Image default
TOP STORIES

Εκτοξεύθηκε και τον Απρίλιο ο τζίρος στα online καταστήματα στην Ελλάδα

Έντονα ανοδική παρέμεινε και τον Απρίλιο η αγοραστική κίνηση σε ηλεκτρονικά καταστήματα στην Ελλάδα. Συνολικά, καταγράφηκε αύξηση έως και 171%, εβδομαδιαίως, σε σχέση με την ίδια εβδομάδα του 2019, στην καταναλωτική δαπάνη προϊόντων σε ηλεκτρονικά καταστήματα από Έλληνες.

Αύξηση έως και 171%, εβδομαδιαίως, σε σχέση με την ίδια εβδομάδα του 2019, στην καταναλωτική δαπάνη προϊόντων τον ΑπρίλιοΗ αύξηση αυτή συνιστά νέο ρεκόρ ανόδου για τον τζίρο των online καταστημάτων μετά από τον Μάρτιο, που ξεκίνησε η περίοδος της καραντίνας στη χώρα μας. Η συνεχής ανοδική τάση των online αγορών επιβεβαιώνει ότι οι Έλληνες, την περίοδο του lockdown, βρήκαν στις ηλεκτρονικές αγορές ένα ασφαλές καταφύγιο, προκειμένου να καλύψουν τις αγοραστικές τους ανάγκες.

Αξιολογώντας την μεταβολή της online δαπάνης από τις πρώτες 9 εβδομάδες του έτους (προ COVID-19), διαφαίνεται, σύμφωνα με τα στοιχεία του GR.EC.A, ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας έχει πλέον εξαπλασιαστεί σε τζίρο στις εβδομάδες 10 έως 18. Όπως σχολιάζει ο Σύνδεσμος, αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον η αξιολόγηση του Μαΐου, όπου το φυσικό δίκτυο των εμπορικών καταστημάτων είναι πλέον ενεργό. 

Επιπτώσεις

Πάντως, αν και οι καταναλωτές στράφηκαν στις ηλεκτρονικές αγορές, από το ξέσπασμα της πανδημίας στην Ελλάδα, το γενικότερο σοκ, που προκαλεί στην αγορά ο COVID-19, δεν αφήνει ανέπαφες τις online πωλήσεις διαφόρων καταναλωτικών ειδών.

Τα αποτελέσματα έρευνας του GR.EC.A για τις επιπτώσεις του κορωνοϊού στο ηλεκτρονικό εμπόριο δείχνουν ότι το 92% των ηλεκτρονικών καταστημάτων στην Ελλάδα ανέφερε ότι οι τρέχουσες συνέπειες της πανδημίας έχουν ήδη επηρεάσει τις online επιχειρήσεις.

Οι κλάδοι, που φαίνεται να πλήττονται περισσότερο, είναι αυτοί των ειδών μόδας, αθλητικών, κοσμημάτων, ειδών σπιτιού και των λευκών συσκευών. Σύμφωνα με την έρευνα, που διενεργήθηκε μεταξύ 18/03 έως 21/03 και στην οποία συμμετείχαν 307 επιχειρήσεις, το 74% των ηλεκτρονικών καταστημάτων στην Ελλάδα λάμβανε το εξεταζόμενο διάστημα σημαντικά λιγότερες παραγγελίες σε σχέση με πριν. Βέβαια, υπάρχει και ένα ποσοστό 15% των καταστημάτων, που είδε αύξηση των παραγγελιών το ίδιο διάστημα.

Τα προβλήματα, με τα οποία έρχονται κατά κύριο λόγο αντιμέτωπες οι επιχειρήσεις του κλάδου από το ξέσπασμα της πανδημίας, είναι οι καθυστερήσεις παράδοσης ή διακοπή των προμηθειών (42%), οι καθυστερήσεις σε σχέση με τους χρόνους παράδοσης των παραγγελιών μέσω courier (31%) και τα θέματα ασφάλειας των εργαζομένων (27%).  

Η έρευνα

Η έρευνα διενεργείται μηνιαίως από τον GR.EC.A, τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου με την συνεργασία των μηχανών σύγκρισης τιμών BestPrice & Skroutz και την ομάδα eMarket Intelligence της Convert Group. Τα στοιχεία αντλήθηκαν από 4.451 eshops με τα οποία συνεργάζεται το Skroutz και από 2.116 eshops με τα οποία συνεργάζεται το BestPrice.

Από την έρευνα έχουν εξαιρεθεί όλες οι κατηγορίες υπηρεσιών (όπως αεροπορικά εισιτήρια, μουσική, ταινίες, συνδρομές σε παιχνίδια), αλλά και η κατηγορία αγορών από online super markets και ειδών κινητής τηλεφωνίας.

Related posts

Η τηλε-εργασία εκτόξευσε τις πωλήσεις υπολογιστών στη Δυτική Ευρώπη

fiber

Πως ο κ. Μ. Τσαμάζ οδηγεί τον ΟΤΕ στον 21ο αιώνα

fiber

Μείωση της τιμής του iPhone λόγω …μειωμένης ζήτησης

fiber

Πώς όλοι τα βάζουν με τις Big Tech

fiber

Η χρήση κινητών δεδομένων στην Ευρώπη έχει δεκαπλασιαστεί

fiber

Δεν ευθύνονται τα κοινωνικά δίκτυα για την πολιτική πόλωση

fiber