Το TikTok φέρεται να σχεδιάζει την ενσωμάτωση δυνατότητας αγορών εντός της εφαρμογής για brands στην Ευρώπη, ελπίζοντας έτσι να προσελκύσει τους νεαρότερους σε ηλικία καταναλωτές.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, η λειτουργία e-shopping του TikTok βρίσκεται στα πρώτα στάδια σχεδιασμού και προφανώς δεν υπάρχει ακόμα σαφές χρονοδιάγραμμα για το λανσάρισμα. Ωστόσο, το δημοσίευμα κάνει λόγο για ένα από τα brands που έχουν πρόσβαση στην πρότυπη λειτουργία – την εταιρεία ρουχισμού Hype – η οποία επιβεβαιώνει από την πλευρά της την ύπαρξη των δοκιμών, χωρίς να μπαίνει σε λεπτομέρειες.
Το Bloomberg υποστηρίζει ότι είχε πρόσβαση στα πρώτα screenshots του αρχικού TikTok Shop με τα προϊόντα της Hype και αναφέρεται στο σχετικό δημοσίευμα ότι η λειτουργία μοιάζει σε μεγάλο βαθμό με όσα βλέπει ένας χρήστης στο Instagram feed του. Το «κατάστημα» στην ουσία θα λειτουργεί μέσω της σελίδας του brand και εκεί θα εμφανίζονται φωτογραφίες των προϊόντων μαζί με τιμές διάθεσης.
Προφανώς και το TikTok θέλει να κερδίσει ένα μέρος από την ευρύτερη πίτα του «social commerce», δηλαδή των εμπορικών δραστηριοτήτων μέσω των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης. Ορισμένοι αναλυτές εκτιμούν ότι έως το τέλος του 2020 δαπανήθηκαν στις ΗΠΑ περί τα 475 δισεκατομμύρια δολάρια, σε τέτοιου είδους δραστηριότητες, ενώ υπολογίζεται ότι μέχρι το τέλος του 2021 το ποσό αυτό θα φτάσει στα 585 δισεκατομμύρια δολάρια.
Πάντως, η αλήθεια είναι ότι το TikTok άργησε σχεδόν τρία χρόνια να προσπαθήσει να εκμεταλλευθεί τις δυνατότητές του. Το 2019, η εταιρεία ρουχισμού Levi’s ήταν μία από τις πρώτες που χρησιμοποιήσαν το TikTok, βάζοντας ένα πλήκτρο «shop now» στην διαφήμισή της, το οποίο σε έστελνε απευθείας στο ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρείας.
Οι πρώτες δοκιμές του TikTok με αντίστοιχες λειτουργίες ξεκίνησαν το 2020, με τη διαφορά ότι τα κέρδη μοιράζονταν μεταξύ της πλατφόρμας και του διαφημιζόμενου. Ακολούθησαν οι συμφωνίες με αρκετές εμπορικές φίρμες για την διαφημιστική προβολή αυτής της μορφής.
Η μεγάλη διαφορά μεταξύ αυτής της μορφής ηλεκτρονικού εμπορίου και αυτού που περιγράφει το Bloomberg είναι ότι πλέον η αγορά θα γίνεται εντός της εφαρμογής του TikTok και δεν θα υπάρχει παραπομπή στο ηλεκτρονικό κατάστημα κάποιου διαφημιζόμενου.