[iframe src="https://sofokleous10.gr/al/index.html" width="100%" height="600"]

Ξεκίνησε ο δημόσιος διάλογος στην Αθήνα για τα ηλεκτρικά πατίνια, ποιά μέτρα θα παρθούν για τον έλεγχό τους

Related

Παγκόσμια Διάκριση για την Intracom Telecom στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης

 Η Intracom Telecom, διεθνής κατασκευαστής τεχνολογικών συστημάτων & λύσεων, διακρίθηκε με το Βραβείο  «Αριστεία Τεχνητής Νοημοσύνης (AI Excellence)» στα 2024 WITSA Global Innovation & Tech Excellence Awards, στο Παγκόσμιο Συνέδριο Πληροφορικής (WCIT 2024), που πραγματοποιήθηκε στο Γερεβάν της Αρμενίας. Αυτή η παγκόσμια αναγνώριση αναδεικνύει, τόσο το ρόλο της Intracom Telecom, όσο και της πλατφόρμας NFV…

Η LG ανακοινώνει προκαταρκτικά αποτελέσματα για το τρίτο τρίμηνο του 2024

Η LG Electronics Inc. (LG) ανακοίνωσε σήμερα τα προκαταρκτικά αποτελέσματα για το τρίτο τρίμηνο του 2024, όπου κατέγραψε ενοποιημένα έσοδα ύψους 22,17 τρισεκατομμυρίων KRW (16,384 δισεκατομμύρια USD) και λειτουργικά κέρδη 751,1 δισεκατομμυρίων KRW (555,063 εκατομμύρια USD). Η εταιρεία πέτυχε ρεκόρ υψηλών εσόδων τριμήνου, καταγράφοντας αύξηση των εσόδων της σε ετήσια βάση για τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο…

First Global Challenge: Διαγωνισμός ρομποτικής με «όχημα» τα γρήγορα δίκτυα της COSMOTE

Περισσότεροι από 3.000 μαθητές και μέντορες από 193 χώρες αξιοποίησαν τα γρήγορα δίκτυα της COSMOTE με ταχύτητες έως 1 Gbps, στο πλαίσιο του διεθνούς διαγωνισμού μαθητικής ρομποτικής FIRST Global Challenge 2024, που φιλοξένησε η Αθήνα για πρώτη φορά. Η COSMOTE, ως χορηγός τηλεπικοινωνιών κάλυψε με υπερσύγχρονες δικτυακές υποδομές κινητής και σταθερής τις ανάγκες διεξαγωγής του.…

Έγινε γνωστή η ημερομηνία κυκλοφορίας του Apple Intelligence, έρχεται και αλλάζουν πολλά

Με ελλείψεις κυκλοφόρησε από την Apple μόλις τον περασμένο μήνα το iOS 18 και αναφερόμαστε στο γεγονός πως το νέο software δεν έφερε μαζί τους το σύνολο νέων χαρακτηριστικών που βασίζεται στην τεχνολογία Apple Intelligence. Τώρα, λοιπόν, περιμένουμε το iOS 18.1, όπου η πρώτη παρτίδα υλικού Apple Intelligence θα κάνει επιτέλους το ντεμπούτο της –…

Λίγο η φαντασία μας, λίγο η τεχνολογία και έχουμε νέα εικόνα από το κέντρο εντολών του One UI 7

Ας υποθέσουμε ότι έχουμε τις κατάλληλες γνώσεις για να δημιουργήσουμε ένα οπτικό περιεχόμενο όπως θέλουμε και σε συνδυασμό με την φαντασία μας μπορούμε να δημιουργήσουμε μια εικόνα του Galaxy S25 Ultra να τρέχει το νέο UI 7 της Samsung.Βέβαια αυτό δεν το κάναμε εμείς αλλά μπήκε στον κόπο να το δημιουργήσει ο tipster Ice Universe στο…

Apple: Μας πείθει πως το iPhone 16 Pro θα μας κάνει κινηματογραφιστές του Hollywood

Σαν νέο προιόν, το iPhone 16 πρέπει να λάβει περισσότερης δημοσιότητας και γι΄αυτό η Apple φροντίζει μετά το σποτ μέσω του οποίου πρόβαλε τις δυνατότητες του ολοκαίνουργιου πλήκτρου Camera Control, τώρα η εταιρεία ανέβασε μια ολοκαίνουργια νέα διαφήμιση. Αυτό το νέο τηλεοπτικό σποτ έχει να κάνει με τη λήψη βίντεο σε αργή κίνηση, Cinematic 4K…

An Autistic Woman’s Guide to Asking for Help: Self-advocacy in the Workplace When Living With a Non-visible Disability

As part of the DisAbility Affinity Group's spotlight month, Trisha Matthews, the AG's professional development chair, reflects on her experience advocating for herself as a woman engineer with autism.

Φοιτητικό Σπίτι: Στα Public σε περιμένουν μοναδικές προσφορές και προνόμια

H νέα ακαδημαϊκή χρονιά ξεκινά για όλους τους φοιτητές και μαζί της έρχεται η ιδανική ευκαιρία να διαμορφώσεις τον προσωπικό σου χώρο όπως πάντα ονειρευόσουν. Και για το φοιτητικό σπίτι, τα Public είναι εδώ για να σου προσφέρουν όλα όσα θα χρειαστείς για το νέο ξεκίνημα, μέσα από μία μεγάλη ποικιλία προϊόντων τεχνολογίας, οικιακών συσκευών,…

Νέα εκπαιδευτικά προγράμματα και ιστορίες επικοινωνίας από το Μουσείο Τηλεπικοινωνιών Ομίλου ΟΤΕ

Το Μουσείο Τηλεπικοινωνιών του Ομίλου ΟΤΕ συνεχίζει για 14η χρονιά με νέα εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις για σχολεία και οικογένειες, που συνδυάζουν τεχνολογία, ψυχαγωγία, μάθηση και δημιουργικότητα. Όπως κάθε χρόνο έτσι και για τα φετινά εκπαιδευτικά προγράμματα «Ένας Κόσμος Ιστορίες» η συμμετοχή είναι δωρεάν για όλους και οι κρατήσεις γίνονται online στο www.otegroupmuseum.gr. Τα περισσότερα…

Cosmote – Nova: Τα κέρδη από τη συνεργασία τους δείχνουν ποιος ήταν ο μεγάλος νικητής

Επικαιρότητα Η «επανάσταση» στη συνδρομητική τηλεόρασηΗ συνεργασία της Nova με την Cosmote φαίνεται πως έχει θετικό πρόσημο για τις δύο εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη συνδρομητική τηλεόραση.Αναλυτικά εδώ To Panathinaikos24.gr είναι δίπλα σε κάθε άθλημα και κάθε στιγμή του Παναθηναϊκού. Είτε πρόκειται για μπάλα ποδοσφαίρου είτε για μπάλα μπάσκετ, είτε για το παρκέ του βόλεϊ, αλλά…

Θετικά βλέπει η Google το σενάριο χρήσης ενός επεξεργαστή MediaTek για το Galaxy S25

Για τις αρχές του 2025 έχει προγραμαμτιστεί από την Samsung η επικείμενη κυκλοφορία της σειράς Galaxy S25 και ήδη έχουν τεθεί ερωτήματα σχετικά με την επιλογή του chipset. Ωστόσο, ο ιστότοπος DeepMind της Google μπορεί να υπαινίσσεται την χρήσης ενός νέου κορυφαίου chipset της MediaTek για ένα μελλοντικό τηλέφωνο Samsung. Η τεχνολογία AlphaChip αποτελεί μέρος…

TCL 50 PRO NXTPAPER 5G & TCL 50 NXTPAPER 5G: Έφτασαν με ενισχύμενα AI features!

Η TCL, πρωτοπόρος στην τεχνολογία οθονών σε smartphones, tablet και connected devices πλούσιες σε χαρακτηριστικά, ανακοινώνει τη διαθεσιμότητα των TCL 50 PRO NXTPAPER 5G και TCL 50 NXTPAPER 5G που παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στην IFA 2024 στο Βερολίνo. Αυτά τα smartphones με AI ενίσχυση πρόκειται να επαναπροσδιορίσουν την αγορά συνδυάζοντας μια μοναδική αντιθαμβωτική οθόνη…

Μάχη δίνει η Samsung με την παραγωγή του chipset Exynos 2500 για τη σειρά Galaxy S25

Μέχρι τον Ιανουάριο η Samsung θα έχει τα πάντα έτοιμα για να τη σειρά Galaxy S25 με chip Exynos για τις εκδόσεις vanilla και Plus και Snapdragon για το ανώτερο μοντέλο Ultra. Αναφορές από την Κορέα αποκάλυψαν ότι αυτό μπορεί να μην ισχύει τίποτα και η εταιρεία μπορεί να χρειαστεί να χρησιμοποιήσει chip’s Snapdragon σε…

Η Samsung ξεκινά τη μαζική παραγωγή του πιο ισχυρού SSD στον κλάδο των PC, ειδικά σχεδιασμένου για εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης

Η Samsung Electronics, ανακοίνωσε ότι έχει αρχίσει να παράγει μαζικά τον PM9E1, έναν SSD PCle 5.0 με την υψηλότερη απόδοση και τη μεγαλύτερη χωρητικότητα του κλάδου των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Βασισμένος στον εσωτερικό controller 5nm και στην τεχνολογία V-NAND (V8) όγδοης γενιάς, ο PM9E1 θα προσφέρει ισχυρές αποδόσεις και καλύτερη ισχύ, καθιστώντας τον τη βέλτιστη λύση…

Exploring SWE Affinity Groups: SWE Athletes

Each month, we spotlight a SWE Affinity Group. This month, we are excited to highlight the SWE Athletes Affinity Group.

Share

Πραγματοποιήθηκε εχθές, 8 Μαϊου, η 1η εσπερίδα για τη μικροκινητικότητα (micro-mobility) με τίτλο “Μικρο-κινητικότητα στις Ελληνικές Πόλεις: Τάσεις, Ρυθμιστικό Πλαίσιο και Προοπτικές”, στην αίθουσα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, στην Αθήνα. Η εσπερίδα οργανώθηκε και πραγματοποιήθηκε από το Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων σε συνεργασία με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Εκπαιδευτών Οδήγησης και τη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ, στο πλαίσιο του Οδοιπορικού του ΣΕΣ με τίτλο “Ασφαλείς και έξυπνες μετακινήσεις στη δεκαετία 2020-2030”.

unnamed

Επίσημο χαιρετισμό απήυθυνε ο Υφυπουργός Ενέργειας κ.Γιώργος Δημαράς, ο οποίος στάθηκε κυρίως στην ανάγκη να λυθεί το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα μεγάλα αστικά κέντρα λόγω του μεγάλου όγκου οχημάτων αλλά και του φόρτου των κεντρικών και δευτερευόντων οδών, που μειώνει το βιοτικό επίπεδο των κατοίκων σε συνδυασμό με την άνοδο των θερμοκρασιών σε παγκόσμιο επίπεδο, την υπερβολική ρύπανση και την προβληματική ρυμοτομία, αλλά και την έλλειψη υποδομών για πεζούς και ποδηλάτες. Τόνισε πως τα ηλεκτρικά πατίνια και γενικότερα τα ηλεκτροκίνητα, ατομικά μέσα μεταφοράς είναι οικολογικά και μπορούν να τροφοδοτούνται μέσω ΑΠΕ, αλλά θα πρέπει να εξασφαλιστεί η ακεραιότητα των χρηστών μέσω της χρήσης κράνους, ενώ παράλληλα εξέφρασε την πεποίθηση πως πρέπει να μειωθούν συνολικά οι ταχύτητες κίνησης των οχημάτων στις πόλεις, αλλά και ο αριθμός τους καθαυτός, τα επόμενα χρόνια.

60219530_954447388058768_4311768142910062592_n

Κατά το 1ο μέρος της εσπερίδας, που ήταν ανοιχτή και στο κοινό, παρακολουθήσαμε την παρουσίαση του Country Manager της Hive στην Ελλάδα, κ.Παύλου Βλασόπουλου, ως εκπροσώπου μιας εκ των δύο εταιρειών ενοικίασης e-scooters που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας. Ο κ.Βλασόπουλος τόνισε πως πρέπει να διαφυλαχθούν τα δικαιώματα των πεζών, αλλά υπογράμμισε πως τα μέσα αυτά δεν είναι παράνομα, κάτι που χαρακτήρισε ως “μύθευμα”. Παρ’ότι δεν είναι υποχρεωμένα από το νόμο να είναι ασφαλισμένα για αστική ευθύνη έναντι τρίτων, η Hive ασφαλίζει τα δικά της οχήματα, απαγορεύει τη χρήση από ανήλικα άτομα και δίνει οδηγίες στους αναβάτες για ορθή χρήση τους, ενώ συνεργάζεται και με το ινσιτούτο οδικής ασφάλειας “Πάνος Μυλωνάς”. Ανέφερε πως υπάρχουν καταγεγραμμένα μόλις 4 ατυχήματα με e-scooters στην Ελλάδα μέχρι στιγμής, ιδιωτικά και ενοικιαζόμενα, με τα περισσότερα από αυτά να οφείλονται σε μη ορθή χρήση των αναβατών τους. Η εταιρεία ενθαρρύνει τη χρήση κράνους (αλλά δεν την επιβάλλει) και ο κ.Βλασόπουλος κατέληξε λέγοντας πως τα e-scooters είναι ένα συμπληρωματικό μέσο μικρών αποστάσεων, το οποίο μπορεί και να συνδυαστεί με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

60169182_2030882687216655_7596848109175439360_n

Ίσως την πλέον ενδιαφέρουσα παρουσίαση της εκδήλωσης πραγματοποίησε η κα. Ζωή Χριστοφόρου, Επίκουρη Καθηγήτρια του Παν. Πατρών με ενεργή εμπλοκή στη διαδικασία ρύθμισης των e-scooters και στο Παρίσι, η οποία παρέθεσε μερικά πολύ σημαντικά στοιχεία για την κατάσταση που επικρατεί στη Γαλλία. Εκεί, τα e-scooters και γενικότερα τα ΕΠΗΟ (Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα) χρησιμοποιούνται ευρέως από μεγάλη μερίδα του πληθυσμού και έχουν διατεθεί σε ιδιώτες πάνω από 101.000 οχήματα από το 2017, ενώ στο Παρίσι μόνο υπάρχουν 15.000 ενοικιαζόμενα e-scooters από τις 10 εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην πόλη. Μάλιστα, η χρήση τους γνώρισε τρομακτική άνοδο από το καλοκαίρι του 2018 και έπειτα, με τις μηνιαίες μετακινήσεις που αφορούν μονάχα μια από τις εταιρείες, τη Lime, να ξεπερνούν τα 3 εκατομμύρια το Δεκέμβριο του περασμένου έτους και με σαφή ανοδική τάση.

59798053_618283575250030_812218164380172288_n

Μόλις τις τελευταίες μέρες μάθαμε κάποιες σχεδόν οριστικές λεπτομέρειες για το νέο κανονισμό ελέγχου και ρύμθμισης των e-scooters στη Γαλλία και η κα.Χριστοφόρου επιβεβαίωσε τις πληροφορίες αυτές. Από το Σεπτέμβριο του 2019, λοιπόν, τα e-scooters θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν εντός πόλης, κάνοντας χρήση του οδικού δικτύου μαζί με τα υπόλοιπα οχήματα όπου δεν υπάρχουν ποδηλατόδρομοι, με μέγιστο όριο ταχύτητας τα 25 Km/h, υποχρεωτική χρήση κράνους και υποχρεωτική ύπαρξη χειροφρένου, κόρνας, ανακλαστικών αυτοκόλλητων και φώτων, ενώ το βράδυ ή σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας γενικότερα, ο αναβάτης θα πρέπει να φοράει ανακλαστικό γιλέκο ή κάτι αντίστοιχο. Στα πεζοδρόμια τα e-scooters θα μπορούν να κινηθούν με μέγιστη ταχύτητα 6 Km/h, ουσιαστικά ως “πεζοί” και δε θα επιτρέπεται η στάθμευσή τους σε σημεία που εμποδίζουν τη χρήση του πεζοδρομίου. Στο θέμα της ασφάλισης, η Γαλλία δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα καθώς όλοι πολίτες είναι υποχρεωτικά ασφαλισμένοι για αστική ευθύνη έναντι τρίτων, ακόμα και όσοι κυκλοφορούν πεζοί. Επίσης, μια, ακόμη, σημαντική διαφορά σε σχέση με την Ελλάδα είναι πως όλα τα παιδιά διδάσκονται θεωρητικά τον Κ.Ο.Κ. στο σχολείο, σε εφηβική ηλικία και αποκτούν “προ”-διπλωμα οδήγησης, μέχρι ότου δώσουν γραπτές και πρακτικές εξετάσεις για την απόκτηση της άδειας οδήγησης με πλήρη ισχύ. Τέλος, ένα ενδιαφέρον στατιστικό αφορούσε τα καταγεγραμμένα ατυχήματα στο Παρίσι το 2018 με τουλάχιστον ένα τραυματία (49), τα οποία ναι μεν σημείωσαν αύξηση 20% σε σχέση με το 2017, αλλά παραμένουν σε σχετικά χαμηλό επίπεδο συγκριτικά με τις συνολικές διαδρομές με e-scooters).

59363220_560052617852965_6520496572852076544_n

Εν συνεχεία, το λόγο πήρε ο κ.Μάνος Παρίσης, Διευθυντής Οδικής Κυκλοφορίας και Ασφάλειας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο οποίος τόνισε πως ο ΚΟΚ δε μπορεί, με την υπάρχουσα μορφή του, να ρυθμίσει και να ορίσει τη χρήση των ΕΠΗΟ και τις υποχρεώσεις αλλά και τα δικαιώματα του αναβάτη τους και ασφαλώς πρέπει να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, ώστε το νέο, αυτό, μέσο μετακίνησης να ενταχθεί ομαλά στην καθημερινότητά μας. Σχετικές διαβουλεύσεις θα πραγματοποιηθούν σύντομα και σε ευρωπαϊκό επίπεδο μεταξύ των εκπροσώπων των κρατών-μελών, όμως το θεσμικό πλαίσιο που θα δημιουργηθεί στην Ελλάδα δε θα ακολουθεί απαραίτητα κάποια γενική οδηγία της Ε.Ε., αλλά μπορεί να διαμορφωθεί ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες της χώρας μας, όπως συμβαίνει και με τα υπόλοιπα κράτη της Ε.Ε. μέχρι στιγμής. Αξίζει να αναφερθεί, πάντως, πως ελάχιστες χώρες στην Ευρώπη έχουν ισχύον θεσμικό πλαίσιο ειδικά για τα ΕΠΗΟ και οι περισσότερες τα έχουν εντάξει στον υπάρχον ΚΟΚ τους, αλλά είναι σαφές πως αυτό δεν αρκεί σε πολλές περιπτώσεις.

59687383_2177870665631164_3875378390231941120_n

Στο 2ο μέρος της εσπερίδας πραγματοποίηθηκε ανοικτός διάλογος μεταξύ των παρευρισκομένων, των ομιλητών αλλά και panel με εκπροσώπους του ΕΜΠ (Θάνος Βλαστος, Καθηγητής ΕΜΠ, Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας), του Πανελλήνιου Συλλογου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής (κ. Άρης Ζωγράφος, Πρόεδρος) και του Δήμου Αθηναίων (κ.Λευτέρης Καστανάκης, Γενικός Γραμματέας), ενώ σύντομη τοποθέτηση πραγματοποίησε και ο Βουλευτής και Πρόεδρος της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, κ.Γεώργιος Ουζουρζίδης, υπερ της χρήσης και ένταξης ΕΠΗΟ. Κατά τη διαδικασία αυτή έγινε σαφές πως αν και η πλειονότητα των παρευρισκόμενων θεωρεί τα e-scooters βιώσιμα μεταφορικά μέσα και όχι “παιχνίδια”, υπάρχει ένα μεγάλο κενό όσον αφορά τη ρύθμισή τους και ουσιαστικά δεν προβλέπονται από τον ισχύοντα ΚΟΚ στην Ελλάδα σαν ξεχωριστή κατηγορία οχημάτων, με αποτέλεσμα τυπικά να μην απαγορεύεται η χρήση τους στο οδικό δίκτυο (πλην αυτοκινητοδρόμων και δρόμων ταχείας κυκλοφορίας, φυσικά), αρκεί να κινούνται στο δεξιό άκρο του οδοστρώματος και επί του ερείσματος αυτού, όπου υπάρχει και φυσικά μόνο αν δεν υφίσταται ποδηλατόδρομος στο σημείο εκείνο.

57009039_10155866654240563_8710454685745545216_o

Εκπρόσωπος της έτερης εταιρείας ενοικιαζόμενων e-scooters που δραστηριοποιείται στη χώρα μας, της Lime, βρέθηκε επίσης στην εσπερίδα αλλά δεν τοποθετήθηκε δημόσια, ενώ αναφορές έγιναν και στην ανάγκη αυστηρού ελέγχου των προδιαγραφών των οχημάτων που εισάγονται από χώρες εκτός Ε.Ε. αλλά και των πιθανών υποχρεώσεων των εισαγωγέων και των διανομέων τους στην αγορά. Σε σχετική ερώτησή μας όσον αφορά την εφαρμογή υψηλών δασμών σε οχήματα τέτοια κατηγορίας δεν υπήρξε σαφής απάντηση, ενώ σε ερώτησή μας προς τον εκπρόσωπο της Hive όσον αφορά τη δυνατότητα χρήσης των ενοικιαζόμενων οχημάτων από χρήστες χωρίς το “ξεκλείδωμά” τους μέσω του app, έστω και σε περιορισμένο βαθμό (μικρή ταχύτητα), επίσης δε λάβαμε σαφή απάντηση για τη δυνατότητα εφαρμογής κάποιας αποτελεσματικότερης μεθόδου στο μέλλον, αλλά άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο και αναμένουμε σχετική ενημέρωση. Τέλος, όσον αφορά πιθανούς κανόνες που θα συμπεριληφθούν στον ΚΟΚ για τα ΕΠΗΟ, η πλέον πιθανή μέγιστή ταχύτητά τους θα οριστεί στα 25 Km/h επί του οδοστρώματος, όπου δεν υπάρχουν ποδηλατόδρομοι και στα 6 Km/h επί των πεζοδρομίων, με υποχρεωτική χρήση κράνους. Όσον αφορά το θέμα της ασφάλισης και της κατοχής άδειας οδήγησης από τους χρήστες ΕΠΗΟ, δεν υπήρξε κάποια σαφής αναφορά, αλλά θεωρείται πολύ πιθανό πως και τα δύο θα είναι υποχρεωτικά, όμως ερωτηματικό παραμένει ο τρόπος ελέγχου και περιορισμού τους και το αν θα γίνεται με βάση την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα ή τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα που θα μπορεί να αναπτύξει το όχημα, βάσει τεχνικών χαρακτηριστικών που ορίζει/ανακοινώνει ο κατασκευαστής.

hive

Θεωρούμε δεδομένο πως οι διαδικασίες δημιουργίας θεσμικού πλαισίου για τα ΕΠΗΟ θα απαιτήσουν μεγάλο χρονικό διάστημα, υπολογίζοντας και την προεκλογική περίοδο που διανύουμε, έτσι η ένταξη των οχημάτων στον ΚΟΚ πιθανότατα δε θα ολοκληρωθεί πριν το 2020, αλλά έστω κι έτσι, η έναρξη του δημόσιου διαλόγου είναι γεγονός και θα βοηθήσει στην επιτάχυνση των διαδικασιών. Να σημειωθεί πως με βάση ανεπίσημα στοιχεία, στη χώρα μας έχουν διατεθεί πάνω από 4.000 ΕΠΗΟ τον τελευταίο 1,5 χρόνο, ενώ άκρως ενδιαφέροντα ήταν και τα αποτελέσματα σχετικής έρευνας που πραγματοποιήθηκε στη βάση κατόχων ΕΠΗΟ, τα οποία μπορείτε να βρείτε εδώ.