Το 2017 ήταν κακή χρονιά για το Facebook, το 2018 θα είναι χειρότερη

Related

Οι αθλητικές μεταδόσεις της Πέμπτης

Το δεύτερο παιχνίδι του Παναθηναϊκού κόντρα στην Μακάμπι Τελ Αβίβ και η πρεμιέρα της Σάκκαρη στο Madrid Open κόντρα στην Βέκιτς ξεχωρίζουν στο πρόγραμμα με τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας. Αναλυτικά όλες οι επιλογές:02:00 COSMOTE SPORT 4 HD Μπόστον Σέλτικς – Μαϊάμι Χιτ 12:00 Novasports 6HD Ντόνα Βέκιτς – Μαρία Σάκκαρη Τένις 12:00 COSMOTE SPORT…

Η τελευταία σειρά τηλεοράσεων της Samsung φέρνει τη νέα εποχή της Samsung AI TV

Η Samsung Electronics Co., Ltd. παρουσίασε σήμερα στην εκδήλωση “Unbox & Discover” τη νέα σειρά τηλεοράσεων και soundbars για το 2024, συμπεριλαμβανομένων των τηλεοράσεων Neo QLED 8K και 4K, OLED και soundbar. Ως ο κορυφαίος κατασκευαστής τηλεοράσεων** στον κόσμο για 18 συναπτά χρόνια, οι φετινές προτάσεις της Samsung προσφέρουν εκπληκτική εμπειρία ψυχαγωγίας στο σπίτι, με…

Η Sonos αποκαλύπτει το πλήρως επανασχεδιασμένο Sonos App και φέρνει υπηρεσίες, περιεχόμενο και System Controls σε μία εξατομικευμένη Home Screen

Η Sonos αποκάλυψε την πιο εκτεταμένη επανασχεδίαση της εφαρμογής της που έχει γίνει ποτέ, δημιουργώντας μια άνευ προηγουμένου εμπειρία streaming που επιτρέπει στους ακροατές να οργανώνουν τις αγαπημένες τους λίστες, σταθμούς, άλμπουμ και πολλά άλλα από περισσότερες από 100 υπηρεσίες σε μια εξατομικευμένη οθόνη. Η νέα Home Screen παρέχει ταχύτερη πρόσβαση στον χειρισμό των Sonos…

Φωτογραφίζονται μαζί το επερχόμενο Google Pixel 9 Pro και το iPhone 15 Pro Max

Πλουσιότερο κατά τρία ακόμη νέα smartphones θα είναι από τον Οκτώβριο το line-up προιόντων της Google, αφού ξέρουμε πως εκείνη την περίοδο η εταιρεία θα κυκλοφορήσει τα νέα της Pixel 9, Pixel 9 Pro και Pixel 9 Pro XL. Πρόσφατα ακούσαμε ότι το Pixel Fold 2 έχει μετονομαστεί σε Pixel 9 Pro Fold και μπορεί να ενταχθεί σε αυτά. Το Pixel…

COSMOTE CINEMA KIDS: Πάσχα με 50 μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες στο pop-up κανάλι της COSMOTE TV

COSMOTE CINEMA KIDS: Πάσχα με 50 μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες στο pop-up κανάλι της COSMOTE TV

Η Νέα Εμπειρία Κωτσόβολος έφθασε στο αναβαθμισμένο, mega κατάστημα στη Λεωφόρο Συγγρού

Μία νέα εποχή ξεκινά για την Κωτσόβολος, καθώς μέσα από την πλήρη ανακαίνιση του καταστήματός της στη Λεωφόρο Συγγρού, καλωσορίζει τη Νέα Εμπειρία των καταστημάτων της, όπου τα προϊόντα και οι υπηρεσίες συμβαδίζουν για να καλύψουν κάθε σου ανάγκη. To νέο κατάστημα επί της Λεωφόρου Συγγρού 257-259, στη Νέα Σμύρνη, παρουσιάζει τον νέο κόσμο καταστημάτων…

Απεριόριστα data με μόλις 1,90€ για 5 ημέρες από τη Vodafone

Φέτος το Πάσχα, η Vodafone προσφέρει απεριόριστα data για όλους τους πελάτες συμβολαίου, εταιρικούς, οικιακούς και καρτοπρογράμματος για 5 ημέρες, με μόλις 1,90€. Επιπλέον, όσοι πελάτες ενεργοποιήσουν την προσφορά έως και τις 9/5 συμμετέχουν αυτόματα σε διαγωνισμό με δώρο 5 iPhone 15 Plus 128GB, ενώ ενεργοποιώντας εκ νέου την προσφορά μετά τη λήξη της, αυξάνουν…

Η LG MAGNIT All-in-One τιμήθηκε με το iF Design Award 2024

Το επαναστατικό προϊόν του τμήματος Business Solutions της LG Electronics (LG), η οθόνη LG MAGNIT All-in-One (LAAA Series), τιμήθηκε με το υψηλού κύρους iF DESIGN Award για το 2024. Η αναγνώριση αυτή υπογραμμίζει τη δέσμευση της εταιρίας να παρέχει τεχνολογία αιχμής και καινοτόμο σχεδιασμό στους πελάτες της σε όλο τον κόσμο. Η LG MAGNIT All-in-One…

COSMOTE CINEMA KIDS: Πάσχα με 50 μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες στο pop-up κανάλι της COSMOTE TV

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Το COSMOTE CINEMA KIDS επιστρέφει και φέτος στην COSMOTE TV με 50 μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες. Το pop-up κανάλι θα είναι διαθέσιμο καθ’ όλη τη διάρκεια των σχολικών διακοπών του Πάσχα, από  την Παρασκευή 26/4 έως και την Κυριακή 12/5. Το πρόγραμμά του θα ξεκινά καθημερινά στις 18.00 με την προβολή ενός επεισοδίου της…

COSMOTE CINEMA KIDS: Πάσχα με 50 μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες στο pop-up κανάλι της COSMOTE TV

Το COSMOTE CINEMA KIDS επιστρέφει και φέτος στην COSMOTE TV με 50 μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες. Το pop-up κανάλι θα είναι διαθέσιμο καθ’ όλη τη διάρκεια των σχολικών διακοπών του Πάσχα, από  την Παρασκευή 26/4 έως και την Κυριακή 12/5. Το πρόγραμμά του θα ξεκινά καθημερινά στις 18.00 με την προβολή ενός επεισοδίου της σειράς κινουμένων…

COSMOTE CINEMA KIDS: Πάσχα με 50 μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες στο pop-up κανάλι της COSMOTE TV

Το pop-up κανάλι θα είναι διαθέσιμο από την Παρασκευή 26/4 έως και την Κυριακή 12/5 Το COSMOTE CINEMA KIDS επιστρέφει και φέτος στην COSMOTE TV με 50 μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες. Το pop-up κανάλι θα είναι διαθέσιμο καθ’ όλη τη διάρκεια των σχολικών διακοπών του Πάσχα, από  την Παρασκευή 26/4 έως και την Κυριακή 12/5. Το…

Wi-Fi 7: Δείτε τη λίστα με τα smartphones που το υποστηρίζουν!

Στον κόσμο της τεχνολογίας τα πάντα τρέχουν με απίστευτους ρυθμούς και ιλλιγγειώδεις ταχύτητες και έτσι χωρίς καλά – καλά να το αντιληφθούμε φθάσαμε ήδη στην εποχή που ηδη έχει αρχίσει να ενεργοποιείται το νέο πρότυπο Wi-Fi 7. Για αυτό και ήδη έχει αρχίσει να γεμίζει η λίστα με τα συμβατά τηλέφωνα. Συγεκριμένα, τα smartphones που…

Παίζει ξανά σε hands-on video το επερχόμενο Google Pixel 8a

Τρελό είναι αυτό που συμβαίνει με το Google Pixel 8a και τα απανωτά δημοσιεύματα με νέες πληροφορίες και σήμερα υπάρχει φυσικά μια ακόμη νέα διαρροή που προέρχεται από έναν πωλητή κινητών τηλεφώνων στην… Καζαμπλάνκα του Μαρόκου. Ο εν λόγω κύριος που ανέβασε το υλικό στα social media φαίνεται να κρατάει στα χέρια του μια από…

COSMOTE CINEMA KIDS: Πάσχα με 50 μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες στο pop-up κανάλι της COSMOTE TV

Το COSMOTE CINEMA KIDS επιστρέφει και φέτος στην COSMOTE TV με 50 μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες. Το pop-up κανάλι θα είναι διαθέσιμο καθ’ όλη τη διάρκεια των σχολικών διακοπών του Πάσχα, από  την Παρασκευή 26/4 έως και την Κυριακή 12/5. Το πρόγραμμά του θα ξεκινά καθημερινά στις 18.00 με την προβολή ενός επεισοδίου της σειράς κινουμένων…

COSMOTE CINEMA KIDS: Πάσχα με 50 μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες στο pop-up κανάλι της COSMOTE TV

Το COSMOTE CINEMA KIDS επιστρέφει και φέτος στην COSMOTE TV με 50 μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες. Το pop-up κανάλι θα είναι διαθέσιμο καθ’ όλη τη διάρκεια των σχολικών διακοπών του Πάσχα, από την Παρασκευή 26/4 έως και την Κυριακή 12/5. Το πρόγραμμά του θα ξεκινά καθημερινά στις 18.00 με την προβολή ενός επεισοδίου της σειράς κινουμένων…

Share

06DACA CEO REAX5 master768Το Facebook αναμένεται να ενισχύσει τις πωλήσεις κατά 46 τοις εκατό και το διπλό καθαρό εισόδημα, αλλά μην ξεγελάστε: είχε ένα απαίσιο έτος. Παρά τις οικονομικές του επιδόσεις, ο κολοσσός των κοινωνικών μέσων αντιμετωπίζει μια αναμέτρηση το 2018, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές το περικυκλώνουν σε διάφορα μέτωπα.

Το κύριο θέμα φτάνει στον πυρήνα της ίδιας της εταιρείας: Αντί να «χτίζει την παγκόσμια κοινότητα», όπως ο ιδρυτής Μαρκ Ζούκερμπεργκ βλέπει την αποστολή του Facebook, έχει «διαβρώσει τον κοινωνικό ιστό». Αυτά είναι τα λόγια του Τσάμαθ Παλιχαπίτια, του πρώην αντιπροέδρου της εταιρείας για την ανάπτυξη χρηστών. Δεν επιτρέπει στα παιδιά του να χρησιμοποιούν το Facebook επειδή δε θέλει να γίνουν σκλάβοι σε «βραχυπρόθεσμους κύκλους ανάδρασης με γνώμονα την ντοπαμίνη».

Η κριτική του Παλιχαπίτια αντικατοπτρίζει αυτήν του πρώτου προέδρου του Facebook, Σον Πάρκερ: «Αλλάζει κυριολεκτικά τη σχέση μας με την κοινωνία, μεταξύ μας … Ο Θεός μόνο ξέρει τι κάνει στους εγκεφάλους των παιδιών μας».

Το Facebook αντέδρασε νευρικά στις κατηγορίες του Παλιχαπίτια, λέγοντας ότι δεν εργάστηκε στην εταιρεία για πολύ καιρό (έφυγε το 2011) και δεν γνώριζε τις πρόσφατες πρωτοβουλίες του Facebook. Αλλά δεν παρατηρούνται πρακτικές εκδηλώσεις αυτών των προσπαθειών.

Σε ξένους και ρυθμιστές, το Facebook μοιάζει με έναν επικίνδυνο πάροχο άμεσης ικανοποίησης σε ένα χώρο που είναι ξαφνικά ζωτικής σημασίας για την υγεία της κοινωνίας. Επίσης, κάνει την κατάχρηση και την επιθετικότητα πολύ εύκολη – κάτι που ανέφερε η επιτροπή του Ηνωμένου Βασιλείου για τα πρότυπα στη δημόσια ζωή σε έκθεση που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη. Μία από τις πιο δυνατές καμπάνες συναγερμού στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης, η επιτροπή παρότρυνε την πρωθυπουργό να υποστηρίξει τη νομοθεσία για τη «μετατόπιση της ισορροπίας της ευθύνης για παράνομο περιεχόμενο στις εταιρείες κοινωνικών μέσων δικτύωσης».

Ενώ το Facebook παραμένει η μεγαλύτερη πλατφόρμα, η Google και το Twitter αντιμετωπίζουν παρόμοια πίεση από τις κυβερνήσεις στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη. Η Γερμανία θέσπισε έναν νόμο που απαιτεί από τα κοινωνικά δίκτυα να απομακρύνουν αμέσως τη ρητορική μίσους ή να αντιμετωπίζουν πρόστιμα. Στις ΗΠΑ, οι δραστηριότητες μιας ρωσικής φάρμας troll κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας του 2016 οδήγησαν σε λεπτομερή εξέταση των πρακτικών πώλησης διαφημίσεων του Facebook και μιας νομοθετικής προσπάθειας να επιβάλει κάποια διαφάνεια.

Η φορολογία είναι ένας άλλος τομέας στον οποίο στοχεύουν οι ρυθμιστικές αρχές, ειδικά στην Ευρώπη. Το Facebook, όπως και η Google, καταγράφει σχεδόν όλα τα έσοδά του εκτός των ΗΠΑ στην Ιρλανδία, με χαμηλό εταιρικό φορολογικό συντελεστή, και καταβάλλει το μεγαλύτερο μέρος του σε φορολογικό παράδεισο για τη χρήση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας. Η πρακτική οδήγησε σε πραγματικό φορολογικό συντελεστή 10,1% για το Facebook κατά το τρίτο τρίμηνο του 2017.

Φέτος, οι κορυφαίες ευρωπαϊκές οικονομίες, με επικεφαλής τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και την Ισπανία, ζήτησαν φόρο κύκλου εργασιών στις αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας που να αντισταθμίζει την φοροδιαφυγή τους. Αυτή η θυμωμένη κίνηση απέτυχε να λάβει αρκετή στήριξη σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης χάρη στην Ιρλανδία και σε άλλα έθνη που φοβούνται την οικονομική επιβάρυνση. Ωστόσο, τα επιμέρους έθνη αναλαμβάνουν δράση – το κυβερνών κόμμα της Ιταλίας υποστήριξε ένα σχέδιο για την παρακράτηση 6% κάθε αγοράς ψηφιακής διαφήμισης στη χώρα.

Την Τρίτη, το Facebook ανακοίνωσε ότι θα δηλώσει τα έσοδα από κρατήσεις από μεγάλες πωλήσεις διαφημίσεων στις χώρες που εμφανίζονται, και όχι στην Ιρλανδία. Αλλά όταν το Facebook και η Google δοκίμασαν αυτή την προσέγγιση στο Ηνωμένο Βασίλειο, δεν οδήγησε σε σημαντικά υψηλότερο φόρο, σύμφωνα με τον Ιρλανδό οικονομολόγο Σίμους Κόφι. Την περασμένη χρονιά, το Facebook UK πλήρωσε 2,6 εκατομμύρια λίρες σε φόρους ενώ κράτησε 842 εκατομμύρια λίρες σε έσοδα. Ανεξάρτητα από το πού η εταιρεία κλείνει τις πωλήσεις, θα πρέπει να πληρώσει για τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας που βρίσκονται μακριά από τις ευρωπαϊκές ακτές, πιθανότατα στις Νήσους Κέιμαν. Ο Κόφι αμφιβάλλει ότι το νέο σύστημα θα αλλάξει σημαντικά το συνολικό φόρο του Facebook. Αντί αυτού, θα δημιουργήσει προσβλητικά μικρές ροές εσόδων σε περισσότερες χώρες.

Το Facebook προσπαθεί επίσης να προκαταλάβει τις ανησυχίες για προβληματική διαφήμιση και προσβλητικό περιεχόμενο προσλαμβάνοντας 1.000 αναλυτές. Αλλά ακόμα και αν το Facebook προσλάμβανε 100.000 ανθρώπους, θα δυσκολευόταν να αντιμετωπίσει των ωκεανό πραγματικά ανώνυμου περιεχομένου που παράγεται από 2 δισεκατομμύρια χρήστες, ένας άγνωστος αριθμός από τους οποίους είναι bots και πληρωμένα trolls. Η προφανής λύση είναι η επιβολή της πολιτικής χρήστη του Facebook (η οποία λέει ότι οι άνθρωποι μπορούν να δημοσιεύουν μόνο με τα πραγματικά ονόματά τους) και να θεωρούνται υπεύθυνοι για αυτό που δημοσιεύουν. Αλλά αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα τη συρρίκνωση της βάσης χρηστών του Facebook, κάτι που θα ανησυχούσε τους επενδυτές.

Μια τρίτη γραμμή επίθεσης είναι πιθανό να γίνει σύντομα σημαντική, ίσως το επόμενο έτος. Πρώην στέλεχος του Facebook, ο Αντόνιο Γκαρσία-Μαρτίνες υποστήριξε ότι η στόχευση διαφημίσεων του Facebook βασισμένη στα δεδομένα που συλλέγονται από τους χρήστες είναι ουσιαστικά ανήθικη (και επίσης ότι το Facebook υπερβαίνει την ικανότητα στόχευσής του). Αυτό αντηχεί στους πολιτικούς – που ανησυχούν για τη δυνατότητα χειραγώγησης των ψηφοφόρων από τα κοινωνικά δίκτυα – και τους υπερασπιστές της ιδιωτικής ζωής. Ακόμη και αν δεν φτάσουν σύντομα νέα νομοθετικά μέτρα για τη συλλογή δεδομένων και τη στόχευση των διαφημίσεων, τα πρότυπα ενδέχεται να αρχίσουν να μετατοπίζονται χάρη στις προσπάθειες ανθρώπων όπως ο Μπρένταν Έιχ, ο δημιουργός του Javascript και του προγράμματος περιήγησης Firefox. Η τελευταία start-up του Έιχ παράγει ένα πρόγραμμα περιήγησης το οποίο ουσιαστικά αποκλείει όλες τις διαφημίσεις – και αυτό θα προσφέρει το επόμενο έτος ένα εντελώς νέο διαφημιστικό μοντέλο βασισμένο στην κατανομή εσόδων με τους συναινούντες χρήστες.

Τα ανέμελα χρόνια ανεξέλεγκτης ανάπτυξης των κοινωνικών δικτύων έρχονται στο τέλος τους. Το Facebook θα παραμείνει πιθανότατα μια σημαντική δύναμη στην αγορά προσοχής, ιδιαίτερα δεδομένης της θέσης του στην αγορά εφαρμογών μηνυμάτων και τη δημοτικότητα του Instagram σε νέους ανθρώπους. Μπορεί να συνεχίσει να κωπηλατεί ενάντια στην παλίρροια και να προσφέρει ανούσιες παραχωρήσεις, αλλά αυτό δεν είναι ένα ατελείωτο μονοπάτι. Τελικά – πιθανότατα σύντομα – θα πρέπει να υποβληθεί σε κανόνες και αλλαγές δημόσιας στάσης που θα μειώσουν τη φιλοδοξία του σε μέγεθος και ενδεχομένως θα το αναγκάσουν να επανεξετάσει το επιχειρησιακό του μοντέλο.