηλή δαπάνη ανά αγορά. Ο μέσος αγοραστής e-supermarket πραγματοποιεί κατά μέσο όρο 16 αγορές τον χρόνο. 

Μάλιστα, 1 στους 2 αγοραστές ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ, το 46% αγοράζει τουλάχιστον μία φορά τον μήνα. Βέβαια το 37% αγοράζει λίγες φορές μέσα στον χρόνο και αποτελεί ένα κοινό το οποίο καλούνται οι επιχειρήσεις του κλάδου να προσεγγίσουν, ώστε να αποκτήσουν μεγαλύτερη συχνότητα.

Πόσα δαπανούν 

Παρά τη σχετικά χαμηλή συχνότητα αγορών (16 αγορές ανά έτος), η μέση μηνιαία δαπάνη μέσω Διαδικτύου είναι αρκετά υψηλή, σύμφωνα με τη μελέτη. Συγκεκριμένα, για τους αγοραστές e-supermarket οι αγορές μέσω Διαδικτύου αντιστοιχούν κατά μέσο όρο στο 35% των συνολικών αγορών τους για προϊόντα παντοπωλείου και αντιστοιχούν σε ποσό μηνιαίας δαπάνης 146 ευρώ ανά μήνα.

Αξίζει όμως να σημειωθεί, ότι ακόμα και σήμερα οι ηλεκτρονικές αγορές για είδη παντοπωλείου, επιλέγονται από νοικοκυριά με μεγαλύτερη μηνιαία δαπάνη από τον εθνικό μέσο όρο. 

Το μέλλον

Οι πωλήσεις του online καναλιού των σουπερμάρκετ ξεπέρασαν το 2020, σύμφωνα με την Convert Group, τα 163 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 262% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η συνολική αξία της online αγοράς είναι ακόμα μεγαλύτερη αν λάβουμε υπόψη τα συνοικιακά καταστήματα.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΙΕΛΚΑ αυτή η πορεία αναμένεται να συνεχιστεί: “τα στοιχεία της μελέτης επιβεβαιώνουν την αλματώδη ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών στον κλάδο των τροφίμων και στοιχειοθετούν την διατήρηση της δυναμικής και το επόμενο διάστημα”. 

Να σημειωθεί ότι η κοινή έρευνας καταναλωτών των ΙΕΛΚΑ και Convert Group πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 850 ατόμων τον Μάιο του 2021.