Οι δαπάνες για την Τεχνητή νοημοσύνη θα διπλασιαστούν τα επόμενα τέσσερα χρόνια

Related

Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης: Πώς θα λειτουργεί, τι προβλέπει η νέα εθνική στρατηγική

Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης: Πώς θα λειτουργεί, τι προβλέπει η νέα εθνική στρατηγική FORTUNE GREECE 30/06/2025, 18:53 SHARE Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου μιλάει στην παρουσίαση του πολυγλωσσικού «Ψηφιακού Βοηθού - «mAigov», σε εκδήλωση, στο υπουργείο Εξωτερικών, Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2024. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/Αλέξανδρος Μπελτές Photo: ΑΠΕ-ΜΠΕ Η Ελλάδα αποκτά Υπουργείο Τεχνητής Νοημοσύνης και

Θα μιλάμε με δελφίνια; Το νέο project της Google που υπόσχεται επανάσταση στη φύση

FORTUNE GREECE 30/06/2025, 18:30 SHARE Η τεχνητή νοημοσύνη «σπάει τον κώδικα» της επικοινωνίας των δελφινιών — και ίσως φέρει την πιο βαθιά αναθεώρηση στη σχέση μας με τη φύση εδώ και αιώνες. Υπάρχουν επιστήμονες που χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για να κατανοήσουν τους ήχους που παράγουν τα δελφίνια — και αυτό μπορεί να έχει κοσμοϊστορικές

Το Netflix «ανεβάζει τον πήχη»: Προσωποποιημένο περιεχόμενο, φτιαγμένο για τα γούστα των χρηστών

FORTUNE GREECE 30/06/2025, 18:15 SHARE Netflix sign in page displayed on a laptop sscreen and Netflix logo displayed on a phone screen are seen in this illustration photo taken in Krakow, Poland on January 2, 2023. (Photo by Jakub Porzycki/NurPhoto) (Photo by Jakub Porzycki / NurPhoto / NurPhoto via AFP) Photo: AFP Trailers και διαδραστικά

Ανησυχία στην Ελλάδα για την τεχνητή νοημοσύνη: 9 στους 10 δεν εμπιστεύονται τις έξυπνες συσκευές

FORTUNE GREECE 30/06/2025, 16:45 SHARE AI (Artificial Intelligence) concept. Communication network. Photo: Shutterstock 9 στους 10 Έλληνες φοβούνται για την ιδιωτικότητά τους στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης, με τη Samsung να κρούει τον κώδωνα για διαφάνεια, ασφάλεια και ενημέρωση, προκειμένου οι καταναλωτές να εμπιστευτούν τις έξυπνες τεχνολογίες.   Στην Ελλάδα, 9 στους 10 καταναλωτές ανησυχούν

Το Fortune Greece στο Microsoft AI Tour: Στρατηγικοί partners της Microsoft μιλούν για την επόμενη ημέρα της τεχνητής νοημοσύνης

Στο Microsoft AI Tour στην Αθήνα, το Fortune Greece συνομίλησε με στρατηγικούς συνεργάτες της Microsoft, καταγράφοντας πώς η τεχνητή νοημοσύνη επαναπροσδιορίζει τις επιχειρηματικές πρακτικές και οδηγεί την καινοτομία στην πράξη. Μετά από επιτυχημένες στάσεις σε περισσότερες από 15 πόλεις ανά τον κόσμο, το Microsoft AI Tour κατέφθασε για πρώτη φορά στην Αθήνα, μετατρέποντας το Κέντρο

Magenta Moments: Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM

Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους τους πελάτες της, ιδιώτες και επαγγελματίες, η COSMOTE TELEKOM . Το Magenta Moments , που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών , γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο

Magenta Moments: Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM – Τυπολογίες – όλα γύρω από τα media

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους[1] τους πελάτες της, ιδιώτες και επαγγελματίες, η COSMOTE TELEKOM. Το Magenta Moments, που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών, γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό

Magenta Moments: Νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM

Προνόμια, δώρα και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών στην Ελλάδα και το εξωτερικό Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους τους πελάτες της, ιδιώτες και επαγγελματίες, η COSMOTE TELEKOM. Το Magenta Moments, που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών, γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές

Από την COSMOTE TELEKOM στην T-Mobile US: Η δύναμη του παγκόσμιου ομίλου TELEKOM

H εμπειρία ενός ταξιδιού στα κεντρικά της T-Mobile US στο Seattle μετατρέπεται σε απόδειξη του γιατί η εγχώρια COSMOTE TELEKOM, έχει πλέον παγκόσμιο αποτύπωμα.   Αποστολή στο Σιάτλ: Χρήστος Κάβουρας Τον περασμένο Απρίλιο ο όμιλος ΟΤΕ ανακοίνωσε τη μετονομασία της εμπορικής του μάρκας, COSMOTE, σε COSMOTE TELEKOM, σημειώνοντας πως πρόκειται για μία κίνηση που εδραιώνει

COSMOTE HISTORY HD: Η «Μηχανή του Χρόνου» ρίχνει αυλαία τη φετινή σεζόν με τα καλύτερα στιγμιότυπα της χρονιάς

Με ένα επεισόδιο αφιερωμένο στα καλύτερα στιγμιότυπα και τις σημαντικότερες ιστορικές αφηγήσεις της φετινής σεζόν, η εκπομπή «Μηχανή του Χρόνου» ρίχνει αυλαία τη Δευτέρα 30/6 στις 21.00, στο COSMOTE HISTORY HD. Η εκπομπή, με τον Χρίστο Βασιλόπουλο, ανανεώνει το ραντεβού της με τους συνδρομητές της COSMOTE TV για τη νέα τηλεοπτική σεζόν, με πλούσια δημοσιογραφική

Cosmote Telekom: Τι είναι το Perplexity που έφερε από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού

Mία από τις κορυφαίες ΑΙ μηχανές έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιούν οι πελάτες της COSMOTE TELEKOM καθώς η ελληνική θυγατρική του Ομίλου TELEKOM, μετά από την αλλαγή της επωνυμίας, αξιοποιεί όλο και περισσότερο προγράμματα, πολιτικές και λύσεις που έχουν δοκιμαστεί στον οργανισμό και έχουν δυνατότητα εφαρμογής και στην χώρα μας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν τα προγράμματα MagentaONE που πριν

COSMOTE TELEKOM: Από την Αθήνα στο Σιάτλ – η παγκόσμια συμμαχία που απογειώνει την ελληνική τεχνολογία

Πρόκειται για μία παγκόσμια "συμμαχία" που δεν περιορίζεται απλώς στην ανάπτυξη δικτύων και υποδομών, αλλά πολύ περισσότερο, αποτελεί καταλύτη για τη δυναμική είσοδο της χώρας μας σε αυτή τη νέα εποχή. Σε μία εποχή προκλήσεων και εντάσεων, όταν το πράσινο το μπλε και το ματζέντα (φούξια) ενώνονται, ανοίγει ο δρόμος προς προς μία νέα εποχή

8 στις 10 εταιρείες τεχνολογίας στην Ελλάδα σχεδιάζουν προσλήψεις εντός του 2025

Τη μεγαλύτερη ζήτηση εργαζομένων στην εγχώρια αγορά εργασίας συνεχίζει...

Η ΔΕΗ στις τηλεπικοινωνίες και τα data centers

Για ένα νέο κεφάλαιο στις τηλεπικοινωνίες της Ελλάδας έκανε λόγο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Γιώργος Στάσσης, μιλώντας στους μετόχους κατά την ετήσια γενική συνέλευση της επιχείρησης: «Μόλις πριν μερικές ημέρες, αξιοποιώντας το υπερσύγχρονο και ταχύτατα αναπτυσσόμενο FTTH δίκτυό μας στην Ελλάδα, κάναμε την είσοδό μας στην λιανική αγορά τηλεπικοινωνιών, μέσω της διάθεσης

Γυαλιά μεταφράζουν σε πραγματικό χρόνο ό,τι βλέπεις και ακούς, λειτουργούν ως κινητά και απαντούν σε ερωτήσεις

Τα γυαλιά της Xiaomi Πραγματικότητα και όχι αποκύημα της φαντασίας αποτελούν τα νέα γυαλιά της Xiaomi που φωτογραφίζουν ό,τι βλέπεις, μεταφράζουν σε πραγματικό χρόνο ό,τι σου λένε σε άλλη γλώσσα και λειτουργούν και ως κινητά.  Ελαφριά, διακριτικά και εύχρηστα, ενσωματώνουν λειτουργίες που μέχρι τώρα είχαν μόνο τα τηλέφωνα αλλά χωρίς να πιάνεις τίποτα στα χέρια.

Share

Έρευνες – Μελέτες

- -

Ταχύτατη μεγέθυνση της αγοράς της Τεχνητής Νοημοσύνης (Artificial Intelligence – AI) αναμένεται την επόμενη τετραετία. Για την ακρίβεια, οι παγκόσμιες δαπάνες για την τεχνητή νοημοσύνη προβλέπεται να διπλασιαστούν τα επόμενα τέσσερα χρόνια, αυξανόμενες από $50,1 δισ. το 2020 σε περισσότερα από $110 δισ. το 2024.

Οι δαπάνες αναμένεται να ανέλθουν σε $110 δισ. το 2024 από $50,1 δισ. το 2020Σύμφωνα με την International Data Corporation (IDC ), οι δαπάνες για συστήματα AI θα επιταχυνθούν τα επόμενα χρόνια, καθώς οι οργανισμοί αναπτύσσουν την τεχνητή νοημοσύνη ως μέρος των προσπαθειών ψηφιακού μετασχηματισμού τους, προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί στο digital περιβάλλον. Ως αποτέλεσμα, η αγορά αναμένεται να καταγράψει μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 20,1% σε όλη την περίοδο της πρόβλεψης έως το 2024.

“Οι εταιρείες θα υιοθετήσουν την τεχνητή νοημοσύνη – όχι μόνο επειδή μπορούν, αλλά και επειδή πρέπει. Η Artificial Intelligence είναι η τεχνολογία, που θα βοηθήσει τις επιχειρήσεις να γίνουν πιο ευέλικτες και πιο καινοτόμες”, αναφέρει η IDC (Worldwide Artificial Intelligence Spending Guide). Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας, οι κορυφαίες περιπτώσεις χρήσης AI  περιλαμβάνουν τα αυτοματοποιημένα συστήματα εξυπηρέτησης πελατών, τις αυτοματοποιημένες διαδικασίες πωλήσεων, αλλά και τα αυτοματοποιημένα συστήματα πρόληψης απειλών. Οι συγκεκριμένες κατηγορίες χρήσης θα αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ένα τρίτο του συνόλου των δαπανών για AI το 2020.

Πρωταθλήτριες οι τράπεζες

Οι δύο βιομηχανίες, που θα πραγματοποιήσουν τις μεγαλύτερες δαπάνες για λύσεις AI σε όλη την περίοδο έως το 2024, θα είναι το Retail και οι Τράπεζες. Η βιομηχανία λιανικής θα επικεντρώσει σε μεγάλο βαθμό τις επενδύσεις της σε AI για τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών μέσω chatbots.

Όσον αφορά τις τράπεζες, οι δαπάνες για τεχνητή νοημοσύνη θα κατευθυνθούν, κυρίως, στην ανάλυση και έρευνα απάτης, στα chatbots  και στα αυτοματοποιημένα συστήματα προτάσεων τραπεζικών προϊόντων. Οι τομείς του Discrete Manufacturing, του Process Manufacturing και της Υγείας συμπληρώνουν τους πέντε κλάδους με τις μεγαλύτερες δαπάνες τεχνητής νοημοσύνης το 2020. Οι βιομηχανίες, που θα δουν την ταχύτερη αύξηση των δαπανών τεχνητής νοημοσύνης κατά την περίοδο 2020-2024, θα είναι τα Media, οι Δημόσιες Υπηρεσίες και οι Επαγγελματικές Υπηρεσίες. 

Πρωτιά για το Λογισμικό

Το Λογισμικό και οι Υπηρεσίες ΑΙ θα αντιπροσωπεύουν τα δύο τρίτα όλων των δαπανών AI φέτος, με το Hardware να απορροφά το υπόλοιπο ένα τρίτο. Το μεγαλύτερο μερίδιο των δαπανών λογισμικού θα διατεθεί σε εφαρμογές AI ($14,1 δισ.), ενώ η μεγαλύτερη κατηγορία δαπανών Υπηρεσιών θα είναι Υπηρεσίες Πληροφορικής ($14,5 δισ.).

Στο μεταξύ, το Λογισμικό θα δει την ταχύτερη αύξηση των δαπανών κατά την περίοδο πρόβλεψης με πενταετή σύνθετο ρυθμό ανάπτυξης 22,5%. 

Παγκόσμιος ηγέτης οι ΗΠΑ

Σε γεωγραφική βάση, οι Ηνωμένες Πολιτείες θα συνεισφέρουν πάνω από το ήμισυ του συνόλου των δαπανών τεχνητής νοημοσύνης καθ’ όλη τη διάρκεια της πρόβλεψης, με επικεφαλής τις βιομηχανίες λιανικής και τραπεζικής. Η Δυτική Ευρώπη θα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για το ΑΙ, ενώ η Κίνα θα είναι η τρίτη μεγαλύτερη γεωγραφική ζώνη όσον δαπάνες τεχνητής νοημοσύνης.

Τέλος, την ισχυρότερη αύξηση των δαπανών ΑΙ έως το 2024, θα σημειώσει η Ιαπωνία (32,1%) και η Λατινική Αμερική (25,1%).