Αναχρονιστικά σεξιστικοί και ρατσιστικοί οι αλγόριθμοι του Facebook

Related

Η Samsung Electronics έλαβε την πιστοποίηση ISO 27001 για το SmartThings

 Η Samsung Electronics Co., Ltd., ανακοίνωσε σήμερα ότι η εφαρμογή SmartThings της εταιρείας έλαβε την πιστοποίηση του διεθνούς προτύπου ISO/IEC 27001:2022 για συστήματα διαχείρισης ασφάλειας πληροφοριών (ISMS). Το ISO 27001 είναι το παγκόσμιο πρότυπο για το Συστήματα Διαχείρισης Ασφάλειας Πληροφοριών (ΣΔΑΠ) και θεσπίστηκε από τον Διεθνή Οργανισμό Τυποποίησης (ISO). Το πρότυπο παρέχει στις εταιρείες καθοδήγηση…

COSMOTE: Επενδύσεις που χτίζουν το μέλλον μιας συνδεδεμένης Ελλάδας

Η ενίσχυση του ψηφιακού μετασχηματισμού στη χώρα, αποτελεί αδιαμφισβήτητα εχέγγυο για την ανάπτυξη της οικονομικής δραστηριότητας και της κοινωνίας. Όσο προχωράει η ψηφιακοποίηση, η καθημερινότητα των πολιτών βελτιώνεται, ενώ ακόμα και μικρομεσαίες, τοπικές επιχειρήσεις μπορούν πλέον να επεκταθούν και να γίνουν παγκόσμιες. Στη διαδικασία του ψηφιακού μετασχηματισμού, κινητήριος δύναμη είναι τα υπερσύγχρονα δίκτυα που θα…

Cosmote: Nationwide 5G population coverage surpasses 99%

Nationwide population coverage of Cosmote 5G, the country’s largest fifth-generation network, has surpassed 99%, with Cosmote achieving its goal ahead of schedule.The rapid development of the 5G network, is, according to the company, “another proof that Cosmote’s priority is the experience enjoyed by customers from its networks, steadily building the future of a connected Greece.”Cosmote,…

Συνολικά 33 βραβεία στα φετινά Effie και DΙΜΕ Awards και Digital Brand of the Year η COSMOTE

 3 βραβεία στα Effie Awards 2024 και 30 βραβεία στα Digital Media Awards 2024   Τριάντα τρία βραβεία απέσπασε συνολικά ο Όμιλος ΟΤΕ στα φετινά Effie Awards και Digital Media (DIME) Awards. Ειδικότερα, ο Όμιλος ΟΤΕ έλαβε 3 βραβεία (1 Gold, 2 Silver) στα Effie Awards, τα οποία αποτελούν μία από τις σημαντικότερες τιμητικές διακρίσεις στο…

Συνολικά 33 βραβεία στα φετινά Effie και DΙΜΕ Awards και Digital Brand of the Year η COSMOTE

3 βραβεία στα Effie Awards 2024 30 βραβεία στα Digital Media Awards 2024 Τριάντα τρία βραβεία απέσπασε συνολικά ο Όμιλος ΟΤΕ στα φετινά Effie Awards και Digital Media (DIME) Awards. Ειδικότερα, ο Όμιλος ΟΤΕ έλαβε 3 βραβεία (1 Gold, 2 Silver) στα Effie Awards, τα οποία αποτελούν μία από τις σημαντικότερες τιμητικές διακρίσεις στο χώρο…

Η HP οδηγεί την ηγεσία της τεχνητής νοημοσύνης σε επόμενο επίπεδο

Η HP παρουσίασε δύο νέες καινοτομίες – το AI PC με τις υψηλότερες επιδόσεις στον κόσμο και την πρώτη ενσωμάτωση ενός πλαισίου εμπιστοσύνης σε μια πλατφόρμα ανάπτυξης μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης. Και οι δύο ανακοινώσεις επεκτείνουν τις προσπάθειες της HP να κάνει την τεχνητή νοημοσύνη πραγματικότητα για τις εταιρείες και τους ανθρώπους με νέες και μετασχηματιστικές…

«Εμένα ψάχνετε;» Πώς οι απατεώνες αποκτούν τον αριθμό του τηλεφώνου σας

Ποιος θα μπορούσε να είναι ένας από τους ευκολότερους τρόπους να εξαπατήσετε κάποιον για να του πάρετε τα χρήματά;  Θα τσιμπούσατε το δόλωμα;  Φανταστείτε ότι δέχεστε ένα τηλεφώνημα από την τράπεζά σας που σας ενημερώνει ότι ο λογαριασμός σας έχει παραβιαστεί και ότι για να διατηρήσετε τα χρήματά σας ασφαλή, πρέπει να επιβεβαιώσετε τα προσωπικά…

Η αδρεναλίνη των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 ζωντανά στο Vodafone TV

Oι Ολυμπιακοί Αγώνες Παρίσι 2024, το πιο ιστορικό αθλητικό γεγονός, έρχεται ζωντανά στο Vodafone TV μέσω 7+1 ειδικών pop-up καναλιών από το κανάλι Eurosport που προσφέρει πάνω από 820 ώρες συναρπαστικής αθλητικής δράσης. Από τις 18 Ιουλίου έως τις 14 Αυγούστου, τα 7+1 Eurosport pop-up κανάλια θα είναι διαθέσιμα σε όλους τους συνδρομητές του Vodafone…

Η Kaspersky επεκτείνει τo Automated Security Awareness Platform με ενότητα που εστιάζει στην τεχνητή νοημοσύνη

Η Kaspersky ανακοίνωσε την κυκλοφορία μιας νέας ενότητας που εστιάζει στην τεχνητή νοημοσύνη στο πλαίσιο της πλατφόρμας Kaspersky Automated Security Awareness Platform (ASAP). Αυτή η τελευταία προσθήκη έχει ως στόχο να εξοπλίσει τους επαγγελματίες με τις απαραίτητες δεξιότητες για την καταπολέμηση των εξελισσόμενων απειλών που δημιουργούν οι κυβερνοεπιθέσεις με βάση την τεχνητή νοημοσύνη. Η επιτακτική…

Παγκόσμιες τάσεις, τοπικές προτιμήσεις

Έχει σημασία πού ψωνίζουμε; Η παγκοσμιοποίηση έχει μετατρέψει τον κόσμο σε ένα παγκόσμιο χωριό. Η μεταβίβαση πληροφοριών και αγαθών και η μετακίνηση ανθρώπων δεν υπήρξαν ποτέ πιο εύκολες και γρήγορες. Δυσκολευόμαστε πλέον να φανταστούμε ότι θα πρέπει να περιμένουμε ώρες για τη λήψη ενός μηνύματος ή έναν ολόκληρο μήνα για την παραλαβή ενός προϊόντος. Σήμερα…

Σεμινάριο πρώτων βοηθειών στο e-shop.gr: Be the Hero!

Το e-shop.gr σε συνεργασία με την Ανθρωπιστική Οργάνωση KIDS SAVE LIVES – Τα Παιδιά Σώζουν Ζωές διοργάνωσε στις κεντρικές του εγκαταστάσεις, “https://www.youtube.com/watch?v=ZB-B-ZgSF6A” σεμινάριο πρώτων βοηθειών. Όσοι από τους  εργαζομένους του e-shop.gr δήλωσαν ενδιαφέρον, παρακολούθησαν το συγκεκριμένο σεμινάριο,  συμμετέχοντας σε 6 σταθμούς πρακτικής εξάσκησης που βασίζονται σε νέες τεχνολογίες διάσωσης μιας ζωής.  Η Οργάνωση KIDS SAVE…

Ξεπέρασε το 99% η πανελλαδική πληθυσμιακή κάλυψη του COSMOTE 5G

Ξεπέρασε το 99% η πανελλαδική πληθυσμιακή κάλυψη του COSMOTE 5G, του μεγαλύτερου δικτύου πέμπτης γενιάς της χώρας, με την COSMOTE να πετυχαίνει τον στόχο της νωρίτερα από το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Η ταχεία ανάπτυξη του δικτύου 5G, το οποίο πρώτη έφερε στην Ελλάδα, αποτελεί μία ακόμα απόδειξη ότι προτεραιότητα της COSMOTE είναι η εμπειρία που απολαμβάνουν…

Από πολιτευτές… γραμματείς, οι smart cities του Παπαστεργίου, που ξοδεύουν οι τουρίστες, αργεί ο Αναπτυξιακός, η «ρήτρα» της Cosmote, με εκπλήξεις η Στοά Αρσακείου...

Γενικοί γραμματείς Θέμα ημερών… ίσως και ωρών είναι οι αλλαγές των γενικών γραμματέων των υπουργείων.  Και όπως μαθαίνω, τουλάχιστον οι μισοί από τους 63 που υπάρχουν τώρα θα δουν την πόρτα της εξόδου.Από το Μαξίμου διαρρέεται ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης θέλει να δώσει το μήνυμα ότι όποιος δεν αποδίδει θα αντικαθίσταται.Αλλά αυτό που μαθαίνω εγώ είναι…

Περνά τα σύνροα της Κίνας το Xiaomi Mix Flip, έρχεται Ευρώπη τιμή στα 1.300 ευρώ

Πριν μία περίπου εβδομάδα, η Xiaomi ανάδειξε το πρώτο της clamshell ή αλλιώς  γνωστό ως Mix Flip. Παρακολουθώντας διαδικτυακά την εκδήλωση αν και προσαθήσουμε να μάθουμε οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με μια διεθνή κυκλοφορία, οι εκρόσωποι της εταιρείας ήταν απρόθυμοι να συζητήσουν το θέμα δημόσια. Σήμερα υπάρχει επιβεβαίωση ότι η συσκευή θα φτάσει όντως εκτός Κίνας.…

Ακόμη καλύτερη η εφαρμογή Blackmagic Camera, υποστήριζεται από OnePlus και Xiaomi

Λίγες μόνο εβδομάδες νωρίτερα, η Blackmagic Design, ένας δημοφιλής κατασκευαστής κινηματογραφικών καμερών, ανακοίνωσε μια εφαρμογή Android που μπορεί να καταγράφει βίντεο H.264 και H.265 και ενσωματώνεται με το πρόγραμμα επεξεργασίας βίντεο DaVinci Resolve της εταιρείας και τις σχετικές υπηρεσίες cloud. Η έκδοση 1.0 λειτουργούσε μόνο σε επιλεγμένα τηλέφωνα Google Pixel και Samsung Galaxy. Τώρα η…

Share

Για παραβίαση της βρετανικής νομοθεσίας περί ισότητας και για ενίσχυση των κοινωνικών διακρίσεων κατηγορείται το Facebook, με αφορμή τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται τις αγγελίες για προσφορά και ζήτηση εργασίας.

Έρευνα της οργάνωσης για την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων Global Witness εντόπισε το πρόβλημα στο γεγονός ότι οι αλγόριθμοι του δημοφιλέστερου μέσου κοινωνικής δικτύωσης επιλέγουν ποιος χρήστης θα δει μια συγκεκριμένη αγγελία και ποιος δεν θα τη δει με κριτήρια το φύλο, την ηλικία ή άλλα προσωπικά δεδομένα τα οποία ασφαλώς το Facebook γνωρίζει, αφού οι ίδιοι οι εγγεγραμμένοι σ’ αυτό τα αποκάλυψαν.

Σε ένα πείραμα που έκανε η Global Witness στη Βρετανία αποδείχθηκε ότι σχεδόν όλοι οι χρήστες του Facebook που είχαν πρόσβαση σε αγγελίες εργοδοτών που ζητούσαν μηχανικούς ήταν άνδρες, ενώ οι αγγελίες για νοσηλευτικό προσωπικό χειρουργείου ήταν ορατές σχεδόν αποκλειστικά από γυναίκες. Το Facebook σχολίασε το εύρημα αυτό λέγοντας ότι τα ηλεκτρονικά συστήματα που χρησιμοποιεί είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να δείχνουν στους χρήστες του μέσου τις αγγελίες για τις οποίες κατά κύριο λόγο ενδιαφέρονται.

Γυναίκες και «υπερήλικες»

Για να διαπιστώσει τη μέθοδο και τις προϋποθέσεις ανάρτησης αγγελιών ευρέσεως εργασίας στο Facebook η εδρεύουσα στο Λονδίνο Μη Κυβερνητική Οργάνωση υπέβαλε στο μέσο δικτύωσης αίτημα για δημοσίευση δύο αγγελιών για προσφορά θέσεων εργασίας, ζητώντας η μία αγγελία να μην είναι ορατή από γυναίκες και η δεύτερη να μην είναι ορατή από άτομα άνω των 55 ετών, ανεξαρτήτως φύλου.

Το Facebook ενέκρινε τη δημοσίευση και των δύο αγγελιών, αλλά ζήτησε από τον εργοδότη (την Global Witness εν προκειμένω) να δηλώσει «τικάροντας» μια φράση σε ένα πλαίσιο που έλεγε ότι δεν ακολουθεί πολιτική διακρίσεων εις βάρος των δύο αυτών κατηγοριών εργαζομένων, δηλαδή των γυναικών και των άνω των 55 ετών. Οι εικονικές αγγελίες δεν δημοσιεύθηκαν, καθώς η  ΜΚΟ τις απέσυρε.

«Τα συστήματά μας λαμβάνουν υπόψη πληροφορίες διαφόρων κατηγοριών προσπαθώντας να εξυπηρετήσουμε άτομα που ενδιαφέρονται περισσότερο για μια θέση εργασίας. Σε κάθε περίπτωση θα μελετήσουμε τα ευρήματα της έρευνας της Global Witness», σχολίασε το Facebook.

Όπως αναφέρει το BBC, το 2019 το αμερικανικό υπουργείο Στέγασης και Αστικής Ανάπτυξης προσέφυγε στη Δικαιοσύνη κατά του Facebook κατηγορώντας το ότι είχε βάλει ως κριτήριο πρόσβασης σε αγγελίες για ενοικίαση κατοικιών την εθνικότητα του χρήστη. Το κοινωνικό δίκτυο συμφώνησε τότε να καταργήσει τις διακρίσεις αυτές σε τέτοιου είδους αγγελίες στις ΗΠΑ και τον Καναδά, ενώ υποσχέθηκε να επεκτείνει την απόφασή του αυτή και στις αγγελίες για εξεύρεση εργασίας, στέγης και πιστώσεων και σε άλλες χώρες.

«Είναι σοκαριστικό το γεγονός ότι είναι δυνατόν ένας εργοδότης στη Βρετανία να ζητήσει τον αποκλεισμό των γυναικών και των ατόμων άνω των 55 ετών από την πρόσβαση στην αγγελία που δημοσιεύει», δήλωσε στο BBC η Ναόμι Χερστ, υπεύθυνη της έρευνας που διενήργησε η Global Witness. Πρόσθεσε, όμως, ότι ακόμα πιο σοκαριστικό είναι πώς οι αλγόριθμοι του Facebook διαχειρίζονται αγγελίες στις οποίες ο εργοδότης δεν διευκρινίζει φυλετικά ή άλλα χαρακτηριστικά των υπαλλήλων που αναζητεί.

Ανακύκλωση στερεοτύπων

Η Global Witness ανήρτησε τέσσερις αγγελίες που αφορούσαν πραγματικές θέσεις εργασίας στην πλατφόρμα indeed.com. Μια αγγελία για θέση νοσηλευτή χειρουργείου, μία για πιλότο αεροσκάφους, μία για μηχανικό και μία για ψυχολόγο. Ο όμιλος διευκρίνισε μόνο ότι στις αγγελίες θα επιθυμούσε να έχουν πρόσβαση ενήλικες που διαμένουν στη Βρετανία. «Αυτό σημαίνει ότι ο αλγόριθμος του Facebook θα αποφάσιζε ποιοί χρήστες θα έβλεπαν την κάθε αγγελία και ποιοί όχι», είπε η Ναόμι Χερστ.

Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακά σεξιστικό: το 96% όσων είδαν την αγγελία για τη θέση μηχανικού ήταν άνδρες, το 95% όσων είδαν την αγγελία για νοσηλευτή χειρουργείου ήταν γυναίκες, το 75% όσων είδαν την αγγελία για πιλότο αεροπορικής εταιρείας ήταν άνδρες και το 77% όσων είδαν την αγγελία για ψυχολόγο ήταν γυναίκες.

Υποτίθεται ότι ο αλγόριθμος είναι σχεδιασμένος έτσι ώστε να εξασφαλίζει ότι την κάθε αγγελία θα τη δουν όσο το δυνατόν περισσότεροι χρήστες. Αλλά στην πράξη συντηρεί και ενισχύει σεξιστικά πρότυπα και έωλες κοινωνικές προκαταλήψεις.

«Παλαιότερα οι αγγελίες για μηχανικούς δημοσιεύονταν σε περιοδικά για άνδρες. Μια γυναίκα μηχανικός μπορούσε να αγοράσει το περιοδικό αυτό, όπως και οι άνδρες συνάδελφοί της και να ενημερωθεί για την προσφερόμενη εργασίας, έχοντας τη δυνατότητα μάλιστα να αντιμετωπίσει η ίδια τις σεξιστικές προκαταλήψεις, που πιθανόν να έχει κάποιος εργοδότης. Το Facebook δεν της δίνει τη δυνατότητα αυτή», σημειώνει η ερευνήτρια της Global Witness.