Ως απόλυτος “μαγνήτης” των Ελλήνων καταναλωτών κατά τη Black Friday, λειτουργούν τα προϊόντα τεχνολογίας. Με το 38,2% να δηλώνει ότι θα δώσει προτεραιότητα σε είδη τεχνολογίας, η φετινή περίοδος εκπτώσεων επιβεβαιώνει τη δυναμική της κατηγορίας. Παράλληλα, η τάση προς το online shopping συνεχίζεται ακάθεκτη, καθώς το 58,7% των καταναλωτών επιλέγει τις ηλεκτρονικές αγορές, αντανακλώντας μια πιο σύγχρονη και πρακτική προσέγγιση στις καταναλωτικές συνήθειες.
Η Black Friday παραμένει ένα κορυφαίο εμπορικό γεγονός και οι Έλληνες καταναλωτές φέτος δείχνουν να έχουν στρατηγική στις αγορές τους. Σύμφωνα με την έρευνα της Klarna, το 86,7% των ερωτηθέντων σκοπεύει να επωφεληθεί από τις προσφορές, με την τεχνολογία να κυριαρχεί στις προτιμήσεις.
Τα τεχνολογικά προϊόντα αναδεικνύονται για ακόμα μια χρονιά στον απόλυτο “μαγνήτη” των Ελλήνων καταναλωτών κατά τη Black Friday
Τα τεχνολογικά προϊόντα βρίσκονται στην πρώτη θέση, με το 38,2% των καταναλωτών να σχεδιάζει αγορές smartphones, laptops και άλλων gadgets. Ακολουθούν τα ρούχα και τα παπούτσια (33,7%), ενώ αρκετοί στρέφονται και σε χριστουγεννιάτικα δώρα (22,1%), είδη σπιτιού (19,1%) και προϊόντα ομορφιάς (15,8%). Μόνο το 22,5% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έχει πρόθεση να κάνει αγορές κατά τη Black Friday, αλλά δεν γνώριζε τι θα ήθελε να αγοράσει.
Πόσα ξοδεύουν
Όσον αφορά το πόσα ξοδεύουν οι Έλληνες, παρά την οικονομική πίεση, οι Έλληνες καταναλωτές δείχνουν προθυμία να επενδύσουν στις εκπτώσεις. Το 29,4% σχεδιάζει να ξοδέψει από €101 έως €250, ενώ το 25,3% τοποθετεί το budget του μεταξύ €51 και €100.
Ένα 18,9% δηλώνει έτοιμο να δαπανήσει €251 έως €500, ενώ μικρότερα ποσοστά εξετάζουν υψηλότερες δαπάνες, όπως €501-€1.000 (8,9%), €1.001-€2.000 (2%) ή ακόμα και πάνω από €2.000 (1,2%). Τέλος, το 7,2% των ερωτηθέντων δηλώνει πως θα ξοδέψει λιγότερα από €50.
Online αγορές σε πρώτο πλάνο
Το ηλεκτρονικό εμπόριο κυριαρχεί, με το 58,7% των Ελλήνων να προτιμά online αγορές, σύμφωνα με την έρευνα της Klarna. Το 25% αναζητά προϊόντα στο Διαδίκτυο, αλλά ολοκληρώνει τις αγορές του σε φυσικά καταστήματα, ενώ μόλις το 12,7% περιορίζεται αποκλειστικά στις παραδοσιακές αγορές.
Η έρευνα αναδεικνύει μια ισορροπία ανάμεσα στην αξιοποίηση των προσφορών και την επιφυλακτικότητα. Το 42,3% συγκρίνει τιμές για να εξασφαλίσει πραγματικές εκπτώσεις, ενώ το 33,9% αγοράζει μόνο προϊόντα, που είχε ήδη σκοπό να αποκτήσει. Ωστόσο, το 32% αμφιβάλλει για τη γνησιότητα των εκπτώσεων, γεγονός που αντικατοπτρίζει την ανάγκη για διαφάνεια από τις επιχειρήσεις.
Παράλληλα, το 20,5% θεωρεί τη Black Friday εξαιρετική ευκαιρία για προσφορές, το 19,7% αναμένει μεγάλες εκπτώσεις, ενώ ένα αξιοσημείωτο 19,5% δηλώνει ότι απέφυγε πρόσφατα αγορές, περιμένοντας τις χαμηλότερες τιμές της Black Friday.
Να σημειωθεί ότι στην έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο 2024 σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Appinio, συμμετείχαν 1.000 Έλληνες καταναλωτές.