Έρευνα για τα ηλεκτρικά πατίνια: 1 στους 2 τα χρησιμοποιεί αντί αυτοκινήτου, 4 στους 5 είναι άνω των 27 ετών

Related

COSMOTE GROW YOUR BUSINESS: Επιστρέφει με νέα μορφή το δωρεάν εκπαιδευτικό πρόγραμμα ψηφιακών δεξιοτήτων για επιχειρήσεις

Το δωρεάν εκπαιδευτικό πρόγραμμα ψηφιακών δεξιοτήτων για επιχειρήσεις,COSMOTE GROW YOUR BUSINESS – Certification Pro gram , επιστρέφει για τρίτη συνεχή χρονιά, αυτή τη φορά με την μορφή βιντεοσκοπημένων online μαθημάτων.Τoπρόγραμμααπευθύνεταισε όλεςτις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τους εργαζομένους τους και τους ελεύθερους επαγγελματίεςκαιαπαντά στην ανάγκη τους για εκπαίδευση και κατάρτιση στα ψηφιακά εργαλείαπου θα τις οδηγήσουν στη νέα

COSMOTE GROW YOUR BUSINESS: Επιστρέφει με νέα μορφή το δωρεάν εκπαιδευτικό πρόγραμμα

Online, εκπαιδευτικό πρόγραμμα βιντεοσκοπημένων μαθημάτων από το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με την COSMOTE, μέλος του Ομίλου Telekom. Πιστοποιητικό κατάρτισης από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών Οι εγγραφές ξεκίνησαν στο: www.growyourbusiness.gr/certification-program Το δωρεάν εκπαιδευτικό πρόγραμμα ψηφιακών δεξιοτήτων για επιχειρήσεις, COSMOTE GROW YOUR BUSINESS

Cosmote Grow Your Business: Με νέα μορφή το δωρεάν εκπαιδευτικό πρόγραμμα ψηφιακών δεξιοτήτων για επιχειρήσεις

Επιστρέφει για τρίτη συνεχή χρονιά, αυτή τη φορά με τη μορφή βιντεοσκοπημένων online μαθημάτων, το δωρεάν εκπαιδευτικό πρόγραμμα ψηφιακών δεξιοτήτων για επιχειρήσεις, Cosmote Grow Your Business – Certification Program. Τo πρόγραμμα απευθύνεται σε όλες τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τους εργαζομένους τους και τους ελεύθερους επαγγελματίες και απαντά στην ανάγκη τους για εκπαίδευση και κατάρτιση στα ψηφιακά

Επιστρέφει το δωρεάν εκπαιδευτικό πρόγραμμα Cosmote Grow your Business

Το δωρεάν εκπαιδευτικό πρόγραμμα ψηφιακών δεξιοτήτων για επιχειρήσεις, COSMOTE GROW YOUR BUSINESS – Certification Pro gram , επιστρέφει για τρίτη συνεχή χρονιά, αυτή τη φορά με την μορφή βιντεοσκοπημένων online μαθημάτων. Τo πρόγραμμα απευθύνεται σε όλες τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τους εργαζομένους τους και τους ελεύθερους επαγγελματίες και απαντά στην ανάγκη τους για εκπαίδευση και κατάρτιση

COSMOTE Insurance: 6 χρόνια σε ανοδική πορεία

Σε ανοδική τροχιά βρίσκεται το COSMOTE Insurance, η ψηφιακή πλατφόρμα αγοράς ασφαλειών της COSMOTE, που παρέχει ολοκληρωμένες ασφαλιστικές λύσεις για το αυτοκίνητο, την μοτοσυκλέτα, το φορτηγό και το αγροτικό, την κατοικία, την πρωτοβάθμια υγεία και το σκάφος. Το COSMOTE Insurance, που απευθύνεται σε όλους τους καταναλωτές και συμπληρώνει φέτος 6 χρόνια, αναβαθμίζεται συνεχώς. Σε συνεργασία

COSMOTE Insurance: 6 χρόνια σε ανοδική πορεία!

Server Error 403 You do not have permission to access this document. That's what you can do Reload Page Back to Previous Page Home Page

Καλπάζει η COSMOTE Insurance

Σε μεγάλο success story για τον Όμιλο ΟΤΕ εξελίσσεται η COSMOTE Insurance, η οποία, έχει οδηγήσει σε σημαντικές ανατροπές στην ασφαλιστική αγορά. Ενδεικτικό της δυναμικής πορείας του COSMOTE Insurance είναι ότι από το 2018 έως σήμερα, οι πελάτες που το εμπιστεύονται αυξάνονται κατά μέσο όρο με ρυθμό 50% ανά έτος. Η προηγμένη ψηφιακή πλατφόρμα αγοράς

COSMOTE TV: Το BBC Player διαθέσιμο για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Στο πλαίσιο της ανανέωσης, η COSMOTE TV διαθέτει για πρώτη φορά στην Ελλάδα την υπηρεσία BBC Player, η οποία θα προσφέρει πάνω από 1.000 ώρες περιεχομένου, από εμβληματικές σειρές, ντοκιμαντέρ, εκπομπές και παιδικό πρόγραμμα του βρετανικού στούντιο. Το BBC Player είναι διαθέσιμο μέσα από μία ειδική branded area στη streaming υπηρεσία της COSMOTE TV. Παράλληλα

ΟΦΗ – Athens Kallithea (10/11, 16:00, Cosmote Sport1 HD): Όλα για τη νίκη στο «Γεντί Κουλέ»

Intime STOIXIMAN SUPERLEAGUE Ο ΟΦΗ υποδέχεται την Athens Kallithea (10/11, 16:00, Cosmote Sport1 HD) για την 11η αγωνιστική της Stoiximan Super League. Οι Κρητικοί βρίσκονται στην 8η θέση με 14 πόντους, ενώ η αθηναϊκή ομάδα είναι στην τελευταία θέση με 6 πόντους. Η αναμέτρηση αναμένεται να έχει αρκετό ενδιαφέρον, καθώς οι δύο ομάδες θέλουν τη

10 συμβουλές χρήσης της τεχνολογίας για να βελτιώσετε την καθημερινότητά σας

Η τεχνολογία έχει γίνει αναπόσπαστο μέρος της ζωής μας, με τα smartphone, τα tablet και τους υπολογιστές να είναι παρόντα σε κάθε μας κίνηση. Ωστόσο, πολλές φορές, χωρίς την κατάλληλη χρήση, η τεχνολογία μπορεί να μας αποσπά την προσοχή, να προκαλεί άγχος ή να μας κάνει λιγότερο παραγωγικούς. Ας δούμε 10 πρακτικές συμβουλές που θα

Παναιτωλικός – Άρης (9/11, 17:00, Cosmote Sport 2HD): Για τη διατήρηση της κορυφής στο Αγρίνιο

Intime STOIXIMAN SUPERLEAGUE Ο Παναιτωλικός υποδέχεται τον Άρη (9/11, 17:00, Cosmote Sport 2HD) για την 11η αγωνιστική της Stoiximan Super League. Οι γηπεδούχοι επιθυμούν να επιστρέψουν στις νίκες μετά την ισοπαλία με την Athens Kallithea, ενώ οι Θεσσαλονικείς να συνεχίσουν το σερί τους και να παραμείνουν στην πρώτη θέση. Οι Αγρινιώτες βρίσκονται στην 7η θέση

ΑΕΚ – Αστέρας Aktor (9/11, 20:00 Cosmote Sport 1HD): Στην άδεια OPAP Arena η Ένωση για να «χτίσει» σερί

STOIXIMAN SUPERLEAGUE Συνέχεια στα νικηφόρα αποτελέσματα στο πρωτάθλημα, μετά τη νίκη επί του Ατρόμητου, θα επιδιώξει να δώσει απόψε (9/11, 20:00 Cosmote Sport 1) η ΑΕΚ απέναντι στον Αστέρα Aktor. Στην άδεια, λόγω τιμωρίας, OPAP Arena η Ένωση θέλει πάση θυσία το «τρίποντο» προκειμένου να παραμείνει στην πρώτη τριάδα, στην περίπτωση που νικήσουν οι ομάδες

BBC έως το 2027 στην Cosmote TV

Στην ανανέωση της συνεργασίας της με τα BBC Studios έως το 2027 προχώρησε η Cosmote TV. Ετσι, οι συνδρομητές της θα έχουν την ευκαιρία να δουν νέες σειρές όπως το «Death Valley» (φωτογραφία) για έναν πρώην ηθοποιό και μια ντετέκτιβ που εξερευνούν δολοφονίες στην Ουαλία, καθώς και το «The Split: Barcelona», μια spin-off σειρά δύο

COSMOTE: Δέκα χρόνια στήριξης στην εκπαιδευτική ρομποτική και τις ψηφιακές δεξιότητες

Η COSMOTE, μέσω των δράσεών της, έχει υποστηρίξει τη διάδοση του STEM και της εκπαιδευτικής ρομποτικής, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των νέων στην Ελλάδα. Μέσα στη δεκαετία, υπολογίζεται ότι 330.000 άτομα έχουν επωφεληθεί από τις πρωτοβουλίες της εταιρείας. Η συνεργασία της COSMOTE με τον οργανισμό STEM Education έχει φέρει κοντά μαθητές και καθηγητές

COSMOTE, Nova και Vodafone πενταπλασιάζουν τις ταχύτητες upload σε συνδέσεις οπτικής ίνας

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες Το αίτημα χιλιάδων συνδρομητών εισάκουσαν οι COSMOTE, Nova και Vodafone, οι οποίες πενταπλασιάζουν τις ταχύτητες upload για συγκεκριμένες συνδέσεις οπτικής ίνας. Συγκεκριμένα, οι τρεις εταιρείες ανακοίνωσαν πως από τις 8 Δεκεμβρίου αναβαθμίζουν την ταχύτητα upload σε όλες τις συνδέσεις οπτικής ίνας με ταχύτητες πάνω από 300Mbps.

Share

Τα ηλεκτρικά πατίνια ή e-scooters, όπως είναι παγκοσμίως γνωστά, σχεδόν μονοπωλούν το ενδιαφέρον το τελευταίο διάστημα και στη χώρα μας, καθώς όλο και περισσότεροι κάτοικοι αστικών κέντρων, αλλά και επαρχίας, τα επιλέγουν για τις μετακινήσεις τους. Σε συνδυασμό με την έλευση των εταιρειών ενοικίασης e-scooters Lime και Hive στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, η δημοσιότητα που λαμβάνει αυτό το νέο μέσο ατομικής μετακίνησης αυξήθηκε σημαντικά, μαζί με το ενδιαφέρον των πολιτών, αλλά και τις αντιδράσεις και τη επιφύλαξή τους.

Σας έχουμε παρουσιάσει ήδη τα ηλεκτρικά πατίνια Lime και το πως λειτουργούν αλλά και το δημοφιλές Xiaomi M365 e-scooter και σήμερα σας παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα μιας σημαντικής έρευνας που διεξήχθη μεταξύ των μελών της μεγαλύτερης ομάδας κατόχων e-scooters στην Ελλάδα, τα οποία αποκαλύπτουν πολλά για τον τρόπο χρήσης τους, τις ανάγκες που καλύπτουν αλλά και τη νοοτροπία των χρηστών τους. Άκρως σημαντικά καθώς το ζήτημα των e-scooters είναι υπό διαβούλευση από τους αρμόδιους φορείς, ώστε να δημιουργηθεί ένα κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο που να επιτρέψει την ένταξή τους στους δρόμους της χώρας μας με ασφάλεια για τους χρήστες αλλά και όλους τους υπόλοιπους κατοίκους.

53902789_10218963453023058_8562010801995513856_o

Συνολικά 139 χρήστες e-scooter συμμετείχαν στην έρευνα και παρ’ότι ο αριθμός φαντάζει μικρός, είναι αντιπροσωπευτικός καθώς η συντριπτική τους πλειονότητα το χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση για μετακινήσεις από και προς τη δουλειά και όχι για διασκέδαση. Πάμε να δούμε τις απαντήσεις τους αναλυτικά:

Το 81,3% των ερωτηθέντων είναι ιδιοκτήτες e-scooter αλλά πιθανόν περιστασιακά να χρησιμοποιούν και τα ενοικιαζόμενα e-scooters σε Αθήνα/Θεσσαλονίκη, ενώ από το υπόλοιπο 18,7%, ορισμένοι δήλωσαν πως έχουν ήδη ποδήλατο ή ηλεκτρικό ποδήλατο και ενδιαφέρονται για την απόκτηση e-scooter. 2 στους 3 κατόχους το απέκτησαν το τελευταίο 6μηνο ενώ μόλις το 11,5% το έχει πάνω από 12 μήνες, δείχνοντας πως η δημοφιλία τους γνωρίζει ανοδική τάση το τελευταίο διάστημα.

Από όσους συμμετέχοντες απάντησαν, σχεδόν 2 στους 3 δεν χρησιμοποιούν ενοικιαζόμενα e-scooters (Lime, Hive), μόλις το 2,2% τα χρησιμοποιεί καθημερινά, ενώ σχεδόν 1 στους 3 τα χρησιμοποιεί έστω μια φορά το μήνα. Στατιστικό που δείχνει πως οι τακτικοί χρήστες προτιμούν να κατέχουν ένα e-scooter, παρά να χρησιμοποιούν ενοικιαζόμενα, ενώ οι υπόλοιποι τα χρησιμοποιούν περιστασιακά, για να καλύψουν έκτακτες ανάγκες μετακίνησης. Το 76,3% των ιδιοκτητών e-scooter το χρησιμοποιούν σχεδόν καθημερινά, έχοντας αντικαταστήσει με αυτό τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς, ενώ το 22,9% το χρησιμοποιεί τουλάχιστον μια φορά τη βδομάδα. Όσον αφορά το είδους των μετακινήσεών τους, 2 στους 3 πηγαινέρχονται στη δουλειά τους με αυτό, το 56% το χρησιμοποιεί για λόγους αναψυχής (βόλτα, παιχνίδι, για καφέ), και το 51% για άλλες καθημερινές μετακινήσεις τους όπως για ψώνια, σε δημόσιες ή άλλες υπηρεσίες, τράπεζες κ.λπ.

56431033_10218102914462796_5249853171462832128_o

Ένα άκρως ενδιαφέρον στατιστικό, όμως, αφορά το “προφίλ μετακίνησης” των χρηστών e-scooters. Το 50,4% δήλωσε πως αν δεν είχε το e-scooter, θα έκανε τις διαδρομές του με ΙΧ, το 20% έχει αντικαταστήσει τη χρήση ΜΜΕ με αυτό, το 11,5% το επιλέγει αντί μοτοσυσκλέτας/σκούτερ και το 9,4% θα έκανε τις διαδρομές του με τα πόδια. Μόλις το 1,4% των κατόχων θα χρησιμοποιούσε ταξί για τις μετακινήσεις του αν δεν είχε το e-scooter, δείχνοντας ξεκάθαρα πως το νέο ατομικό μέσο μετακίνησης δεν είναι ανταγωνιστικό απέναντι στα ταξί, εξαιρώντας, ίσως, τους τουρίστες/ταξιδιώτες που φυσικά δεν εκπροσωπήθηκαν στην έρευνα. Επίσης, ουσιαστικά κάθε 1 στα 2 e-scooters αντικαθιστά ένα ΙΧ στην πόλη όπου χρησιμοποιείται, αποδεικνύοντας το σημαντικό όφελος που προσφέρει στην πόλη, σε επίπεδο κυκλοφοριακής συμφόρησης, καυσαερίων και ό,τι αυτά συνεπάγονται. Επιπλέον, ένα στατιστικό που συλλέχθηκε εκτός της συγκεκριμένης έρευνας, δείχνει πως το 60% των χρηστών διανύουν με το e-scooter 6-12 χιλιόμετρα την κάθε ημέρα χρήσης του, το 32% διανύει 2-5 χιλιόμετρα, το 5% διανύει 16-20 (!) χιλιόμετρα και το 3% διανύει 5-8 χιλιόμετρα.

Ο κύριος λόγος που οι περισσότεροι ερωτηθέντες χρησιμοποιούν το e-scooter είναι η ευκολία μετακίνησης σε ποσοστό 52,5%, επειδή είναι διασκεδαστικό/πρωτότυπο (18,7%),το ελάχιστο κόστος χρήσης (17,3%) και η ευκολία στο παρκάρισμα (9,4%). Υπολογίζεται πως το κόστος χρήσης του e-scooter, εξαιρώντας την αγορά και τη μικρή συντήρηση που απαιτεί, είναι περίπου €0,25/100 χλμ, σε ηλεκτρική ενέργεια για τη φόρτισή του. Το 63,3% των χρηστών κατοικεί σε αστικά κέντρα, το 28,8% στα προάστια και το 5% σε επαρχιακές πόλεις, ενώ ένα 2,2% κατοικεί σε νησί. Και πάλι η έρευνα δείχνει πως τα e-scooters αφορούν κυρίως τους κατοίκους μεγάλων πόλεων που έχουν κουραστεί με τη χρήση του ΙΧ ή των ΜΜΕ και μπορούν να εξυπηρετηθούν ιδανικά με ένα e-scooter. Όσον αφορά την ηλικία τους, εντυπωσιάζει το γεγονός πως οι περισσότεροι ανήκουν στη γενιά των “millenials”, με το 36% να είναι 36-44 ετών, το 35,3% να είναι 27-25 ετών, το 13,7% να είναι 21-26 ετών και μόνο το 7,9% να είναι πολύ νέοι ή έφηβοι χρήστες, 16-20 ετών. Μάλιστα, το 6,5% έχουν ηλικία άνω των 45 ετών, ενώ μόλις ένας από τους συμμετέχοντες δήλωσε κάτω των 16 ετών.

54516058_10155841235151695_1874497399271981056_o

Το e-scooter μπορεί να θεωρείται ένα “ακριβό παιχνίδι” από ορισμένους, αλλά είναι ξεκάθαρο πως οι υποψήφιοι αγοραστές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν ένα σημαντικό ποσό για την απόκτησή του. Το 65,5% δήλωσε πως θα διέθετε €300-600 για την αγορά e-scooter, το 22,3% θα διέθετε έως €30ο, το 6,5% θα διέθετε €600-1000 ενώ το 5,8% θα διέθετε ακόμα και πάνω από €1000. Το budget που διαθέτουν οι υποψήφιοι αγοραστές διαρκώς αυξάνεται με την πάροδο των μηνών, όσο διαπιστώνουν πως μπορεί να αποτελέσει ένα αξιόπιστο, οικονομικό και βολικό μέσο μετακίνησης σε καθημερινή βάση.

Πάμε, όμως, και σε ερωτήσεις που αφορούν την ασφάλεια των χρηστών, τις υποχρεώσεις τους απέναντι στο Νόμο αλλά και την ασφάλεια των υπόλοιπων, μη χρηστών, με τους οποίους “μοιράζονται” το οδικό (και μη) δίκτυο. Ανησυχητικό είναι το ποσοστό των χρηστών που δε φορούν κράνος (46%), αν και παρουσιάζεται σαφώς μειωμένο σε σχέση με παλαιότερη έρευνα της ίδιας ομάδας χρηστών. Το 39,6% δήλωσε πως φοράει πάντα κράνος ενώ το 14,4% δήλωσε πως φορά συχνά ή σπάνια, αλλά όχι πάντα. Σίγουρα η υποχρεωτική χρήση κράνους, σε αντίθεση με ό,τι ισχύει για τους ποδηλάτες, θα ήταν ευεργετική για όλους καθώς ταχύτητες των 20-25 Km/h ώρα μπορούν να αποβούν μοιραίες για τον αναβάτη, αν χτυπήσει στο κεφάλι. Ευτυχώς, μόλις το 5,8% των χρηστών έχει εμπλακεί σε μικρό ή μεγάλο ατύχημα, αν και πιθανότατα το ποσοστό είναι μεγαλύτερο στις τάξεις των περιστασιακών χρηστών ενοικιαζόμενων e-scooters, που έχουν μικρή εμπειρία και δεν ανησυχούν ιδιαίτερα για την καλή χρήση της συσκευής, αφού δεν επιβαρύνονται με το κόστος των επισκευών της, άρα οδηγούν και πιο απρόσεκτα, όπως αποδεικνύεται και από τα πρόσφατα περιστατικά τραυματισμών που είδαν το φως της δημοσιότητας. Όσο για τις υποχρεώσεις που πιθανώς να έχουν στο μέλλον, μετά τη διαμόρφωση θεσμικού πλαισίου για τα e-scooters, το 55,4% δηλώνει πως δε θα επέλεγε ένα e-scooter αν αυτό έπρεπε να διαθέτει πινακίδα κυκλοφορίας και να υπάγεται στην ετήσια πληρωμή τελών για τη χρήση του, το 26,6% απάντησε πως “δεν είναι σίγουρο” και το 18% απάντησε πως θα το επέλεγε ακόμα και στην περίπτωση αυτή. Πιο διαλλακτικοί εμφανίζονται όσον αφορά την ασφάλισή του για αστική ευθύνη (αλλά και άλλες παροχές) απέναντι σε τρίτους (κάτι το οποίο επίσης δεν είναι υποχρεωτικό για τα ποδήλατα) με το 21,6% να απαντά πως δεν είναι διατεθειμένο να πληρώσει για ασφάλιση, το 59% να δύναται να διαθέσει εως €30 το έτος και περίπου το 20% να δύναται να διαθέσει από €50 και άνω, ανά έτος, για ασφάλιση. Η συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών έχει δίπλωμα οδήγησης για ΙΧ (79,1%), το 22,3% έχει τουλάχιστον για μοτοσυκλέτα, το 8,6% έχει επαγγελματικής κατηγορίας και το 7,2% έχει για μοτοποδήλατο/50cc μοτοσυκλέτα-σκούτερ, ενώ το 14,4% δεν έχει καθόλου άδεια οδήγησης (δεν είναι υποχρεωτική ούτε για τα ποδήλατα).

52989895_2248892158494953_2020029823476301824_o

Τέλος, όσον αφορά την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του e-scooter τους, το 59,7% δήλωσε πως δε ξεπερνά τα 250 Watts (όριο που αρκετές χώρες χρησιμοποιούν για την κατηγοριοποίησή τους μαζί με τα ποδήλατα), το 18% δήλωσε πως είναι από 250-500 Watts ενώ το 17,3% δήλωσε πως δε γνωρίζει. Οι υπόλοιποι χρήστες (5%) διαθέτουν e-scooter με ισχύ από 500 Watts και άνω.

Τα συμπεράσματα της έρευνας είναι, εν πολλοίς, αναμενόμενα. Η πλειοψηφία των χρηστών e-scooters είναι και ιδιοκτήτες ενός, είναι μέσης ηλικίας, εργαζόμενοι και το επιλέγουν αντί του ΙΧ τους, για τις καθημερινές τους μετακινήσεις. Οι περισσότεροι είναι κάτοικοι αστικών κέντρων όπου το κυκλοφοριακό πρόβλημα είναι μεγάλο, όπως και δυσκολίας εύρεσης parking, ενώ το αντιμετωπίζουν ως ένα αξιόπιστο, εναλλακτικό μέσο μετακίνησης και όχι ως “παιχνίδι”. Το μόνο ανησυχητικό στατιστικό είναι η μη χρήση κράνους από αρκετούς χρήστες, όμως σε γενικές γραμμές, η σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζουν τα e-scooters οι πολίτες σταδιακά θα αγγίξει ικανοποιητικά επίπεδα και σίγουρα όλα τα παραπάνω δείχνουν πως το μέσο αυτό δεν είναι μια παροδική “μόδα” αλλά ήρθε για να μπει για τα καλά στη ζωή μας.

Η έρευνα διεξήχθη μεταξύ των χρηστών της ομάδας Xiaomi M365-M365 Pro (Mi Scooter) – Greece στο Facebook, απ’όπου προέρχονται και οι φωτογραφίες του άρθρου.