Θα επιδεινώσει η τεχνητή νοημοσύνη την εργασιακή εξουθένωση;

Related

BOX: Πώς το food delivery app της Cosmote έφτασε τους 1 εκατ. πελάτες μέσα σε 5 χρόνια

Τα τελευταία χρόνια, η χρήση εφαρμογών delivery έχει γνωρίσει εκρηκτική ανάπτυξη στην Ελλάδα, αλλάζοντας ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές ψωνίζουν και παραγγέλνουν προϊόντα. Η επιτυχία αυτών των εφαρμογών δεν οφείλεται μόνο στις τεχνολογικές καινοτομίες, αλλά και στην ικανότητά τους να προσαρμόζονται στις ιδιαίτερες ανάγκες της ελληνικής αγοράς. Από φαγητό και καφέ μέχρι

COSMOTE 5G WiFi:Το internet που φτάνει παντού

Νέα υπηρεσία internet με υψηλές ταχύτητες σε κάθε γωνιά της Ελλάδας μέσω δικτύου COSMOTE 5G Γρήγορο σταθερό internet στο σπίτι ή την επιχείρησή τους, όπου κι αν βρίσκονται, από την πόλη μέχρι το πιο απομακρυσμένο χωριό, μπορούν να έχουν οι πελάτες της COSMOTE με τη νέα καινοτόμα υπηρεσία COSMOTE 5G WiFi. Μια αξιόπιστη λύση που

H 30η τελετή απονομής των Critics’ Choice Awards αποκλειστικά στην COSMOTE TV

">Home ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ ΕΛΛΑΔΑ MEDIA AYTOKINHTO ENGLISH 17:34 | 24 Ιανουαρίου 2025 Media Η 30η τελετή απονομής των Critics' Choice Awards, ένας από τους μεγαλύτερους τηλεοπτικούς θεσμούς παγκοσμίως, που τιμά τους καλλιτέχνες και δημιουργούς στον χώρο του κινηματογράφου και της τηλεόρασης, έρχεται για 4η χρονιά ζωντανά και αποκλειστικά στην COSMOTE TV.  H τελετή απονομής θα μεταδοθεί την Κυριακή 12/1 (ξημερώματα Δευτέρας 13/1) στις 02.00 από το COSMOTE CINEMA  2

Βλαδίμηρος Κυριακίδης: Ο πρωταγωνιστής του «Ριφιφί» στο «Watch Next» της Cosmote TV

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη, ο οποίος πρωταγωνιστεί στο «ΡΙΦΙΦΙ», τη νέα παραγωγή μυθοπλασίας της COSMOTE TV, υποδέχεται απόψε (Παρασκευή 24/1, 20.00, COSMOTE CINEMA 1HD και YouTube κανάλι της COSMOTE TV) το «Watch Next», η πιο cinema friendly εκπομπή της ελληνικής τηλεόρασης με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο. Ο δημοφιλής ηθοποιός μιλά για τη συμμετοχή του στη

Βλαδίμηρος Κυριακίδης: Ο πρωταγωνιστής του «ΡΙΦΙΦΙ» στο «Watch Next» της COSMOTE TV

">Home ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ ΕΛΛΑΔΑ MEDIA AYTOKINHTO ENGLISH Ο δημοφιλής ηθοποιός μιλά για τη συμμετοχή του στη νέα παραγωγή μυθοπλασίας της COSMOTE TV 15:30 | 24 Ιανουαρίου 2025 Media Τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη, ο οποίος πρωταγωνιστεί στο «ΡΙΦΙΦΙ», τη νέα παραγωγή μυθοπλασίας της COSMOTE TV, υποδέχεται απόψε (Παρασκευή 24/1, 20.00, COSMOTE CINEMA 1HD και YouTube κανάλι της COSMOTE

realme C75: Πρεμιέρα για το πιο ανθεκτικό και κομψό smartphone της χρονιάς

Ένα smartphone το οποίο συνδυάζει την κομψότητα με την ανθεκτικότητα και ανταγωνιστική τιμή έκανε το ντεμπούτο του στην ελληνική αγορά. Το realme C75, είναι ένα επαναστατικό smartphone με άνευ προηγουμένου συνδυασμό ανθεκτικότητας, κορυφαίων δυνατοτήτων AI και μπαταρίας μεγάλης διάρκειας και ταχείας φόρτισης, σε έναν κομψό, premium σχεδιασμό, σηματοδοτεί ένα σημαντικό άλμα προς τα εμπρός στην

Βλαδίμηρος Κυριακίδης: Ο πρωταγωνιστής του «ΡΙΦΙΦΙ» στο «Watch Next» της COSMOTE TV

Τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη, ο οποίος πρωταγωνιστεί στο «ΡΙΦΙΦΙ», τη νέα παραγωγή μυθοπλασίας της COSMOTE TV, υποδέχεται απόψε (Παρασκευή 24/1, 20.00, COSMOTE CINEMA 1HD και YouTube κανάλι της COSMOTE TV) το «Watch Next», η πιο cinema friendly εκπομπή της ελληνικής τηλεόρασης με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο. Ο δημοφιλής ηθοποιός μιλά για τη συμμετοχή του στη νέα παραγωγή

Όταν το κινητό γίνεται ο προσωπικός ΑΙ βοηθός μας

Τι νέο έρχεται στην αγορά των smartphones. Ζούμε σε μια εποχή όπου τα κινητά έχουν γίνει προέκταση του εαυτού μας, και όσο τα «έξυπνα» τηλέφωνα εξελίσσονται και αναβαθμίζονται, τόσο πιο έντονα επηρεάζεται  η καθημερινότητά μας.  Μπορεί να ξεκίνησαν ως απλά εργαλεία επικοινωνίας, για να κάνουμε μια κλήση ή να στείλουμε ένα γραπτό μήνυμα, ωστόσο, σήμερα

Στη μαγευτική Πράγα, η Xiaomi αποκάλυψε το αύριο της τεχνολογίας

Η πλατεία της Παλιάς Πόλης ήταν το σημείο εκκίνησης για την εξερεύνηση της Πράγας, μιας από τις ωραιότερες και πιο γραφικές ευρωπαϊκές πόλεις, που σε κάνει να μην θέλεις να σταματήσεις να περπατάς για να χαζέψεις κάθε γωνιά της, ακόμα και αν το θερμόμετρο δείχνει υπό το μηδέν. Μια πόλη – μουσείο με αμέτρητα αξιοθέατα

Βλαδίμηρος Κυριακίδης: Ο πρωταγωνιστής του «ΡΙΦΙΦΙ» στο «Watch Next» της COSMOTE TV

Ο δημοφιλής ηθοποιός μιλά για τη συμμετοχή του στη νέα παραγωγή μυθοπλασίας της COSMOTE TV Τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη, ο οποίος πρωταγωνιστεί στο «ΡΙΦΙΦΙ», τη νέα παραγωγή μυθοπλασίας της COSMOTE TV, υποδέχεται απόψε (Παρασκευή 24/1, 20.00, COSMOTE CINEMA 1HD και YouTube κανάλι της COSMOTE TV) το «Watch Next», η πιο cinema friendly εκπομπή της ελληνικής τηλεόρασης

Από Global Case Study με τη Google στην ανάδειξη MarTech Solution of the Year: Συνέντευξη με τον CEO της ContactPigeon

CONTENT FROM: CONTACTPIGEON Ο CEO της εταιρείας, Γιώργος Μοιρώτσος, μίλησε για το καινοτόμο CDP (Customer Data Platform) που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Google, ειδικά σχεδιασμένο για retailers. Η ContactPigeon έχει καταξιωθεί τα τελευταία χρόνια για την πρωτοποριακή της τεχνολογία και τη δέσμευσή της στην καινοτομία. Με τις κορυφαίες ανεξάρτητες πλατφόρμες αξιολόγησης G2 και Capterra

Deloitte: Το GenAI αναμένεται να διπλασιάσει την κατανάλωση ενέργειας των data centers

Οι εξαγορές και συγχωνεύσεις (Μ&Α) στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών αναδιαμορφώνουν τις παγκόσμιες αγορές. Η Deloitte Global δημοσίευσε την έκθεση « Technology, Media & Telecommunications (TMT) 2025 Predictions » που αναδεικνύει το Generative AI (GenAI) ως βασικό πυλώνα διαμόρφωσης του κλάδου της Τεχνολογίας, των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και των Τηλεπικοινωνιών, εστιάζοντας σε προκλήσεις όπως οι τεχνικές

COSMOTE TV | Κακές Ιδέες: Η νέα κωμική σειρά των Διονύση Ατζαράκη και Θωμά Ζάμπρα

COSMOTE TV | Κακές Ιδέες: Η νέα κωμική σειρά 6 επεισοδίων, σε σενάριο των Διονύση Ατζαράκη, Θωμά Ζάμπρα και σε σκηνοθεσία Διονύση Ατζαράκη Οι « Κακές Ιδέες » (τρέιλερ εδώ) είναι η νέα συμπαραγωγή της COSMOTE TV στον τομέα της μυθοπλασίας. Πρόκειται για μία κωμική σειρά 6 επεισοδίων, σε σενάριο των Διονύση Ατζαράκη και Θωμά Ζάμπρα

COSMOTE: Τα καλύτερα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας στο 2024

Κατά τη διάρκεια του έτους 2024, η COSMOTE διακρίθηκε ως ο ηγέτης στον τομέα της κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα, με συνολική βαθμολογία 85 440 nPoints. Η COSMOTE κατέγραψε την ταχύτερη Ταχύτητα λήψης στα 139 Mbps και την υψηλότερη Ταχύτητα μεταφόρτωσης στα 21 Mbps, επιδεικνύοντας μια αξιοσημείωτη βελτίωση σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η καθυστέρησή

Share

Όταν το ChatGPT εμφανίστηκε στο προσκήνιο στα τέλη του 2022, ο ιδρυτής του πρακτορείου δημοσίων σχέσεων Anurag Garg ήθελε πολύ να ενσωματώσει γρήγορα την τεχνολογία στη ροή εργασίας της 11μελούς ομάδας του, ώστε η επιχείρηση να μπορέσει να συμβαδίσει με τους ανταγωνιστές της.

Ο κ. Garg ενθάρρυνε τους υπαλλήλους του να χρησιμοποιούν το γλωσσικό εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης για τον μακρύ κατάλογο των καθημερινών εργασιών του πρακτορείου, από το να βρουν ιδέες για ιστορίες για τους πελάτες, να προσφέρουν στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και να μεταγράφουν σημειώσεις από συναντήσεις και συνεντεύξεις.

Αλλά αντί να αυξήσει την παραγωγικότητα της ομάδας, δημιούργησε άγχος και ένταση.

Το προσωπικό ανέφερε ότι οι εργασίες έπαιρναν στην πραγματικότητα περισσότερο χρόνο, καθώς έπρεπε να δημιουργήσουν μια σύντομη περιγραφή και προτροπές για το ChatGPT, ενώ έπρεπε, επίσης, να ελέγξουν διπλά την παραγωγή του για ανακρίβειες, από τις οποίες υπήρχαν πολλές.

Και κάθε φορά που ανανεωνόταν η πλατφόρμα, έπρεπε να μαθαίνουν τα νέα χαρακτηριστικά της, γεγονός που, επίσης, απαιτούσε επιπλέον χρόνο.

«Υπήρχαν πάρα πολλοί περισπασμοί. Η ομάδα παραπονέθηκε ότι οι εργασίες τους έπαιρναν διπλάσιο χρόνο, επειδή πλέον περιμέναμε να χρησιμοποιούν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης», λέει ο κ. Garg, ο οποίος διευθύνει την Everest PR και μοιράζει τον χρόνο του μεταξύ ΗΠΑ και Ινδίας.

«Όλος ο στόχος της εισαγωγής της τεχνητής νοημοσύνης στην εταιρεία ήταν να απλοποιήσει τις ροές εργασίας των ανθρώπων, αλλά στην πραγματικότητα έδινε σε όλους περισσότερη δουλειά να κάνουν και τους έκανε να αισθάνονται αγχωμένοι και εξαντλημένοι».

Ως ηγέτης επιχειρήσεων, ο κ. Garg άρχισε, επίσης, να αισθάνεται συγκλονισμένος από τον αυξανόμενο αριθμό εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης που λανσάρονταν και να αισθάνεται ότι έπρεπε να συμβαδίζει με κάθε νέα προσθήκη. Δεν χρησιμοποιούσε μόνο το ChatGPT όπως η ομάδα του, αλλά και το Zapier για την παρακολούθηση των εργασιών της ομάδας και το Perplexity για να συμπληρώνει την έρευνα πελατών.

«Υπάρχει μια υπερχείλιση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στην αγορά και κανένα εργαλείο δεν λύνει πολλαπλά προβλήματα. Ως αποτέλεσμα, έπρεπε συνεχώς να παρακολουθώ πολλαπλά εργαλεία ΤΝ για την εκτέλεση εργασιών, γεγονός που γινόταν όλο και πιο μπερδεμένο. Ήταν δύσκολο να παρακολουθήσω ποιο εργαλείο έπρεπε να κάνει τι, και άρχισα να απογοητεύομαι εντελώς», λέει ο κ. Garg.

«Η αγορά κατακλύζεται από εργαλεία AI, οπότε αν επενδύσω σε μια συγκεκριμένη εφαρμογή σήμερα, υπάρχει μια καλύτερη διαθέσιμη την επόμενη εβδομάδα. Υπάρχει μια συνεχής καμπύλη εκμάθησης για να παραμείνω σχετικός, την οποία δυσκολευόμουν να διαχειριστώ, με αποτέλεσμα να οδηγούμαι σε εξουθένωση».

Ο κ. Garg υπαναχώρησε από την εντολή ότι η ομάδα πρέπει να χρησιμοποιεί την ΤΝ σε όλες τις εργασίες της, και τώρα τη χρησιμοποιούν κυρίως για ερευνητικούς σκοπούς -και όλοι είναι πολύ πιο ευτυχισμένοι.

«Ήταν μια φάση εκμάθησης για εμάς. Η εργασία είναι πιο εύχρηστη τώρα, καθώς δεν χρησιμοποιούμε πάρα πολλά εργαλεία ΤΝ. Επιστρέψαμε στο να γίνονται όλα απευθείας από την ομάδα, και νιώθουν πιο συνδεδεμένοι και εμπλέκονται περισσότερο στη δουλειά τους. Είναι πολύ καλύτερα», λέει ο κ. Garg.

Το άγχος που βίωσαν ο κ. Garg και η ομάδα του χρησιμοποιώντας εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης στην εργασία αντανακλάται σε πρόσφατη έρευνα.

Έρευνα δείχνει ότι η χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης προκαλεί άγχος

Τεχνητή νοημοσύνη σε προγράμματα

Σύμφωνα με το BBC, σε έρευνα της πλατφόρμας ελεύθερων επαγγελματιών Upwork σε 2.500 εργαζόμενους γνώσης στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Αυστραλία και τον Καναδά, το 96% των κορυφαίων στελεχών δηλώνουν ότι αναμένουν από τη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης να αυξήσει τα συνολικά επίπεδα παραγωγικότητας της εταιρείας τους -με το 81% να αναγνωρίζει ότι έχουν αυξηθεί οι απαιτήσεις από τους εργαζόμενους κατά το τελευταίο έτος.

Ωστόσο, το 77% των εργαζομένων που συμμετείχαν στην έρευνα δηλώνουν ότι τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης στην πραγματικότητα μείωσαν την παραγωγικότητά τους και αύξησαν τον φόρτο εργασίας τους. Και το 47% των εργαζομένων που χρησιμοποιούν AI στην έρευνα δηλώνουν ότι δεν έχουν ιδέα πώς να επιτύχουν την αύξηση της παραγωγικότητας που περιμένουν οι εργοδότες τους.

Ως αποτέλεσμα, το 61% των ανθρώπων πιστεύει ότι η χρήση της ΤΝ στην εργασία θα αυξήσει τις πιθανότητες να βιώσουν επαγγελματική εξουθένωση -που φτάνει στο 87% των ατόμων κάτω των 25 ετών, όπως αποκαλύφθηκε σε ξεχωριστή έρευνα σε 1.150 Αμερικανούς, από την εταιρεία σύνταξης βιογραφικών σημειωμάτων Resume Now.

Η έρευνα της Resume Now υπογραμμίζει επίσης πώς το 43% των ανθρώπων πιστεύει ότι η ΤΝ θα επηρεάσει αρνητικά την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.

Είτε η τεχνολογία βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη είτε όχι, οι έρευνες δείχνουν ότι πολλοί εργαζόμενοι αισθάνονται ήδη καταβεβλημένοι.

Μια περαιτέρω μελέτη της πλατφόρμας διαχείρισης εργασίας Asana υπογραμμίζει την επίδραση της εισαγωγής περισσότερων εφαρμογών που βασίζονται στην εργασία.

Στην έρευνά της σε 9.615 εργαζόμενους που ασχολούνται με τη γνώση στην Αυστραλία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιαπωνία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ, διαπίστωσε ότι, από εκείνους που χρησιμοποιούν έξι έως 15 διαφορετικές εφαρμογές στο χώρο εργασίας, το 15% δηλώνει ότι χάνει μηνύματα και ειδοποιήσεις λόγω του αριθμού των εργαλείων.

Για όσους χρησιμοποιούν 16 ή περισσότερες, το 23% δηλώνει ότι είναι λιγότερο αποδοτικοί και ότι μειώνεται η προσοχή τους λόγω της συνεχούς εναλλαγής εφαρμογών.

Όπως σχολίασε στη μελέτη η Cassie Holmes, καθηγήτρια διοίκησης στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Λος Άντζελες: «Η χρήση πολλαπλών εφαρμογών απαιτεί επιπλέον χρόνο για την εκμάθησή τους και την εναλλαγή μεταξύ τους, και αυτός ο χαμένος χρόνος είναι οδυνηρός, επειδή είμαστε τόσο ευαίσθητοι στη σπατάλη χρόνου».