Η χρήση του Snapchat αυξήθηκε περισσότερο από 20% μετά τη διακοπή των υπηρεσιών της Facebook για έξι ώρες τη Δευτέρα, γεγονός που ανέδειξε την εφαρμογή αυτή ως τον μεγάλο νικητή μεταξύ των ανταγωνιστικών εφαρμογών που αποτέλεσαν το… καταφύγιο στην επικοινωνία μεταξύ των εκατομμυρίων χρηστών του διαδικτύου.
Η κατάρρευση του Facebook και μιας σειράς εφαρμογών από το Messenger έως το Instagram, οδήγησε ένα σημαντικό τμήμα από τα 2,7 δισεκατομμύρια καθημερινούς χρήστες στον ανταγωνισμό.
Η Snap σημείωσε αύξηση 23% στο χρόνο που δαπάνησαν οι χρήστες στην Android εφαρμογή της, τη Δευτέρα, σε σύγκριση με την ίδια ημέρα της προηγούμενης εβδομάδας, σύμφωνα με τα δεδομένα του Sensor Tower, που δημοσίευσε το Bloomberg News. Καταγράφηκε αύξηση των δραστηριοτήτων σε εφαρμογές όπως το Telegram και το Signal, το Twitter και το TikTok της ByteDance στις 4 Οκτωβρίου, ανακοίνωσε η Sensor Tower.
Snapchat και Telegram
Το Snapchat και το Telegram κάλυψαν το κενό που άφησαν οι εφαρμογές του Facebook οι οποίες τέθηκαν εκτός λειτουργίας.
Η διακοπή λειτουργίας του Facebook ήταν ένα χτύπημα κυρίως για τις μικρές επιχειρήσεις και έδωσε επιπλέον επιχειρήματα σε επικριτές και νομοθέτες που υποστηρίζουν ότι η εταιρεία έχει εξελιχθεί σε ένα δυσκίνητο μονοπώλιο που πρέπει να περιοριστεί σε μέγεθος.
Ο ιδρυτής του Telegram, Πάβελ Ντούροφ, δήλωσε είπε ότι η εφαρμογή του πρόσθεσε 70 εκατομμύρια χρήστες και έθεσε νέα υψηλά επίπεδα για εγγραφές και δραστηριότητα τη Δευτέρα. Μάλιστα σκαρφάλωσε στην κορυφή του App Store των iPhone ως η δωρεάν εφαρμογή που έγινε τις περισσότερες φορές λήψη σε 40 αγορές, ενώ το Signal ήταν η “νούμερο ένα” εφαρμογή στην Πολωνία και συγκαταλέχθηκε στις 10 πρώτες εφαρμογές σε 35 αγορές, όπως έκανε γνωστό η Sensor Tower.
Εναλλακτικές λύσεις όπως το Telegram, που ταιριάζει απόλυτα με την εμφάνιση και τη λειτουργικότητα του WhatsApp, προσθέτουν εκατομμύρια χρήστες κάθε φορά που η πιο δημοφιλής πλατφόρμα επικοινωνίας του κόσμου –το Messenger- έχει μια σημαντική διακοπή, αν και πολλοί επιστρέφουν γρήγορα στην εφαρμογή του Facebook μόλις αποκαταστεθί το πρόβλημα.
Ο προβληματισμός του Ζάκερμπεργκ
«Περάσαμε τις τελευταίες 24 ώρες διερευνώντας με ποιους τρόπους μπορούμε να ενισχύσουμε τα συστήματά μας απέναντι σε τέτοιου είδους αποτυχίες», έγραψε ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, σε επιστολή του προς τους υπαλλήλους της εταιρείας την Τρίτη. «Η βαθύτερη ανησυχία για μια διακοπή όπως αυτή δεν είναι πόσοι άνθρωποι μεταβαίνουν σε ανταγωνιστικές υπηρεσίες ή πόσα χρήματα χάνουμε, αλλά τι σημαίνει για τους ανθρώπους που βασίζονται στις υπηρεσίες μας.»