Η κινεζική start-up εταιρεία συστημάτων αυτόνομης οδήγησης WeRide συνεργάστηκε με κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία και εταιρεία παράδοσης για να λανσάρει ένα αυτόνομο βαν.
Η στρατηγική συνεργασία μεταξύ της WeRide, της αυτοκινητοβιομηχανίας Jiangling Motors (JMC) και της εταιρείας παράδοσης ZTO Express, στοχεύει στη μαζική παραγωγή του «Robovan» ειδικά για τον τομέα της αστικής εφοδιαστικής.
Η WeRide που υποστηρίζεται από τη Nissan κατασκευάζει αυτόνομα συστήματα οδήγησης για διάφορα οχήματα. Από το 2019, δοκιμάζει τα ρομποταξί, ή αυτόνομα ταξί, στους δρόμους του Γκουανγκζού της Κίνας, όπου έχει την έδρα της. Η εταιρεία άνοιξε την υπηρεσία της για το κοινό πέρυσι, αλλά σε περιορισμένες περιοχές της πόλης.
Η εταιρεία έχει επίσης δοκιμάσει ένα αυτοκινούμενο λεωφορείο το οποίο ονομάζει Robobus. Οι δοκιμές αυτών των οχημάτων τη βοήθησαν να αναπτύξει το Robovan.
«Διαπιστώνουμε ότι το όριο μεταξύ επιβατικών οχημάτων και αστικών οχημάτων εφοδιαστικής εξαφανίζεται», δήλωσε ο Τόνι Χαν, Διευθύνων Σύμβουλος της WeRide, στο CNBC. «Είναι ένα όχημα αυτόνομης οδήγησης. Εάν προσθέστε ένα κάθισμα, μπορεί να λειτουργήσει ως αυτοκίνητο robotaxi. Αν βάλετε μια καμπίνα, μετατρέπεται πραγματικά σε ένα αυτοκίνητο logistics ».
«Αυτές οι δύο εφαρμογές [robotaxi και logistics] μπορούν να μοιράζονται μια τεχνολογία και οι δύο μπορεί να παράγουν δυνητικά σημαντικό ποσό εσόδων και κερδών. Γιατί να μην κάνουμε και τα δύο;» είπε εμφατικά ο Χαν.
Η WeRide θα παρέχει το αυτόνομο σύστημα οδήγησης για το Robovan, η JMC θα χειρίζεται την κατασκευή, ενώ η ZTO θα αναπτύξει τα οχήματα για τις λειτουργίες logistics.
Ο Χαν είπε ότι η εταιρεία πιθανότατα θα δημιουργήσει δύο ή τρία μέρη για να κάνει δοκιμές με το Robovan και να βελτιώσει την απόδοση του οχήματος. Μόλις ολοκληρωθούν αυτά τα πιλοτικά έργα, το Robovan μπορεί να αναπτυχθεί σε μεγάλη κλίμακα. Ο Χαν αρνήθηκε να δώσει χρονοδιάγραμμα για αυτό, αλλά είπε ότι αναμένει «δεκάδες χιλιάδες» οχήματα να αναπτυχθούν στο μέλλον.
Η WeRide είναι μια από τις start-up επιχειρήσεις της Κίνας, αξίας περίπου 3,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ανταγωνίζεται με εταιρείες όπως οι Baidu και Pony.ai. Έχει επεκταθεί ραγδαία και νωρίτερα φέτος απέκτησε μια εταιρεία αυτόνομων φορτηγών που ονομάζεται MoonX.AI. Η MoonX είχε ήδη συνεργασία με την ZTO Express πριν από την εξαγορά.
Ο Χαν σημείωσε ότι η WeRide συνεργαζόταν με την JMC σε ένα ερευνητικό έργο από το 2019 με αντικείμενο την εφοδιαστική. Όταν αποκτήθηκε η MoonX, η WeRide κατάφερε να συνάψει τη συνεργασία με την ZTO Express.
Το επιχειρηματικό μοντέλο της WeRide θα περιστρέφεται γύρω από τη συμμετοχή της στην ενδεχόμενη λειτουργία του δικτύου εφοδιαστικής της ZTO χρησιμοποιώντας Robovans, αντί να χορηγεί αποκλειστικά την τεχνολογία της.