Image default
TOP STORIES

Το online κανάλι και για τις αγορές από φαρμακεία επιλέγουν οι Έλληνες

Στο ψηφιακό κανάλι αγορών και για τα είδη φαρμακείου στρέφονται όλο και περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές. Αυτό πιστοποιεί η συνεχιζόμενη αύξηση του τζίρου των online φαρμακείων στην Ελλάδα, παρά την επιστροφή στην κανονικότητα και στα φυσικά καταστήματα.

Αύξηση των πωλήσεων κατά 7% για τα Online Φαρμακεία στο Πρώτο Τρίμηνο του 2023Δεν είναι τυχαίο ότι το 1ο τρίμηνο του 2023 οι πωλήσεις των online φαρμακείων αυξήθηκαν στην Ελλάδα κατά 7% σε σχέση με πέρσι, φθάνοντας τα €69 εκατ. Τους τρεις πρώτους μήνες του έτους, η μέση τιμή αξίας του ηλεκτρονικού καλαθιού αυξήθηκε κατά 9% και διαμορφώθηκε στα €43,70 σε σχέση με τα €42,90  της αντίστοιχης περιόδου του 2022.

Μάλιστα, η αύξηση αυτή σημειώνεται παρά το γεγονός ότι στην Ελλάδα εξακολουθεί να υφίσταται ο νομικός περιορισμός για την απαγόρευση πώλησης φαρμάκων μέσω Διαδικτύου – εν αντιθέσει με την Ευρωπαϊκή Οδηγία (σ.σ. η Ελλάδα δεν έχει εφαρμόσει ούτε τη σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία).

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, οι καταναλωτές συνεχίζουν να δείχνουν την προτίμηση τους προς τις mobile και tablet συσκευές για την πραγματοποίηση των online αγορών τους από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία με ένα ποσοστό 67%, έναντι των συσκευών desktop & laptops (32%).

Αναφορικά με την πραγματοποίηση των παραγγελιών, προτιμώνται οι πρωινές και  μεσημεριανές ώρες (9:00-12:00 και 12:00-15:00), ενώ η Δευτέρα και η Τρίτη αποτελούν τις πιο δημοφιλείς ημέρες.

Κατηγορίες σε άνοδο

Οι κατηγορίες, που αυξήθηκαν περισσότερο σε αξία online αγορών από τα φαρμακεία σε επίπεδο τριμήνου είναι: +7% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας, +2% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες και +2% σε βρεφικά και παιδικά είδη.

Στον αντίποδα, μείωση στις πωλήσεις γνώρισαν τα προϊόντα υγείας κατά 31%, καθώς προϊόντα που βρίσκονταν για καιρό στις υψηλότερες θέσεις ζήτησης (όπως οι μάσκες προστασίας και τα διαγνωστικά τεστ κορονοϊού) δεν αποτελούν πλέον προτεραιότητα για το αγοραστικό κοινό.

Στο μεταξύ, σύμφωνα με την τριμηνιαία έκθεση της Convert Group, για πρώτη φορά μετά από χρόνια υπάρχει συγκράτηση των εκπτώσεων στο online κανάλι, αφού σε ποσοστό έπεσε στο 38% επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής, από 43% που ήταν για στην αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Κανάλια marketing

Όσον αφορά τα marketing κανάλια, σε επίπεδο τριμήνου, οι διαφημίσεις Google εξακολουθούν να βρίσκονται στην πρώτη θέση επιφέροντας το 45% των συνολικών συναλλαγών και σημειώνοντας αύξηση 6 μονάδων συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.

Ακόμη, οι πλατφόρμες σύγκρισης τιμών, είναι υπεύθυνες με την σειρά τους για το 15% των συναλλαγών, ενώ τα οργανικά αποτελέσματα για το 14%.

Related posts

Δημιουργώντας ένα πιο υπεύθυνο ψηφιακό μέλλον

fiber

Fiber to the Home δια χειρός κ.κ. Παπά-Τσαμάζ

fiber

Μπαράζ επενδύσεων $227 δισ. στο IoT το 2023 στην Ευρώπη

fiber

Στο $1,046 τρισ. οι ευρωπαϊκές δαπάνες για τεχνολογία το 2023

fiber

Online κάνουν τουλάχιστον το 10% των αγορών τους οι Έλληνες

fiber

5G: Πολλοί δρόμοι … για τον ίδιο προορισμό.

fiber