Στο ψηφιακό κανάλι συνεχίζουν να στρέφονται οι Έλληνες εν μέσω πανδημίας για τις αγορές τους. Μια από τις πιο ισχυρές τάσεις, που εντοπίζεται την περίοδο της υγειονομικής κρίσης, είναι η στροφή στο ηλεκτρονικό κανάλι για τις αγορές προϊόντων τεχνολογίας.
Το 37% των Ελλήνων απαντά ότι στη διάρκεια της πανδημίας αυξήθηκε η συχνότητα αγορών προϊόντων τεχνολογία από το ΔιαδίκτυοΣτην ερώτηση «H συχνότητα με την οποία αγοράζετε προϊόντα τεχνολογίας online μειώθηκε, αυξήθηκε ή έχει παραμείνει η ίδια συγκριτικά με την περίοδο πριν το ξέσπασμα της πανδημίας;» το 37% απαντά ότι έχει αυξηθεί, ενώ το 41% ότι παραμένει η ίδια. Υπάρχει και ένα ποσοστό, μόλις 16%, που απαντά ότι η συχνότητα με την οποία αγοράζει προϊόντα τεχνολογίας από το Διαδίκτυο έχει μειωθεί από το ξέσπασμα της πανδημίας και μετά.
Στα προϊόντα τεχνολογίας εκτός από τη σημαντική αύξηση των διαδικτυακών αγορών, σημειώνεται ακόμα πιο σημαντική μείωση των αγορών από φυσικά καταστήματα συγκριτικά με την προ – covid 19 εποχή. Μόλις το 6% απαντά ότι αύξησε τις αγορές προϊόντων τεχνολογίας από φυσικά καταστήματα στη διάρκεια της πανδημίας, ενώ ένα 39% των Ελλήνων απαντά ότι έχει παραμείνει η ίδια η συχνότητα με το 49% να απαντά ότι η σχετική αγοραστική δραστηριότητα μειώθηκε.
Καλλυντικά από το Internet
Στο μεταξύ, σημαντικά αυξημένη είναι στη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης η online αγοραστική δραστηριότητα των Ελλήνων όσον αφορά άλλα προϊόντα όπως καλλυντικά, τρόφιμα, είδη σπιτιού και ρουχισμού. Ειδικότερα, σύμφωνα με έρευνα του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών και της εταιρείας ερευνών PRORATA, περίπου ένας στους τρεις Έλληνες (29%) αύξησε τη συχνότητα με την οποία αγοράζει είδη ρουχισμού από το Διαδίκτυο.
Το αντίστοιχο ποσοστό για τις online αγορές ειδών σπιτιού φτάνει το 24%. Ταυτόχρονα, στα είδη σπιτιού καταγράφεται μεγάλη μείωση των αγορών με φυσικό τρόπο σε σχέση με την περίοδο πριν από την πανδημία.
Επιπλέον, σύμφωνα πάντα με τα ευρήματα της έρευνας, το 19% των Ελλήνων πολιτών απαντά ότι κατά την πανδημία αυξήθηκε η συχνότητα με την οποία αγοράζει καλλυντικά μέσω Διαδικτύου, ενώ το 12% απαντά ότι αύξησε τη συχνότητα των online αγορών στην κατηγορία των τροφίμων.
Μείωση αγορών
Η έρευνα (Στάσεις & Αντιλήψεις για θέματα καταναλωτικής συμπεριφοράς και την επίδραση της πανδημίας σε αυτήν) έδειξε επίσης ότι -σε σχέση με την περίοδο πριν το ξέσπασμα της πανδημίας- το 50% αγοράζει, σε γενικές γραμμές, λιγότερο συχνά από πριν προϊόντα και υπηρεσίες. Επιπλέον, σε σχέση με την περίοδο πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, το 51% δηλώνει ότι αγοράζει λιγότερο συχνά προϊόντα στις εκπτωτικές περιόδους (χειμερινές και θερινές εκπτώσεις).
Επίσης, περισσότεροι από 7 στους 10 Έλληνες καταναλωτές απαντούν ότι επιλέγουν συχνά ή πάντα για τις αγορές τους μικρό ή μεσαίου μεγέθους κατάστημα. Κατάστημα μεγάλης αλυσίδας επιλέγουν οι 5 στους 10, ενώ εμπορικό κέντρο σχεδόν 2 στους 10.
Η πλειονότητα των ερωτώμενων απάντησε ότι δεν σκοπεύει μέσα στους επόμενους 12 μήνες να αγοράσει αυτοκίνητο ή μηχανή, να αγοράσει ιδιωτική ασφάλεια υγείας, να αλλάξει πάροχο φυσικού αερίου/ηλεκτρισμού ή πάροχο τηλεπικοινωνιών.
Ωστόσο, περίπου 3 στους 10 απάντησαν ότι μέσα στους επόμενους 12 μήνες σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν κάποιο ταξίδι στο εξωτερικό. Τέλος, οι μισοί περίπου ερωτώμενοι δηλώνουν ότι το εισόδημα του νοικοκυριού τους παρέμεινε το ίδιο σε σχέση με την περίοδο πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, το 40% ότι μειώθηκε, είτε πολύ, είτε λίγο, ενώ το 10% ότι αυξήθηκε είτε πολύ, είτε λίγο.