Έρευνα COSMOTE – ELTRUN: Ωριμάζουν ψηφιακά οι ΜμΕ στην Ελλάδα

Related

Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης: Πώς θα λειτουργεί, τι προβλέπει η νέα εθνική στρατηγική

Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης: Πώς θα λειτουργεί, τι προβλέπει η νέα εθνική στρατηγική FORTUNE GREECE 30/06/2025, 18:53 SHARE Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου μιλάει στην παρουσίαση του πολυγλωσσικού «Ψηφιακού Βοηθού - «mAigov», σε εκδήλωση, στο υπουργείο Εξωτερικών, Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2024. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/Αλέξανδρος Μπελτές Photo: ΑΠΕ-ΜΠΕ Η Ελλάδα αποκτά Υπουργείο Τεχνητής Νοημοσύνης και

Θα μιλάμε με δελφίνια; Το νέο project της Google που υπόσχεται επανάσταση στη φύση

FORTUNE GREECE 30/06/2025, 18:30 SHARE Η τεχνητή νοημοσύνη «σπάει τον κώδικα» της επικοινωνίας των δελφινιών — και ίσως φέρει την πιο βαθιά αναθεώρηση στη σχέση μας με τη φύση εδώ και αιώνες. Υπάρχουν επιστήμονες που χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για να κατανοήσουν τους ήχους που παράγουν τα δελφίνια — και αυτό μπορεί να έχει κοσμοϊστορικές

Το Netflix «ανεβάζει τον πήχη»: Προσωποποιημένο περιεχόμενο, φτιαγμένο για τα γούστα των χρηστών

FORTUNE GREECE 30/06/2025, 18:15 SHARE Netflix sign in page displayed on a laptop sscreen and Netflix logo displayed on a phone screen are seen in this illustration photo taken in Krakow, Poland on January 2, 2023. (Photo by Jakub Porzycki/NurPhoto) (Photo by Jakub Porzycki / NurPhoto / NurPhoto via AFP) Photo: AFP Trailers και διαδραστικά

Ανησυχία στην Ελλάδα για την τεχνητή νοημοσύνη: 9 στους 10 δεν εμπιστεύονται τις έξυπνες συσκευές

FORTUNE GREECE 30/06/2025, 16:45 SHARE AI (Artificial Intelligence) concept. Communication network. Photo: Shutterstock 9 στους 10 Έλληνες φοβούνται για την ιδιωτικότητά τους στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης, με τη Samsung να κρούει τον κώδωνα για διαφάνεια, ασφάλεια και ενημέρωση, προκειμένου οι καταναλωτές να εμπιστευτούν τις έξυπνες τεχνολογίες.   Στην Ελλάδα, 9 στους 10 καταναλωτές ανησυχούν

Το Fortune Greece στο Microsoft AI Tour: Στρατηγικοί partners της Microsoft μιλούν για την επόμενη ημέρα της τεχνητής νοημοσύνης

Στο Microsoft AI Tour στην Αθήνα, το Fortune Greece συνομίλησε με στρατηγικούς συνεργάτες της Microsoft, καταγράφοντας πώς η τεχνητή νοημοσύνη επαναπροσδιορίζει τις επιχειρηματικές πρακτικές και οδηγεί την καινοτομία στην πράξη. Μετά από επιτυχημένες στάσεις σε περισσότερες από 15 πόλεις ανά τον κόσμο, το Microsoft AI Tour κατέφθασε για πρώτη φορά στην Αθήνα, μετατρέποντας το Κέντρο

Magenta Moments: Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM

Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους τους πελάτες της, ιδιώτες και επαγγελματίες, η COSMOTE TELEKOM . Το Magenta Moments , που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών , γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο

Magenta Moments: Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM – Τυπολογίες – όλα γύρω από τα media

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους[1] τους πελάτες της, ιδιώτες και επαγγελματίες, η COSMOTE TELEKOM. Το Magenta Moments, που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών, γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό

Magenta Moments: Νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM

Προνόμια, δώρα και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών στην Ελλάδα και το εξωτερικό Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους τους πελάτες της, ιδιώτες και επαγγελματίες, η COSMOTE TELEKOM. Το Magenta Moments, που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών, γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές

Από την COSMOTE TELEKOM στην T-Mobile US: Η δύναμη του παγκόσμιου ομίλου TELEKOM

H εμπειρία ενός ταξιδιού στα κεντρικά της T-Mobile US στο Seattle μετατρέπεται σε απόδειξη του γιατί η εγχώρια COSMOTE TELEKOM, έχει πλέον παγκόσμιο αποτύπωμα.   Αποστολή στο Σιάτλ: Χρήστος Κάβουρας Τον περασμένο Απρίλιο ο όμιλος ΟΤΕ ανακοίνωσε τη μετονομασία της εμπορικής του μάρκας, COSMOTE, σε COSMOTE TELEKOM, σημειώνοντας πως πρόκειται για μία κίνηση που εδραιώνει

Magenta Moments: Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM

Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους1 τους πελάτες της, ιδιώτες και επαγγελματίες, η COSMOTE TELEKOM. Το Magenta Moments, που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών, γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, σε χώρες

COSMOTE HISTORY HD: Η «Μηχανή του Χρόνου» ρίχνει αυλαία τη φετινή σεζόν με τα καλύτερα στιγμιότυπα της χρονιάς

Με ένα επεισόδιο αφιερωμένο στα καλύτερα στιγμιότυπα και τις σημαντικότερες ιστορικές αφηγήσεις της φετινής σεζόν, η εκπομπή «Μηχανή του Χρόνου» ρίχνει αυλαία τη Δευτέρα 30/6 στις 21.00, στο COSMOTE HISTORY HD. Η εκπομπή, με τον Χρίστο Βασιλόπουλο, ανανεώνει το ραντεβού της με τους συνδρομητές της COSMOTE TV για τη νέα τηλεοπτική σεζόν, με πλούσια δημοσιογραφική

Cosmote Telekom: Τι είναι το Perplexity που έφερε από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού

Mία από τις κορυφαίες ΑΙ μηχανές έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιούν οι πελάτες της COSMOTE TELEKOM καθώς η ελληνική θυγατρική του Ομίλου TELEKOM, μετά από την αλλαγή της επωνυμίας, αξιοποιεί όλο και περισσότερο προγράμματα, πολιτικές και λύσεις που έχουν δοκιμαστεί στον οργανισμό και έχουν δυνατότητα εφαρμογής και στην χώρα μας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν τα προγράμματα MagentaONE που πριν

COSMOTE TELEKOM: Από την Αθήνα στο Σιάτλ – η παγκόσμια συμμαχία που απογειώνει την ελληνική τεχνολογία

Πρόκειται για μία παγκόσμια "συμμαχία" που δεν περιορίζεται απλώς στην ανάπτυξη δικτύων και υποδομών, αλλά πολύ περισσότερο, αποτελεί καταλύτη για τη δυναμική είσοδο της χώρας μας σε αυτή τη νέα εποχή. Σε μία εποχή προκλήσεων και εντάσεων, όταν το πράσινο το μπλε και το ματζέντα (φούξια) ενώνονται, ανοίγει ο δρόμος προς προς μία νέα εποχή

8 στις 10 εταιρείες τεχνολογίας στην Ελλάδα σχεδιάζουν προσλήψεις εντός του 2025

Τη μεγαλύτερη ζήτηση εργαζομένων στην εγχώρια αγορά εργασίας συνεχίζει...

Η ΔΕΗ στις τηλεπικοινωνίες και τα data centers

Για ένα νέο κεφάλαιο στις τηλεπικοινωνίες της Ελλάδας έκανε λόγο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Γιώργος Στάσσης, μιλώντας στους μετόχους κατά την ετήσια γενική συνέλευση της επιχείρησης: «Μόλις πριν μερικές ημέρες, αξιοποιώντας το υπερσύγχρονο και ταχύτατα αναπτυσσόμενο FTTH δίκτυό μας στην Ελλάδα, κάναμε την είσοδό μας στην λιανική αγορά τηλεπικοινωνιών, μέσω της διάθεσης

Share

Σταθερή πρόοδος στην ψηφιακή ωριμότητα των ΜμΕ στην Ελλάδα καταγράφεται το 2024, σύμφωνα με την έρευνα «Η Ψηφιακή Ετοιμότητα των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στην Ελλάδα» που εκπόνησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, σε συνεργασία με την COSMOTE. Αυτή είναι η τρίτη φορά που η έρευνα διεξάγεται, με τις προηγούμενες να έχουν πραγματοποιηθεί το 2020 και το 2022. Τα στοιχεία δείχνουν συνεχή αύξηση στον Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας των ΜμΕ, με βελτίωση κατά 17% σε σύγκριση με το 2022.

Ο κ. Θάνος Φαλάγγας, Διευθυντής B2B Marketing, CRM & Channel Management Ομίλου ΟΤΕ, σχολίασε σχετικά: «Η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή είναι κρίσιμο ζήτημα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και είναι σημαντικό να τις βοηθήσουμε όλοι. Όπως είδαμε στην έρευνα, οι ΜμΕ έχουν προοδεύσει αρκετά στο ταξίδι του ψηφιακού μετασχηματισμού τους, υπάρχουν όμως περιθώρια βελτίωσης. Στην COSMOTE, μέλος του Ομίλου Telekom, στεκόμαστε σταθερά στο πλευρό των ελληνικών επιχειρήσεων, στηρίζοντας έμπρακτα την ανάπτυξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας με υπηρεσίες, εργαλεία, λύσεις και την υποστήριξη που χρειάζονται για να το πετύχουν».

Ο κ. Γιώργος Δουκίδης, Καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών & Ιδρυτής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN), από την πλευρά του επισήμανε: «Τα τελευταία χρόνια υπάρχει σημαντική πρόοδος στην ψηφιακή αναβάθμιση των μικρών επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Παρ όλα αυτά η ψηφιακή τους ετοιμότητα είναι ακόμη σε πρώιμα στάδια αφού χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο μόνο το 50% των γνωστών ψηφιακών συστημάτων και τεχνολογιών, ενώ μόνο το 25% αξιοποίησαν επιχορηγήσεις ή επιδοτήσεις για τις τεχνολογικές επενδύσεις που έκαναν».

Συνεχής Αύξηση του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας

Σύμφωνα με την έρευνα, ο Δείκτης Ψηφιακής Ετοιμότητας των ΜμΕ στην Ελλάδα για το 2024 ανήλθε σε 5,24/10, σημειώνοντας αύξηση 17% σε σύγκριση με το 2022, όταν ο δείκτης βρισκόταν στο 4,49/10. Στη διάρκεια των τελευταίων τεσσάρων ετών (2020-2024), η συνολική αύξηση φτάνει το 29%, αποδεικνύοντας τη σταθερή πρόοδο στην υιοθέτηση ψηφιακών τεχνολογιών από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Παρά το ότι καταγράφεται αυτή η θετική πορεία, οι ΜμΕ εξακολουθούν να χρησιμοποιούν μόνο το 50% των διαθέσιμων ψηφιακών συστημάτων και τεχνολογιών, γεγονός που δείχνει πως υπάρχει σημαντικό περιθώριο περαιτέρω ανάπτυξης.

Από τις επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην έρευνα, το 39% εξακολουθεί να βρίσκεται στα πρώτα στάδια του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας (Elementary και Basic), ενώ το 33% κατατάσσεται στα πιο προχωρημένα στάδια (Advanced και Ideal). Η κατηγορία των μικρομεσαίων στο στάδιο Advanced σημείωσε σημαντική αύξηση, από το 18% το 2022 στο 32% το 2024, δείχνοντας βελτιωμένη ενσωμάτωση ψηφιακών εργαλείων και τεχνολογιών.

Στιγμιότυπο από την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας

Οφέλη από τη Χρήση Ψηφιακών Τεχνολογιών

Η έρευνα ανέδειξε τα κύρια οφέλη που προσφέρει η χρήση ψηφιακών τεχνολογιών στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Η διαχείριση σχέσεων με πελάτες, η αποτελεσματική επικοινωνία και η βελτίωση της εμπειρίας πελάτη ήταν από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα που αναδείχθηκαν. Οι επιχειρήσεις που έχουν ενσωματώσει συστήματα διαχείρισης πελατειακών σχέσεων (CRM), πλατφόρμες τηλεδιάσκεψης και άλλες ψηφιακές τεχνολογίες, έχουν σημειώσει βελτίωση στη διαχείριση των σχέσεων με τους πελάτες και προσφέρουν βελτιωμένη εμπειρία στον τελικό καταναλωτή.

Συγκεκριμένα, η βελτίωση της εμπειρίας πελάτη και η αυξημένη παραγωγικότητα ήταν τα δύο κύρια επιτεύγματα των επιχειρήσεων που επένδυσαν στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών. Επιπλέον, η έρευνα δείχνει ότι 8 στις 10 μικρομεσαίες επιχειρήσεις εμφανίζονται θετικές στη μελλοντική χρήση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης (Generative AI), κάτι που φέρνει στο προσκήνιο ένα ισχυρό ενδιαφέρον για την αξιοποίηση καινοτόμων ψηφιακών λύσεων.

Ανασταλτικοί Παράγοντες

Παρά την προαναφερθείσα πρόοδο, οι ΜμΕ εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις. Οι περιορισμένοι χρηματοοικονομικοί πόροι και η έλλειψη εκπαίδευσης του προσωπικού αναγνωρίζονται ως οι βασικοί ανασταλτικοί παράγοντες για την ευρύτερη αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών. Αν και υπάρχουν διαθέσιμες επιχορηγήσεις και προγράμματα επιδότησης, μόνο το 25% των ΜμΕ τα αξιοποίησαν, ενώ το 70% ανέφερε την έλλειψη χρηματοδοτικών πόρων ως το κύριο εμπόδιο.

Η εκπαίδευση του προσωπικού είναι ένας ακόμα τομέας που απαιτεί βελτίωση, καθώς 1 στους 2 εργαζόμενους στις ΜμΕ δεν διαθέτει τις απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες. Μόνο 1 στους 3 συμμετέχει σε προγράμματα κατάρτισης, γεγονός που υποδεικνύει ότι οι ΜμΕ θα μπορούσαν να επενδύσουν περισσότερο σε αυτόν τον τομέα, ώστε να μεγιστοποιήσουν τα οφέλη από τις τεχνολογικές τους επενδύσεις.

Ψηφιακή Ετοιμότητα ανά Κλάδο

Η ψηφιακή ωριμότητα των ΜμΕ επηρεάζεται από το μέγεθος και τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιούνται. Οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις, με πάνω από 10 εργαζόμενους, αλλά και οι επιχειρήσεις που παρέχουν υπηρεσίες, εμφανίζονται πιο προχωρημένες στον Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας, με μέσο όρο 5,76. Οι κλάδοι του εμπορίου, της βιομηχανίας και των επιστημονικών δραστηριοτήτων ακολουθούν, με μέσο όρο που κυμαίνεται από 5,26 έως 5,37.

Αντίθετα, στις πολύ μικρές επιχειρήσεις, με προσωπικό 1 έως 10 άτομα, τα επίπεδα ψηφιακής ωριμότητας είναι χαμηλότερα, με μόλις το 26% να βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο. Ωστόσο, η έρευνα επισημαίνει ότι ακόμη και οι πολύ μικρές επιχειρήσεις μπορούν να βελτιώσουν τη λειτουργία και την ανταγωνιστικότητά τους αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες.

Ψηφιακή Ασφάλεια και Κυβερνοαπειλές

Η ψηφιακή ασφάλεια αποτελεί έναν τομέα στον οποίο οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις καλούνται να εστιάσουν περισσότερο. Η έρευνα δείχνει ότι 8 στις 10 ΜμΕ χρησιμοποιούν βασικές λύσεις ψηφιακής ασφάλειας, όπως antivirus, αλλά οι πιο εξελιγμένες λύσεις, όπως συστήματα ασφαλείας Cloud και υπηρεσίες προστασίας IoT, δεν έχουν ακόμα ευρεία εφαρμογή.

Η ανάγκη για οργανωμένα σχέδια προστασίας, συμπεριλαμβανομένης της εκπαίδευσης του προσωπικού και της εφαρμογής τακτικών backup, καθίσταται επιτακτική, δεδομένου του αυξανόμενου κινδύνου από κυβερνοεπιθέσεις. Η σωστή οργάνωση και χρήση προχωρημένων συστημάτων ασφάλειας μπορεί να προστατέψει τις επιχειρήσεις από πιθανούς κινδύνους και να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία τους.

(από δεξιά)  Ο κ. Θάνος Φαλάγγας, Διευθυντής B2B Marketing, CRM & Channel Management Ομίλου ΟΤΕ, και ο κ. Γιώργος Δουκίδης, Καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών & Ιδρυτής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN)

Σημαντικό περιθώριο ανάπτυξης

Η έρευνα του ELTRUN σε συνεργασία με την COSMOTE αποτυπώνει τη σταθερή πρόοδο που σημειώνουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις της Ελλάδας στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Παρόλο που οι προκλήσεις παραμένουν, όπως οι περιορισμένοι πόροι και η έλλειψη εκπαίδευσης, οι προοπτικές είναι ενθαρρυντικές. Η προθυμία των επιχειρήσεων να ενσωματώσουν νέες τεχνολογίες, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη, δείχνει ότι υπάρχει σημαντικό περιθώριο περαιτέρω ανάπτυξης στο εγγύς μέλλον.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την έρευνα, επισκεφθείτε τον σύνδεσμο: Ψηφιακή Ετοιμότητα ΜμΕ 2024.