ESET: Πώς οι online διαφημίσεις μπορούν να επηρεάσουν την ευημερία των παιδιών μας

Related

Οι αθλητικές μεταδόσεις 6/2/2025

15:00 Novasports 6HD WTA 500 2025 Άμπου Ντάμπι 15:30 COSMOTE SPORT 6 HD Στέφανος Τσιτσιπάς- Ταλόν Γκρίκσπουρ ATP 500 2025 Ρότερνταμ 19:00 COSMOTE SPORT 3 HD Αλ Τααβούν – Αλ Ίτιχαντ Roshn Saudi League 20:00 Novasports Start Άλμπα Βερολίνου – Ερυθρός Αστέρας Euroleague 20:00 Novasports 5HD Ζαλγκίρις Κάουνας – Αρμάνι Μιλάνο Euroleague 20:00 COSMOTE SPORT

Κοινές έρευνες με την Κίνα στον κλάδο της Τεχνητής Νοημοσύνης σχεδιάζει η μεγαλύτερη τράπεζα της Ρωσίας

Να συνεργαστεί με Κινέζους ερευνητές σε κοινά σχέδια Τεχνητής Νοημοσύνης (AI), σχεδιάζει η Sberbank, η μεγαλύτερη τράπεζα της Ρωσίας, μετά την ανατροπή που έφερε στο τεχνολογικό τοπίο η κινεζική εταιρεία DeepSeek, σύμφωνα με δήλωση υψηλόβαθμου στελέχους της ρωσικής τράπεζας στο Reuters. Η Ρωσία και η Κίνα, οι οποίες έχουν συνάψει μια, όπως τη χαρακτηρίζουν, «άνευ

«Η Πολιορκία του Χάνδακα»: Πρεμιέρα για τη νέα σειρά ντοκιμαντέρ της COSMOTE TV

Διαβάζεται σε 2' Το Σάββατο 8/2 στις 21.00 στο COSMOTE HISTORY HD 06 Φεβρουαρίου 2025 13:03 Την 22χρονη πολιορκία του κάστρου του Χάνδακα από τους Οθωμανούς την περίοδο του Κρητικού Πολέμου (1645-1669), εξερευνά η νέα δραματοποιημένη σειρά ντοκιμαντέρ της COSMOTE TV, με τίτλο «Η Πολιορκία του Χάνδακα». Το πρώτο επεισόδιο θα κάνει πρεμιέρα το Σάββατο

Με τεχνητή νοημοσύνη θα προβλέπουν οι Κινέζοι την επιδείνωση των τροπικών κυκλώνων

Οι Κινέζοι επιστήμονες ανέπτυξαν μία νέα μέθοδο τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) προκειμένου να προβλέπουν τη ραγδαία επιδείνωση τροπικών κυκλώνων, διαμορφώνοντας νέες προοπτικές στη βελτίωση της προετοιμασίας για την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών σε παγκόσμιο επίπεδο. Πρόσφατα ερευνητές στο Ινστιτούτο Ωκεανογραφίας της Κινεζικής Ακαδημίας Επιστημών δημοσίευσαν μία σχετική έρευνα στη επιστημονική επιθεώρηση Proceedings of the National Academy of

Μετατρέψτε το Smartphone σας σε Τερματικό Πληρωμών με τη Νέα Λύση της COSMOTE Payments

Η COSMOTE Payments δίνει τη δυνατότητα στους επιχειρηματίες να μετατρέπουν μια Android συσκευή σε τερματικό αποδοχής συναλλαγών (soft POS) μέσω της νέας εφαρμογής payzy POS του payzy pro, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη επιχειρηματική λύση με ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά και αποκλειστικά προνόμια, σύμφωνα με ανακοίνωση του Ομίλου ΟΤΕ. Το payzy POS επιτρέπει στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα να

Οι αθλητικές μεταδόσεις για σήμερα Πέμπτη, 06 Φεβρουαρίου 2025

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας με όλη την αθλητική δράση. Το τηλεοπτικό πρόγραμμα αγώνων ποδοσφαίρου, μπάσκετ, τένις και των λοιπών σπορ με όλους τους αγώνες live από τις αγαπημένες σου ομάδες και αθλήματα. Αναλυτικά όλες οι αθλητικές μεταδόσεις για σήμερα Πέμπτη, 06 Φεβρουαρίου 2025 14:00 COSMOTE SPORT 6 HD ATP 500 2025 Ρότερνταμ 15:00 Novasports

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας 6/2

Ο αγώνας του Παναθηναϊκού με την Αναντολού Εφές για την Euroleague και το ματς του Τσιτσιπά κόντρα στον Γκρίκσπουρ για το τουρνουά του Ρότερνταμ, ξεχωρίζουν στο πρόγραμμα με τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας. Αναλυτικά όλες οι αθλητικές μεταδόσεις: 11:00 Novasports 6HD WTA 500 2025 Άμπου Ντάμπι 14:00 COSMOTE SPORT 6 HD ATP 500 2025 Ρότερνταμ 15:00 Novasports

H μάχη των ψηφιακών πληρωμών: Ποιοι λανσάρουν νέα προϊόντα, ποιοι επενδύουν και ποιος δεν πιστεύει στη βιομετρική

Ιδιαίτερη κινητικότητα επικρατεί και το 2025 σε ό,τι αφορά τον κλάδο των ψηφιακών πληρωμών, τόσο καταναλωτών, όσο και επιχειρήσεων, που από την πανδημία και μετά βρίσκεται σε ανάπτυξη. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 2024 οι συναλλαγές μέσω ΔΙΑΣ έφτασαν τα 467,2 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 15% σε σχέση με το 2023, ενώ η υπηρεσία IRIS κατέγραψε αύξηση

Οι αθλητικές μεταδόσεις της Πέμπτης (6/2/25) – Τι δείχνει η τηλεόραση

Ο αγώνας του Παναθηναϊκού με την Αναντολού Εφές για την Euroleague και το ματς του Τσιτσιπά κόντρα στον Γκρίκσπουρ για το τουρνουά του Ρότερνταμ, ξεχωρίζουν στο πρόγραμμα με τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας. Αναλυτικά όλες οι επιλογές:02:00 COSMOTE SPORT 4 HD Σάρλοτ Χόρνετς – Μιλγουόκι Μπακς NBA 02:30 COSMOTE SPORT 3 HD Νασιονάλ – Αλιάνσα

Τα βασικά πακέτα συνδρομών σε Netflixm Cosmote TV, EON, Vodafone TV και Disney+

Αυτά είναι τα πακέτα των συνδρομών σε  Cosmote TV, EON (Nova), Vodafone TV, Netflix και Disney+ . Πακέτα  COSMOTE TV Πακέτα Συμβολαίου: Entry (12μηνη δέσμευση)/ 9,00€ το μήνα Cinema (12μηνη δέσμευση)/ 12,00€ το μήνα Sports (24μηνη δέσμευση + κανάλια Novasports, χωρίς κανάλια COSMOTE CINEMA)/ 28,00€ το μήνα Full (24μηνη δέσμευση + κανάλια Novasports)/ 31,00€ το μήνα Πακέτα  EON  (24μηνη δέσμευση):

Φθηνότερες και αφορολόγητες οι συνδρομές των streaming υπηρεσιών κύριε Χατζηδάκη!

Όσοι έχουν συνδρομή σε Cosmote TV και Nova πληρώνουν όσα θα έδιναν για δύο ή και για τρεις υπηρεσίες streaming! Το πλήρες πακέτο της Cosmote TV μαζί με τα κανάλια Novasports, για 24 μήνες δέσμευσης, ανέρχεται στα 31 ευρώ τον μήνα. Το πλήρες πακέτο συνδρομής στην EON (Nova) για δύο χρόνια κοστίζει 28 ευρώ τον

Ο Νίκολας Κέιτζ ηγείται της μάχης κατά της τεχνητής νοημοσύνης στο Χόλιγουντ. «Τι θα κάνετε με το πρόσωπό μου όταν πεθάνω;»

Ο Νίκολας Κέιτζ ηγείται της μάχης κατά της τεχνητής νοημοσύνης στο Χόλιγουντ. «Τι θα κάνετε με το πρόσωπό μου όταν πεθάνω;» FORTUNE GREECE 05/02/2025, 21:00 epa07074855 US actor Nicolas Cage (L) waves after receiving the Honorary Lifetime Achievement Award at the 51st Sitges International Fantastic Film Festival, in Sitges, Spain, 06 October 2018. The festival

Apple, πορνό και Τραμπ: Η ανεξέλεγκτη εφαρμογή που έβαλε φωτιά στη σχέση Big Tech

FORTUNE GREECE 05/02/2025, 18:30 epa11673537 Former US president and Republican presidential nominee Donald Trump (C) comments on relief efforts with local leaders during a tour of Hurricane Helene's devastation in Swannanoa, North Carolina, USA, 21 October 2024. Trump is running against Democratic US Vice President Kamala Harris. Swannanoa was devastated by flooding from Hurricane Helene. 

Πώς προσπαθούν να ρυθμίσουν την τεχνητή νοημοσύνη οι ισχυρότερες χώρες του κόσμου;

Η προσοχή στη διεθνή σύνοδο για το AI που διεξάγεται από τις 10 έως τις 11 Φεβρουαρίου στο Παρίσι. Καθώς η τεχνητή νοημοσύνη λαμβάνει ολοένα και μεγαλύτερη προσοχή στο παγκόσμιο στερέωμα, η προσοχή στρέφεται στη διεθνή σύνοδο για το AI που διεξάγεται από τις 10 έως τις 11 Φεβρουαρίου στο Παρίσι της Γαλλίας. Το Fortune.com

Share

Στο σημερινό ψηφιακό κόσμο είναι σχεδόν αδύνατον να αποφύγουμε τις διαφημίσεις. Από τις αναδυόμενες διαφημίσεις σε online παιχνίδια μέχρι τις αναρτήσεις για πωλήσεις στους αγαπημένους σας λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, βομβαρδιζόμαστε συνεχώς με μηνύματα μάρκετινγκ που προωθούν προϊόντα και υπηρεσίες – και τα παιδιά δεν αποτελούν εξαίρεση.

Ενώ η διαφήμιση μπορεί να είναι ένα ισχυρό εργαλείο για τις επιχειρήσεις, ο αντίκτυπός της στα νεαρά μυαλά συχνά υποτιμάται και παραβλέπεται. «Οι έρευνες δείχνουν ότι λόγω του ότι η κριτική σκέψη τους βρίσκεται σε στάδιο ανάπτυξης, οι ανήλικοι επηρεάζονται περισσότερο από τις διαφημίσεις αυτές απ’ ό,τι οι ενήλικες. Και, αν σκεφτείτε ότι ο μέσος έφηβος περνάει πάνω από 8,5 ώρες την ημέρα κοιτάζοντας μια οθόνη, μπορείτε να φανταστείτε πόσες διαφημίσεις βλέπουν» αναφέρουν ειδικοί από την παγκόσμια εταιρία ψηφιακής ασφάλειας ESET.

Αυτή η έκθεση μπορεί να οδηγήσει σε πολλαπλά προβλήματα αν δεν γίνει σωστή διαχείριση και συζήτηση, με τους κολοσσούς της τεχνολογίας να δέχονται ακόμη και πιέσεις για να απαγορεύσουν εντελώς τις διαφημίσεις που απευθύνονται σε παιδιά.

Ποιοι είναι, όμως, σύμφωνα με τους ειδικούς της ESET, οι κίνδυνοι που συνδέονται με το γεγονός ότι οι νέοι άνθρωποι γίνονται τακτικά στόχος αυτών των  μηνυμάτων, είτε το γνωρίζουν είτε όχι; 

 Τους διερευνούμε παρακάτω…

1. Κανονικοποίηση ακατάλληλων συμπεριφορών

Ένας από τους πιο προφανείς κινδύνους είναι η έκθεση των παιδιών σε ακατάλληλο περιεχόμενο, προϊόντα και υπηρεσίες. Είτε πρόκειται για υλικό ακατάλληλο για ανηλίκους είτε για βία, η προβολή αυτού του είδους του περιεχομένου, ακόμη και σε υποσυνείδητο επίπεδο, μπορεί να περάσει το μήνυμα ότι αυτές οι συμπεριφορές είναι φυσιολογικές και να δημιουργήσει μια στρεβλή αίσθηση του τι είναι σωστό και τι όχι.

Οι έρευνες δείχνουν ότι η παρατεταμένη έκθεση σε αυτού του είδους το υλικό μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του προμετωπιαίου φλοιού του εγκεφάλου! Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη επιθετικότητα και ανασταλτική συμπεριφορά, η οποία θα ακολουθεί τους ανήλικους για όλη τους τη ζωή και μπορεί να τους βάλει σε μπελάδες στο μέλλον.

2. Διαστρεβλωμένη αντίληψη της πραγματικότητας

Τα μηνύματα των διαφημίσεων, τα οποία τα παιδιά τείνουν να δέχονται άκριτα, μπορούν να διαμορφώσουν την αντίληψή τους για τον κόσμο γύρω τους. Με την άνοδο των influencers στα κοινωνικά δίκτυα και του επιμελημένου διαδικτυακού περιεχομένου, οι διαφημίσεις συχνά απεικονίζουν μια εξιδανικευμένη εκδοχή της πραγματικότητας που μπορεί να μην αντικατοπτρίζει την πολυπλοκότητα της καθημερινής ζωής. Για παράδειγμα, με το λογισμικό επεξεργασίας εικόνων, την τεχνητή νοημοσύνη και τα φίλτρα, οι νέοι μπορεί να εκτίθενται τακτικά σε μια διαστρεβλωμένη ιδέα για το πώς “πρέπει” να μοιάζουν, τι “πρέπει να τρώνε”, πώς “πρέπει” να συμπεριφέρονται και τι “πρέπει” να μοιράζονται στο διαδίκτυο.

Αυτή η στρέβλωση μπορεί να οδηγήσει σε ανέφικτες προσδοκίες, χαμηλή αυτοεκτίμηση και στρεβλή κατανόηση των κοινωνικών προτύπων. Το αποτέλεσμα είναι η αύξηση των διατροφικών διαταραχών, του άγχους, της αϋπνίας και της κατάθλιψης στους νέους ανθρώπους. Οι γονείς ή οι υπεύθυνοι ενήλικες πρέπει να βοηθήσουν τα παιδιά να αξιολογήσουν τα μηνύματα των μέσων ενημέρωσης και να αναπτύξουν μια ισορροπημένη προοπτική.

3. Ενθάρρυνση ανθυγιεινών συνηθειών

Όταν ο σκοπός των διαφημίσεων είναι η προώθηση των πωλήσεων, η φύση των προϊόντων ή των υπηρεσιών που προωθούνται είναι σημαντική για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να επηρεάσουν τις καταναλωτικές συνήθειες των νεότερων.

Για παράδειγμα, πάνω από το 85% των εφήβων εκτίθενται σε διαφημίσεις πρόχειρου φαγητού στο Instagram, το Facebook και το Twitter. Η έρευνα δείχνει ότι η αυξημένη έκθεση σε αυτές τις διαφημίσεις συσχετίζεται άμεσα με την αυξημένη κατανάλωση τροφίμων με υψηλότερη περιεκτικότητα σε αλάτι, ζάχαρη και λιπαρά. Και δεν είναι μόνο οι διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων που αποτελούν πρόβλημα: τα προϊόντα αλκοόλ και καπνού που προωθούνται ύπουλα σε διάφορες πλατφόρμες μπορούν επίσης να οδηγήσουν σε κακές συνήθειες.

4. Αγορές εντός εφαρμογής και οικονομικοί κίνδυνοι

Η δυνατότητα αγοράς εικονικών νομισμάτων, πόντων, όπλων κ.λπ. στα παιχνίδια για κινητά έχει ανοίξει μια νέα οδό για τους διαφημιστές ώστε να προσεγγίζουν παιδιά. Ενώ αυτές οι αγορές μπορεί να φαίνονται αβλαβείς στην αρχή, μπορούν γρήγορα να κλιμακωθούν, οδηγώντας σε σημαντικές χρεώσεις για τους γονείς ή όποιον πληρώνει το λογαριασμό.

Τα ειδικά χαρακτηριστικά του παιχνιδιού, οι τροποποιήσεις και τα εικονικά νομίσματα δελεάζουν τα παιδιά (και τους ενήλικες) και τους οδηγούν στο να ξοδεύουν πραγματικά χρήματα μέσα στις εφαρμογές, συχνά χωρίς να κατανοούν πλήρως τις οικονομικές επιπτώσεις. Έχουν υπάρξει ακόμη και ακραίες περιπτώσεις, όπου ένα παιδί ξόδεψε χωρίς να το καταλάβει 16.000 δολάρια από τα χρήματα των γονιών για αγορές εντός της εφαρμογής. Αυτή η επιπλέον οικονομική δαπάνη μπορεί να επιβαρύνει τον οικογενειακό προϋπολογισμό και να οδηγήσει ακόμη και σε απερίσκεπτες καταναλωτικές συνήθειες στο μέλλον.

5. Κίνδυνοι ασφάλειας και προστασίας της ιδιωτικής ζωής

Ορισμένες διαφημίσεις στις οποίες ενδέχεται να εκτεθούν τα παιδιά μπορεί να ενέχουν σημαντικούς κινδύνους για την ασφάλεια και την προστασία της ιδιωτικής ζωής. Αυτό μπορεί να συμβαίνει μέσω συγκεκριμένων banners, εικόνων ή microsites, που έχουν δημιουργηθεί από κυβερνοεγκληματίες και περιέχουν κακόβουλο λογισμικό ή οδηγούν σε απάτες phishing, θέτοντας σε κίνδυνο τις συσκευές και τις προσωπικές πληροφορίες των παιδιών. Εν τω μεταξύ, ακόμη και γνωστές εταιρείες μπορεί να παρακολουθούν τα παιδιά μέσω διαφημίσεων, θέτοντας σε κίνδυνο την ιδιωτικότητα τους και συλλέγοντας ευαίσθητα δεδομένα χωρίς τη συγκατάθεση των γονέων.

Η προστασία από αυτούς τους κινδύνους απαιτεί ισχυρά μέτρα κυβερνοασφάλειας και γονική εποπτεία. Τα εργαλεία γονικού ελέγχου μπορούν να αποδειχθούν εξαιρετικά πολύτιμα σε αυτές τις περιπτώσεις, δίνοντας στους γονείς και τους κηδεμόνες τη δυνατότητα να διαχειρίζονται ποιες εφαρμογές μπορούν να εγκατασταθούν και σε ποιες ιστοσελίδες μπορούν να έχουν πρόσβαση τα παιδιά.

Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τους ανήλικους να βλέπουν τις διαφημίσεις με μια πιο ασφαλή ματιά;

Ενώ οι κίνδυνοι μπορεί να φαίνονται τρομακτικοί, οι γονείς και οι κηδεμόνες μπορούν να κάνουν πολλά για να προστατεύσουν τα παιδιά από τις αρνητικές επιπτώσεις που μπορεί να έχει η έκθεση σε διαφημίσεις. Η προληπτική παροχή υποστήριξης και η ευαισθητοποίηση σχετικά με τους συνεχιζόμενους κινδύνους μπορούν να βοηθήσουν τους φροντιστές να παραμείνουν ένα βήμα μπροστά από αυτό το αναπόφευκτο κομμάτι της καθημερινότητας.

  • Ανοικτός διάλογος: Ο ανοιχτός διάλογος και η επικοινωνία διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη ψηφιακού αλφαβητισμού και ανθεκτικότητας. Η συζήτηση για τους πιθανούς κινδύνους της διαφήμισης μπορεί να δώσει τη δυνατότητα στους νέους να κάνουν συνειδητές επιλογές σχετικά με τον τρόπο που λαμβάνουν και ερμηνεύουν τις διαφημίσεις. Με αυτή τη γνώση και την κατανόηση, οι νεότεροι άνθρωποι μπορεί να είναι περισσότερο εξοπλισμένοι για να απορρίψουν τη διαστρεβλωμένη πραγματικότητα και τις ανθυγιεινές συμπεριφορές που εξιδανικεύονται στις διαφημίσεις που βλέπουν.
  • Εργαλεία και πόροι: Εκτός από τον ανοιχτό διάλογο, το λογισμικό γονικού ελέγχου μπορεί να αποτελέσει πολύτιμο εργαλείο για τη διαχείριση των διαδικτυακών εμπειριών των παιδιών. Αξιόπιστες λύσεις γονικού ελέγχου προσφέρουν αποκλεισμό εφαρμογών, φιλτράρισμα ιστοσελίδων και διαχείριση του χρόνου μπροστά στην οθόνη, επιτρέποντας στους γονείς και τους κηδεμόνες να προσαρμόσουν το ψηφιακό περιβάλλον των παιδιών στις συγκεκριμένες ανάγκες και ανησυχίες τους. Χρησιμοποιώντας αυτά τα εργαλεία σε συνδυασμό με την προληπτική επικοινωνία, οι γονείς μπορούν να δημιουργήσουν ένα ασφαλέστερο διαδικτυακό περιβάλλον για τα παιδιά τους.

Η επιρροή των διαφημίσεων στην ευημερία των παιδιών είναι μεγάλη. Ωστόσο, με την άγρυπνη γονική εποπτεία, την ανοιχτή επικοινωνία και τις κατάλληλες τεχνολογικές λύσεις, οι γονείς και οι κηδεμόνες μπορούν να συμβάλουν στον μετριασμό αυτών των κινδύνων και να δώσουν στα παιδιά τους τη δυνατότητα να περιηγηθούν στον ψηφιακό κόσμο με ασφάλεια και υπευθυνότητα.