Με την άφιξη του νέου κορωνοϊού προέκυψαν και νέες συνθήκες όχι μόνο διεκπεραίωσης των επαγγελματικών μας υποχρεώσεων αλλά και ορισμένων πολύ βασικών, οικογενειακών και κοινωνικών επαφών.
«Σε καιρούς όπως αυτούς, οι άνθρωποι ψάχνουν κυρίως για άνετους και εύκολους τρόπους προκειμένου να κρατήσουν επαφή με τους αγαπημένους τους ψηφιακά και, δικαιολογημένα, παραβλέπουν ορισμένα ζητήματα στην προσπάθεια να συνδεθούν με τον καλύτερο και ευκολότερο δυνατό τρόπο. Ο καθένας θα πρέπει να πάρει τις δικές του αποφάσεις σχετικά με το πόσες πληροφορίες νοιώθει άνετα να μοιράζεται στο διαδίκτυο. Ωστόσο, θέτοντας στον εαυτό σας μερικές ερωτήσεις κλειδιά, και έχοντας μερικές από τις παρακάτω σημαντικές συμβουλές κατά νου, μπορείτε να συνδέεστε με ασφάλεια και να επικοινωνείτε με τους αγαπημένους σας», αναφέρει ο David Emm, Principal Security Researcher στην Kaspersky.
Ερωτήσεις που πρέπει να θέσετε στον εαυτό σας πριν «κατεβάσετε» οποιαδήποτε εφαρμογή:
• Πώς βγάζει χρήματα η εφαρμογή; Αν είναι δωρεάν, πιθανώς πληρώνετε με τις πληροφορίες σας – οπότε ρίξτε μια ματιά στα δικαιώματα προκειμένου να δείτε τι δεδομένα συλλέγουν, αποθηκεύουν και επαναχρησιμοποιούν.
• Είναι κρυπτογραφημένα τα δεδομένα από την εφαρμογή;
• Προσέξτε τις τακτικές κοινωνικής μηχανικής. Πώς γνωρίζετε ότι οι χρήστες της εφαρμογής με την οποία συνδέεστε είναι αυτοί που λένε ότι είναι; Και πώς μπορείτε να επαληθεύσετε τις πληροφορίες ή τα links που σας στέλνουν;
• Θυμηθείτε πως τίποτα δεν είναι 100% ασφαλές. Ενώ μπορεί να μην είστε τόσο ενδιαφέρον στόχος για τον εισβολέα όσο ο Jeff Bezos, μπορούμε όλοι να πέσουμε θύματα hacking κατά τη χρήση εφαρμογών.
Δέκα κορυφαίες συμβουλές για τη χρήση οποιωνδήποτε εφαρμογών:
1. Εξετάστε προσεκτικά τις ρυθμίσεις απορρήτου και ασφάλειας.
2. Χρησιμοποιείτε μοναδικούς, σύνθετους κωδικούς πρόσβασης για όλους τους online λογαριασμούς σας.
3. Περιορίστε τις πληροφορίες που μοιράζεστε και μπορούν να δουν τρίτοι.
4. Μην εμπιστεύεστε αυτόματα τον οποιοδήποτε, ελέγξτε με τις επαφές πως είναι όντως αυτός που συνδέθηκε μαζί σας στην εφαρμογή.
5. Απενεργοποιήστε τις λειτουργίες, εκτός αν τις χρησιμοποιείτε/τις χρειάζεστε για να ενεργοποιήσετε την πρόσβαση (π.χ. μικρόφωνο, πρόσβαση σε κάμερα κ.λπ.).
6. Μην μοιράζεστε υπερβολικά πολλές πληροφορίες και μην δημοσιεύετε κάτι που δεν θέλετε να το δουν όλοι.
7. Αναφέρετε περιπτώσεις καταχρήσεων.
8. Προστατεύστε όλες τις συσκευές σας με ένα αξιόπιστο προϊόν διαδικτυακής ασφάλειας.
9. Εγκαταστήστε τις ενημερώσεις λειτουργικού συστήματος και εφαρμογών μόλις γίνουν διαθέσιμες.
10. Αν σχετίζεται με την εργασία, επιμείνετε στη χρήση της εφαρμογής που συνιστάται/παρέχεται από την εταιρεία σας και όχι στην αγαπημένη σας εφαρμογή ομαδικών συσκέψεων.