Έρευνα της Sitecore «Sitecore Brand Authenticity»: Εντυπωσιακά συμπεράσματα για την συμπεριφορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Related

Ψεύτικοι υποψήφιοι με τεχνητή νοημοσύνη «κλέβουν» δουλειές – Τι αποκαλύπτουν οι ειδικοί

Ψεύτικοι υποψήφιοι με τεχνητή νοημοσύνη «κλέβουν» δουλειές – Τι αποκαλύπτουν οι ειδικοί FORTUNE GREECE 15/07/2025, 19:30 SHARE Με την τεχνητή νοημοσύνη να γίνεται όλο και πιο αληθοφανής, οι εταιρείες κινδυνεύουν να προσλαμβάνουν υποψήφιους που… δεν υπάρχουν, οδηγώντας σε απάτες εκατομμυρίων και σοβαρά ζητήματα ασφάλειας.   Υποψήφιοι-«μαϊμού», συμπεριλαμβανομένων deepfakes, εκμεταλλεύονται τη δυναμική της τηλεργασίας, εξαπατούν αμερικανικές

Η COSMOTE TV θα δείξει τα φιλικά προετοιμασίας του Ολυμπιακού

Τα κανάλια της COSMOTE TV αναμένεται σύμφωνα με πληροφορίες να προβάλλει τα φιλικά προετοιμασίας της ομάδας του Ολυμπιακού σε Ολλανδία, Γερμανία και Ιταλία. Το πρόγραμμα των φιλικών Με βάση τις πληροφορίες που υπάρχουν τα κανάλια της COSMOTE TV θα προβάλλουν και θα καλύψουν τα φιλικά των Πειραιωτών. Θυμίζουμε τα φιλικά που είναι να δώσει ο

EXA Infrastructure: Η νέα οπτική ίνα που αλλάζει τα δεδομένα στην Ευρώπη!

Σε μια τολμηρή κίνηση που αλλάζει το τοπίο της...

COSMOTE Awards: Βράβευση καινοτομίας στον Όμιλο ΟΤΕ

Στη φετινή διοργάνωση συμμετείχαν πάνω από 350 εργαζόμενοι με 27 έργα, τα οποία αναδείχθηκαν μέσα από διαδικασίες αξιολόγησης και τεχνολογικής πρωτοτυπίας. Για όγδοη συνεχή χρονιά, τα COSMOTE Awards αποτελούν σημείο αναφοράς για την αναγνώριση της καινοτομίας και της δημιουργικότητας των εργαζομένων του Ομίλου ΟΤΕ. Στη φετινή διοργάνωση συμμετείχαν πάνω από 350 εργαζόμενοι με 27 έργα

Μουσικό συγκρότημα με πάνω από ένα εκατομμύριο ακροατές στο Spotify δημιουργήθηκε με Τεχνητή Νοημοσύνη

Ένα indie rock συγκρότημα με περισσότερους από ένα εκατομμύριο ακροατές σε μηνιαία βάση στο Spotify παραδέχτηκε ότι είναι ένα μουσικό project που δημιουργείται από Τεχνητή Νοημοσύνη (AI), μετά από ημέρες εικασιών σχετικά με το αν είναι πραγματικό. Οι Velvet Sundown, όνομα που φαινομενικά είναι αναφορά στο συγκρότημα του αείμνηστου Αμερικανού μουσικού Λου Ριντ, The Velvet

COSMOTE Awards: Οι εργαζόμενοι του ΟΤΕ επιβραβεύονται για τη δημιουργικότητα και την καινοτομία

Σημείο αναφοράς για τους εργαζομένους του Ομίλου ΟΤΕ αποτελούν εδώ και 8 χρόνια τα COSMOTE Awards, ένας θεσμός που αναγνωρίζει και επιβραβεύει τους ανθρώπους του Ομίλου που με πάθος, καινοτομία και δημιουργικότητα σχεδίασαν και υλοποίησαν έργα, πρωτοβουλίες και λύσεις, τόσο για τον πελάτη, όσο και για την ίδια την εταιρεία. Στα φετινά COSMOTE Awards συμμετείχαν

COSMOTE Awards: Επιβράβευση εργαζομένων του Ομίλου ΟΤΕ για καινοτόμες πρωτοβουλίες

Φέτος συμμετείχαν 27 πρωτότυπα έργα από ομάδες εργαζομένων που αριθμούσαν συνολικά πάνω από 350 άτομα. Σημείο αναφοράς για τους εργαζομένους του Ομίλου ΟΤΕ αποτελούν εδώ και 8 χρόνια τα COSMOTE Awards, ένας θεσμός που αναγνωρίζει και επιβραβεύει τους ανθρώπους του Ομίλου που με πάθος, καινοτομία και δημιουργικότητα σχεδίασαν και υλοποίησαν έργα, πρωτοβουλίες και λύσεις, τόσο

COSMOTE Awards: Oι εργαζόμενοι του Ομίλου ΟΤΕ επιβραβεύονται για τη δημιουργικότητα και την καινοτομία (pics)

Σημείο αναφοράς για τους εργαζομένους του Ομίλου ΟΤΕ αποτελούν εδώ και 8 χρόνια τα COSMOTE Awards, ένας θεσμός που αναγνωρίζει και επιβραβεύει τους ανθρώπους του Ομίλου που με πάθος, καινοτομία και δημιουργικότητα σχεδίασαν και υλοποίησαν έργα, πρωτοβουλίες και λύσεις, τόσο για τον πελάτη, όσο και για την ίδια την εταιρεία. Στα φετινά COSMOTE Awards συμμετείχαν

19 χρόνια Twitter: Από μια ιδέα σε παιδική χαρά στον κολοσσό των μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Στις 15 Ιουλίου του 2006, ημερομηνία-ορόσημο για τα social media, το Twitter έκανε την επίσημη εμφάνισή του στο κοινό, λίγους μήνες μετά την αρχική του σύλληψη από τους Jack Dorsey, Evan Williams και Biz Stone, μέλη της startup εταιρείας Odeo. Η πλατφόρμα, που αρχικά ονομαζόταν Twttr, βασίστηκε σε μια απλή αλλά επαναστατική ιδέα: σύντομα, άμεσα

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας

Το πρόγραμμα των αθλητικών μεταδόσεων της ημέρας. Αναλυτικά όλες οι επιλογές: 11:30 COSMOTE SPORT 6 HD ATP 250 Γκστάαντ 13:30 COSMOTE SPORT 6 HD ATP 250 Γκστάαντ 16:00 COSMOTE SPORT 6 HD ATP 250 Γκστάαντ 18:30 COSMOTE SPORT 6 HD ATP 250 Γκστάαντ

COSMOTE Awards: Οι εργαζόμενοι του Ομίλου ΟΤΕ επιβραβεύονται για τη δημιουργικότητα και την καινοτομία

Σημείο αναφοράς για τους εργαζομένους του Ομίλου ΟΤΕ αποτελούν εδώ και 8 χρόνια τα COSMOTE Awards, ένας θεσμός που αναγνωρίζει και επιβραβεύει τους ανθρώπους του Ομίλου που με πάθος, καινοτομία και δημιουργικότητα σχεδίασαν και υλοποίησαν έργα, πρωτοβουλίες και λύσεις, τόσο για τον πελάτη, όσο και για την ίδια την εταιρεία. Στα φετινά COSMOTE Awards συμμετείχαν

Ο CEO της Nvidia αποκαλύπτει: Έτσι «εκπαιδεύω» την AI για να σκέφτεται καλύτερα από γιατρό

FORTUNE GREECE 14/07/2025, 19:00 SHARE Ο Jensen Huang εξηγεί πώς αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη ως δάσκαλο, αναλυτή και «δεύτερη γνώμη», μετατρέποντας την καθημερινή χρήση της σε γνωστική ενδυνάμωση. Ο Jensen Huang, CEO της Nvidia, δήλωσε ότι χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη όπως ένας ασθενής που συμβουλεύεται πολλούς γιατρούς για μία διάγνωση. «Όταν λαμβάνεις μια απάντηση από

COSMOTE 5G WiFi: Μια εναλλακτική λύση για γρήγορο & αξιόπιστο internet

Ταχύτητες internet έως 300Mbps, μειωμένες τιμές και δωρεάν εξοπλισμός Γρήγορο και αξιόπιστο internet σε κάθε σπίτι και επιχείρηση, σε όλη την Ελλάδα, με ταχύτητες έως 300Mbps στα €35,90 τον μήνα και με δωρεάν εξοπλισμό, μπορούν να έχουν οι πελάτες της COSMOTE TELEKOM με την υπηρεσία COSMOTE 5G WiFi. Η υπηρεσία αυτή απευθύνεται σε όσους δεν

Καλοκαιρινές προσφορές σε COSMOTE TELEKOM και ΓΕΡΜΑΝΟ

Οι προσφορές θα ισχύουν έως τις 31 Αυγούστου, ενώ οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα αγοράς με έως και 48 άτοκες δόσεις. Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι καλοκαιρινές εκπτώσεις στην COSMOTE TELEKOM και τον ΓΕΡΜΑΝΟ, τόσο στα φυσικά καταστήματα όσο και online στα cosmote.gr και germanos.gr, προσφέροντας σημαντικές εκπτώσεις σε τεχνολογικά προϊόντα και συσκευές καθημερινής χρήσης.

Share

Η Sitecore, ο παγκόσμιος ηγέτης στην παροχή λογισμικού διαχείρισης ολοκληρωμένης ψηφιακής εμπειρίας, παρουσιάζει την νέα έρευνα «Sitecore Brand Authenticity Report» 2022, η οποία διεξήχθη με τη συμμετοχή 1070 καταναλωτών από την Ελλάδα και από την οποία προκύπτουν εντυπωσιακά αποτελέσματα για τα ελληνικά brands. 

H Sitecore πραγματοποίησε την έρευνα για να βοηθήσει τις εταιρείες να κατανοήσουν τις μεταβαλλόμενες προσδοκίες των καταναλωτών, αλλά και για να αναδείξει τους λόγους που πρέπει τώρα να δημιουργήσουν στρατηγικές ενσυναίσθησης και εξατομικευμένης εμπειρίας.

Συνολικά οι Έλληνες καταναλωτές επιθυμούν τα brands να θυμούνται τις προηγούμενες αλληλεπιδράσεις τους, με το 71% να απαιτεί από ένα brand να δείχνει ενσυναίσθηση και κατανόηση για να χτίσει μια ισχυρότερη σχέση. 6 στους 10 θέλουν να συνδεθούν με ένα brand σε προσωπικό επίπεδο. Αυτό δείχνει ότι έχει έρθει η ώρα για τα ελληνικά brands να εγκαταλείψουν τις παλιές πρακτικές και να υιοθετήσουν μια διαφορετική αληθινή συναισθηματική προσέγγιση για να εξασφαλίσουν την ικανοποίηση των πελατών. 

Τα ελληνικά brands στερούνται μιας ουσιαστικής αξίας για τον καταναλωτή: το Brand Loyalty

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας το Brand Loyalty δεν αποτελεί έναν σταθερό στόχο στην Ελλάδα. Μόλις το 18% των καταναλωτών εμφανίζεται να περιγράφει τον εαυτό του ως “οπαδό” του αγαπημένου του brand, ενώ μόνο το 10% δηλώνει ότι είναι “μέλος μιας κοινότητας”. Από την άλλη, μόλις το 4% δηλώνει ότι είναι influencer ή υποστηρικτής του αγαπημένου του brand, με τους κλάδους των καταναλωτικών αγαθών, της καταναλωτικής τεχνολογίας και της υγείας και ευεξίας δημιουργούν το μεγαλύτερο brand loyalty.

Το Brand Representation  είναι απαραίτητo για τη θετική αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών

 Στην πραγματικότητα, σχεδόν όλοι οι ερωτηθέντες (93%)  υποστηρίξαν ότι τα brands θα πρέπει να καταβάλλουν συνειδητή προσπάθεια για να διασφαλίσουν ότι οι πελάτες τους αισθάνονται ότι εκπροσωπούνται στο μάρκετινγκ και την επικοινωνία τους. ΟΙ Έλληνες θέλουν να δουν τους εαυτούς τους να εκπροσωπούνται επαρκώς στις μάρκες από τις οποίες ψωνίζουν. Μάλιστα, το 59% θέλει τα brands να συνδέονται μαζί τους σε προσωπικό επίπεδο, ενώ 1 στους 3 αναφέρει ότι επέλεξε να ψωνίζει  brands που επιδεικνύουν αξίες που ευθυγραμμίζονται με τις δικές τους. 

Η διαφάνεια των brands από τις βασικές αρχές που αναζητούν οι Έλληνες

Όσον αφορά την αξιολόγηση των brand κλάδων ως προς τη διαφάνεια και την αυθεντικότητα, οι περισσότερες εταιρείες στην Ελλάδα έλαβαν μέτρια αξιολόγηση. Παρόλο που οι εταιρείες καταναλωτικής τεχνολογίας, καταναλωτικών αγαθών, υγείας και ευεξίας λαμβάνουν τους υψηλότερους βαθμούς, μόνο 1 στους 5 δηλώνει ότι οι κλάδοι αυτοί είναι «εξαιρετικά διαφανείς και αυθεντικοί». Οι τράπεζες και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, καθώς και οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, θεωρούνται οι λιγότερο διαφανείς και αυθεντικές. Εντυπωσιακό εύρημα ήταν επίσης ότι το 74% των ερωτηθέντων συμφώνησε ότι τα brands θα πρέπει να παρουσιάζουν διαφάνεια σχετικά με τα πολιτικά κόμματα και τα κοινωνικά ζητήματα που υποστηρίζουν οικονομικά.

Η υποστήριξη των επιχειρήσεων που ανήκουν σε μειονότητες είναι επίσης σημαντική για τους Έλληνες, με 4 στους 10 να θέλουν περισσότερα προϊόντα και υπηρεσίες διαθέσιμα από τέτοιες εταιρίες. Οι νεότεροι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να ψωνίσουν από μια επωνυμία με ισχυρή ηθική στάση, αν και η τιμή εξακολουθεί να είναι βασικό κριτήριο για την πλειονότητα των καταναλωτών.

 «Η μεταπανδημική εποχή έφερε στην επιφάνεια νέες δυναμικές και δεδομένα για τους Έλληνες καταναλωτές  και τα ευρήματα της έρευνας της Sitecore αποδεικνύουν ακριβώς ότι η νέα εποχή των πραγματικών αξιών που ζητούν όχι μόνο οι Έλληνες καταναλωτές αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο είναι εδώ,» σχολίασε ο Γιάννης Ψαρράς  VP of Engineering της Sitecore. «Το νέο αυτό περιβάλλον, αποτελεί πρόκληση αλλά και ευκαιρία για τα brands. Οι άνθρωποι αναζητούν την αντανάκλαση του εαυτού τους στα brands που αγοράζουν και με τις τιμές να αυξάνονται, η έμφαση στην ποιότητα και την αξιοπιστία θα βοηθήσει στην προσέλκυση περισσότερων αγοραστών. Τα brands πρέπει να εκμεταλλευτούν αυτή την συγκυρία για να επαναπροσδιορίσουν τη σχέση τους με τους καταναλωτές, εστιάζοντας στην εμπιστοσύνη και δημιουργώντας εμπειρίες που απευθύνονται σ’αυτούς σε ατομικό και ανθρώπινο επίπεδο.»

 Οι ελληνικές επιχειρήσεις που αυξάνουν τις τιμές πρέπει να ανταμείψουν τους καταναλωτές για την αφοσίωσή τους

 Η προσφορά ενός προγράμματος loyalty ή μιας έκπτωσης για πολλαπλές αγορές μπορεί να αντισταθμίσει τις ανατιμήσεις περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα. Επιπλέον, οι μεγαλύτεροι σε ηλικία πελάτες εκτιμούν επίσης την ξεκάθαρη επικοινωνία, ει δυνατόν, πριν από τις αυξήσεις των τιμών, με το 97% των ερωτηθέντων να σημειώνουν ότι είναι σημαντικό για τα brands να εξηγούν και να είναι διαφανή για τις ανατιμήσεις που κάνουν. Ωστόσο, είναι λιγότερο πιστοί σε προϊόντα, με πολλούς να αναφέρουν ότι οι αύξηση τιμών θα τους οδηγούσε προς πιο γενικές μάρκες. Στον αντίποδα, οι νεότεροι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να δεχτούν αυξήσεις τιμών από brands που υποστηρίζουν τη δίκαιη αμοιβή του προσωπικού ή για προϊόντα που είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον.

 Η χρήση κινητής συσκευής εξελίσσεται σε ένα κρίσιμο κανάλι ηλεκτρονικών αγορών.

 4 στους 10 ‘Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν ότι έχουν στραφεί στην ψηφιακή τεχνολογία (40%), ιδίως όσοι είναι κάτω των 44 ετών ή εργάζονται, παρά επιλέγουν την προσωπική αγοραστική εμπειρία (34%). Οι μισοί αισθάνονται ότι έχουν δημιουργήσει μια βαθύτερη σύνδεση με κάποιες εταιρείες φέτος, μέσω της online εμπειρίας τους. Επίσης, περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες καταναλωτές έχουν ψωνίσει από κινητή συσκευή και το 61% κατατάσσει την ευκολία των αγορών μέσω κινητού ως τον πιο σημαντικό τρόπο με τον οποίο ένα brand μπορεί να βελτιώσει την αγοραστική εμπειρία. Τέλος, οι πληρωμές από τρίτους γίνονται επίσης όλο και πιο συνηθισμένες.

 Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με την έρευνα Brand Authenticity Report επισκεφτείτε το: https://www.sitecore.com/brand-authenticity/greece