-
ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΑΜΟΥΡΚΑΣ
- 18/11/2024, 13:59
A mobile phone screen displays the Microsoft Copilot icon, with the Microsoft logo in the background. Copilot is a chatbot and artificial intelligence tool, New York, United States, May 26, 2024 Photo: Shutterstock
Η Michelle Simmons, Πρόεδρος της Microsoft σε Κεντρική Ευρώπη και Κεντρική Ασία, περιγράφει πώς τα οφέλη της Τεχνητής Νοημοσύνης μπορούν να περάσουν και στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις με υψηλότερη αποδοτικότητα και χαμηλότερο κόστος.
Όταν την άνοιξη του 2024 η Microsoft ανακοίνωνε την εφαρμογή των μικρών γλωσσικών μοντέλων Phi-3 mini στη «βεντάλια» των υπηρεσιών Τεχνητής Νοημοσύνης για τους συνεργάτες της, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο απέκτησαν την πρόσβαση σε μια τεχνολογία η οποία τους επέτρεπε να εκμεταλλευτούν τα οφέλη της με πολύ χαμηλότερο κόστος.
Η εξέλιξη αυτών των μοντέλων σήμερα, των λεγόμενων SLMs, συνιστά το επόμενο βήμα επέκτασης της Τεχνητής Νοημοσύνης σε ακόμη περισσότερους επαγγελματίες, με στόχο να φέρουν τα θετικά των Μεγάλων Γλωσσικών Μοντέλων (LLMs) πάνω στα οποία βασίζεται, στα «μέτρα» των εταιρειών που αναζητούν συγκεκριμένες και στοχευμένες ΑΙ λύσεις.
«Η εξέλιξη των SLMs προχωρά με ταχείς ρυθμούς», δήλωσε στο - η Michelle Simmons, Πρόεδρος της Microsoft σε Κεντρική Ευρώπη και Κεντρική Ασία. «Έχουμε προσαρμόσει SLMs όπως το Phi-3 στην ευρύτερη γκάμα γλωσσικών μοντέλων με στόχο να ανταποκριθούμε στις διαφορετικές πελατειακές μας ανάγκες».
Όπως αναφέρει η Michelle Simmons, τα SLMs είναι ιδιαιτέρως ωφέλιμα για συγκεκριμένες χρήσεις οι οποίες απαιτούν πολύ μικρή καθυστέρηση (latency). Όπως εξηγεί, τα συγκεκριμένα προϊόντα παρέχουν αποτελεσματικές λύσεις για εργασίες οι οποίες χρειάζονται άμεση ανταπόκριση και χαμηλές υπολογιστικές απαιτήσεις. «Για τις επιχειρήσεις, και ιδιαίτερα τις ΜμΕ, οι λύσεις GenAI επαναπροσδιορίζονται για να ενισχύσουν την παραγωγικότητα χωρίς να απαιτείται υψηλό κόστος», σημειώνει η Πρόεδρος της Microsoft σε Κεντρική Ευρώπη και Κεντρική Ασία.
Ένα από τα παραδείγματα που παραθέτει η Michelle Simmons, αποτελεί την περίπτωση της Vodafone, η οποία έχει χρησιμοποιήσει τα εργαλεία GenAI για να ενισχύσει την ικανοποίηση των πελατών της μέσω του δικού της ψηφιακού βοηθού, ο οποίος υποστηρίζει 15 διαφορετικές γλώσσες, σημειώνοντας μάλιστα εξαιρετικά θετικά αποτελέσματα. «Οι πελάτες μας ήδη χτίζουν λύσεις βασισμένες στο Phi-3. Ένα από τα παραδείγματα της χρήσης του, αποτελεί η αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα που επιδεικνύει στην πρωτογενή παραγωγή, και πιο συγκεκριμένα στη γεωργία, όπου πολλές φορές η σύνδεση στο διαδίκτυο δεν είναι πάντα εφικτή. Πανίσχυρα μικρά μοντέλα, όπως το Phi-3 της Microsoft, σε συνδυασμό με το Microsoft Copilot, είναι διαθέσιμα σε αγρότες και προσφέρουν επιπλέον οφέλη τα οποία μειώνουν τα έξοδα και καθιστούν προσβάσιμες ακόμη περισσότερες νέες τεχνολογίες».
Στα μέσα Σεπτεμβρίου η Microsoft αποκάλυψε τη νέα σειρά M365 Copilot Innovations, γεγονός το οποίο η Michelle Simmons χαρακτηρίζει ως το σημείο καμπής για την ενίσχυση της βεντάλιας προϊόντων Copilot. Με αυτόν τον τρόπο, όπως σημειώνει η ίδια, οι πελάτες της Microsoft μπορούν να δουν στην πράξη πώς είναι δυνατό να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους και να αποκτήσουν ακόμη μεγαλύτερη πρόσβαση σε έξυπνες λύσεις, οι οποίες οδηγούν στις κατάλληλες αποφάσεις για την επιχείρησή τους. Σημείωσε, μάλιστα, τα σημεία που αξίζει να αναφερθούν ξεχωριστά έπειτα από αυτήν την εξέλιξη:
- Το M365 Copilot συνδυάζει την εργασία που βασίζεται στα δεδομένα σας και το διαδίκτυο, εξασφαλίζοντας την προστασία τους από κυβερνοαπειλές. Αυτό μεταφράζεται σε ένα εντελώς νέο σύστημα σχεδίασης για συνεργατική και παραγωγική εργασία για κάθε χρήστη, σε κάθε συσκευή.
- Με το GPT-4o και την ενισχυμένη ορχήστρωση, οι απαντήσεις του Copilot είναι κατά μέσο όρο πάνω από δύο φορές ταχύτερες, ενώ η ικανοποίηση από τις απαντήσεις έχει βελτιωθεί σχεδόν σε τριπλάσιο ποσοστό.
- Ο χάρτης πορείας του M365 Copilot είναι πιο δυναμικός από ποτέ, περιλαμβάνοντας 700 ενημερώσεις προϊόντων και πάνω από 150 νέες λειτουργίες που εισήχθησαν φέτος.