Image default
TOP STORIES

1 στους 10 Έλληνες έχει κάνει χρήση Internet of Things

Tον κόσμο του Internet of Things (IoT) έχουν αρχίσει να διερευνούν σταδιακά οι Έλληνες πολίτες. Η χρήση συσκευών και συστημάτων, συνδεδεμένων στο διαδίκτυο ή και μεταξύ τους, όπως κλιματιστικά, φώτα, κάμερες, συστήματα ασφαλείας, “έξυπνα” ρολόγια, αυτοκίνητα, έχει αποκτήσει οπαδούς και στη χώρα μας.

Το 85,6% όσων δεν έχουν χρησιμοποιήσει κάποια συνδεδεμένη συσκευή, γνωρίζουν, όμως, για την ύπαρξη τηςΤο 1ο τρίμηνο του 2020, περίπου ένας στους δέκα χρήστες του Διαδικτύου (8,7%), ηλικίας 16-74 ετών, δήλωνε ότι έχει χρησιμοποιήσει κάποια από τις προαναφερθείσες, συνδεδεμένες στο Internet, συσκευές ή συστήματα, προκειμένου εξ αποστάσεως – από υπολογιστή ή κινητό – να μπορεί να ελέγχει τη χρήση τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Αρχής, ποσοστό 5,7% έχει κάνει χρήση συσκευών και συστημάτων, που σχετίζονται με την ασφάλεια της κατοικίας τους (συστήματα συναγερμού, ανιχνευτές καπνού, κάμερα ασφαλείας, κλειδαριές πόρτας).

Επιπλέον, ένα ποσοστό 2,9% έχει χρησιμοποιήσει “έξυπνες” οικιακές συσκευές, συνδεδεμένες στο Διαδίκτυο, όπως ηλεκτρική σκούπα, ρομπότ, φούρνο, καφετιέρα και ποσοστό. Επίσης, το 2,2% έχει κάνει χρήση συσκευών ή συστημάτων για την ενεργειακή διαχείριση της κατοικίας, όπως θερμοστάτες και λαμπτήρες.

Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι το 85,6% όσων δεν έχουν χρησιμοποιήσει κάποια συνδεδεμένη στο Διαδίκτυο συσκευή, γνωρίζει για την ύπαρξή τους. Ωστόσο, από αυτούς, επτά στους δέκα (66,3%) αναφέρουν ότι δεν τις χρειάζονται και οι δύο στους δέκα (22,2%) ότι το κόστος τους είναι υψηλό.

Smart TV

Στο μεταξύ, από τους Έλληνες πολίτες, που χρησιμοποιούσαν το Διαδίκτυο το 1ο τρίμηνο του 2020, ποσοστό 37,6% αναφέρει ότι έχει συνδεθεί στο Internet από την τηλεόραση. Επίσης, ένας στους δέκα (10%) απαντά ότι έχει συνδεθεί από την κονσόλα παιχνιδιών.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, το 9,1% των Ελλήνων χρηστών του Διαδικτύου έχει χρησιμοποιήσει για προσωπική χρήση “έξυπνο” ρολόι (smart watch), βραχιόλι άσκησης/υγείας, ακουστικά, ρούχα/υποδήματα ή άλλα αξεσουάρ, που είναι συνδεδεμένα στο Διαδίκτυο. Υπάρχει τέλος και ένα πολύ μικρό ποσοστό των Ελλήνων, της τάξης του 1,7%, που έχει χρησιμοποιήσει αυτοκίνητο με ενσωματωμένη ασύρματη σύνδεση στο Διαδίκτυο.

Η αγορά στην Ευρώπη

Η πανδημία του COVID-19 έχει μεν ανακόψει τον ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς smart home επί ευρωπαϊκού εδάφους, ωστόσο η τάση παραμένει ανοδική. Το 1ο τρίμηνο του 2020 οι πωλήσεις “έξυπνων” οικιακών συσκευών στην Ευρώπη διευρύνθηκαν ποσοστιαία κατά 3,8%. Σύμφωνα με νέα έρευνα της International Data Corporation (IDC), σε επίπεδο όγκου, η αγορά του smart home στην Ευρώπη υπερέβη τα 22 εκατ. συσκευές στη διάρκεια των τριών πρώτων μηνών του έτους.

Η αγορά των “έξυπνων” οικιακών συσκευών θα συνεχίσει να κινείται ανοδικά και – όπως εκτιμούν οι αναλυτές – θα ανέλθει το 2024 σε 200 εκατ. συσκευές, από 110 εκατ. συσκευές το 2020, με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 16,15%.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, το 2020, οι δαπάνες για το Internet of Things θα διευρυνθούν κατά 8,2% το 2020. Σε απόλυτα μεγέθη οι δαπάνες για το οικοσύστημα του ΙοΤ αναμένεται να φθάσουν φέτος στα επίπεδα των $742 δισ. Σύμφωνα με τις προβλέψεις της IDC, η αγορά θα δει διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 15% από το επόμενο έτος. 

Related posts

Το 50% των Ελλήνων ανακάλυψε νέα online καταστήματα την περίοδο της πανδημίας

fiber

Οι επενδυτές γιορτάζουν την τεχνολογική επανάσταση

fiber

Τα data centers δίνουν προοπτικές στην ευρωπαϊκή αγορά ακινήτων

fiber

AI: Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ποια τα οφέλη για τις ελληνικές επιχειρήσεις

fiber

Ο ψηφιακός φόρος της ΕΕ επιστρέφει και είναι τόσο λάθος όσο ποτέ

fiber

H νέα ψηφιακή απάτη με τους κωδικούς των iPhone

fiber