Έρευνα: Η πανδημία επιτάχυνε τον ψηφιακό μετασχηματισμό των ξενοδοχείων

Related

Ένα μοναδικό διήμερο γεμάτο gaming, με τη δύναμη της Telekom

H COSMOTE για άλλη μία φορά προσφέρει στους συνδρομητές της απίθανες εμπειρίες και δώρα, με το World Pass Powered by Telekom. Δύο τυχεροί νικητές με τους συνοδούς τους ταξίδεψαν στη Βουδαπέστη για να παρακολουθήσουν από κοντά το πανευρωπαϊκό τουρνουά gaming που διοργάνωσε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά η  Telekom. Και πιο συγκεκριμένα τους μεγάλους τελικούς της

H COSMOTE έστειλε 4 τυχερούς στο πανευρωπαϊκό T-esports Championship της Telekom στη Βουδαπέστη

Οι τελευταίες τρεις δεκαετίες «βρίσκουν» τον σύγχρονο άνθρωπο συνδεδεμένο με έναν παγκόσμιο ιστό, το Internet, κάνοντας πράξη τη θεωρία για μία «παγκόσμια κοινωνία». Και καθώς, η εξέλιξη της τεχνολογίας άρχισε να φέρνει συνεχώς νέα δεδομένα, με τον «ψηφιακό αλφαβητισμό» και τους «ψηφιακούς ιθαγενείς» να ακούγονται όλο και περισσότερο στην παγκόσμια συζήτηση, η διεθνής σκηνή «καλωσόρισε»

Δωρεάν επικοινωνία για τους συνδρομητές Κινητής Nova που πλήττονται από την σφοδρή κακοκαιρία στα νησιά της Λήμνου και της Ρόδου

Η Nova, μέλος της United Group, του κορυφαίου παρόχου τηλεπικοινωνιών και Media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, κατανοώντας τις αυξημένες ανάγκες επικοινωνίας στα νησιά της Λήμνου και της Ρόδου, που έχουν πληγεί από τις καταστροφικές πλημμύρες, ενημερώνει τους συνδρομητές της ότι βρίσκεται κοντά τους με δωρεάν υπηρεσίες επικοινωνίας.   Προσφέρει δωρεάν, στους συνδρομητές  της στα εν λόγω νησιά

Η Vodafone καινοτομεί με υπηρεσίες Τεχνητής Νοημοσύνης για επιχειρήσεις

Η Vodafone διοργάνωσε ειδική εκδήλωση για τους εταιρικούς της πελάτες, όπου παρουσίασε καινοτόμες λύσεις Τεχνητής Νοημοσύνης, με αιχμή του δόρατος το Microsoft 365 Copilot, που ενσωματώνεται αρμονικά στο χαρτοφυλάκιο υπηρεσιών που προσφέρει το Vodafone Business, με επίκεντρο την επιχείρηση και τις ανάγκες της. Στην εκδήλωση συμμετείχε πλήθος στελεχών από όλο το φάσμα της αγοράς, που

Συνδρομητική τηλεόραση: Cosmote και Nova κάνουν πάρτι, ήρθε το τέλος των πειρατών;

Σημαντική ανάπτυξη σημειώνει στην ελληνική αγορά η συνδρομητική τηλεόραση, καθώς οι μεγάλοι πάροχοι επενδύουν σε περιεχόμενο και υπηρεσίες που προσελκύουν νέους συνδρομητές. Παράλληλα, η πειρατεία παραμένει μια σοβαρή πρόκληση, με την ανάγκη αυστηρότερου νομοθετικού πλαισίου να καθίσταται πιο επιτακτική από ποτέ. Οι Νέες Συμφωνίες που Αλλάζουν το Τοπίο Η πρόσφατη συνεργασία μεταξύ Cosmote και Nova

Cosmote: Το ταξίδι στη Βουδαπέστη που έγινε παιχνίδι

Τέσσερεις τυχεροί νικητές ταξίδεψαν στη Βουδαπέστη για να παρακολουθήσουν live gaming Κάθε ταξίδι είναι κι ένα νέο παιχνίδι, μια ευκαιρία για εξερεύνηση νέων κόσμων πέρα από τα σύνορα της καθημερινότητας. Όταν το πάθος για αναζήτηση συναντά την αγάπη για το gaming, το αποτέλεσμα είναι συναρπαστικό, αποδεικνύοντας πως το παιχνίδι και τα ταξίδια μοιράζονται την ίδια μαγεία:

Το τηλεοπτικό αθλητικό πρόγραμμα της Δευτέρας 2 Δεκεμβρίου

Time to read less than 1 minute Δημοσιευμένο 1 ώρα ago Τελευταία ενημέρωση 1 ώρα ago Το τηλεοπτικό αθλητικό πρόγραμμα της Δευτέρας 2 Δεκεμβρίου Δεκέμβριος 02, 2024 - 11:00 Φτωχό είναι το αθλητικό πρόγραμμα της Δευτέρας με το πρόγραμμα να περιλαμβάνει λίγα παιχνίδια. Αναλυτικά: Δευτέρα, 02/12/2024 16:00 COSMOTE SPORT 8 HD Γαλλία – Πολωνία Socca

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (2/12)

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας Αναλυτικά: 16:00 COSMOTE SPORT 8 HD Γαλλία – Πολωνία Socca World Cup Oman 19:00 COSMOTE SPORT 8 HD Ελλάδα – Ιράκ Socca World Cup Oman 19:00 COSMOTE SPORT 1 HD Πάφος – Ομόνοια Cyprus League 20:00 COSMOTE SPORT 8 HD Αγγλία – Ουρουγουάη Socca World Cup Oman 21:30 Novasports Start

Ποιό είναι το φιλόδοξο όραμα του Ομίλου ΟΤΕ έως το 2030 – Ποιός ο ρόλος της Telekom

Το νέο όραμα, τις δεσμεύσεις και τις στρατηγικές κατευθύνσεις του Ομίλου ΟΤΕ με ορίζοντα το 2030, παρουσίασε, πριν λίγες ημέρες σε εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Κώστας Νεμπής. Στο επίκεντρο οι επενδύσεις του Ομίλου σε Gigabit δίκτυα και τις τεχνολογίες του αύριο, καθώς και η Telekom και οι μεγάλες

Αθλητικές μεταδόσεις με ματς από Serie A και La Liga (02/12)

Μετά από ένα σαββατοκύριακο με «μεγάλα» ματς, το τηλεοπτικό πρόγραμμα με τις αθλητικές μεταδόσεις της Δευτέρας (02.12.2024) δείχνει μάλλον «φτωχό». Οι αθλητικές μεταδόσεις 16:00 COSMOTE SPORT 8 HD Γαλλία – Πολωνία Socca World Cup Oman 19:00 COSMOTE SPORT 8 HD Ελλάδα – Ιράκ Socca World Cup Oman 19:00 COSMOTE SPORT 1 HD Πάφος – Ομόνοια Cyprus League

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (02/12)

Κλίβελαντ Καβαλίερς - Μπόστον ΣέλτικςNBA COSMOTE Sport 501:00COSMOTE Sport 7Νιου Γιορκ Νικς - Νιου Ορλίνς ΠέλικανςNBA COSMOTE Sport 701:00COSMOTE Sport 9ΜΠΑΦΑΛΟ ΜΠΙΛΣ-ΣΑΝ ΦΡΑΝΣΙΣΚΟ 49ersNFL COSMOTE Sport 903:20COSMOTE Sport 7Λος Άντζελες Κλίπερς - Ντένβερ ΝάγκετςNBA COSMOTE Sport 705:00COSMOTE Sport 8Γαλλία - ΠολωνίαSocca World Cup COSMOTE Sport 816:00COSMOTE Sport 8Ελλάδα - ΙράκSocca World Cup COSMOTE Sport 819:00COSMOTE

Το Σημερινό Πρόγραμμα Αθλητικών Μεταδόσεων στην TV

16:00 COSMOTE SPORT 8 HD Γαλλία – Πολωνία Socca World Cup Oman 19:00 COSMOTE SPORT 8 HD Ελλάδα – Ιράκ Socca World Cup Oman 19:00 COSMOTE SPORT 1 HD Πάφος – Ομόνοια Cyprus League 20:00 COSMOTE SPORT 8 HD Αγγλία – Ουρουγουάη Socca World Cup Oman 21:30 Novasports Start Έιμπαρ – Καρταχένα La Liga 2

Cosmote: Στηρίζει τις γυναίκες gamers

Ενεργή στήριξη στις γυναίκες gamers παρέχει η COSMOTE, υπό την καθοδήγηση του βασικού μετόχου της Deutsche Telekom, δίνοντας τους τη δυνατότητα να κυνηγήσουν το όνειρο τους και να γίνουν eSports Pro Players. Μέσα από ένα ολοήμερο gaming τουρνουά League of Legends, που θα διεξαχθεί στις 3 Δεκεμβρίου σε 4 καταστήματα COSMOTE σε Αθήνα (The Mall

Οι κυβερνοεπιθέσεις κόστισαν στις βρετανικές επιχειρήσεις 55 δισεκατομμύρια δολάρια τα τελευταία πέντε χρόνια

Οι κυβερνοεπιθέσεις κόστισαν στις βρετανικές επιχειρήσεις περίπου 44 δισεκατομμύρια λίρες (55,08 δισεκατομμύρια δολάρια) σε διαφυγόντα έσοδα τα τελευταία πέντε χρόνια, με το 52% των εταιρειών του ιδιωτικού τομέα να αναφέρουν τουλάχιστον μία επίθεση σε αυτό το διάστημα. Οι κυβερνοεπιθέσεις κοστίζουν στις επιχειρήσεις κατά μέσο όρο το 1,9% των εσόδων τους, σύμφωνα με τον επιχειρηματικό μεσίτη

Παναθηναϊκός – Ατρόμητος (1/12, 20:30, Cosmote Sport 1): Για το τέταρτο σερί τρίποντο κόντρα στους Περιστεριώτες

Intime STOIXIMAN SUPERLEAGUE Ο Παναθηναϊκός υποδέχεται απόψε (1/12, 20:30) τον Ατρόμητο, στο ΟΑΚΑ για την 13η αγωνιστική της Stoiximan Super League. Με τους πράσινους να θέλουν να επεκτείνουν το νικηφόρο σερί τους (προέρχονται από τρεις συνεχόμενες νίκες στο πρωτάθλημα), παραμένοντας έτσι στην πρώτη τριάδα, ενώ από την άλλη, η ομάδα του Περιστερίου αν καταφέρει να

Share

Ώθηση στην υιοθέτηση ψηφιακών τεχνολογιών από τις ελληνικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις φαίνεται ότι έδωσε η πανδημία, σύμφωνα με την πανελλαδική έρευνα αναφορικά με την «Ανταπόκριση των ελληνικών Ξενοδοχειακών Μονάδων στις νέες συνθήκες της πανδημίας COVID-19», που διεξήγαγε το Τμήμα Τουρισμού της Σχολής Οικονομικών Επιστημών του Ιονίου Πανεπιστημίου.

Από τις απαντήσεις των εκπροσώπων 501 ξενοδοχείων που συμμετείχαν στην έρευνα προέκυψε ακόμη ότι το 84,4% πιστεύει ότι η επίδραση της COVID-19 στον τουριστικό κλάδο θα συνεχίσει να είναι μεγάλη και τα επόμενα χρόνια και δεν θα περιοριστεί στο 2021, ενώ το 77% των συμμετεχόντων σημειώνει ότι η πανδημία θα επηρεάσει τις μελλοντικές επενδύσεις στον τουρισμό.

Οι άξονες της έρευνας εστίασαν, στην ικανοποίηση από την τρέχουσα πληροφόρηση σε σχέση με την COVID-19, τις εκτιμήσεις για τον Τουριστικό Κλάδο κατά τη διάρκεια της πανδημίας, την ανησυχία και το άγχος που προκαλεί η πανδημία, τις εκτιμήσεις για το μέλλον του τουρισμού γενικά, αλλά και για την επερχόμενη τουριστική περίοδο, τις ψηφιακές δεξιότητες και τον ψηφιακό μετασχηματισμό των ξενοδοχειακών μονάδων, την καινοτομία και την ανάληψη ρίσκου στις ξενοδοχειακές μονάδες.

Τα στελέχη των ξενοδοχειακών μονάδων δήλωσαν ότι «η χρησιμότητα του διαδικτύου στην εύρεση πληροφοριών σχετικά με την πανδημία είναι πολύ μεγάλη σε ποσοστό 78,6%».

Το διαδίκτυο επίσης αποτελεί βασική πηγή πληροφόρησης για τις επιχειρησιακές αποφάσεις στις ξενοδοχειακές μονάδες, προκειμένου να λάβουν τις απαραίτητες πληροφορίες κατά την περίοδο της COVID-19.

Τα συμπεράσματα

Σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων της έρευνας, οι ερευνητές κατέληξαν στα εξής συμπεράσματα:

  • Η αναζήτηση της πληροφορίας από τα στελέχη του τουρισμού αποτελεί σημαντική ανάγκη και είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τους τρόπους αντιμετώπισης των απειλών και τον επαναπροσδιορισμό του ίδιου του κλάδου λόγω της πανδημίας.
  • Η ικανοποίηση των αναγκών πληροφόρησης των στελεχών και των ιδιοκτητών ξενοδοχειακών μονάδων σχετίζεται με τα αισθήματα αβεβαιότητας, ανησυχίας ή έλλειψης ελέγχου που αναπτύσσονται στην περίοδο της πανδημίας και κατά τη διαδικασία λήψης επιχειρηματικών αποφάσεων.
  • Η πληροφορία και οι πολιτικές για την έγκαιρη και έγκυρη πληροφόρηση των στελεχών στον τουρισμό νοηματοδοτούν τις προοπτικές του τουρισμού υπό το πρίσμα των επιδράσεων της COVΙD-19.
  • Η ικανοποίηση από την τρέχουσα υγειονομική πληροφορία για την έναρξη/λειτουργία της επιχείρησης υπό το πρίσμα της COVID-19 μπορεί να συσχετιστεί με διάφορες παραμέτρους, όπως είναι η αίσθηση ελέγχου των καταστάσεων που επηρεάζουν την επιχείρηση λόγω της πανδημίας της COVID-19. Συγκεκριμένα, το ποσοστό των επιχειρήσεων που έχουν τον έλεγχο της κατάστασης αυξάνει από 36,2% σε 65,0% μεταξύ των «λίγο» και «πολύ» ικανοποιημένων από την τρέχουσα πληροφόρηση.

Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η αναπληρώτρια καθηγήτρια, πρόεδρος του Τμήματος Τουρισμού Αδαμαντία Πατέλη, «τo ποσοστό των επιχειρήσεων που έχουν εμπιστοσύνη στη Δημόσια Διοίκηση για τη διαχείριση της πανδημίας σχεδόν διπλασιάζεται, από 35,8% σε 76,8%, μεταξύ των “λίγο” και “πολύ” ικανοποιημένων από την τρέχουσα πληροφόρηση».

Ψηφιακός μετασχηματισμός

Η έρευνα ανέδειξε επίσης ότι οι ελληνικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις βρίσκονται στα αρχικά στάδια του ψηφιακού τους μετασχηματισμού. Το διαδίκτυο αποτελεί βασικό πυλώνα ενημέρωσης των υποψήφιων πελατών των ελληνικών ξενοδοχειακών μονάδων.

Έξι στις δέκα επιχειρήσεις (ποσοστό 59%) χρησιμοποιούν ήδη την ιστοσελίδα τους ως βασική πλατφόρμα ενημέρωσης των επισκεπτών για τις πρακτικές που ακολουθούν σε σχέση με την COVID-19 (π.χ. πρόγραμμα πρόληψης, πολιτική ακύρωσης κρατήσεων, κ.ο.κ.).

Πέντε στις δέκα επιχειρήσεις (ποσοστό 48%) χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων ως εναλλακτικό μηχανισμό ενημέρωσης των υποψήφιων επισκεπτών της ξενοδοχειακής μονάδας σχετικά με την πολιτική αντιμετώπισης της επιχείρησης για ενδεχόμενα κρούσματα.

Ταυτόχρονα, η πανδημία φαίνεται ότι έχει επιταχύνει το ρυθμό υιοθέτησης των ψηφιακών τεχνολογιών από τις ελληνικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.

Τρεις στις δέκα επιχειρήσεις έχουν αναπτύξει ψηφιακές εφαρμογές εξυπηρέτησης των πελατών τους σε κινητά και tablet (όπως π.χ. mobile check-in, παροχή πληροφορίας για τη μονάδα μέσω κινητού/ tablet, επικοινωνία με το προσωπικό μέσω κινητού, κ.ο.κ.), καθώς επίσης και εφαρμογές ανάγνωσης QR κωδικών μέσω κινητών συσκευών για την ψηφιακή ανάγνωση του μενού στο εστιατόριο του ξενοδοχείου ή για την εύρεση χρήσιμων πληροφοριών σε φυλλάδια/ αφίσες ειδικά τοποθετημένες στην ξενοδοχειακή μονάδα (ποσοστό 31% και 29% αντίστοιχα).

Σε μικρότερο βαθμό παρατηρείται η υιοθέτηση προηγμένων πληροφοριακών συστημάτων δυναμικής τιμολόγησης και συστημάτων εξυπηρέτηση πελατών (CRM). Ειδικότερα, περίπου μία στις τέσσερεις επιχειρήσεις (ποσοστό 25% και 24% αντίστοιχα) έχουν ήδη υιοθετήσει αντίστοιχα συστήματα.

Σύμφωνα με την έρευνα, στην μετά την COVID-19 εποχή φαίνεται να ενισχύεται η χρήση ενδοεπιχειρησιακών πληροφοριακών συστημάτων, αλλά και ψηφιακών εφαρμογών που απευθύνονται σε πελάτες, συνεπώς αυξάνονται οι απαιτήσεις για ψηφιακές δεξιότητες. Ωστόσο, μόνο ένας στους δέκα εκπροσώπους ξενοδοχειακών επιχειρήσεων θεωρεί ότι έχει απόλυτα επαρκείς ψηφιακές δεξιότητες. Ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό (27%) καταγράφει ανεπαρκείς ψηφιακές δεξιότητες. Το προσεχές διάστημα πρέπει να ανανεωθούν με συντονισμένο τρόπο οι ψηφιακές δεξιότητες των εργαζομένων στον τουρισμό.

«Ο βαθμός υιοθέτησης των ψηφιακών λύσεων έχει θετική επίδραση στις αντιλήψεις των ελληνικών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων αναφορικά με τις προοπτικές της επιχείρησής τους και το επίπεδο αισιοδοξίας για την επόμενη τουριστική σεζόν. Οι επιχειρήσεις με μεγάλο βαθμό αποδοχής και χρήσης των ψηφιακών τεχνολογιών παρουσιάζουν μικρότερη ανησυχία για ενδεχόμενη χρεοκοπία της επιχείρησής τους κατά 15% σε σχέση με τις επιχειρήσεις με χαμηλό επίπεδο αποδοχής και χρήσης των ψηφιακών τεχνολογιών.

Η επιβίωση στην μετά COVID-19 εποχή και η διαμόρφωση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις απαιτεί ανάληψη ρίσκου και ευελιξία στη διαχείριση της πανδημίας. Η ανάπτυξη αυτών των δύο επιχειρησιακών ικανοτήτων αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση, προκειμένου να μπορέσουν οι ελληνικές ξενοδοχειακές μονάδες να μπουν σε τροχιά επανεκκίνησης», καταλήγει η αναπληρώτρια καθηγήτρια, πρόεδρος του Τμήματος Τουρισμού, στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο,Αδαμαντία Πατέλη,

Σύμφωνα πάντα με την έρευνα, περίπου 3 στις 10 επιχειρήσεις (24,8%) αναπτύσσουν νέες υπηρεσίες κάθε τουριστική σεζόν, ενώ 1 στις 10 επιχειρήσεις δεν αναπτύσσουν καμία καινοτόμα υπηρεσία.

Μόλις 19,4% των εκπροσώπων δηλώνουν ότι έχουν την αναγκαία ευελιξία για να υποστηρίξουν αυξομειώσεις στη ζήτησή τους. Οι επιχειρήσεις με περισσότερη ευελιξία έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να αναπτύξουν μέτρια και υψηλή καινοτομία.

Γύρω στο 44% των ερωτηθέντων δηλώνουν δυσκολία στον εντοπισμό του αναγκαίου οικονομικού κεφαλαίου που θα τους προσδώσει μεγαλύτερη ευελιξία.

Η έρευνα καταλήγει με τις ακόλουθες προτάσεις για τον Τουρισμό υπό το πρίσμα της COVID-19:

Περιοδική παρακολούθηση της υιοθέτησης ψηφιακών λύσεων καθώς και του ψηφιακού μετασχηματισμού των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.

Τακτική και θεσμικά οργανωμένη αξιολόγηση των ψηφιακών δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων και παροχή προσαρμοσμένων προτάσεων για ψηφιακές επενδύσεις.

Ανάπτυξη ενός οργανωμένου και θεσμικά κατοχυρωμένου μηχανισμού ψηφιακής ενημέρωσης και πληροφόρησης των επιχειρηματιών του κλάδου αναφορικά με τη διαχείριση των επιπτώσεων της πανδημίας, προσαρμοσμένο στο επίπεδο ψηφιακής ωριμότητας των επιχειρήσεων.

Διαμόρφωση προγραμμάτων επιμόρφωσης για ενίσχυση ψηφιακών ικανοτήτων (reskilling-upskilling) στελεχών διαφορετικών ειδικοτήτων του ξενοδοχειακού κλάδου.

Σχεδιασμός νέων χρηματοδοτικών εργαλείων για την ενίσχυση του οικονομικού και τεχνολογικού κεφαλαίου των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, με στόχο την ενδυνάμωση της ικανότητας ανάπτυξης καινοτομίας σε επίπεδο υπηρεσιών.

Η πλήρης ερευνητική αναφορά που βρίσκεται πλέον αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Τμήματος Τουρισμού, πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του υπουργείου Τουρισμού κατά την περίοδο Σεπτέμβριο – Νοέμβριο 2020 και στηρίχθηκε σε δείγμα 501 ξενοδοχειακών επιχειρήσεων από όλες τις περιφέρειες της Ελλάδας.

- ΑΠΕ – ΜΠΕ