Image default
TOP STORIES

Η πανδημία ωθεί τους καταναλωτές σε φθηνότερα κινητά

Έρευνες – Μελέτες

- -

Η υγειονομική κρίση του COVID-19 και η παγκόσμια οικονομική αβεβαιότητα που τη συνοδεύει, φέρνουν ριζικές αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, ανά τον κόσμο. Η αγορά των smartphones δεν μένει αλώβητη από αυτές τις αλλαγές, με μία από τις πιο σημαντικές να είναι η στροφή των καταναλωτών σε συσκευές με χαμηλότερο κόστος. 

Το 2020, το 73% των smartphones, που θα διατεθούν παγκοσμίως, θα έχει τιμή κάτω από $400Δεν είναι τυχαίο ότι τα smartphones, χαμηλής έως μεσαίας κατηγορίας τιμών, θα είναι αυτά που θα έχουν την ταχύτερη ανάπτυξη, τουλάχιστον κατά το τρέχον έτος. Ειδικότερα, τα smartphones, με εύρος τιμής μεταξύ $400-$600, σύμφωνα με την IDC, θα γνωρίσουν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη πωλήσεων το 2020. 

Για την ακρίβεια, τουλάχιστον τα δύο τρίτα (73%) των συσκευών smartphones, που θα διατεθούν φέτος στην παγκόσμια αγορά, θα ανήκει στην κατηγορία τιμών κάτω από $400. Σε αυτό το πλαίσιο, δεν είναι τυχαίο ότι η αξία της παγκόσμιας αγοράς smartphones θα μειωθεί το τρέχον έτος κατά 7,9% και θα διαμορφωθεί στα $422,4 δισ. από $458,5 δισ. το 2019. 

Η πτωτική τάση αναμένεται να είναι ιδιαίτερα έντονη φέτος, καθώς η πίεση στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, αλλά και στους εταιρικούς, αναγκάζει πολίτες και επιχειρήσεις να δώσουν προτεραιότητα στις δαπάνες για προϊόντα πρώτης ανάγκης.

Lowtomid end

Συνολικά, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της IDC, το τμήμα low-to-mid end (από $100 έως λιγότερο από $400) κυριάρχησε στις παγκόσμιες πωλήσεις smartphones το 2ο τρίμηνο του 2020, αποσπώντας μερίδιο αγοράς 60%. Μάλιστα, η πρόβλεψη είναι ότι το μερίδιο αγοράς αυτής της τιμολογιακής κατηγορίας θα αυξηθεί βραχυπρόθεσμα στο 63% το επόμενο έτος. 

Το μεσαίο προς το υψηλό τμήμα της αγοράς (από $400 έως λιγότερο από $600) αύξησε, επίσης, το μερίδιο των πωλήσεων στην αγορά κατά σχεδόν 4 μονάδες στο 11,6% το 2ο τρίμηνο του 2020. Τα μοντέλα των Samsung, Huawei, Xiaomi, OPPO και Vivo είναι αυτά που καθοδηγούν, κατά κύριο λόγο τις πωλήσεις, σε αυτές τις κατηγορίες τιμών, σύμφωνα με όσα αναφέρει σε σχετική ανάλυσή της η IDC. “Η Apple εισήλθε, επίσης, πρόσφατα στο μεσαίο τμήμα με τη νέα συσκευή iPhone SE, η οποία είχε καλή απόδοση, επιβεβαιώνοντας περαιτέρω την τάση προς πιο φιλικές προς τον προϋπολογισμό συσκευές”, σχολιάζει η IDC. 

Περιφερειακές τάσεις

Η πίεση προς τα κάτω, όσον αφορά στις τιμές των smartphones, είναι παγκόσμιο φαινόμενο. Ωστόσο είναι πιο εμφανής σε αναπτυσσόμενες αγορές, όπως αυτή της Ασίας/Ειρηνικού (εκτός Ιαπωνίας και Κίνας), της Λατινικής Αμερικής, της Μέσης Ανατολής και Αφρικής και της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. 

Σε αυτές τις αγορές, οι πωλήσεις συσκευών με τιμή κάτω από $400 αποτελούσαν έως και το 85% κατά το 2ο τρίμηνο του 2020. Ακόμη και στις ΗΠΑ, πάντως, οι συσκευές με τιμή κάτω των $200 αύξησαν το μερίδιο τους κατά 10 μονάδες σε ετήσια βάση, για να καταλάβουν το 27% της αγοράς το εξεταζόμενο διάστημα. Στο μεταξύ, στην Κίνα, το μεσαίο προς το υψηλό τμήμα της αγοράς ($400 – $600) αυξήθηκε κατά 8 μονάδες, αποσπώντας μερίδιο αγοράς 21%.

“Τα αυξανόμενα ποσοστά ανεργίας και η αβεβαιότητα πέριξ της εργασίας έχουν επηρεάσει τα πρότυπα αγοράς των καταναλωτών, στρέφοντας τους σε πιο προσιτά προϊόντα. Αυτό έχει εντείνει τον ανταγωνισμό, καθώς οι παίκτες της αγοράς πρέπει να συνεχίσουν να παρουσιάζουν ελκυστικές προσφορές και συνδυασμούς προσφορών, για να ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να αγοράσουν μια νέα συσκευή, ειδικά σε τμήματα με υψηλότερες τιμές”, σημειώνει η εταιρεία.

Related posts

ΕΕΑΕ: Το 85% των Ελλήνων φοβούνται την έκθεσή τους σε ακτινοβολίες

fiber

OTE: Όρθιος και ισχυρός στην «καταιγίδα»

fiber

Η υψηλη τεχνολογία αψηφά την οικονομική βαρύτητα

fiber

Το Twitter μεγαλώνει προσθέτοντας άλλους 5 εκατομμύρια χρήστες

fiber

4 εκατ. καταναλωτές σε ηλεκτρονικές αγορές πάνω των 5 δισ. ευρώ

fiber

Πώς τα Smartphones και τα Social Media μπορούν να κλέψουν την παιδική ηλικία

fiber