Έρευνα για τα ηλεκτρικά πατίνια: 1 στους 2 τα χρησιμοποιεί αντί αυτοκινήτου, 4 στους 5 είναι άνω των 27 ετών

Related

Ο CEO της Nvidia αποκαλύπτει: Έτσι «εκπαιδεύω» την AI για να σκέφτεται καλύτερα από γιατρό

FORTUNE GREECE 14/07/2025, 19:00 SHARE Ο Jensen Huang εξηγεί πώς αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη ως δάσκαλο, αναλυτή και «δεύτερη γνώμη», μετατρέποντας την καθημερινή χρήση της σε γνωστική ενδυνάμωση. Ο Jensen Huang, CEO της Nvidia, δήλωσε ότι χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη όπως ένας ασθενής που συμβουλεύεται πολλούς γιατρούς για μία διάγνωση. «Όταν λαμβάνεις μια απάντηση από

COSMOTE 5G WiFi: Μια εναλλακτική λύση για γρήγορο & αξιόπιστο internet

Ταχύτητες internet έως 300Mbps, μειωμένες τιμές και δωρεάν εξοπλισμός Γρήγορο και αξιόπιστο internet σε κάθε σπίτι και επιχείρηση, σε όλη την Ελλάδα, με ταχύτητες έως 300Mbps στα €35,90 τον μήνα και με δωρεάν εξοπλισμό, μπορούν να έχουν οι πελάτες της COSMOTE TELEKOM με την υπηρεσία COSMOTE 5G WiFi. Η υπηρεσία αυτή απευθύνεται σε όσους δεν

Καλοκαιρινές προσφορές σε COSMOTE TELEKOM και ΓΕΡΜΑΝΟ

Οι προσφορές θα ισχύουν έως τις 31 Αυγούστου, ενώ οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα αγοράς με έως και 48 άτοκες δόσεις. Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι καλοκαιρινές εκπτώσεις στην COSMOTE TELEKOM και τον ΓΕΡΜΑΝΟ, τόσο στα φυσικά καταστήματα όσο και online στα cosmote.gr και germanos.gr, προσφέροντας σημαντικές εκπτώσεις σε τεχνολογικά προϊόντα και συσκευές καθημερινής χρήσης.

Καλοκαιρινές εκπτώσεις σε COSMOTE TELEKOM και ΓΕΡΜΑΝΟ

Προσφορές σε smartphones, tablets, laptops και smart TVs – Έως 20 Ιουλίου η επιπλέον επιστροφή με κάρτες Eurobank Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι καλοκαιρινές εκπτώσεις στην COSMOTE TELEKOM και τον ΓΕΡΜΑΝΟ, τόσο στα φυσικά καταστήματα όσο και online στα cosmote.gr και germanos.gr, προσφέροντας σημαντικές εκπτώσεις σε τεχνολογικά προϊόντα και συσκευές καθημερινής χρήσης. Οι προσφορές θα

Η «Γέφυρα Τεχνολογίας 1.0» ενώνει την έρευνα με την αγορά – Νέο δίκτυο καινοτομίας με 8 ιδρύματα

Η γνώση περνάει στη δράση, η έρευνα συναντά την καινοτομία και η καινοτομία βρίσκει τον δρόμο της προς την κοινωνία. Αυτή είναι η ουσία της «Γέφυρας Τεχνολογίας 1.0», της εκδήλωσης που διοργάνωσε για τρίτη συνεχή χρονιά η Μονάδα Μεταφοράς Τεχνολογίας και Καινοτομίας «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), φέρνοντας στο προσκήνιο έναν νέο

Ο Τζεφ Μπέζος πούλησε μετοχές της Amazon αξίας σχεδόν 666 εκατ. δολαρίων σε δύο ημέρες

Ο ιδρυτής και πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Amazon, Τζεφ Μπέζος, πούλησε σχεδόν τρία εκατομμύρια μετοχές της εταιρείας μέσα σε μόλις δύο ημέρες τον Ιούλιο, αποκομίζοντας περίπου 665,8 εκατομμύρια δολάρια. Η κίνηση αυτή δεν ήταν τυχαία, αλλά αποτελεί μέρος ενός προγραμματισμένου σχεδίου πωλήσεων (γνωστού ως trading plan) που ανακοινώθηκε νωρίτερα μέσα στο 2024. Το σχέδιο

Το «έξυπνο» σπίτι του μέλλοντος: Τι μας περιμένει έως το 2030

Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε όλο και περισσότερες «έξυπνες» συσκευές να μπαίνουν στη ζωή μας: βοηθούς που ενεργοποιούνται με φωνή, όπως το Amazon Echo και το Google Nest, θερμοστάτες που ρυθμίζουν αυτόματα τη θερμοκρασία, κάμερες ασφαλείας που ελέγχουμε από το κινητό, έξυπνες κλειδαριές και λαμπτήρες που ανάβουν ή σβήνουν με μία εντολή. Σύμφωνα με έρευνα της

Το μέλλον των smartphone: Πλήρως ασύρματα, χωρίς θύρες και κουμπιά

Ο σχεδιασμός των κινητών τηλεφώνων αλλάζει ριζικά και όλα δείχνουν πως οδηγούμαστε σε μια εποχή όπου οι συσκευές θα είναι πλήρως ασύρματες και απαλλαγμένες από θύρες και φυσικά κουμπιά. Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της CompanionLink («The Disappearing Port: How Consumer Tech is Going Seamless by Design», 2025), οι τεχνολογικοί κολοσσοί ήδη επενδύουν σε τεχνολογίες που

Η Google αλλάζει τον τρόπο που δημιουργούμε βίντεο

Η Google ανακοίνωσε μια νέα λειτουργία στην εφαρμογή Gemini, που επιτρέπει στους χρήστες να φτιάχνουν βίντεο ξεκινώντας απλώς από μια φωτογραφία. Με αυτόν τον τρόπο, δίνει σε όλους τη δυνατότητα να δημιουργούν εύκολα και γρήγορα οπτικό περιεχόμενο, χρησιμοποιώντας τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που αναπτύσσει. Η εταιρεία είχε ήδη δοκιμάσει κάτι παρόμοιο με το εργαλείο Flow

Η τεχνητή νοημοσύνη στην καθημερινότητα του Mark Cuban και των ηγετών της τεχνολογίας

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει πλέον ενσωματωθεί δυναμικά στην καθημερινότητα κορυφαίων επιχειρηματιών της τεχνολογίας, με τον Mark Cuban να αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της νέας πραγματικότητας. Ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής και επιχειρηματίας δηλώνει ότι χρησιμοποιεί την AI «για τα πάντα», από την παρακολούθηση της υγείας του μέχρι τη συγγραφή κώδικα, επισημαίνοντας όμως την ανάγκη για προσοχή και

Μελέτη: Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη Μειώνει την παραγωγικότητα έμπειρων προγραμματιστών

Μελέτη: Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη Μειώνει την παραγωγικότητα έμπειρων προγραμματιστών FORTUNE GREECE 12/07/2025, 12:56 SHARE Τα ΑΙ εργαλεία δεν είναι πανάκεια, και η αποτελεσματικότητά τους εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το επίπεδο εμπειρίας του χρήστη και τη φύση του έργου. Μια πρόσφατη μελέτη της Model Evaluation & Threat Research (METR) φέρνει στο προσκήνιο ένα ιδιαίτερα

Έρχεται οικονομικό iPhone, νέα iPads και Mac – Τι περιλαμβάνει το φιλόδοξο λανσάρισμα της Apple

FORTUNE GREECE 11/07/2025, 14:17 SHARE Apple CEO Tim Cook speaks during Apple's "It's Glowtime" event in Cupertino, California, September 9, 2024. (Photo by Nic Coury / AFP) Photo: AFP Η Apple ετοιμάζει ένα φιλόδοξο κύμα νέων προϊόντων για το 2026, με φθηνότερο iPhone, νέα iPads, MacBooks και ανανεωμένα Apple Watches να πρωταγωνιστούν στη στρατηγική της.

SAMSUNG Galaxy Z Fold7 και Galaxy Ζ Flip7: Ξεκίνησαν οι προ-παραγγελίες σε COSMOTE TELEKOM και ΓΕΡΜΑΝΟ

Τα νέα αναδιπλούμενα Smartphones SAMSUNG Galaxy Z Fold7 και Galaxy Ζ Flip7 και η νέα σειρά Galaxy Watch8 έρχονται στις 25 Ιουλίου στην COSMOTE TELEKOM και τον ΓΕΡΜΑΝΟ. Οι προ-παραγγελίες για τα νέα κορυφαία μοντέλα της SAMSUNG ξεκίνησαν στα φυσικά καταστήματα, αλλά και online στα cosmote.gr και germanos.gr. Έως και τις 24/07, με κάθε προ-παραγγελία

Ο Έλον Μασκ φέρνει το Grok στα οχήματα Tesla την επόμενη εβδομάδα

Η υπόσχεση του Έλον Μασκ γίνεται πραγματικότητα: το Grok, το πολυσυζητημένο chatbot της xAI, καταφτάνει στα οχήματα Tesla «το αργότερο την επόμενη εβδομάδα». Η νέα αυτή προσθήκη υπόσχεται να μετατρέψει το αυτοκίνητο σε έναν διαδραστικό, φωνητικό συνοδηγό που όχι μόνο θα απαντά σε ερωτήσεις, αλλά θα μπορεί να αλλάζει «διάθεση» μέσα από διαφορετικές προσωπικότητες. Όπως

Share

Τα ηλεκτρικά πατίνια ή e-scooters, όπως είναι παγκοσμίως γνωστά, σχεδόν μονοπωλούν το ενδιαφέρον το τελευταίο διάστημα και στη χώρα μας, καθώς όλο και περισσότεροι κάτοικοι αστικών κέντρων, αλλά και επαρχίας, τα επιλέγουν για τις μετακινήσεις τους. Σε συνδυασμό με την έλευση των εταιρειών ενοικίασης e-scooters Lime και Hive στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, η δημοσιότητα που λαμβάνει αυτό το νέο μέσο ατομικής μετακίνησης αυξήθηκε σημαντικά, μαζί με το ενδιαφέρον των πολιτών, αλλά και τις αντιδράσεις και τη επιφύλαξή τους.

Σας έχουμε παρουσιάσει ήδη τα ηλεκτρικά πατίνια Lime και το πως λειτουργούν αλλά και το δημοφιλές Xiaomi M365 e-scooter και σήμερα σας παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα μιας σημαντικής έρευνας που διεξήχθη μεταξύ των μελών της μεγαλύτερης ομάδας κατόχων e-scooters στην Ελλάδα, τα οποία αποκαλύπτουν πολλά για τον τρόπο χρήσης τους, τις ανάγκες που καλύπτουν αλλά και τη νοοτροπία των χρηστών τους. Άκρως σημαντικά καθώς το ζήτημα των e-scooters είναι υπό διαβούλευση από τους αρμόδιους φορείς, ώστε να δημιουργηθεί ένα κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο που να επιτρέψει την ένταξή τους στους δρόμους της χώρας μας με ασφάλεια για τους χρήστες αλλά και όλους τους υπόλοιπους κατοίκους.

53902789_10218963453023058_8562010801995513856_o

Συνολικά 139 χρήστες e-scooter συμμετείχαν στην έρευνα και παρ’ότι ο αριθμός φαντάζει μικρός, είναι αντιπροσωπευτικός καθώς η συντριπτική τους πλειονότητα το χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση για μετακινήσεις από και προς τη δουλειά και όχι για διασκέδαση. Πάμε να δούμε τις απαντήσεις τους αναλυτικά:

Το 81,3% των ερωτηθέντων είναι ιδιοκτήτες e-scooter αλλά πιθανόν περιστασιακά να χρησιμοποιούν και τα ενοικιαζόμενα e-scooters σε Αθήνα/Θεσσαλονίκη, ενώ από το υπόλοιπο 18,7%, ορισμένοι δήλωσαν πως έχουν ήδη ποδήλατο ή ηλεκτρικό ποδήλατο και ενδιαφέρονται για την απόκτηση e-scooter. 2 στους 3 κατόχους το απέκτησαν το τελευταίο 6μηνο ενώ μόλις το 11,5% το έχει πάνω από 12 μήνες, δείχνοντας πως η δημοφιλία τους γνωρίζει ανοδική τάση το τελευταίο διάστημα.

Από όσους συμμετέχοντες απάντησαν, σχεδόν 2 στους 3 δεν χρησιμοποιούν ενοικιαζόμενα e-scooters (Lime, Hive), μόλις το 2,2% τα χρησιμοποιεί καθημερινά, ενώ σχεδόν 1 στους 3 τα χρησιμοποιεί έστω μια φορά το μήνα. Στατιστικό που δείχνει πως οι τακτικοί χρήστες προτιμούν να κατέχουν ένα e-scooter, παρά να χρησιμοποιούν ενοικιαζόμενα, ενώ οι υπόλοιποι τα χρησιμοποιούν περιστασιακά, για να καλύψουν έκτακτες ανάγκες μετακίνησης. Το 76,3% των ιδιοκτητών e-scooter το χρησιμοποιούν σχεδόν καθημερινά, έχοντας αντικαταστήσει με αυτό τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς, ενώ το 22,9% το χρησιμοποιεί τουλάχιστον μια φορά τη βδομάδα. Όσον αφορά το είδους των μετακινήσεών τους, 2 στους 3 πηγαινέρχονται στη δουλειά τους με αυτό, το 56% το χρησιμοποιεί για λόγους αναψυχής (βόλτα, παιχνίδι, για καφέ), και το 51% για άλλες καθημερινές μετακινήσεις τους όπως για ψώνια, σε δημόσιες ή άλλες υπηρεσίες, τράπεζες κ.λπ.

56431033_10218102914462796_5249853171462832128_o

Ένα άκρως ενδιαφέρον στατιστικό, όμως, αφορά το “προφίλ μετακίνησης” των χρηστών e-scooters. Το 50,4% δήλωσε πως αν δεν είχε το e-scooter, θα έκανε τις διαδρομές του με ΙΧ, το 20% έχει αντικαταστήσει τη χρήση ΜΜΕ με αυτό, το 11,5% το επιλέγει αντί μοτοσυσκλέτας/σκούτερ και το 9,4% θα έκανε τις διαδρομές του με τα πόδια. Μόλις το 1,4% των κατόχων θα χρησιμοποιούσε ταξί για τις μετακινήσεις του αν δεν είχε το e-scooter, δείχνοντας ξεκάθαρα πως το νέο ατομικό μέσο μετακίνησης δεν είναι ανταγωνιστικό απέναντι στα ταξί, εξαιρώντας, ίσως, τους τουρίστες/ταξιδιώτες που φυσικά δεν εκπροσωπήθηκαν στην έρευνα. Επίσης, ουσιαστικά κάθε 1 στα 2 e-scooters αντικαθιστά ένα ΙΧ στην πόλη όπου χρησιμοποιείται, αποδεικνύοντας το σημαντικό όφελος που προσφέρει στην πόλη, σε επίπεδο κυκλοφοριακής συμφόρησης, καυσαερίων και ό,τι αυτά συνεπάγονται. Επιπλέον, ένα στατιστικό που συλλέχθηκε εκτός της συγκεκριμένης έρευνας, δείχνει πως το 60% των χρηστών διανύουν με το e-scooter 6-12 χιλιόμετρα την κάθε ημέρα χρήσης του, το 32% διανύει 2-5 χιλιόμετρα, το 5% διανύει 16-20 (!) χιλιόμετρα και το 3% διανύει 5-8 χιλιόμετρα.

Ο κύριος λόγος που οι περισσότεροι ερωτηθέντες χρησιμοποιούν το e-scooter είναι η ευκολία μετακίνησης σε ποσοστό 52,5%, επειδή είναι διασκεδαστικό/πρωτότυπο (18,7%),το ελάχιστο κόστος χρήσης (17,3%) και η ευκολία στο παρκάρισμα (9,4%). Υπολογίζεται πως το κόστος χρήσης του e-scooter, εξαιρώντας την αγορά και τη μικρή συντήρηση που απαιτεί, είναι περίπου €0,25/100 χλμ, σε ηλεκτρική ενέργεια για τη φόρτισή του. Το 63,3% των χρηστών κατοικεί σε αστικά κέντρα, το 28,8% στα προάστια και το 5% σε επαρχιακές πόλεις, ενώ ένα 2,2% κατοικεί σε νησί. Και πάλι η έρευνα δείχνει πως τα e-scooters αφορούν κυρίως τους κατοίκους μεγάλων πόλεων που έχουν κουραστεί με τη χρήση του ΙΧ ή των ΜΜΕ και μπορούν να εξυπηρετηθούν ιδανικά με ένα e-scooter. Όσον αφορά την ηλικία τους, εντυπωσιάζει το γεγονός πως οι περισσότεροι ανήκουν στη γενιά των “millenials”, με το 36% να είναι 36-44 ετών, το 35,3% να είναι 27-25 ετών, το 13,7% να είναι 21-26 ετών και μόνο το 7,9% να είναι πολύ νέοι ή έφηβοι χρήστες, 16-20 ετών. Μάλιστα, το 6,5% έχουν ηλικία άνω των 45 ετών, ενώ μόλις ένας από τους συμμετέχοντες δήλωσε κάτω των 16 ετών.

54516058_10155841235151695_1874497399271981056_o

Το e-scooter μπορεί να θεωρείται ένα “ακριβό παιχνίδι” από ορισμένους, αλλά είναι ξεκάθαρο πως οι υποψήφιοι αγοραστές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν ένα σημαντικό ποσό για την απόκτησή του. Το 65,5% δήλωσε πως θα διέθετε €300-600 για την αγορά e-scooter, το 22,3% θα διέθετε έως €30ο, το 6,5% θα διέθετε €600-1000 ενώ το 5,8% θα διέθετε ακόμα και πάνω από €1000. Το budget που διαθέτουν οι υποψήφιοι αγοραστές διαρκώς αυξάνεται με την πάροδο των μηνών, όσο διαπιστώνουν πως μπορεί να αποτελέσει ένα αξιόπιστο, οικονομικό και βολικό μέσο μετακίνησης σε καθημερινή βάση.

Πάμε, όμως, και σε ερωτήσεις που αφορούν την ασφάλεια των χρηστών, τις υποχρεώσεις τους απέναντι στο Νόμο αλλά και την ασφάλεια των υπόλοιπων, μη χρηστών, με τους οποίους “μοιράζονται” το οδικό (και μη) δίκτυο. Ανησυχητικό είναι το ποσοστό των χρηστών που δε φορούν κράνος (46%), αν και παρουσιάζεται σαφώς μειωμένο σε σχέση με παλαιότερη έρευνα της ίδιας ομάδας χρηστών. Το 39,6% δήλωσε πως φοράει πάντα κράνος ενώ το 14,4% δήλωσε πως φορά συχνά ή σπάνια, αλλά όχι πάντα. Σίγουρα η υποχρεωτική χρήση κράνους, σε αντίθεση με ό,τι ισχύει για τους ποδηλάτες, θα ήταν ευεργετική για όλους καθώς ταχύτητες των 20-25 Km/h ώρα μπορούν να αποβούν μοιραίες για τον αναβάτη, αν χτυπήσει στο κεφάλι. Ευτυχώς, μόλις το 5,8% των χρηστών έχει εμπλακεί σε μικρό ή μεγάλο ατύχημα, αν και πιθανότατα το ποσοστό είναι μεγαλύτερο στις τάξεις των περιστασιακών χρηστών ενοικιαζόμενων e-scooters, που έχουν μικρή εμπειρία και δεν ανησυχούν ιδιαίτερα για την καλή χρήση της συσκευής, αφού δεν επιβαρύνονται με το κόστος των επισκευών της, άρα οδηγούν και πιο απρόσεκτα, όπως αποδεικνύεται και από τα πρόσφατα περιστατικά τραυματισμών που είδαν το φως της δημοσιότητας. Όσο για τις υποχρεώσεις που πιθανώς να έχουν στο μέλλον, μετά τη διαμόρφωση θεσμικού πλαισίου για τα e-scooters, το 55,4% δηλώνει πως δε θα επέλεγε ένα e-scooter αν αυτό έπρεπε να διαθέτει πινακίδα κυκλοφορίας και να υπάγεται στην ετήσια πληρωμή τελών για τη χρήση του, το 26,6% απάντησε πως “δεν είναι σίγουρο” και το 18% απάντησε πως θα το επέλεγε ακόμα και στην περίπτωση αυτή. Πιο διαλλακτικοί εμφανίζονται όσον αφορά την ασφάλισή του για αστική ευθύνη (αλλά και άλλες παροχές) απέναντι σε τρίτους (κάτι το οποίο επίσης δεν είναι υποχρεωτικό για τα ποδήλατα) με το 21,6% να απαντά πως δεν είναι διατεθειμένο να πληρώσει για ασφάλιση, το 59% να δύναται να διαθέσει εως €30 το έτος και περίπου το 20% να δύναται να διαθέσει από €50 και άνω, ανά έτος, για ασφάλιση. Η συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών έχει δίπλωμα οδήγησης για ΙΧ (79,1%), το 22,3% έχει τουλάχιστον για μοτοσυκλέτα, το 8,6% έχει επαγγελματικής κατηγορίας και το 7,2% έχει για μοτοποδήλατο/50cc μοτοσυκλέτα-σκούτερ, ενώ το 14,4% δεν έχει καθόλου άδεια οδήγησης (δεν είναι υποχρεωτική ούτε για τα ποδήλατα).

52989895_2248892158494953_2020029823476301824_o

Τέλος, όσον αφορά την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του e-scooter τους, το 59,7% δήλωσε πως δε ξεπερνά τα 250 Watts (όριο που αρκετές χώρες χρησιμοποιούν για την κατηγοριοποίησή τους μαζί με τα ποδήλατα), το 18% δήλωσε πως είναι από 250-500 Watts ενώ το 17,3% δήλωσε πως δε γνωρίζει. Οι υπόλοιποι χρήστες (5%) διαθέτουν e-scooter με ισχύ από 500 Watts και άνω.

Τα συμπεράσματα της έρευνας είναι, εν πολλοίς, αναμενόμενα. Η πλειοψηφία των χρηστών e-scooters είναι και ιδιοκτήτες ενός, είναι μέσης ηλικίας, εργαζόμενοι και το επιλέγουν αντί του ΙΧ τους, για τις καθημερινές τους μετακινήσεις. Οι περισσότεροι είναι κάτοικοι αστικών κέντρων όπου το κυκλοφοριακό πρόβλημα είναι μεγάλο, όπως και δυσκολίας εύρεσης parking, ενώ το αντιμετωπίζουν ως ένα αξιόπιστο, εναλλακτικό μέσο μετακίνησης και όχι ως “παιχνίδι”. Το μόνο ανησυχητικό στατιστικό είναι η μη χρήση κράνους από αρκετούς χρήστες, όμως σε γενικές γραμμές, η σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζουν τα e-scooters οι πολίτες σταδιακά θα αγγίξει ικανοποιητικά επίπεδα και σίγουρα όλα τα παραπάνω δείχνουν πως το μέσο αυτό δεν είναι μια παροδική “μόδα” αλλά ήρθε για να μπει για τα καλά στη ζωή μας.

Η έρευνα διεξήχθη μεταξύ των χρηστών της ομάδας Xiaomi M365-M365 Pro (Mi Scooter) – Greece στο Facebook, απ’όπου προέρχονται και οι φωτογραφίες του άρθρου.