-
-
- 28/11/2024, 17:30
iPhone 16 Pro are displayed following Apple’s “It’s Glowtime” event in Cupertino, California, September 9, 2024. (Photo by Nic COURY / AFP) Photo: AFP
Με μέση τιμή πώλησης που ξεπερνά τα 1.000 δολάρια, ενώ τα τηλέφωνα με Android έφτασαν συνολικά περίπου στα 295 δολάρια ανά συσκευή.
Την υστέρηση των πωλήσεων της Apple έναντι των βασικών ανταγωνιστών της αμερικανικής εταιρείας στην αγορά των smartphone για το σύνολο του 2024 καταγράφει έκθεση της εταιρείας ερευνών IDC, υπογραμμίζοντας την ταχύτητα με την οποία οι ανταγωνιστές που βασίζονται στο Android κερδίζουν έδαφος στην Κίνα και τις αναδυόμενες αγορές.
Όπως μετέδωσε το Bloomberg την Τετάρτη, η Apple και οι αντίπαλοί της θα αποστείλουν 6,2% περισσότερα τηλέφωνα ή περίπου 1,24 δισεκατομμύρια μονάδες το 2024. Αλλά ο όγκος πωλήσεων των iPhone πιθανότατα θα διαμορφωθεί μόλις 0,4% υψηλότερα. Παρόλα αυτά, η Apple παραμένει μακράν ο ηγέτης των κερδών με μέση τιμή πώλησης που ξεπερνά τα 1.000 δολάρια, ενώ οι αντίπαλοι του Android έφτασαν συνολικά περίπου στα 295 δολάρια, εκτιμά η IDC.
Η τελευταία μελέτη αναδεικνύει την άνιση ανάκαμψη της αγοράς smartphone, η οποία κατέρρευσε στην μετά του Covid-19 εποχή, παρά την έλευση της τεχνητής νοημοσύνης. Μεγάλο μέρος αυτής της ανάπτυξης του 2024 προήλθε από την ανεκπλήρωτη ζήτηση και τις περιοχές με χαμηλότερη διείσδυση των smartphone, δήλωσε η IDC. Οι πιο προσιτές συσκευές από τους προμηθευτές Android βοήθησαν τις κινεζικές μάρκες να εκμεταλλευτούν καλύτερα αυτή την ευκαιρία, ενώ η Apple προβλέπεται να τα πάει καλύτερα το επόμενο έτος.
Η προσθήκη βελτιώσεων τεχνητής νοημοσύνης, ένα μεγάλο θέμα ανάμεσα σε εταιρείες όπως η Samsung, η Apple και η Google δεν κατάφερε να ενθουσιάσει τους καταναλωτές.
«Ενώ το GenAI συνεχίζει να είναι ένα καυτό θέμα και κορυφαία προτεραιότητα για πολλούς προμηθευτές, δεν έχει ακόμη επηρεάσει σημαντικά τη ζήτηση και δεν έχει οδηγήσει σε πρώιμες αναβαθμίσεις», δήλωσε η Ναμπίλα Ποπάλ, διευθύντρια ερευνών στην IDC. «Χρειάζονται περισσότερες επενδύσεις για να αυξηθεί η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών και να εισαχθεί ένα “must have” χαρακτηριστικό που θα σπεύσει τους καταναλωτές στο κατάστημα».
Μάρκες όπως η Xiaomi και η Huawei επενδύουν στο hardware και σχεδιάζουν τους δικούς τους επεξεργαστές – σε μια προσπάθεια να μετριάσουν την απειλή ή τις επιπτώσεις των αμερικανικών κυρώσεων, ενώ προσαρμόζουν τα σχέδιά τους για περιπτώσεις χρήσης AI.
Η Huawei παρουσίασε την Τρίτη το τελευταίο της smartphone που τροφοδοτείται από τα made in China τσιπ της, ενώ η Xiaomi ετοιμάζει ένα ιδιόκτητο ημιαγωγό για συσκευές του 2025.
Στην άκρως ανταγωνιστική αγορά της Κίνας, όπου μισή ντουζίνα εταιρείες ανταλλάσσουν την πρώτη θέση κάθε τρίμηνο, οι μεγάλες και παρατεταμένες εκπτώσεις τόνωσαν τις πωλήσεις. Αυτές είχαν μεγαλύτερη επίδραση από ό,τι το προηγούμενο έτος, αν και η ανησυχία για την προβληματική οικονομία της χώρας είναι πιθανό να συνεχιστεί.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι αποστολές δεν έχουν ακόμη επιστρέψει στα προ της πανδημίας επίπεδα και η IDC δεν αναμένει κάτι περισσότερο από χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό αύξησης για τα επόμενα χρόνια.
Η επιμήκυνση των χρόνων μεταξύ των αναβαθμίσεων, ο κορεσμός της αγοράς στις ανεπτυγμένες οικονομίες και η ραγδαία αύξηση του εμπορίου μεταχειρισμένων smartphones θεωρούνται οι κύριοι παράγοντες που συμβάλλουν στη στασιμότητα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ:
- Ψεύτικοι influencers, πραγματικά χρήματα: Η σκοτεινή πλευρά της τεχνητής νοημοσύνης
- Υπό τον φόβο προστίμου από την ΕΕ, η Google αλλάζει τις ρυθμίσεις για το search στην Ευρώπη
- b