Image default
TOP STORIES

1 στα 2 e-shops στην Ευρώπη παραβίασε τους κανόνες της Ε.Ε. τη Black Friday

Εκτεθειμένοι σε πολλές ψευδείς εκπτώσεις και αθέμιτες εμπορικές πρακτικές παραμένουν οι e-shoppers στην Ευρώπη. Αυτό επιβεβαιώνουν τα στοιχεία, που δημοσιοποίησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και 13 εθνικές Αρχές προστασίας των καταναλωτών σχετικά με τις μειώσεις τιμών κατά τη διάρκεια της “Black Friday” το 2022.

Τα στοιχεία δείχνουν παραβιάσεις των κανόνων τουλάχιστον στο 43% των ιστοτόπων που ελέγχθηκανΑπό τον έλεγχο προέκυψε ότι για πάνω από τα μισά από τα προϊόντα, που ελέγχθηκαν, ανακοινώθηκε μείωση των τιμών ενόψει της “Black Friday”, ενώ το 23% των εν λόγω ανακοινώσεων μείωσης τιμών ήταν σαφώς ασυμβίβαστες με το δίκαιο της Ε.Ε.

Η “σάρωση” κατέδειξε παραβιάσεις των κανόνων τουλάχιστον στο 43% των ιστοτόπων που ελέγχθηκαν. Οι εθνικές αρχές παρακολούθησαν τις τιμές 16.000 προϊόντων από 176 ιστότοπους σε διάστημα ενός μηνός.

Εναπόκειται, πλέον, στις αρχές να επικοινωνήσουν με τους ενδιαφερόμενους εμπόρους για να τους ζητήσουν να αλλάξουν τις πρακτικές τους κι εάν είναι αναγκαίο, να κινήσουν μέτρα επιβολής, τα οποία ενδέχεται να οδηγήσουν σε επιβολή προστίμων, εάν οι πρακτικές δεν διορθωθούν.

Θυμίζουμε ότι η σχετική Οδηγία για την αναγραφή των τιμών προβλέπει ότι τα καταστήματα, συμπεριλαμβανομένων των διαδικτυακών πλατφορμών αγορών, πρέπει να αναφέρουν τη χαμηλότερη τιμή, που εφαρμόστηκε στο προϊόν κατά τις προηγούμενες 30 ημέρες πριν από την αναγγελία της έκπτωσης.

Ενοικίαση αυτοκινήτων

Σωρεία παραβάσεων εντόπισαν οι αρμόδιες Αρχές σε ιστοσελίδες ενοικίασης αυτοκινήτων. Συνολικά, οι αρχές επιβεβαίωσαν ότι μόνο για το 45% των συγκεκριμένων ιστοσελίδων πληρούν τα πρότυπα της Ε.Ε. Σχεδόν στο ένα τρίτο παρέμεινε ασαφές, εάν οι καταναλωτές πρέπει να επικοινωνήσουν με τον μεσίτη ή την εταιρεία ενοικίασης σε περίπτωση ερωτημάτων ή παραπόνων.

Στο 28% των sites, η επωνυμία της εταιρείας του μεσίτη δεν αναφέρθηκε με σαφήνεια και στο 32% δεν αναφέρθηκε σαφώς ποια εταιρεία θα δεσμευόταν από τους όρους και τις προϋποθέσεις ενοικίασης. Επιπλέον, σχεδόν οι μισοί ιστότοποι δεν ενημέρωσαν με σαφήνεια για το τι περιλαμβάνεται στην ασφάλιση που έχει κλείσει και τι όχι.

Πώς γίνονται οι έλεγχοι

Ο έλεγχος των e-shops (σάρωση-sweep) είχε ως στόχο να επαληθεύσει πώς παρουσιάστηκαν οι μειώσεις των τιμών. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρείχε το εργαλείο, που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη για τον αυτόματο εντοπισμό παραπλανητικών εκπτώσεων στο πλαίσιο του έργου eLab της Ε.Ε., ενός έργου που αποσκοπεί στην ανάπτυξη και την εφαρμογή προηγμένων ψηφιακών τεχνολογιών στις διαδικτυακές έρευνες καταναλωτών προς υποστήριξη του δικτύου συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών (CPC).

Ο Επίτροπος Δικαιοσύνης κ. Ντιντιέ Ρεντέρς δήλωσε σχετικά: “Τα σημερινά αποτελέσματα δείχνουν ότι οι καταναλωτές εξακολουθούν να εκτίθενται σε πολλές ψευδείς εκπτώσεις και αθέμιτες εμπορικές πρακτικές. Πρόκειται για παραβίαση του δικαίου της Ε.Ε.”. Ο ίδιος κάλεσε όλους τους διαδικτυακούς εμπόρους λιανικής να τηρούν πλήρως τους κανόνες και να αναθεωρήσουν τον τρόπο που παρουσιάζουν τις εκπτώσεις τους. “Οι καλές προσφορές πρέπει να χαρακτηρίζονται από πραγματικά πλεονεκτήματα και να μην αποτελούν τεχνικές χειραγώγησης της αγοράς. Θα πρέπει πάντα να βασίζονται σε συγκεκριμένη διαφορά τιμής”, πρόσθεσε ο Επίτροπος.

Related posts

Vodoafone: Ενα απο τα παγκόσμια κέντρα R&D για IoT- Είσοδος σε διαγωνισμούς του δημοσίου

fiber

7 στις 10 εταιρείες θα επενδύσουν σε δίκτυα 5G την επόμενη τριετία

fiber

Το 95% των οδηγών θα κάνει χρήση βοηθών φωνής εντός του οχήματος

fiber

Δώδεκα tips του Facebook που όλοι πρέπει να ξέρουν

fiber

Σε άνοδο παγκοσμίως οι εκστρατείες Spam και Phishing

fiber

Γιατί οι μηχανές δε χρειάζεται να είναι ο εχθρός

fiber