Ανυποψίαστοι γονείς μοιράζονται στο διαδίκτυο φωτογραφίες και βίντεο από τις προσωπικές στιγμές τους με την 9χρονη κόρη τους, Ella. Στιγμιότυπα από διακοπές, εξόδους, προσωπικά επιτεύγματα, ξεχωριστές εμπειρίες κ.λπ. που ανεβαίνουν στα social media και τους εκατοντάδες ή χιλιάδες followers τους, εκ των οποίων 8 στους 10 είναι άγνωστοι. Οι συγκεκριμένες εικόνες γίνονται αυτόματα -χωρίς γεωγραφικά και χρονικά όρια- διαθέσιμες σε όλο τον κόσμο και οι επιπτώσεις για την κόρη τους στο μέλλον είναι απρόβλεπτες, ωστόσο οι ίδιοι δεν έχουν αντιληφθεί τον κίνδυνο.
Ενα βράδυ, καθώς το ζευγάρι πηγαίνει στο σινεμά τους περιμένει μια έκπληξη. Στην οθόνη εμφανίζεται η ενήλικη εκδοχή της 9χρονης Ella (με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης) η οποία τους φέρνει αντιμέτωπους με την πραγματικότητα. Μέσα από ένα δραματοποιημένο deepfake βίντεο με τίτλο “Χωρίς συναίνεση -Ένα μήνυμα από την Ella”, η ίδια τους δείχνει τις συνέπειες που έχει βιώσει εξαιτίας της κοινοποίησης των φωτογραφιών της από τους γονείς της, όταν ήταν παιδί.
Το βίντεο της “Ella” είναι μια υπερβολική παρουσίαση ενός πραγματικού προβλήματος: του “Sharenting”, δηλαδή της δημόσιας κοινοποίησης εικόνων και πληροφοριών παιδιών από τους γονείς τους, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μελέτες δείχνουν ότι ένα πεντάχρονο παιδί έχει κατά μέσο όρο 1.500 φωτογραφίες στο διαδίκτυο – που δημοσιεύονται χωρίς τη συγκατάθεσή του από τα άτομα που εμπιστεύεται περισσότερο: τους γονείς του. Οι ειδικοί προβλέπουν ότι τα δύο τρίτα όλων των κλοπών ταυτότητας θα συνδέονται με τον συγκεκριμένο όρο έως το 2030 (πηγή: The New Yorker).
Δείτε εδώ το καθηλωτικό βίντεο.
“ShareWithCare”
Η COSMOTE μοιράστηκε αυτή την πολυβραβευμένη καμπάνια της Telekom “ShareWithCare” με αφορμή τη Διεθνή Μέρα Διαδικτύου, με στόχο να μας προβληματίσει και να μας κάνει να αντιληφθούμε τους κινδύνους και τις αρνητικές επιπτώσεις που μπορεί να έχει το sharenting.
Εξάλλου, η COSMOTE ενισχύει τις αξίες της υπεύθυνης χρήσης των τεχνολογιών και της διαδικτυακής προστασίας με άξονα κυρίως την προστασία των πιο ευάλωτων, δηλαδή των ανηλίκων, που εν αγνοία τους, προβάλλεται η εικόνα τους.
Η Telekom αναδεικνύει την ανάγκη για ασφαλή διαχείριση της ψηφιακής ταυτότητας
Με τη δυνατή καμπάνια “ShareWithCare” που έχει γίνει viral με εκατομμύρια προβολές σε όλο τον κόσμο, η Telekom αναδεικνύει την ανάγκη για ασφαλή διαχείριση της ψηφιακής ταυτότητας, στοχεύοντας να προστατεύσει την ιδιωτικότητα της νέας γενιάς και ειδικότερα των παιδιών.
H COSMOTE έκανε share αυτή την καμπάνια της Telekom υπογραμμίζοντας την ανάγκη για αυξημένη ψηφιακή εγρήγορση και ασφάλεια, καλώντας τους γονείς να προστατεύσουν τα προσωπικά δεδομένα των παιδιών τους, αποφεύγοντας δημοσιεύσεις που ενδέχεται να εκθέσουν την ταυτότητά τους και να προκαλέσουν μελλοντικά προβλήματα ασφάλειας και εκμετάλλευσης.