Ο κινεζικός κολοσσός του διαδικτύου Baidu προχώρησε στα αποκαλυπτήρια του δεύτερης γενιάς επεξεργαστή τεχνητής νοημοσύνης, του πρώτου της πλήρως αυτόνομου οχήματος ενώ ανακοίνωσε και την ανανέωση της εφαρμογής μίσθωσης αυτόνομων ταξί.
Όλα τα παραπάνω ουσιαστικά υπογραμμίζουν πώς αυτά τα νέα πεδία της τεχνολογίας αποτελούν τα σημεία κλειδιά για την ανάπτυξη της κινεζικής εταιρείας στο μέλλον.
Με έδρα στο Πεκίνο, και γνωστή σαν η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στην Κίνα, η Baidu έχει επικεντρωθεί στη διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων της πέρα από τη διαφήμιση εν όψει του αυξανόμενου ανταγωνισμού και μιας δύσκολης διαφημιστικής αγοράς τα τελευταία χρόνια. Ο Ρόμπιν Λι, διευθύνων σύμβουλος της Baidu, έχει προσπαθήσει να πείσει τους επενδυτές ότι το μέλλον της εταιρείας βρίσκεται στην τεχνητή νοημοσύνη και σε συναφείς τομείς, όπως η αυτόνομη οδήγηση.
Χθες, Τετάρτη, κατά τη διάρκεια του ετήσιου παγκόσμιου συνεδρίου της εταιρείας, ανακοινώθηκε ο Kunlun 2, το δεύτερης γενιάς τσιπ τεχνητής νοημοσύνης της Baidu. Ο συγκεκριμένος επεξεργαστής είναι σχεδιασμένος ώστε να μπορεί να διαχειρίζεται τεράστιες ποσότητες δεδομένων. Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, ο συγκεκριμένος επεξεργαστής μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε τομείς όπως η αυτόνομη οδήγηση ενώ έχει ήδη μπει σε διαδικασία μαζικής παραγωγής.
Υπενθυμίζεται ότι ο πρώτης γενιάς Kunlun λανσαρίστηκε το 2018. Επιπλέον, στις αρχές της χρονιάς, η Baidu συγκέντρωσε χρήματα για τη μονάδα επεξεργαστών της η οποία πλέον αποτιμάται στα 2 δισεκατομμύρια δολάρια.
Οι επεξεργαστές και η τεχνητή νοημοσύνη θεωρούνται δύο κρίσιμες τεχνολογίες για την Κίνα, στις οποίες ευελπιστεί να καταστεί πρωτοπόρος τα επόμενα χρόνια. Στους ίδιους τομείς δραστηριοποιούνται και οι ανταγωνίστριες της Baidu, οι Alibaba και Tencent, οι οποίες και οι δύο επενδύουν επίσης στον τομέα των ημιαγωγών.
Το αυτόνομο όχημα
Παράλληλα, η Baidu προχώρησε στα αποκαλυπτήρια ενός πλήρως αυτόνομου οχήματος του οποίου οι πόρτες ανοίγουν προς τα επάνω (σαν φτερά) ενώ διαθέτει και μεγάλη οθόνη στο εσωτερικό του για την ψυχαγωγία των επιβαινόντων. Το όχημα που παρουσιάστηκε είναι το πρωτότυπο με την εταιρεία να μην αποκαλύπτει το πότε θα μπει σε μαζική παραγωγή.
Σε κάθε περίπτωση, το συγκεκριμένο όχημα «δείχνει» τις φιλοδοξίες της Baidu στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης, τομέας που σύμφωνα με τους αναλυτές θα είναι μία επιχείρηση πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κινεζική εταιρεία.
Η εφαρμογή αυτόνομων ταξί
Σε ότι αφορά την εφαρμογή αυτόνομων ταξί Apollo Go της Baidu, ανακοινώθηκε ότι μετονομάζεται σε «Luobo Kuaipao» ενώ προβλέπεται η επέκταση σε ευρύτερη κλίμακα. Προς το παρόν η εφαρμογή είναι διαθέσιμη σε μια σειρά από κινεζικές πόλεις, συμπεριλαμβανομένου του Πεκίνου. Ο Βέι Ντονγκ, αντιπρόεδρος της Baidu και αρμόδιος για τον τομέα των αυτόνομων οχημάτων, δήλωσε στο CNBC ότι η εταιρεία σχεδιάζει το μαζικό εμπορικό λανσάρισμα σε ορισμένες ακόμη πόλεις, εντός των επόμενων δύο ετών. Παραμένει πάντως ασαφές πώς θα τιμολογηθεί η συγκεκριμένη υπηρεσία.
Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούνιο η Baidu είχε ανακοινώσει τη συνεργασία της με την κρατική αυτοκινητοβιομηχανία BAIC Group για την κατασκευή 1000 αυτόνομων οχημάτων, εντός των επόμενων τριών ετών, ώστε σταδιακά να γίνει ευρύτερη η χρήση της υπηρεσίας αυτόνομων ταξί.