Image default
NEWS

Βρετανία: Apple και Google στο μικροσκόπιο της επιτροπής ανταγωνισμού

Η βρετανική CMA (Competition and Markets Authority) επιβεβαίωσε ότι διερευνά τις Apple και Google σχετικά με την κυρίαρχη θέση τους στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας και το δίπολο που έχουν δημιουργήσει οι δύο εταιρείες.

Η έρευνα της CMA θα περιλαμβάνει τα λειτουργικά συστήματα Android και iOS, τα app stores των δύο εταιρειών και τους web browsers Safari και Chrome. Σύμφωνα με τα όσα μεταδίδει το BBC, οι βρετανικές αρχές εξετάζουν εάν οι δύο εταιρείες εφαρμόζουν «ασφυκτικό ανταγωνισμό σε όλο το εύρος της ψηφιακής αγοράς».

«Η CMA ανησυχεί ότι αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε μειωμένη καινοτομία σε ολόκληρο τον τομέα και τους καταναλωτές να πληρώνουν υψηλότερες τιμές για συσκευές και εφαρμογές ή για άλλα αγαθά και υπηρεσίες λόγω υψηλότερων τιμών διαφήμισης», αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της CMA.

Η ανακοίνωση επίσης τονίζει το ερώτημα εάν οι δύο τεχνολογικοί κολοσσοί ασκούν επιρροή σε άλλους τομείς – συμπεριλαμβανομένων των developers οι οποίοι ουσιαστικά βασίζονται στα app stores για να διαθέτουν τις εφαρμογές τους. Πρόκειται για ένα καυτό ζήτημα, ειδικά μετά την αγωγή της Epic Games πέρυσι εναντίον των Apple και Google, επικαλούμενη «άδικες επιχειρηματικές πρακτικές».

«Apple και Google ελέγχουν τις κύριες πύλες μέσω των οποίων οι καταναλωτές κατεβάζουν εφαρμογές ή περιηγούνται στο Διαδίκτυο από τις φορητές τους συσκευές – είτε θέλουν να ψωνίσουν, να παίξουν παιχνίδια, να ακούσουν μουσική ή να παρακολουθήσουν τηλεόραση», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Andrea Coscelli, διευθύνων σύμβουλος της CMA. «Εξετάζουμε εάν αυτό θα μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα για τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις που θέλουν να προσεγγίσουν ανθρώπους μέσω των τηλεφώνων τους».

Υπενθυμίζεται ότι η Apple είναι ήδη υπό διερεύνηση από την CMA σχετικά με τη λειτουργία του App Store, αν οι απαιτήσεις της εταιρείας από τους developers θεωρούνται αντί-ανταγωνιστικές.

Αντίστοιχα, η Google είναι ήδη υπό διερεύνηση για το προτεινόμενο νέο σύστημα ιδιωτικότητας και τις ανησυχίες που αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει σε νέους εκδότες περιεχομένου αλλά και στην ευρύτερη διαφημιστική αγορά.

Σύμφωνα με την CMA η έρευνα που ανακοινώθηκε αναμένεται να διαρκέσει το πολύ ένα έτος.

Related posts

Ο νέος παγκόσμιος πόλεμος των social media

fiber

Κορυφαίες προτάσεις δώρων για όλους, στις καλύτερες τιμές

fiber

Ο Τραμπ μηνύει Twitter, Facebook, Google

fiber

Θετικός στον κορωνοϊό ο Ζινεντίν Ζιντάν

fiber

Παγκόσμια πρωτιά στο υποθαλάσσιο ηφαίστειο Κολούμπο στη Σαντορίνη

fiber

Προβλήματα στο δίκτυο της Vodafone που σταδιακά επιλύονται

fiber