Πώς αλλάζουν οι πωλήσεις στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης

Related

Xiaomi 13 (Μαύρο/256 GB) COSMOTE-INFOQUEST

Πληροφορίες Κάνε μια ερώτηση Specs Kαλησπέρα σε όλους Δίνεται Α Ψ Ο Γ Ο Χiaomi 13  αγορασμένο από Cosmote με εγγύηση περίπου ακόμη ένα χρόνο,μέχρι τέλος δεκεμβρίου του 25. Με όλα τα παρελκόμενα απόδειξη 67W φορτιστή και μια θήκη . Πάντα με θήκη και με προστασία οθόνης Το κινητό έχει εγγύηση από το επίσημο service

TikTok υπό απειλή: Θα απαγορευτεί στις ΗΠΑ ή θα βρεθεί λύση;

FORTUNE GREECE 15/02/2025, 14:01 ANKARA, TURKIYE - APRIL 20 : In this photo illustration, logo of Tiktok is displayed on mobile phone screen in front of flag of United States, in Ankara, Turkiye on April 20, 2023. Muhammed Selim Korkutata / Anadolu Agency (Photo by Muhammed Selim Korkutata / ANADOLU AGENCY / Anadolu Agency via

Στα γυρίσματα της νέας παραγωγής της COSMOTE TV, «ΡΙΦΙΦΙ» με τον Σωτήρη Τσαφούλια

Πολλοί έσπευσαν να αποκαλέσουν το « ΡΙΦΙΦΙ » το «ελληνικό La Casa de Papel», όμως, ο πολυαγαπημένος σκηνοθέτης της νέας παραγωγής της COSMOTE TV, Σωτήρης Τσαφούλιας, μας διόρθωσε πριν καν του το πούμε: « Το ΡΙΦΙΦΙ δεν θα έχει καμία σχέση με την ισπανική σειρά ».  Το φως και το σκότος απέχουν μονάχα «17 Κλωστές»

Τα συχνά λάθη που καταστρέφουν το laptop σας

Tα laptops είναι χρήσιμα εργαλεία που διευκολύνουν την καθημερινότητά μας. Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του laptop είναι η φορητότητα του, επιτρέποντας στους χρήστες να το μεταφέρουν εύκολα στο σακίδιο ή τις αποσκευές τους και να περιηγηθούν στο διαδίκτυο από κάθε μέρος που επιθυμούν, όπως σε μια καφετέρια ή ακόμη και κατά την διάρκεια μιας

Μεταδόσεις με ΠΑΟΚ & Super League

Πλούσιο είναι το αθλητικό τηλεοπτικό πρόγραμμα του Σαββάτου (15/2) με αρκετές αναμετρήσεις σε όλα τα αθλήματα και πρωταθλήματα. Η ομάδα χάντμπολ του ΠΑΟΚ αντιμετωπίζει στις 17:00 τον Ιωνικό Ν. Φιλαδέλφειας, με το ματς να μεταδίδεται ζωντανά από την ΕΡΤ2. Η 23η αγωνιστική της Super League ξεκινά σήμερα με δύο παιχνίδια. Στις 17:00 είναι προγραμματισμένη η

Ψηφιακή μετάβαση στις επιχειρήσεις: 400 εκατ. ευρώ για επενδύσεις και δεξιότητες

Η κυβέρνηση ενεργοποιεί νέα προγράμματα χρηματοδότησης για την ενίσχυση της ψηφιοποίησης των ελληνικών επιχειρήσεων.   Ν’ αναστρέψει την υστέρηση που σημειώνεται στην ψηφιοποίηση της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα στοχεύει η κυβέρνηση, ενεργοποιώντας στοχευμένα προγράμματα ύψους περίπου 400 εκατ. ευρώ, μέσω των voucher και του άξονα 2, ενώ άλλα 62,5 εκατ. ευρώ διατίθενται για την αναβάθμιση των

ΑΕΚ – Ατρόμητος (15/2, 20:00, Cosmote Sport 1HD): Να αποφύγει τις… παγίδες

Intime STOIXIMAN SUPERLEAGUE Η ΑΕΚ ετοιμάζεται για ένα από τα πιο απαιτητικά παιχνίδια της σεζόν, καθώς φιλοξενεί τον Ατρόμητο σε μια αναμέτρηση που κρύβει παγίδες, για την 23η αγωνιστική της Stoiximan Super League Παρότι η OPAP Arena θα παραμείνει κεκλεισμένων των θυρών λόγω της τιμωρίας της ΔΕΑΒ, οι φίλοι της ομάδας δεν θα λείψουν από

ΟΦΗ – Αστέρας AKTOR (15/2, 17:00, Cosmote Sport 2HD): Μάχη πρωταθλήματος με… άρωμα Κυπέλλου

Intime STOIXIMAN SUPERLEAGUE Με φόντο τη μεγάλη τους μονομαχία για τα ημιτελικά του Κυπέλλου Ελλάδας Betsson, ΟΦΗ και Asteras AKTOR διασταυρώνουν τα ξίφη τους σήμερα (17:00) στο «Γεντί Κουλέ», στο πλαίσιο της 23ης αγωνιστικής της Stoiximan Super League. Το παιχνίδι δεν έχει μόνο βαθμολογική σημασία, αλλά και ψυχολογική, καθώς οι δύο ομάδες θέλουν να στείλουν

Οι αθλητικές μεταδόσεις 15/2/2025

Πλήρη αγωνιστική δράση περιλαμβάνει το πρόγραμμα με τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας. Αναλυτικά όλες οι αθλητικές μεταδόσεις: 10:10 COSMOTE SPORT 5 HD WRC Σουηδία, SS9 11:00 COSMOTE SPORT 5 HD WRC Σουηδία, SS10 11:00 ΕΡΤ3 ΠΑΣ Γιάννινα – Εσπερίδες Καλλιθέας ΟΠΑΠ FInal 4 Κυπέλλο Μπάσκετ Γυναικών 12:05 COSMOTE SPORT 5 HD WRC Σουηδία, SS11 14:15 ΕΡΤ3

Το οσκαρικό κανάλι της Cosmote TV

Η 97η τελετή απονομής των βραβείων Οσκαρ πλησιάζει και η Cosmote TV που θα μεταδώσει ζωντανά τη βραδιά (Κυριακή 2/3 στις 02.00), φέρνει ξανά το pop – up κανάλι Cosmote Cinema Oscars HD. Εως τη Δευτέρα 3 Μαρτίου, θα φιλοξενήσει συνολικά 83 ταινίες που έχουν διεκδικήσει ή κερδίσει το χρυσό αγαλματίδιο. Καθημερινά, προβάλλονται τρία φιλμ

Πολ Κρούγκμαν: «Η AI φούσκα δεν θα σκάσει όπως το dot-com». Τι προβλέπει ο νομπελίστας οικονομολόγος

FORTUNE GREECE 14/02/2025, 20:41 Προειδοποιεί ότι η φρενίτιδα της τεχνητής νοημοσύνης θυμίζει τη φούσκα του dot-com, αλλά μπορεί να καταλήξει όχι με κατάρρευση, αλλά με μια τεράστια κρατική παρέμβαση υπέρ της Big Tech.         Ο Paul Krugman υποστηρίζει ότι η φρενίτιδα γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη (AI) θυμίζει την έκρηξη του διαδικτύου—αλλά

2024: Η χρονιά που η Τεχνητή Νοημοσύνη έφερε «έκρηξη» στις απάτες cryptos

FORTUNE GREECE 14/02/2025, 18:57 Several golden cryptocurrencies highlighting the Bitcoin coin with graphics in blue color Photo: Shutterstock Οι επενδυτές υποδέχτηκαν με ενθουσιασμό την έκρηξη της Τεχνητής Νοημοσύνης το περασμένο έτος, αλλά η τεχνολογία αυτή επίσης οδήγησε σε μια «ζαλιστική» αύξηση της παράνομης δραστηριότητας σε έναν τομέα της αγοράς. Οι απατεώνες κρυπτονομισμάτων αγκάλιασαν την Τεχνητή

YouTube vs. τηλεόραση – Ποιος κερδίζει τη μάχη για την προσοχή των θεατών;

Η τηλεόραση έχει γίνει η κορυφαία πλατφόρμα θέασης YouTube στις ΗΠΑ, με πάνω από 1 δισεκατομμύριο ώρες προβολής τον μήνα, αλλάζοντας τον τρόπο που δημιουργοί και θεατές καταναλώνουν περιεχόμενο.         Το YouTube κατακτά τη μεγάλη οθόνη. Η τηλεόραση είναι πλέον η κυρίαρχη πλατφόρμα για τη θέαση περιεχομένου YouTube στις ΗΠΑ, ξεπερνώντας τα

Η COSMOTE «Client of the Year» στα Ermis Awards 2024

Σε «Πελάτη της Χρονιάς 2024» (Client of the Year 2024) αναδείχθηκε η COSMOTE στα Ermis Awards, τον κορυφαίο θεσμό που κάθε χρόνο επιβραβεύει τα πιο δημιουργικά και καινοτόμα έργα επικοινωνίας και διαφήμισης στην Ελλάδα. Η COSMOTE απέσπασε συνολικά 14 βραβεία για τις επικοινωνιακές της δράσεις το 2024, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική της παρουσία και τη δέσμευσή

Η Apple φέρνει την τεχνητή νοημοσύνη στην Κίνα με την Alibaba

Η Apple κάνει ένα σημαντικό βήμα στην κινεζική αγορά τεχνητής νοημοσύνης, επιλέγοντας την Alibaba ως συνεργάτη για την ανάπτυξη AI υπηρεσιών στη χώρα. Η απόφαση αυτή έρχεται μετά από μήνες αβεβαιότητας και εντάσσεται στη στρατηγική της Apple να συμμορφωθεί με τους τοπικούς κανονισμούς, που απαιτούν τη συνεργασία με εγχώριες εταιρείες για την παροχή τέτοιων υπηρεσιών.

Share

Όλα όσα ειπώθηκαν στο 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο Πωλήσεων ΙΠΕ.

Πολεμικές συρράξεις, εμπορικοί αποκλεισμοί, ένταση ακραίων καιρικών φαινομένων, υψηλός πληθωρισμός, πορεία της οικονομίας, όπως επίσης η ψυχική και η σωματική υγεία, είναι  οι  βασικοί παράγοντες που κάνουν τους καταναλωτές να ανησυχούν για τη θωράκισή τους και να αναζητούν δικλείδες ασφαλείας όντας πιο προσεκτικοί στα έξοδα που κάνουν.

Αυτό καταδεικνύει έρευνα της ΕΥ με τίτλο «Πώς μπορούν οι επιχειρήσεις να αναγνωρίσουν τις μοναδικές ανάγκες κάθε καταναλωτή;» την οποία παρουσίασε ο Θάνος Μαύρος, Partner, Επικεφαλής του τομέα λιανεμπορίου και καταναλωτικών προϊόντων της ΕΥ για την Νοτιοανατολική Ευρώπη στο πλαίσιο του 15ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Πωλήσεων ΙΠΕ. 

Σε ένα δείγμα 500 ατόμων, ηλικίας 18-64 ετών, πανελλαδικά, που αφορούσε το διάστημα 17 έως 23 Σεπτεμβρίου και αποτελεί μέρος των παγκοσμίων μελετών που έχει ξεκινήσει η ΕΥ, το 53% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι έχουν κάποια γνώση του τι είναι το ΑΙ και του πώς να το χρησιμοποιήσουν, ενώ μόλις ένας στους δέκα δήλωσε ότι εμπιστεύεται απόλυτα την τεχνητή νοημοσύνη. Την ίδια ώρα, η επιρροή των influencers είναι περιορισμένη, ωστόσο 1 στους 3 νέους δήλωσε ότι επηρεάζεται σημαντικά για αγορές του από το περιεχόμενο που παρακολουθεί στα social media.

«Τα υψηλά έξοδα αποστολής, η αργοπορία στις παραδόσεις, η  ανεπαρκής πληροφορία για τα προϊόντα, η δυσκολία στις αλλαγές προϊόντων, καθώς επίσης και η ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων, είναι αποτρεπτικοί παράγοντες για τις online αγορές. Με την ακρίβεια να βρίσκεται στα ύψη, οι καταναλωτές είναι αρκετά προσεκτικοί και συγκρατημένοι. Ειδικότερα, 4 στους 10 δηλώνουν ότι θα περνάνε περισσότερο χρόνο στο σπίτι, αφού η έξοδος σε μαγαζιά κάνει τη διασκέδαση ακριβή, ενώ 4 στους 10 έχουν ξεκινήσει να αγοράζουν φθηνότερες εναλλακτικές σε βασικά τρόφιμα». Επιπρόσθετα, το 35% περιορίζει τις ποσότητες που αγοράζει σε ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ.

Ο κ. Μαύρος πρόσθεσε ότι ο σύγχρονος καταναλωτής λαμβάνει υπόψη του κατά την αγορά ενός προϊόντος της πρακτικές βιώσιμης ανάπτυξης που εφαρμόζει η εταιρεία παραγωγής του, όμως 8 στους 10 δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην τιμή, 5 στους 10 στην ποιότητα και 5 στους 10 στο εάν το προϊόν είναι υγιεινό. 

«Σταδιακά βλέπουμε να αυξάνεται ο αριθμός των ατόμων που προβληματίζονται με όσα συμβαίνουν γύρω τους και θέτουν ως προτεραιότητα την υγεία και το περιβάλλον. Το σπίτι γίνεται το επίκεντρο της καθημερινής ζωής και των αγοραστικών αποφάσεων και οι επιχειρήσεις πρέπει να σχεδιάσουν προσεκτικά τα customer journeys για όλα τα προφίλ καταναλωτών στα οποία απευθύνονται» ανέφερε χαρακτηριστικά. 

Εκτός από τον αυξανόμενο ρόλο των influencers στις εταιρικές πωλήσεις, ο κ. Θάνος εστίασε στις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται για την ενίσχυση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και επεσήμανε πως η τεχνητή νοημοσύνη είναι πιθανός καταλύτης των αγοραστικών αποφάσεων και των επιχειρησιακών λειτουργιών.

Οι αγοραστικές συνήθειες διαμορφώνονται αναλόγως των συνθηκών

Μεταξύ των ομιλητών ο Ανδρέας Αθανασόπουλος, CEO Olympia Group, ο οποίος υπογράμμισε πως ο κόσμος του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει καταφέρει μια τεράστια επιτυχία, να φέρει δηλαδή εις πέρας και τα 4 στάδια στη διαδικασία μιας αγοραπωλησίας που παραδοσιακά γινόταν με φυσικό τρόπο. «Ποιο το προϊόν, πώς θα το αγοράσω, από που και πώς θα φτάσει στα χέρια μου, τι κάνω αν συμβεί κάποιο πρόβλημα; Το e – commerce έχει κερδίσει αυτόν τον διάλογο. Στον σημερινό κόσμο, κυριαρχεί το phygital μοντέλο. Δεν υπάρχει omnichannel. Αυτό είναι ένα ψέμα, αλλά multichannel».

Θέλοντας να δείξει ότι οι αγοραστικές συνήθειες διαμορφώνονται αναλόγως των συνθηκών που επικρατούν στο ευρύτερο περιβάλλον, υπενθύμισε πως κατά την περίοδο της πανδημίας, αρτοπαρασκευαστές και κουρευτικές μηχανές, ήταν οι συσκευές με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, που πια κατέληξαν στο συρτάρι, αφού ο κόσμος επέστρεψε στα κομμωτήρια και τους φούρνους. «Όταν χτύπησε η κρίση το 2010, τα νοικοκυριά σταμάτησαν να θερμαίνονται και οι αφυγραντήρες  που πωλούνταν κάθε χρόνο άγγιζαν τις 300.000. Αντίστοιχα, τα τελευταία δύο χρόνια, τα airfryers εκτοξεύθηκαν για να μαγειρεύουμε υγιεινά και πιο γρήγορα, γιατί γίνεται πιο ακριβό το φαγητό έξω. Ο άνθρωπος και ο πελάτης είναι σαν το νερό, γυρνάει πάντα εκεί που υπήρχε. Οι άνθρωποι θα αγοράσουν από εκεί που θέλουν να αγοράσουν, είτε πρόκειται για φυσικό κατάστημα, είτε μέσω διαδικτύου».

Πρόσθεσε πως μέσα σε μια δεκαετία που το Black Friday παγιώθηκε στην Ευρώπη, παρατηρείται σε ετήσια βάση μια μόνιμη άνοδος της τάξης του 1% του ηλεκτρονικού εμπορίου. Σχολιάζοντας δε την εμπλοκή του ΑΙ στον κόσμο των εταιρειών και κατ’ επέκταση των πωλήσεων, τόνισε ότι δεν είναι τόσο μακρινό σενάριο, όσο φαντάζονται κάποιοι. «Είναι μια τάση και μια επένδυση που την  πιέζουν οι CEOS και όχι τα ΙΤ departments, όπως θα περιμέναμε, και μάλιστα συμβαίνει και το εξής εντυπωσιακό,  οι ίδιοι οι εργαζόμενοι το χρησιμοποιούν κρυφά για να κάνουν πιο γρήγορα τη δουλειά τους. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι ήδη στον χώρο των πωλήσεων και θα μπει και άλλο» εκτίμησε.

«Μην περιμένετε το τέλος του χρόνου για να πραγματοποιήσετε πωλήσεις»

Από την πλευρά του ο Γιάννης Μπούρας, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Σαράντη, τόνισε ότι τη δεκαετία 2010-2020 καθυστέρησαν πάρα πολλές επενδύσεις στην τεχνολογία, με τις εταιρείες να τρέχουν πλέον για να καλύψουν το κενό και να μπορέσουν να είναι ανταγωνιστικές στην παγκόσμια αγορά.

«Δεν μπορείς να μιλάς για εφαρμογή του ΑΙ, αν δεν έχεις ένα σωστό σύστημα υποδομών, μια στοχευμένη στρατηγική και ένα πρόγραμμα». 

Ο ίδιος τοποθετήθηκε πάνω στο πόσο σημαντική είναι η βιωσιμότητα και η ψυχική υγεία για τις νεότερες γενιές, καθώς και το αποτύπωμα το οποίο αφήνουν τα brands στην κοινωνία και το περιβάλλον. «Οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν κάτι παραπάνω, όχι πολύ παραπάνω, για προϊόντα που προάγουν τη βιώσιμη ανάπτυξη, καθώς αντιλαμβάνονται ότι η κλιματική αλλαγή είναι εδώ και θα παραμείνει. Πώς βελτιώνεις κάθε μέρα από λίγο την κάθε σου στιγμή. Εκεί είναι η ουσία. Κάποτε ένας γιατρός είχε πει ότι ένα γραμμάριο πρόληψης ισοδυναμεί με 10 κιλά θεραπείας. Μην περιμένετε το τέλος του χρόνου για να πραγματοποιήσετε πωλήσεις. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να χτίζεται σταδιακά».

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, παραδέχτηκε πως το επίπεδο της πιστότητας στα προϊόντα ολοένα και μειώνεται. «Όταν οι επιλογές αυξάνονται και δέχομαι ερεθίσματα από παντού για να ψωνίσω, η διάφορα κρίνεται στη λεπτομέρεια. Οι νεότερες γενιές έχουν συνηθίσει να κάνουν challenge στα πάντα, άρα οι πωλήσεις δυσκολεύουν και πρέπει ο πωλητής να είναι παρών καθημερινά».

Οι πιο επιτυχημένες επιχειρήσεις είναι αυτές που έχουν οπαδούς

Τέλος ο Ανδρέας Ξηροκώστας, Managing Director, SAP Hellas, ανέφερε ότι οι πωλήσεις είναι το σημείο στο οποίο συνδέεται ο λόγος ύπαρξης μιας επιχείρησης με αυτό́ που προσφέρει στον τελικό καταναλωτή. «Πρέπει να προσέχεις, όχι μόνο τον πελάτη σου, αλλά και τον πελάτη του πελάτη σου. Η τεχνητή νοημοσύνη έχει αλλάξει τον τρόπο που αγοράζουν οι καταναλωτές. Ο κόσμος θέλει να αγοράζει καλύτερα προϊόντα, και θέλει να μετακινηθεί σε υψηλότερου επιπέδου εργασίες και όχι χειρωνακτικές. Η αύξηση της τελικής τιμής οφείλεται στην αύξηση του κόστους των πρώτων υλών, αλλά πολλές φορές συμβαίνει και το αντίθετο. Υπάρχει μια κοινωνική ανάγκη για εξίσωση. Για παράδειγμα, η τιμή του κρέατος ανεβαίνει γιατί και οι κτηνοτρόφοι θέλουν να βελτιώσουν τις συνθήκες ζωής τους και να αμείβονται καλύτερα».

Σύμφωνα με τον κ. Ξηρόκωστα, οι εποχές δημιουργούν τις συνθήκες και η αγορά δίνει το βήμα το οποίο δεν μπορούμε να προβλέψουμε, οφείλουμε όμως να το ακολουθήσουμε και να προσαρμοστούμε.

«Η εμπιστοσύνη προς το brand παίζει καθοριστικό ρόλο. Οι πιο επιτυχημένες επιχειρήσεις είναι αυτές που έχουν οπαδούς και όχι πελάτες που εστιάζουν στην τιμή. Ο πελάτης συγκρίνει, ο fan λατρεύει. Η συζήτηση γίνεται επί της αξίας και όχι επί της τιμής. Όταν μια μάρκα είναι τόσο καλή, δεν φοβάται τη σύγκριση μέσω Skroutz. Πάρτε για παράδειγμα τα luxury brands. Οι αγοραστές κάνουν ουρές έξω από καταστήματα όταν λανσάρεται ένα νέο μοντέλο, όχι για να το πάρουν φθηνότερα, αλλά για να καταφέρουν να μπουν στο κατάστημα».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ:

  • Η Google φέρνει στα ελληνικά σχολεία το “Experience AI”, ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα για την τεχνολογική εκπαίδευση
  • Μητσοτάκης: «Στις υποδομές τεχνητής νοημοσύνης η Ελλάδα πια “παίζει” στο ευρωπαϊκό Champions League»