Έντονες διαμαρτυρίες εξαπολύουν οι χρήστες iPhone, καθώς παρατηρούν πως τα τηλέφωνά τους γίνονται πιο αργά. Με την εξέλιξη να συμπίπτει με την έκδοση των νέων iPhone 8 και το iPhone X, πολλοί κατηγορούν την Apple για στοχευμένη επίθεση marketing, σε μια προσπάθεια να πείσει τους παλαιούς χρήστες να αγοράσουν τις νέες συσκευές.
Η διαδικασία ονομάζεται «προγραμματισμένη απαξίωση», και είναι κάτι για το οποίο η Apple έχει κατηγορηθεί και στο παρελθόν, καθώς φαίνεται να καθιστά τις παλαιότερες συσκευές πιο δύσχρηστες λίγο πριν από την κυκλοφορία ενός νέου μοντέλου. Το ίδιο συνέβη με την έκδοση του λειτουργικού iOS 11, με την τελευταία έκδοση να μην υποστηρίζεται από πολλές από τις παλαιότερες συσκευές, ενώ όλα δείχνουν πως η Apple εκμεταλλεύεται κάθε μέσο για να προωθήσει το iPhone X, το πιο ακριβό μοντέλο που έχει κυκλοφορήσει έως σήμερα.
Το πρόβλημα έχει εντοπιστεί ήδη από έναν μεγάλο αριθμό κατόχων iPhone, με αύξηση αναζητήσεων στο Google σχετικά με το «πιο αργό iPhone» πριν ακόμη από την κυκλοφορία των νέων συσκευών.
Μια αναπάντεχη εξήγηση έρχεται να δώσει έρευνα του Χάρβαρντ, η οποία αποδίδει το φαινόμενο σε ψυχολογικά αίτια. Οι ερευνητές συμπέραναν πως οι κάτοχοι iPhone δέχονται σωρεία διαφημίσεων για τις νέες κυκλοφορίες, που δημιουργούν την επιθυμία να αντικαταστήσουν τις συσκευές τους. Η επιθυμία τους αυτή μεταφράζεται σε άγχος, με αποτέλεσμα να αισθάνονται πως το τηλέφωνό τους έχει γίνει πιο αργό, και άρα ξεπερασμένο.
Ωστόσο, με την Apple να κυκλοφορεί ένα νέο λειτουργικό σύστημα που δεν υποστηρίζεται από παλαιές συσκευές λίγο πριν την έναρξη των νέων μοντέλων, σαφώς το φαινόμενο δεν είναι αποκλειστικά ψυχολογικό.
Σε κάθε περίπτωση, οι χρήστες της Apple έχουν δημιουργήσει ηλεκτρονική ομάδα καταναλωτών, στην προσπάθειά τους να αντισταθούν στην απειλή. Πέρυσι, η ομάδα είχε κατηγορήσει την εταιρεία ότι εξέδωσε ενημερώσεις λογισμικού για να επιβραδύνει την απόδοση παλαιότερων μοντέλων, αναγκάζοντας έτσι τους χρήστες να εξετάσουν το ενδεχόμενο αγοράς νέου μοντέλου.