Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις, Ψηφιακή Ωριμότητα & Στοιχεία από την Έρευνα ELTRUN-COSMOTE για το 2024

Related

H COSMOTE έστειλε 4 τυχερούς στο πανευρωπαϊκό T-esports Championship της Telekom στη Βουδαπέστη

Οι τελευταίες τρεις δεκαετίες «βρίσκουν» τον σύγχρονο άνθρωπο συνδεδεμένο με έναν παγκόσμιο ιστό, το Internet, κάνοντας πράξη τη θεωρία για μία «παγκόσμια κοινωνία». Και καθώς, η εξέλιξη της τεχνολογίας άρχισε να φέρνει συνεχώς νέα δεδομένα, με τον «ψηφιακό αλφαβητισμό» και τους «ψηφιακούς ιθαγενείς» να ακούγονται όλο και περισσότερο στην παγκόσμια συζήτηση, η διεθνής σκηνή «καλωσόρισε»

Δωρεάν επικοινωνία για τους συνδρομητές Κινητής Nova που πλήττονται από την σφοδρή κακοκαιρία στα νησιά της Λήμνου και της Ρόδου

Η Nova, μέλος της United Group, του κορυφαίου παρόχου τηλεπικοινωνιών και Media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, κατανοώντας τις αυξημένες ανάγκες επικοινωνίας στα νησιά της Λήμνου και της Ρόδου, που έχουν πληγεί από τις καταστροφικές πλημμύρες, ενημερώνει τους συνδρομητές της ότι βρίσκεται κοντά τους με δωρεάν υπηρεσίες επικοινωνίας.   Προσφέρει δωρεάν, στους συνδρομητές  της στα εν λόγω νησιά

Η Vodafone καινοτομεί με υπηρεσίες Τεχνητής Νοημοσύνης για επιχειρήσεις

Η Vodafone διοργάνωσε ειδική εκδήλωση για τους εταιρικούς της πελάτες, όπου παρουσίασε καινοτόμες λύσεις Τεχνητής Νοημοσύνης, με αιχμή του δόρατος το Microsoft 365 Copilot, που ενσωματώνεται αρμονικά στο χαρτοφυλάκιο υπηρεσιών που προσφέρει το Vodafone Business, με επίκεντρο την επιχείρηση και τις ανάγκες της. Στην εκδήλωση συμμετείχε πλήθος στελεχών από όλο το φάσμα της αγοράς, που

Συνδρομητική τηλεόραση: Cosmote και Nova κάνουν πάρτι, ήρθε το τέλος των πειρατών;

Σημαντική ανάπτυξη σημειώνει στην ελληνική αγορά η συνδρομητική τηλεόραση, καθώς οι μεγάλοι πάροχοι επενδύουν σε περιεχόμενο και υπηρεσίες που προσελκύουν νέους συνδρομητές. Παράλληλα, η πειρατεία παραμένει μια σοβαρή πρόκληση, με την ανάγκη αυστηρότερου νομοθετικού πλαισίου να καθίσταται πιο επιτακτική από ποτέ. Οι Νέες Συμφωνίες που Αλλάζουν το Τοπίο Η πρόσφατη συνεργασία μεταξύ Cosmote και Nova

Το τηλεοπτικό αθλητικό πρόγραμμα της Δευτέρας 2 Δεκεμβρίου

Time to read less than 1 minute Δημοσιευμένο 1 ώρα ago Τελευταία ενημέρωση 1 ώρα ago Το τηλεοπτικό αθλητικό πρόγραμμα της Δευτέρας 2 Δεκεμβρίου Δεκέμβριος 02, 2024 - 11:00 Φτωχό είναι το αθλητικό πρόγραμμα της Δευτέρας με το πρόγραμμα να περιλαμβάνει λίγα παιχνίδια. Αναλυτικά: Δευτέρα, 02/12/2024 16:00 COSMOTE SPORT 8 HD Γαλλία – Πολωνία Socca

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (2/12)

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας Αναλυτικά: 16:00 COSMOTE SPORT 8 HD Γαλλία – Πολωνία Socca World Cup Oman 19:00 COSMOTE SPORT 8 HD Ελλάδα – Ιράκ Socca World Cup Oman 19:00 COSMOTE SPORT 1 HD Πάφος – Ομόνοια Cyprus League 20:00 COSMOTE SPORT 8 HD Αγγλία – Ουρουγουάη Socca World Cup Oman 21:30 Novasports Start

Ποιό είναι το φιλόδοξο όραμα του Ομίλου ΟΤΕ έως το 2030 – Ποιός ο ρόλος της Telekom

Το νέο όραμα, τις δεσμεύσεις και τις στρατηγικές κατευθύνσεις του Ομίλου ΟΤΕ με ορίζοντα το 2030, παρουσίασε, πριν λίγες ημέρες σε εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Κώστας Νεμπής. Στο επίκεντρο οι επενδύσεις του Ομίλου σε Gigabit δίκτυα και τις τεχνολογίες του αύριο, καθώς και η Telekom και οι μεγάλες

Αθλητικές μεταδόσεις με ματς από Serie A και La Liga (02/12)

Μετά από ένα σαββατοκύριακο με «μεγάλα» ματς, το τηλεοπτικό πρόγραμμα με τις αθλητικές μεταδόσεις της Δευτέρας (02.12.2024) δείχνει μάλλον «φτωχό». Οι αθλητικές μεταδόσεις 16:00 COSMOTE SPORT 8 HD Γαλλία – Πολωνία Socca World Cup Oman 19:00 COSMOTE SPORT 8 HD Ελλάδα – Ιράκ Socca World Cup Oman 19:00 COSMOTE SPORT 1 HD Πάφος – Ομόνοια Cyprus League

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (02/12)

Κλίβελαντ Καβαλίερς - Μπόστον ΣέλτικςNBA COSMOTE Sport 501:00COSMOTE Sport 7Νιου Γιορκ Νικς - Νιου Ορλίνς ΠέλικανςNBA COSMOTE Sport 701:00COSMOTE Sport 9ΜΠΑΦΑΛΟ ΜΠΙΛΣ-ΣΑΝ ΦΡΑΝΣΙΣΚΟ 49ersNFL COSMOTE Sport 903:20COSMOTE Sport 7Λος Άντζελες Κλίπερς - Ντένβερ ΝάγκετςNBA COSMOTE Sport 705:00COSMOTE Sport 8Γαλλία - ΠολωνίαSocca World Cup COSMOTE Sport 816:00COSMOTE Sport 8Ελλάδα - ΙράκSocca World Cup COSMOTE Sport 819:00COSMOTE

Το Σημερινό Πρόγραμμα Αθλητικών Μεταδόσεων στην TV

16:00 COSMOTE SPORT 8 HD Γαλλία – Πολωνία Socca World Cup Oman 19:00 COSMOTE SPORT 8 HD Ελλάδα – Ιράκ Socca World Cup Oman 19:00 COSMOTE SPORT 1 HD Πάφος – Ομόνοια Cyprus League 20:00 COSMOTE SPORT 8 HD Αγγλία – Ουρουγουάη Socca World Cup Oman 21:30 Novasports Start Έιμπαρ – Καρταχένα La Liga 2

Cosmote: Στηρίζει τις γυναίκες gamers

Ενεργή στήριξη στις γυναίκες gamers παρέχει η COSMOTE, υπό την καθοδήγηση του βασικού μετόχου της Deutsche Telekom, δίνοντας τους τη δυνατότητα να κυνηγήσουν το όνειρο τους και να γίνουν eSports Pro Players. Μέσα από ένα ολοήμερο gaming τουρνουά League of Legends, που θα διεξαχθεί στις 3 Δεκεμβρίου σε 4 καταστήματα COSMOTE σε Αθήνα (The Mall

Οι κυβερνοεπιθέσεις κόστισαν στις βρετανικές επιχειρήσεις 55 δισεκατομμύρια δολάρια τα τελευταία πέντε χρόνια

Οι κυβερνοεπιθέσεις κόστισαν στις βρετανικές επιχειρήσεις περίπου 44 δισεκατομμύρια λίρες (55,08 δισεκατομμύρια δολάρια) σε διαφυγόντα έσοδα τα τελευταία πέντε χρόνια, με το 52% των εταιρειών του ιδιωτικού τομέα να αναφέρουν τουλάχιστον μία επίθεση σε αυτό το διάστημα. Οι κυβερνοεπιθέσεις κοστίζουν στις επιχειρήσεις κατά μέσο όρο το 1,9% των εσόδων τους, σύμφωνα με τον επιχειρηματικό μεσίτη

Παναθηναϊκός – Ατρόμητος (1/12, 20:30, Cosmote Sport 1): Για το τέταρτο σερί τρίποντο κόντρα στους Περιστεριώτες

Intime STOIXIMAN SUPERLEAGUE Ο Παναθηναϊκός υποδέχεται απόψε (1/12, 20:30) τον Ατρόμητο, στο ΟΑΚΑ για την 13η αγωνιστική της Stoiximan Super League. Με τους πράσινους να θέλουν να επεκτείνουν το νικηφόρο σερί τους (προέρχονται από τρεις συνεχόμενες νίκες στο πρωτάθλημα), παραμένοντας έτσι στην πρώτη τριάδα, ενώ από την άλλη, η ομάδα του Περιστερίου αν καταφέρει να

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (01/12)

Τέσσερις αναμετρήσεις στη Σούπερ Λιγκ, ντέρμπι Άρη-ΠΑΟΚ στο μπάσκετ, Formula 1 στο Κατάρ και πολλά σπουδαία παιχνίδια στις αθλητικές μεταδόσεις της Κυριακής (1/12). Αναλυτικά το σημερινό πρόγραμμα: 12:00 ΣΚΑΪ Χανιά – Πανιώνιος ΓΣΣ Super League 2 13:15 Novasports 2HD Ουτρέχτη – PSV Αϊντχόφεν Ολλανδικό Πρωτάθλημα 13:30 COSMOTE SPORT 5 HD Μανρέσα – Μπαρτσελόνα ACB Liga

ΟΦΗ – Ολυμπιακός (1/12, 17:00 Cosmote Sport 1): Για τον άτυπο τίτλο του πρωταθλητή χειμώνα στο «Γεντί Κουλέ»

Intime STOIXIMAN SUPERLEAGUE Δύσκολη εκτός έδρας αποστολή για τον Ολυμπιακό, καθώς σήμερα (1/12, 17:00, Cosmote 1) αντιμετωπίζει εκτός έδρας τον ΟΦΗ για την 13η αγωνιστική της Stoiximan Superleague. Οι «ερυθρόλευκοι» λίγα 24ωρα μετά την ισόπαλη αναμέτρηση στη Ρουμανία με τη Στεάουα, θα ψάξουν τη νίκη στο «Θ. Βαρδινογιάννης» που θα τους διατηρήσει στην 1η θέση, κάτι

Share

Σε τι επίπεδα κυμαίνεται η ψηφιακή ωριμότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα; 

Την ερώτηση έρχεται να απαντήσει η έρευνα «Η Ψηφιακή Ετοιμότητα των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στην Ελλάδα» που εκπονήθηκε φέτος από το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με την COSMOTE. 

Ο κ. Θάνος Φαλάγγας, Διευθυντής B2B Marketing, CRM & Channel Management Ομίλου ΟΤΕ, και ο κ. Γιώργος Δουκίδης, Καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών & Ιδρυτής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN), κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας.
Ο κ. Θάνος Φαλάγγας, Διευθυντής B2B Marketing, CRM & Channel Management Ομίλου ΟΤΕ, και ο κ. Γιώργος Δουκίδης, Καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών & Ιδρυτής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN), κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας.

Η Ψηφιακή Ετοιμότητα και η Σημασία της για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις

Η έρευνα, που διεξήχθη πανελλαδικά τον Μάιο του 2024, καταγράφει την ψηφιακή ωριμότητα των ΜμΕ σε όλους τους κλάδους της αγοράς και χρησιμοποιεί ως εργαλείο μέτρησης τον Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας. Μια μονάδα μέτρησης που βασίζεται στην υιοθέτηση και χρήση 10 σημαντικών ψηφιακών εργαλείων και υποδομών από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. 

Ανάλογα με τον αριθμό ψηφιακών εργαλείων που έχουν αξιοποιήσει, οι επιχειρήσεις  κατατάσσονται σε “βαθμούς” ψηφιακής ετοιμότητας που ξεκινούν από Elementary ή Basic και φθάνουν έως και την κατηγορία Advanced, στις περιπτώσεις επιχειρήσεων που αξιοποιούν 7-9 από τα 10 διαθέσιμα ψηφιακά εργαλεία ή υποδομές που ερευνώνται. 

Η λεγόμενη “ψηφιακή ετοιμότητα” παρέχει οφέλη κριτικής σημασίας για την ανταγωνιστικότητα μιας επιχείρησης, όπως καλύτερη διαχείριση σχέσεων με πελάτες, αποτελεσματικότερη επικοινωνία και βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη ανά πάσα στιγμή. 

cosmote-eltrun-3.jpg

Ταυτόχρονα, μια επιχείρηση με υψηλό δείκτη ψηφιακής ετοιμότητας, εκτός από βελτιστοποίηση της εμπειρίας του πελάτη, επιτυγχάνει και αυξημένη παραγωγικότητα σε δραστηριότητες που υποστηρίζουν τη λειτουργία της επιχείρησης με οποιοδήποτε τρόπο.

Όπως κατέδειξε η έρευνα, το 2024 καταγράφεται αύξηση των ποσοστών χρήσης στις ψηφιακές καμπάνιες και στα social media, στην αξιοποίηση υποδομών Cloud και στις εναλλακτικές μορφές επικοινωνίας. Αντίθετα, περιορισμένη είναι η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (AI). Ωστόσο, 8 στις 10 ΜμΕ δηλώνουν πρόθυμες να χρησιμοποιήσουν εργαλεία Generative AI στο μέλλον. 

«Η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή είναι κρίσιμο ζήτημα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και είναι σημαντικό να τις βοηθήσουμε όλοι. Όπως είδαμε στην έρευνα, οι ΜμΕ έχουν προοδεύσει αρκετά στο ταξίδι του ψηφιακού μετασχηματισμού τους, υπάρχουν όμως περιθώρια βελτίωσης. Στην COSMOTE, μέλος του Ομίλου Telekom, στεκόμαστε σταθερά στο πλευρό των ελληνικών επιχειρήσεων, στηρίζοντας έμπρακτα την ανάπτυξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας με υπηρεσίες, εργαλεία, λύσεις και την υποστήριξη που χρειάζονται για να το πετύχουν»,  δήλωσε ο κ. Θάνος Φαλάγγας, Διευθυντής B2B Marketing, CRM & Channel Management Ομίλου ΟΤΕ.

cosmote-eltrun-1.jpg

Ανασκόπηση & Αξιολόγηση Ψηφιακής Ετοιμότητας από το 2020 έως σήμερα

Η μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών πραγματοποιήθηκε σε συνέχεια προηγούμενων αντίστοιχων ερευνών το 2022 και το 2020. 

Έχει, δηλαδή, το δείγμα δεδομένων που χρειάζεται, ώστε να φανερώνει σημαντικά στοιχεία για την πρόοδο των επιχειρήσεων σε αυτόν τον τομέα και τους ανασταλτικούς παράγοντες υιοθέτησης των διαθέσιμων ψηφιακών εργαλείων. 

Γιατί, λοιπόν, δεν χρησιμοποιούν τα ψηφιακά εργαλεία οι επιχειρήσεις σήμερα, ειδικά όταν είναι τόσο αποδοτική η χρήση τους ; Ως κύριοι ανασταλτικοί παράγοντες για την περαιτέρω ανάπτυξη της ψηφιακής ετοιμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων κρίνονται η έλλειψη χρηματοοικονομικών πόρων αλλά και η έλλειψη επιμόρφωσης των υπαλλήλων στη χρήση των προσφερόμενων τεχνολογιών.

cosmote-eltrun-2.jpg

Ο κ. Γιώργος Δουκίδης, καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών & Ιδρυτής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN), δηλώνει ως προς τα παραπάνω: «Τα τελευταία χρόνια υπάρχει σημαντική πρόοδος στην ψηφιακή αναβάθμιση των μικρών επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Παρ όλα αυτά η ψηφιακή τους ετοιμότητα είναι ακόμη σε πρώιμα στάδια αφού χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο μόνο το 50% των γνωστών ψηφιακών συστημάτων και τεχνολογιών, ενώ μόνο το 25% αξιοποίησαν επιχορηγήσεις ή επιδοτήσεις για τις τεχνολογικές επενδύσεις που έκαναν».

Ειδικότερα, το 2024 το 39% των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων βρίσκεται ακόμη στα δυο πρώτα στάδια του δείκτη ψηφιακής ετοιμότητας (Elementary και Basic), ενώ το 33% κατατάσσεται στα δύο προχωρημένα στάδια (Advanced και Ideal). Αξίζει να σημειωθεί πως οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις που ανήκουν στο Advanced στάδιο σημείωσαν αύξηση, από 18% το 2022 σε 32% το 2024. Παρατηρείται δηλαδή μια σημαντική μετακίνηση τους από τα πρώτα στάδια του δείκτη ψηφιακής ετοιμότητας προς τα προχωρημένα στάδια. 

Ωστόσο, παρά τον τριπλασιασμό των επιχειρήσεων που βρίσκονται στην advanced κατηγορία, όπως αναφέρει εύστοχα και ο κ. Δουκίδης, η ψηφιακή ετοιμότητα εντοπίζεται συνολικά ακόμη σε πρώιμα στάδια, αφού οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο μόνο το 50% των διαθεσίμων ψηφιακών συστημάτων και τεχνολογιών που προσφέρονται αυτή τη στιγμή στην αγορά. 

cosmote-eltrun.jpg

Επίσης, 1 στους 2 εργαζόμενους δεν διαθέτει τις απαραίτητες γνώσεις για να αξιοποιήσει σωστά τις ψηφιακές τεχνολογίες, ενώ μόνο 1 στους 3 παρακολουθεί εκπαιδευτικά προγράμματα. Ωστόσο, είναι θετικό ότι οι μισές ΜμΕ έχουν την αναγκαία κουλτούρα να αξιοποιήσουν τις νέες τεχνολογίες, βάζουν προτεραιότητα σ’ αυτό και υποστηρίζουν τους εργαζόμενους στις τεχνολογικές αλλαγές.

Τα επόμενα χρόνια, δεν υπάρχει αμφιβολία πως κάθε επιχείρηση ξεχωριστά, αλλά και η ελληνική αγορά στο σύνολό της, θα κληθούν να απαντήσουν πιο ρητά στην πρόκληση των νέων αναγκών που θα σχηματίσει το οικοσύστημα του ψηφιακού κόσμου. 

Με έρευνες, όπως αυτή,  έχουμε την ευκαιρία όλοι οι ενδιαφερόμενοι να είμαστε ενημερωμένοι για την πραγματικότητα της κατάστασης και να μην μένουμε στα δεδομένα που πιστεύουμε ότι ισχύουν. 

Μπορεί να βλέπουμε και να διαβάζουμε καθημερινά πια για συστήματα “εμβέλειας” AI και άλλα περίπλοκα επιχειρηματικά εργαλεία, όμως σίγουρα μια απλή γνωριμία μαζί τους δεν συνεπάγεται απαραίτητα και την ένταξη τους στην καθημερινότητα μας με βιώσιμο τρόπο. 

Ας δούμε, συνεπώς, που θα οδηγήσει αυτή η μεταστροφή του κλάδου και, κυριότερα, ποιοι θα φροντίσουν να συμβαδίσουν με αυτό το κίνημα ή, ακόμη καλύτερα,  να εκμεταλλευτούν την ολοένα αυξανόμενη δυναμική του.