Η επανάσταση της κυκλικής κινητής τηλεφωνίας: Επισκευή και βιωσιμότητα αλλάζουν τους όρους της παγκόσμιας αγοράς

Related

Το WNBA κάνει τζάμπολ στην COSMOTE TV – Δωρεάν το Λίμπερτι-Έισις

Το κορυφαίο γυναικείο πρωτάθλημα μπάσκετ γυναικών του κόσμου, το WNBA, κάνει τζάμπολ και αυτή τη σεζόν στην COSMOTE TV. Δείτε ζωντανά τον αγώνα ανάμεσα στις πρωταθλήτριες του 2024 Νιου Γιορκ Λίμπερτι και τις Λας Βέγκας Έισις, το Σάββατο (17/5) στις 20:00:

Μουσείο Τηλεπικοινωνιών Ομίλου ΟΤΕ: 4ήμερο δωρεάν δράσεων για την Παγκόσμια Ημέρα Τηλεπικοινωνιών και τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων 

Δωρεάν δράσεις και ξεναγήσεις για μικρούς και μεγάλους διοργανώνει, για μία ακόμη χρονιά, το Μουσείο Τηλεπικοινωνιών Ομίλου ΟΤΕ, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Τηλεπικοινωνιών (17/05) και της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων (18/05). Οι δράσεις θα πραγματοποιηθούν από την Παρασκευή 16 Μαΐου έως και τη Δευτέρα 19 Μαΐου 2025, και θα περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, διαδραστικά παιχνίδια, ομαδικές

ΟΟΣΑ: Η Ελλάδα στην τελευταία θέση για τις συνδέσεις ασύρματου internet (FWA)

Μια πρακτική και οικονομικά αποδοτική εναλλακτική λύση, ιδίως σε υποεξυπηρετούμενες περιοχές όπου η πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας συνδεσιμότητα μπορεί να είναι δύσκολη. Η Ελλάδα βρέθηκε στην τελευταία θέση των χωρών του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Σταθερότητας για τις συνδέσεις σταθερής ασύρματης πρόσβασης (FWA), στο σύνολο των σταθερών ευρυζωνικών συνδρομών. Σύμφωνα με έκθεση του ΟΟΣΑ (με

Παγκόσμιο «μαύρο» για το Fortnite στο iOS της Apple – Η σύγκρουση με την Epic Games

FORTUNE GREECE 16/05/2025, 16:24 epa08621917 The Fortnite app icon displayed on an iPhone in Miami, Florida, USA, 24 August 2020. US tech giant Apple and game developer Epic Games are in a dispute over the distribution of income from in-app purchases of the game Fortnite. EPA/CRISTOBAL HERRERA-ULASHKEVICH Photo: ΑΠΕ-ΜΠΕ «Εκτός λειτουργίας παγκοσμίως μέχρι να το

Πρώην διαιτητής SL1 πουλούσε «μαύρες κάρτες» Nova-Cosmote!

www.sport-fm.gr ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ: 16/05/2025, 13:23 Πρώην διαιτητής της Super League 1 βρίσκεται μεταξύ των εμπλεκομένων σε μεγάλο κύκλωμα πειρατικής συνδρομητικής τηλεόρασης, όπως αναφέρει η Δίκη! Η… εξειδίκευσή του; Τα κανάλια αθλητικού περιεχομένου! Το κύκλωμα είχε έδρα την Άρτα, δρούσε στη Δυτική Ελλάδα και το εξάρθρωσε η Ελληνική Αστυνομία. Αποδείχτηκε ότι έστησε ολόκληρο δίκτυο διανομής διαδικτυακών

Bloomberg: Η Ελλάδα θέλει ηλικιακούς περιορισμούς σε Facebook και X

FORTUNE GREECE 16/05/2025, 14:24 A blue verification checkmark on Facebook page on Facebook displayed on a laptop screen and Facebook logo displayed on a phone screen are seen in this illustration photo taken in Poland on February 19, 2023. (Photo by Jakub Porzycki/NurPhoto) (Photo by Jakub Porzycki / NurPhoto / NurPhoto via AFP) Photo: AFP

Cosmote Telecom: Η νέα «οικογένεια» πακέτων που φέρνει διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό – KEFALONITIS – Το online περιοδικό για την Κεφαλονιά

Η Cosmote Telekom εγκαινιάζει μια νέα εποχή στο τηλεπικοινωνιακό τοπίο, παρουσιάζοντας το MagentaONE — μια «οικογένεια» προϊόντων και υπηρεσιών που σηματοδοτεί την αρχή συνεργιών με τη μητρική Telekom και στοχεύει σε σημαντική διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό. Το νέο πακέτο αντικαθιστά το προηγούμενο Cosmote One, προσφέροντας εκτενέστερο φάσμα προσφορών και προνομίων για τους πελάτες οικιακών υπηρεσιών.

Δυτική Ελλάδα: Πρώην διαιτητής της Super League πουλούσε «μαύρες κάρτες» Nova-Cosmote

Πρώην διαιτητής της Super League 1 βρίσκεται μεταξύ των εμπλεκομένων σε μεγάλο κύκλωμα πειρατικής συνδρομητικής τηλεόρασης, όπως αναφέρει η Δίκη! Η… εξειδίκευσή του; Τα κανάλια αθλητικού περιεχομένου! Το κύκλωμα είχε έδρα την Άρτα, δρούσε στη Δυτική Ελλάδα και το εξάρθρωσε η Ελληνική Αστυνομία. Αποδείχτηκε ότι έστησε ολόκληρο δίκτυο διανομής διαδικτυακών κλειδιών για αποκωδικοποιητές στο ευρύ πελατολόγιο που ανέπτυξε.

MagentaONE από την COSMOTE TELEKOM: Ένας κόσμος όπου όλα συνδέονται και όλοι κερδίζουν

Το MagentaO NE, ένας «κόσμος» προϊόντων και υπηρεσιών με πολλαπλά οφέλη για όλους, έρχεται από την COSMOTE TELEKOM. Το MagentaONE απευθύνεται σε όλους τους οικιακούς πελάτες της εταιρείας, οικογένειες, νέους, αλλά και άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, και για πρώτη φορά, συνδέει τα τηλεπικοινωνιακά και τα μη τηλεπικοινωνιακά προϊόντα: σταθερή, κινητή, τηλεόραση, παραγγελίες φαγητού, πληρωμές λογαριασμών, ασφάλιση

Cosmote Telekom: Πώς χτίζει την επόμενη μέρα- Το νέο MagentaONE

Σε μία πρώτη κίνηση η Cosmote Telekom φερνει επίσημα το όνομα Magenta στην ελληνική αγορά. To Magenta One, που παρουσιάστηκε χθες αποτελεί, βέβαια, μόνο την αρχή, με τα στελέχη της επιχείρησης να δηλώνουν ότι θα ακολουθήσουν τόσο υπηρεσίες όσο και προϊόντα, τα οποία θα ενισχύσουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της τηλεπικοινωνιακής εταιρείας σε μια αγορά που

16 Μαίου – Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας

Αναλυτικά οι μεταδόσεις : 14:30 ΑΝΤ1+ Formula 1 GP Emlia Romagna, Practice 1 16:15 COSMOTE SPORT 1 HD Ώρα Τελικού Κύπελλο Ελλάδος Συνέντευξη Τύπου 16:30 COSMOTE SPORT 6 HD ATP Masters 1000 2025 Ρώμη (1ος Ημιτελικός) 18:00 ΑΝΤ1+ Formula 1 GP Emlia Romagna, Practice 2 18:55 COSMOTE SPORT 3 HD Αλ Φατέχ – Αλ Χιλάλ

COSMOTE TELEKOM: Πώς το MagentaONE αλλάζει τα δεδομένα, αναβαθμίζοντας την εμπειρία του χρήστη

Όσα περισσότερα συνδέεις, τόσα περισσότερα κερδίζεις. Με μια κίνηση … ματ η COSMOTE TELEKOM συνδέει για πρώτη φορά σταθερή, κινητή, τηλεόραση, παραγγελίες φαγητού, πληρωμές λογαριασμών, ασφάλιση και έξυπνο σπίτι κάτω από το MagentaONE, δημιουργώντας έναν «κόσμο» προϊόντων και υπηρεσιών με πολλαπλά οφέλη για όλους. Επί της ουσίας το MagentaONE, αντικαθιστά το COSMOTE ONE, και αποτελεί

HUAWEI WATCH FIT 4 Pro: Το smartwatch που «ακούει» το σώμα σου και καταλαβαίνει όσα αγνοείς

Η ευεξία δεν μετριέται μόνο σε βήματα και θερμίδες. Μετριέται στο πώς νιώθεις όταν σταματάς να μετράς. Στο αν κοιμάσαι καλά. Αν το σώμα σου αναρρώνει. Αν το μυαλό σου ηρεμεί. Κι εκεί, κάπου ανάμεσα στην ένταση της καθημερινότητας και την ανάγκη για φροντίδα, μπήκε στη ζωή μου το HUAWEI WATCH FIT 4 Pro. Δεν

Cosmote: Ξεκλειδώνει τις συνέργειες με την Telecom κι ενισχύει τις θυγατρικές

Τα σχέδια και οι συνέργειες της Cosmote – Telekom μετά το νέο MagentaONE. Η πορεία των payzy, Cosmote Insurance και ΒΟΧ και το αποτύπωμα τους στην αγορά. Τη βεντάλια συνεργασιών που ξεκινά με την αφορμή της μετονομασίας της Cosmote σε Cosmote Telekom αρχίσει να ξεδιπλώνει ο ΟΤΕ, παρουσιάζοντας το πρώτο προϊόν που φέρει επίσημα το

Cosmote Telekom: Νέα υπηρεσία MagentaONE – Η πρώτη μετά το rebranding – Οικονομικός Ταχυδρόμος

Η Cosmote Telekom ανακοίνωσε το MagentaONE, την πρώτη της νέα υπηρεσία που «γεννήθηκε» μετά το rebranding και την στενότερη συνεργασία με την μητρική Telekom. Υπενθυμίζεται ότι το brand Magenta αποτελεί διεθνώς κατοχυρωμένη εμπορική ονομασία, μαζί με το αντίστοιχο χρώμα, της Telekom. Ουσιαστικά, το MagentaONE αποτελεί μία αναβαθμισμένη εκδοχή του προγενέστερου CosmoteONE προσφέροντας παράλληλα περισσότερα οφέλη

Share

Η αγορά των έξυπνων κινητών τηλεφώνων αλλάζει ριζικά καθώς η ολοένα μεγαλύτερη στροφή των καταναλωτών προς πιο βιώσιμες πρακτικές, όπως η επισκευή και η επαναχρησιμοποίηση των συσκευών, οδηγεί σε μια εκρηκτικά αναπτυσσόμενη αγορά «κυκλικών» κινητών και σχετικών υπηρεσιών.

Σύμφωνα με έκθεση της GSMA, που εκπροσωπεί τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας παγκοσμίως, η αγορά αυτή αναμένεται να ξεπεράσει τα 150 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2027.

Με δεδομένα από 10.000 καταναλωτές σε 26 χώρες, η μελέτη αναδεικνύει πώς οι αλλαγές στις καταναλωτικές προτιμήσεις, οι νέοι κανονισμοί και η κλιμακούμενη κρίση των ηλεκτρονικών αποβλήτων αμφισβητούν το παραδοσιακό μοντέλο παραγωγής και διάθεσης κινητών τηλεφώνων.

Περισσότερο από το 70% των καταναλωτών δηλώνει διατεθειμένο να πληρώσει περισσότερα χρήματα για περιβαλλοντικά φιλικές συσκευές. Αυτό δείχνει ότι η κυκλικότητα δεν αποτελεί μόνο περιβαλλοντική ανάγκη, αλλά και επιχειρηματική ευκαιρία.

Κινητό

Οι εταιρείες υιοθετούν κυκλικά επιχειρηματικά μοντέλα

Η έκθεση περιλαμβάνει έρευνα με 31 παρόχους κινητής τηλεφωνίας από όλο τον κόσμο, δείχνοντας ότι το 90% των παρόχων έχει ήδη εφαρμόσει κάποιο κυκλικό επιχειρηματικό μοντέλο. Η ανακαίνιση κινητών (refurbishment) και η διαχείριση των ηλεκτρονικών αποβλήτων είναι οι πιο δημοφιλείς πρακτικές.

Ωστόσο, το 80% των παρόχων που δραστηριοποιούνται στην ανακαίνιση κινητών δηλώνει ότι “μπορούν να γίνουν πολλά περισσότερα”. Η ανάπτυξη μοντέλων μίσθωσης, ανανέωσης και αναβάθμισης θα μπορούσε να ανοίξει νέες πηγές εσόδων, να ενισχύσει την πιστότητα των πελατών και να διασφαλίσει την ποιότητα των συσκευών.

Smartphones

Οι καταναλωτές αναζητούν πιο ανθεκτικές και βιώσιμες συσκευές

Οι πωλήσεις νέων κινητών τηλεφώνων έχουν επιβραδυνθεί, καθώς οι καταναλωτές κρατούν τις συσκευές τους για περισσότερο χρόνο σε σύγκριση με πριν από μια δεκαετία.

  • Το 85% των καταναλωτών παγκοσμίως θεωρεί τη βιωσιμότητα βασικό κριτήριο αγοράς.
  • Στη Γαλλία, 1 στα 6 κινητά που πωλήθηκαν το 2023 ήταν ανακαινισμένο.
  • Πάνω από το 50% των καταναλωτών στην Ινδία δήλωσαν ότι θα εξετάσουν ανακαινισμένη συσκευή στην επόμενη αγορά τους.
  • Τα 2/3 των καταναλωτών παγκοσμίως έχουν χρειαστεί επισκευή της τρέχουσας ή προηγούμενης συσκευής τους.

Τα επιχειρηματικά οφέλη της κυκλικότητας

Η κυκλικότητα προσφέρει πολλαπλά οφέλη όπως οικονομική ανάπτυξη, με νέες πηγές εσόδων για κατασκευαστές και παρόχους και ενίσχυση των τοπικών οικονομιών με μείωση εξάρτησης από εισαγωγές και ορυκτά.

Επίσης μείωση αποβλήτων με λιγότερα ηλεκτρονικά απορρίμματα και εκπομπές CO₂.και επέκταση ψηφιακής πρόσβασης με περισσότερες οικονομικά προσιτές επιλογές για τους καταναλωτές.

Αξιοποίηση των ανακυκλώσιμων υλικών

Οι αδρανείς κινητές συσκευές αποτελούν τεράστια πηγή πρώτων υλών. Υπολογίζεται ότι 5-10 δισεκατομμύρια παλιά τηλέφωνα παγκοσμίως περιέχουν 100.000 τόνους χαλκού, 7 εκατομμύρια ουγγιές χρυσού και 1 εκατομμύριο ουγγιές παλλαδίου. Η αξία αυτών των υλικών ξεπερνά τα 20 δισεκατομμύρια δολάρια. Με τη στρατηγική σημασία των κρίσιμων ορυκτών να αυξάνεται, τα παλιά τηλέφωνα γίνονται βασική πηγή ανακυκλώσιμων υλικών.

Το 2024, πουλήθηκαν πάνω από 1,2 δισεκατομμύρια νέα smartphones, δημιουργώντας 60 εκατομμύρια τόνους CO₂ – ποσότητα ισοδύναμη με τις ετήσιες εκπομπές χωρών όπως το Μαρόκο ή η Ρουμανία.

Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, τα ηλεκτρονικά απόβλητα προκαλούν 78 δισεκατομμύρια δολάρια σε περιβαλλοντικές και οικονομικές απώλειες κάθε χρόνο.

Η ανακαίνιση και επισκευή κινητών τηλεφώνων μειώνει τις εκπομπές άνθρακα κατά 80-90% σε σύγκριση με την κατασκευή νέων συσκευών.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Inhee Chung, αντιπρόεδρος του Κέντρου Εταιρικής Βιωσιμότητας της SAMSUNG ELECTRONICS, με αφορμή την δημοσιοποίηση της μελέτης η ενσωμάτωση της κυκλικότητας στα προϊόντα και τις επιχειρησιακές λειτουργίες θα γίνει όλο και πιο σημαντική, όχι μόνο ως ατζέντα βιωσιμότητας, αλλά και ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Καθώς η έλλειψη πόρων, οι κλιματικοί κίνδυνοι και οι διαταραχές στις αλυσίδες εφοδιασμού γίνονται πιο πιθανοί σε έναν περίπλοκο και αλληλένδετο κόσμο, η μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία θα μπορούσε να μετατρέψει αυτές τις ευπάθειες σε δυνάμεις. Ωστόσο, πρόσθεσε τα κυκλικά επιχειρηματικά μοντέλα πρέπει επίσης να αποδείξουν ότι μπορούν να είναι κερδοφόρα, ώστε οι εταιρείες να προχωρήσουν πέρα από πιλοτικά προγράμματα και να εφαρμόσουν την κυκλικότητα σε μεγάλη κλίμακα. Αυτό απαιτεί συνεργασία σε όλη την αλυσίδα αξίας, καθώς και υποστηρικτικές πολιτικές και βοήθεια από τις κυβερνήσεις.

Η Samsung σε διεθνές επίπεδο εξελίσσει συνεχώς τις προσπάθειές της για την κυκλική οικονομία, αναζητώντας νέους τρόπους να δώσει αξία στις παλιές συσκευές και να ενθαρρύνει τους καταναλωτές να συμμετέχουν σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον. Για παράδειγμα, η Samsung μεταξύ άλλων δράσεων έχει αναπτύξει καινοτόμες τεχνολογίες, όπως η χρήση ανακυκλωμένων υλικών από δίχτυα ψαρέματος για την κατασκευή εξαρτημάτων smartphone (https://www.samsung.com/global/sustainability/focus/story/innovation-from-the-sea/). Για την Ελλάδα, η Samsung Electronics εκπληρώνει τις υποχρεώσεις ανακύκλωσης, συμμετέχοντας σε εταιρείες ανακύκλωσης, επιτρέποντας στους καταναλωτές να απορρίπτουν τις ΑΗΗΕ (Απόβλητα Ηλεκτρικού και Ηλεκτρονικού Εξοπλισμού) χωρίς κόστος στα σημεία συλλογής αυτών των εταιρειών.

Η κυκλικότητα ως το μέλλον της κινητής τηλεφωνίας

Οι κορυφαίοι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας, όπως οι Telefonica, Orange, Deutsche Telekom, Vodafone και KDDI, ήδη επενδύουν στην κυκλικότητα. Παράλληλα, κατασκευαστές όπως οι Samsung, Apple και Fairphone αναπτύσσουν οικολογικά σχεδιασμένες συσκευές και βελτιώνουν τις αλυσίδες εφοδιασμού τους. Οι κυβερνήσεις ανά τον κόσμο εισάγουν νέες πολιτικές κυκλικότητας, όπως οι κανονισμοί της ΕΕ για την ανακύκλωση, επισκευή και επαναχρησιμοποίηση των κινητών.

Η κυκλικότητα δεν είναι απλώς περιβαλλοντική αναγκαιότητα, αλλά επιχειρηματική στρατηγική με τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης.