Τι είναι και πώς λειτουργεί το σύστημα «κοινωνικής πιστοληπτικής ικανότητας»

Related

Θα παντρευόσουν ένα ρομπότ; Το 80% της Gen Z λέει «ναι»

FORTUNE GREECE 05/07/2025, 19:00 SHARE Η νέα γενιά στρέφεται σε ψηφιακούς συντρόφους, με 8 στους 10 Gen Z να δηλώνουν πως θα έκαναν σχέση – ακόμη και γάμο – με τεχνητή νοημοσύνη. Το 80% των εκπροσώπων της Generation Z δηλώνει πως θα παντρευόταν μια τεχνητή νοημοσύνη, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας chatbots Joi AI. Επιπλέον

Μακριά από τα κινητά πιο κοντά στη μάθηση – Τι δείχνει νέα έρευνα σε 317 σχολεία

FORTUNE GREECE 05/07/2025, 14:02 SHARE Teenage boys using smartphone in living room. (Photo by Sam Edwards/CAIA IMAGE/SCIENCE P / NEW / Science Photo Library via AFP) Photo: AFP Νέα μελέτη δείχνει ότι η απαγόρευση κινητών τηλεφώνων στα σχολεία της Ολλανδίας οδήγησε σε αυξημένη συγκέντρωση, καλύτερη κοινωνική αλληλεπίδραση και ενισχυμένη σχολική απόδοση. Απαγόρευση κινητών και άλλων

Magenta Moments: Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM

Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους τους πελάτες της η COSMOTE TELEKOM .   Το Magenta Moments , που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών , γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, σε

Παναθηναϊκός – Νόρτζελαντ (5/7, 15:00, Cosmote Sport 1HD): Δεύτερο «πράσινο» τεστ τριών… ημιχρόνων

STOIXIMAN SUPERLEAGUE Ο Παναθηναϊκός συνεχίζει την καλοκαιρινή του προετοιμασία στο Μπαντ Χάρινγκ της Αυστρίας, όπου πραγματοποιεί το βασικό στάδιο των προπονήσεών του ενόψει της νέας σεζόν. Η αναμέτρηση με τη Νόρτζελαντ είναι προγραμματισμένη να διεξαχθεί στο γήπεδο «Kaiserwinkl Arena Kössen» στις 15:00 (Cosmote Sport 1 HD), σε έναν σαφώς πιο «νορμάλ» αγωνιστικό χώρο σε σχέση με το

Η Meta στηρίζει την Ελλάδα – Πράσινο φως για ενιαία ψηφιακή ηλικία ενηλικίωσης

Η Meta, μητρική των Facebook και Instagram, δηλώνει επίσημα τη στήριξή της στην ελληνική πρόταση για καθιέρωση ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης σε ευρωπαϊκό επίπεδο.           Τις ελληνικές θέσεις σχετικά με την θέσπιση ενιαίας ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης υιοθετεί η Meta, η μητρική εταιρεία των Facebook, Instagram και WhatsApp, η οποία με δήλωσή της

Η Meta υπέρ του ελληνικού σχεδίου για την καθιέρωση ενιαίας ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης

Τις ελληνικές θέσεις σχετικά με την θέσπιση ενιαίας ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης υιοθετεί η Meta, η μητρική εταιρεία των Facebook, Instagram και WhatsApp, η οποία με δήλωσή της ανακοίνωσε ότι στηρίζει αυτές τις προτάσεις. Στο non-paper που παρουσίασε πρόσφατα ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, για την προστασία των ανηλίκων από τον εθισμό στο διαδίκτυο, το

Η Apple κάνει εκατομμυριούχο όποιον «σπάσει» το iPhone σου

FORTUNE GREECE 04/07/2025, 18:45 SHARE epa11615092 A customer checks the new iPhone 16 model before buying at an Apple Store in Bangkok, Thailand, 20 September 2024. According to Apple Inc, the new iPhone 16 features Apple Intelligence - the new platform for artificial intelligence (AI) capability, larger display sizes, new creative capabilities as well as

Νέα πιστοποίηση ISO για το Cosmote eValue

Η Cosmote eValue, μέλος του ομίλου ΟΤΕ, είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που λαμβάνει την πιστοποίηση ISO 18295-1:2017 για Customer Contact Centers, από την TÜV Nord Ελλάδας, όπως επισημαίνει σχετική ανακοίνωση. Σημειώνεται ότι είναι η 14η πιστοποίηση ISO που λαμβάνει η Cosmote eValue (διαθέτει μεταξύ άλλων τα ISO 9001, ISO 27701, ISO 27001, ISO

Δωρεάν μαθήματα τεχνολογίας για 65+ και ΑμεΑ – Όλες οι λεπτομέρειες του νέου προγράμματος

FORTUNE GREECE 04/07/2025, 16:15 SHARE Με στόχο την ενίσχυση της ψηφιακής ισότητας, ξεκινά πιλοτικό πρόγραμμα εκπαίδευσης για 6.400 ηλικιωμένους και άτομα με αναπηρία, μέσω του «Ελλάδα 2.0». Πιλοτικό πρόγραμμα για την ψηφιακή ενδυνάμωση 3.600 ατόμων ηλικίας άνω των 65 και 2.800 ατόμων με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 6,8 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα

Ψηφιακή ασφάλεια στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης: Μια αποκάλυψη που αλλάζει τα πάντα

Το Fortune Greece παρακολούθησε από κοντά το συνέδριο Kaspersky Horizons στη Μαδρίτη και μίλησε με τους ανθρώπους οι οποίοι ζουν καθημερινά την πραγματική εικόνα του κόσμου του cyber security. Αποστολή στη Μαδρίτη Στην εποχή των ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων, κάθε μέρα μας φέρνει καινούριες ανακαλύψεις, αποκαλύψεις αλλά και εκπλήξεις. Όσο κι αν ακόμα και οι πιο

Η Meta γίνεται ο πρώτος tech γίγαντας που στηρίζει το ελληνικό Kids Wallet

FORTUNE GREECE 04/07/2025, 14:45 SHARE (FILES) A logo of US company's Meta is displayed during the Vivatech technology startups and innovation fair, at the Porte de Versailles exhibition center in Paris, on May 22, 2024. Social media giant Meta announced on January 7, 2025, a significant rollback of its content moderation policies, including the termination

Πιστοποίηση ISO από TÜV NORD Ελλάδας για την εξυπηρέτηση πελατών της Cosmote eValue

Η Cosmote eValue είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που ανέπτυξε Σύστημα Διαχείρισης και Πιστοποιείται με το συγκεκριμένο Διεθνές Πρότυπο, γεγονός που καθιστά τη διαδικασία ιδιαίτερα σημαντική, τόσο για τον κλάδο των υπηρεσιών εξυπηρέτησης πελατών, όσο και για τη συνολική ενίσχυση της ποιότητας στις επιχειρησιακές λειτουργίες των Contact Centres στη χώρα μας. Η Πιστοποίηση αυτή

Το case study της T-Mobile US και η στρατηγική μετάβαση της COSMOTE TELEKOM

Οι συνεργασίες, η είσοδος σε νέα retail προϊόντα και η υιοθέτηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης τοποθετούν τον πελάτη στο επίκεντρο ενός οικοσυστήματος που αλλάζει ριζικά την εμπειρία επικοινωνίας. Και η Cosmote, χάρη στη στρατηγική υποστήριξη του ομίλου, φέρνει πρώτη στην Ελλάδα τις υπηρεσίες του αύριο: 5G slicing, τεχνητή νοημοσύνη, loyalty προγράμματα και συνέργειες. Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά

Η COSMOTE TELEKOM στηρίζει τους συνδρομητές σε Σπάτα, Ραφήνα και Ιεράπετρα

Σε έμπρακτη υποστήριξη των συνδρομητών της σε Σπάτα, Ραφήνα και Ιεράπετρα, που πλήττονται από πυρκαγιές, προχωρά η COSMOTE TELEKOM. Για τις αυξημένες ανάγκες επικοινωνίας των παραπάνω συνδρομητών, η εταιρεία προσφέρει δωρεάν 1.500 λεπτά ομιλίας προς όλα τα εθνικά δίκτυα και δωρεάν απεριόριστο internet από το κινητό για 15 ημέρες. Διακαιούχοι είναι όλοι οι συνδρομητές κινητής

Cosmote Telecom και Vodafone στηρίζουν τους συνδρομητές τους σε Αττική και Ιεράπετρα

Μέτρα στήριξης των πυρόπληκτων συνδρομητών τους σε Αττική και Ιεράπετρα ανακοίνωσαν οι Cosmote Telecom και Vodafone. Ειδικότερα, η Cosmote Telecom ανακοίνωσε ότι προσφέρει στους συνδρομητές της στα Σπάτα και τη Ραφήνα του Νομού Αττικής και στην Ιεράπετρα του Λασιθίου Κρήτης που πλήττονται από τις πυρκαγιές, δωρεάν 1.500 λεπτά ομιλίας προς όλα τα εθνικά δίκτυα και

Share

Σχεδόν ένας στους πέντε (46%) καταναλωτές έχει ακούσει για το σύστημα «κοινωνικής πιστοληπτικής ικανότητας» (social credit system), σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Kaspersky, «Social credits and security: embracing the world of ratings».

Η έκθεση αποκαλύπτει την αντίληψη των ανθρώπων για τις κοινωνικές αξιολογήσεις και εάν είναι έτοιμοι να γίνουν μέρος ένα τέτοιου συστήματος. Οι χρήστες είναι ενεργά έτοιμοι να μοιραστούν τα προσωπικά τους δεδομένα και είναι ευτυχείς που η εκάστοτε κυβέρνηση μπορεί να παρακολουθεί τη δραστηριότητά τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για λόγους ασφαλείας. Ωστόσο, για πολλούς καταναλωτές, παραμένει ασαφές πώς λειτουργούν αυτά τα αυτοματοποιημένα συστήματα data-driven υπηρεσιών.

Η αυξανόμενη
δημοτικότητα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των διαδικτυακών
υπηρεσιών οδήγησε σε αύξηση των συστημάτων κοινωνικής βαθμολογίας –
αυτοματοποιημένοι αλγόριθμοι με βάση τη συμπεριφορά και την επιρροή των
χρηστών στο Διαδίκτυο. Αρχικά, αυτοί οι αλγόριθμοι αξιολόγησης
καταναλωτών ενσωματώθηκαν από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, καθώς και από
παρόχους ηλεκτρονικού εμπορίου. Σήμερα, τέτοια συστήματα εφαρμόζονται σε
πολλούς άλλους τομείς. Για παράδειγμα, οι κυβερνήσεις και οι οργανισμοί
μπορούν να αξιολογήσουν ποια άτομα είναι επιλέξιμα για ένα ευρύ φάσμα
υπηρεσιών στον πραγματικό κόσμο. Επιπλέον, με το ξέσπασμα της πανδημίας
COVID-19, ο κόσμος ήρθε αντιμέτωπος με την εφαρμογή αυτοματοποιημένων
συστημάτων με στόχο τον έλεγχο των κινήσεών τους, της ικανότητάς τους να
αγοράζουν αγαθά και της πρόσβασής τους σε κοινωνικές υπηρεσίες. Αλλά
είναι οι άνθρωποι πραγματικά έτοιμοι για αυτό;

Σύμφωνα με την
έκθεση της Kaspersky, σχεδόν οι μισοί (46%) ερωτηθέντες που συμμετείχαν
στην έρευνα από όλο τον κόσμο, έχουν ακούσει για ένα σύστημα «κοινωνικής
πιστοληπτικής ικανότητας». Ταυτόχρονα, παρά το ότι αυτά τα συστήματα
έχουν τεθεί σε εφαρμογή και γίνονται ολοένα και πιο γνωστά, υπάρχει
κάποια αμφισημία σχετικά με το πώς λειτουργούν και πόσο αποτελεσματικά
εφαρμόζονται.

Έτσι, το 45% των καταναλωτών αντιμετώπισε
προβλήματα στην κατανόηση του τρόπου λειτουργίας ενός τέτοιου
συστήματος. Οι άνθρωποι θεωρούν ότι είναι αδύνατο να ανακαλύψουν τη
βαθμολογία τους, πώς υπολογίζεται και πώς μπορεί να διορθωθεί εάν
υπάρχουν ανακρίβειες. Αλλά επιπλέον, καθώς αυτά τα συστήματα βασίζονται
σε αυτοματοποιημένους αλγόριθμους μηχανικής μάθησης, είναι δύσκολο να
γνωρίζουμε ποιες επιλογές κάνουν και αν είναι δυνατόν να βασιστούμε σε
αυτούς – ειδικά όσον αφορά την ασφάλεια. Σύμφωνα με την επισκόπηση της
Kaspersky σχετικά με την ασφάλεια των συστημάτων κοινωνικής
βαθμολόγησης, τέτοια σχήματα μπορεί να είναι ιδιαίτερα ευάλωτα σε
τεχνητό χειρισμό, όπως η μείωση της βαθμολογίας κάποιου για διάφορους
σκοπούς. Επιπλέον, όπως και οποιοδήποτε άλλο σύστημα υπολογιστή, είναι
ευαίσθητα σε διαφορετικούς τύπους επιθέσεων, είτε στην τεχνική εφαρμογή
και στον προγραμματισμό είτε στη μηχανική του συστήματος. Το τελευταίο
θα μπορούσε να οδηγήσει στην εμφάνιση ενός νέου τύπου μαύρης αγοράς όπου
οι βαθμολογίες των χρηστών μπορούν να μετατραπούν σε πραγματικά χρήματα
και το αντίστροφο.

Ωστόσο, αυτό δεν εμποδίζει τους οργανισμούς
να συλλέγουν περαιτέρω δεδομένα, ειδικά όταν οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι
να το αφήσουν να συμβεί. Η έκθεση της Kaspersky αποκαλύπτει ότι πάνω από
το 40% των ερωτηθέντων θα μοιράζονταν ευαίσθητα ιδιωτικά δεδομένα για
να εξασφαλίσουν καλύτερες τιμές και εκπτώσεις και να λάβουν ειδικές
υπηρεσίες. Επιπλέον, οι καταναλωτές είναι πολύ πιο προετοιμασμένοι να
μοιραστούν τα προφίλ τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για άλλες πτυχές
της καθημερινής τους ζωής.

Είναι αξιοσημείωτο ότι τα
θέματα ασφάλειας είναι ιδιαίτερα σημαντικά για τους καταναλωτές. Ένας
στους δύο ερωτηθέντες (51%) δηλώνει ότι θα ήταν ευτυχής αν η κυβέρνηση
παρακολουθεί τη δραστηριότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να
διατηρήσει τους πολίτες ασφαλείς.

«Οι κυβερνήσεις και οι
οργανισμοί ψηφιοποιούνται γρήγορα, γεγονός που τους βοηθά να επωφεληθούν
από την τεχνολογία και τα δεδομένα των καταναλωτών με νέους τρόπους.
Από τη μία πλευρά, η τεχνολογία και τα δεδομένα βελτιώνουν τις υπηρεσίες
τους για τους ανθρώπους, προκειμένου να κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη.
Από την άλλη, δεν είναι σαφές πόση πρόσβαση σε προσωπικές πληροφορίες
και ζωές μπορούν να ζητήσουν, και το πιο σημαντικό, πώς θα τις
χειριστούν. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε καταστάσεις παγκόσμιας
αυτο-απομόνωσης, όταν οι άνθρωποι δεν έχουν άλλη επιλογή παρά να
βασίζονται σε διαδικτυακές υπηρεσίες. Και επειδή πρέπει να αναλάβουν τον
έλεγχο της δημόσιας ζωής σήμερα, οι άνθρωποι ενδέχεται να χάσουν τον
έλεγχο της ζωής τους αύριο», σχολιάζει ο Marco Preuss, Διευθυντής της
Παγκόσμιας Ομάδας Έρευνας και Ανάλυσης της Kaspersky στην Ευρώπη.

Η
Genia Kostka, καθηγήτρια Κινεζικής Πολιτικής στο Freie Universität
Berlin, δήλωσε: «Στο παρελθόν, οι ρυθμιστικές αρχές και οι υπεύθυνοι
χάραξης πολιτικής στις περισσότερες χώρες δεν συμβάδιζαν με την ταχύτητα
με την οποία υιοθετήθηκαν ευρέως τα συστήματα κοινωνικής αξιολόγησης.
Σήμερα, ενώ είναι όλο και περισσότερο συνυφασμένα με τον ιστό της
καθημερινής ζωής, είναι σημαντικό να συζητήσουμε τους κινδύνους που τα
συνοδεύουν, όπως παραβιάσεις της ιδιωτικής ζωής, διακρίσεις και
προκαταλήψεις. Οι κοινωνίες πρέπει να συζητούν με ειλικρίνεια και
διαφάνεια εάν και πώς θέλουν να χρησιμοποιήσουν τέτοιες τεχνολογίες και,
το πιο σημαντικό, από ποιον και για ποιους σκοπούς».

Παρόλο που
στο τρέχον ψηφιακό τοπίο μπορεί να φαίνεται ότι η κοινή χρήση προσωπικών
πληροφοριών στο διαδίκτυο είναι αναπόφευκτη, η προστασία του απορρήτου,
τόσο online and offline, είναι ακόμα εφικτή. Η Kaspersky συμβουλεύει
τους καταναλωτές να λάβουν τα ακόλουθα μέτρα για την προστασία τους:

•          
Να έχετε επίγνωση τι προσωπικές πληροφορίες κοινοποιείτε στο Διαδίκτυο.
Ενώ οι ιστότοποι μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχουν σχεδιαστεί για να μας
ενθαρρύνουν να μοιραζόμαστε πληροφορίες με άλλους, τυχόν πληροφορίες
που δημοσιεύετε κινδυνεύουν να πέσουν σε λάθος χέρια. Μην ξεχάσετε να
διαγράψετε τον λογαριασμό και το ιστορικό σας όπου είναι δυνατόν όταν
σταματήσετε να χρησιμοποιείτε μια εφαρμογή ή μια διαδικτυακή υπηρεσία
και να ελέγξετε ποιες συνδεδεμένες υπηρεσίες έχουν πρόσβαση στους
προσωπικούς σας λογαριασμούς.

•           Ο κόσμος μας αλλάζει
και αυτό σημαίνει ότι κάθε μέρος της ζωής μας θα μπορούσε να μετρηθεί
και να βαθμολογηθεί. Να είστε προσεκτικοί όταν μοιράζεστε τα προσωπικά
σας στοιχεία, ώστε να μην σας απαγορευτεί μια υπηρεσία εξαιτίας
προηγούμενης συμπεριφοράς.

•           Μια διαδικτυακή έρευνα
μπορεί να σας δώσει έκπτωση στην αγαπημένη σας μάρκα, αλλά αυτό μπορεί
να οδηγήσει μια εταιρεία να μάθει περισσότερα από όσα θέλατε να γνωρίζει
για εσάς. Παραμείνετε προσεκτικοί σχετικά με τις διαδικτυακές σας
δραστηριότητες.

•           Χρησιμοποιήστε μια αξιόπιστη λύση ασφάλειας για ολοκληρωμένη προστασία από ένα ευρύ φάσμα απειλών.

Εδώ μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση.