Έρευνα COSMOTE – ELTRUN 2024: Συνεχόμενη η αύξηση της ψηφιακής ωριμότητας των ΜμΕ στην Ελλάδα

Related

Η κυκλική οικονομία αλλάζει την αγορά των smartphones – στα 150 δισ. δολάρια έως το 2027

Οι καταναλωτές ζητούν πιο βιώσιμες συσκευές, οι πάροχοι προσαρμόζονται και η κυκλικότητα μετατρέπεται σε στρατηγική ανάπτυξης για τους γίγαντες της κινητής τηλεφωνίας. Η αγορά των έξυπνων κινητών τηλεφώνων αλλάζει ριζικά καθώς η ολοένα μεγαλύτερη στροφή των καταναλωτών προς πιο βιώσιμες πρακτικές, όπως η επισκευή και η επαναχρησιμοποίηση των συσκευών, οδηγεί σε μια εκρηκτικά αναπτυσσόμενη αγορά

Η επανάσταση της κυκλικής κινητής τηλεφωνίας: Επισκευή και βιωσιμότητα αλλάζουν τους όρους της παγκόσμιας αγοράς

Η αγορά των έξυπνων κινητών τηλεφώνων αλλάζει ριζικά καθώς η ολοένα μεγαλύτερη στροφή των καταναλωτών προς πιο βιώσιμες πρακτικές, όπως η επισκευή και η επαναχρησιμοποίηση των συσκευών, οδηγεί σε μια εκρηκτικά αναπτυσσόμενη αγορά «κυκλικών» κινητών και σχετικών υπηρεσιών. Σύμφωνα με έκθεση της GSMA, που εκπροσωπεί τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας παγκοσμίως, η αγορά αυτή αναμένεται να

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (22/03)

Συνοπτικά, οι αθλητικές μεταδόσεις του Σαββάτου (22/03): 07:40 COSMOTE SPORT 5 HD WRC 2025 Κένυα, SS11 Sleeping Warrior 1 08:30 COSMOTE SPORT 5 HD WRC 2025 Κένυα, SS12 Elmenteita 1 09:00 ΑΝΤ1+ Formula 1 Shanghai International Circuit, Qualifying Μηχανοκίνητα 09:30 COSMOTE SPORT 5 HD WRC 2025 Κένυα, SS13 Soysambu 1 10:30 ΕΡΤ2 Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κλειστού Στίβου 2η

Οι αθλητικές μεταδόσεις του Σαββάτου

Η προσπάθεια του Καραλή και των Εμμανουηλίδου και Τσουκαλά στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα κλειστού στίβου, τα ματς για τα προκριματικά του Μουντιάλ 2026, η μονομαχία της Σάκκαρη με την Γκοφ στο Miami Open, οι αγώνες για τα πλέι οφ της Super League 2 και οι κατατακτήριες δοκιμές στο Grand Prix της Formula 1, ξεχωρίζουν στο πρόγραμμα

Το εμβληματικό σήμα του Twitter πουλήθηκε σε δημοπρασία για σχεδόν 35.000 δολάρια

Το εμβληματικό λογότυπο του Twitter με το πουλί που αφαιρέθηκε από την πρώην έδρα της εταιρείας στο Σαν Φρανσίσκο όταν ο Έλον Μασκ ανέλαβε την εταιρεία κοινωνικής δικτύωσης και την έκανε X, πωλήθηκε σε δημοπρασία για σχεδόν 35.000 δολάρια. Η δημοπρασία RR Auction, η οποία ασχολείται με «σπάνια και συλλεκτικά αντικείμενα», δήλωσε ότι η πινακίδα

H «Ώρα της Γης» εστιάζει στην προστασία των θαλασσών – Σημαντική η συμβολή της COSMOTE BLUE

Η «Ώρα της Γης» εστιάζει φέτος στην ανάγκη προστασίας των θαλασσών. Πρόκειται για την παγκόσμια συμμετοχική πρωτοβουλία για την προστασία του περιβάλλοντος στην οποία συμβάλλει και η COSMOTE για 17η συνεχή χρονιά. Στο θέμα της προστασίας των ελληνικών θαλασσών η εταιρεία έχει να επιδείξει σημαντικό έργο, μέσω της πρωτοβουλίας COSMOTE BLUE, που υλοποιείται σε συνεργασία

Οι συμβουλές του Sam Altman για νέους επαγγελματίες

FORTUNE GREECE 21/03/2025, 17:00 Ο Sam Altman προειδοποιεί: η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει ριζικά τον κόσμο της εργασίας — και η εξοικείωση με τα εργαλεία AI είναι το νέο «κώδικας» για μια καριέρα με διάρκεια. Ο Sam Altman, CEO της OpenAI, εντείνει τις συμβουλές του προς τους φοιτητές που ετοιμάζονται να μπουν σε μια αγορά εργασίας

Η Ιαπωνία εφαρμόζει τεχνητή νοημοσύνη για την αντιμετώπιση της έλλειψης εργαζομένων στη φροντίδα ηλικιωμένων

Η Ιαπωνία αντιμετωπίζει μια κρίσιμη έλλειψη εργαζομένων στον τομέα της φροντίδας των ηλικιωμένων, καθώς ο πληθυσμός της γερνάει με ταχείς ρυθμούς. Προκειμένου να αντιμετωπίσει αυτή την πρόκληση, η Sompo Holdings, μια από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες της χώρας, στρέφεται στην τεχνητή νοημοσύνη και άλλες καινοτόμες τεχνολογίες. Η χρήση αυτών των εργαλείων βοηθά όχι μόνο στην

Cosmote blue: Στην προστασία των θαλασσών εστιάζει η «Ώρα της Γης»

Σημαντική η συμβολή της πρωτοβουλίας COSMOTE BLUE για τις θάλασσες όπου μέχρι τώρα: έχουν συγκεντρωθεί 64,15 τόνοι πλαστικού, ανακυκλωθεί 37 τόνοι και εκπαιδευτεί 261 ψαράδες, σε συνεργασία με την «ΕΝΑΛΕΙΑ» Στην ανάγκη προστασίας των θαλασσών εστιάζει φέτος η «Ώρα της Γης», η παγκόσμια συμμετοχική πρωτοβουλία για την προστασία του περιβάλλοντος στην οποία συμβάλλει και η

Στην προστασία των θαλασσών εστιάζει η «Ώρα της Γης» – Σημαντική η συμβολή της πρωτοβουλίας COSMOTE BLUE

Μέχρι σήμερα έχουν συγκεντρωθεί 64,15 τόνοι πλαστικού, ανακυκλωθεί 37 τόνοι και εκπαιδευτεί 261 ψαράδες, σε συνεργασία με την «ΕΝΑΛΕΙΑ» Στην ανάγκη προστασίας των θαλασσών εστιάζει φέτος η «Ώρα της Γης», η παγκόσμια συμμετοχική πρωτοβουλία για την προστασία του περιβάλλοντος στην οποία συμβάλλει και η COSMOTE για 17η συνεχή χρονιά. Στο θέμα της προστασίας των ελληνικών

Στην προστασία των θαλασσών εστιάζει η «Ώρα της Γης» – Σημαντική η συμβολή της πρωτοβουλίας COSMOTE BLUE

Στην ανάγκη προστασίας των θαλασσών εστιάζει φέτος η «Ώρα της Γης», η παγκόσμια συμμετοχική πρωτοβουλία για την προστασία του περιβάλλοντος στην οποία συμβάλλει και η COSMOTE για 17η συνεχή χρονιά. Στο θέμα της προστασίας των ελληνικών θαλασσών η εταιρεία έχει να επιδείξει σημαντικό έργο, μέσω της πρωτοβουλίας COSMOTE BLUE, που υλοποιείται σε συνεργασία με την

Το COSMOTE HISTORY HD τιμά την επέτειο της 25ης Μαρτίου

Με ένα ολοήμερο αφιέρωμα που περιλαμβάνει 16 ντοκιμαντέρ, το COSMOTE HISTORY HD τιμά την επέτειο της 25ης Μαρτίου, αναδεικνύοντας τις προσωπικότητες και τα γεγονότα που καθόρισαν την Ελληνική Επανάσταση. Οι προβολές θα ξεκινήσουν ανήμερα της επετείου (Τρίτη 25/3) στις 09.00 και θα διαρκέσουν έως αργά το βράδυ της ίδιας μέρας, προσφέροντας ένα ταξίδι στην ιστορία

GenZ, η γενιά που ψηφίζει ψηφιακές πληρωμές και φυσικά καταστήματα

ΣΟΦΙΑ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ 21/03/2025, 11:10 Close up photo of digital camera with young female influencer vlogger blogger online broadcasting in social media. Woman showing thumbs up sign on camera. Content maker concept Photo: Shutterstock Τι έδειξε η έρευνα που ανέθεσε η Visa στο Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ. Η ψηφιακή γενιά απολαμβάνει τα ψώνια τόσο online όσο και

Open-Ear Ήχος & Smart Ευεξία: Η Huawei παρουσιάζει τα HUAWEI FreeArc & HUAWEI Band 10!

Η Huawei παρουσιάζει στην ελληνική αγορά δύο νέες πρωτοποριακές συσκευές, σχεδιασμένες να προσφέρουν κορυφαία τεχνολογία και άνεση: τα HUAWEI FreeArc, τα πρώτα open-ear ακουστικά της εταιρείας με earhooks, και το HUAWEI Band 10, ένα σύγχρονο smartwatch που εστιάζει στην ολιστική ευεξία και τη βελτίωση της καθημερινής ζωής. Με την αφοσίωση της Huawei στην καινοτομία και

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (21/3)

ATP Masters 1000 2025, ΜαϊάμιΤένις COSMOTE Sport 600:00COSMOTE Sport 7Γκόλντεν Στέιτ Ουόριορς - Τορόντο ΡάπτορςNBA COSMOTE Sport 704:00ΕΡΤ21η Μέρα ΠρωίΠαγκόσμιο Πρωτάθλημα Κλειστού Στίβου ΕΡΤ204:00COSMOTE Sport 4Λος Άντζελες Λέικερς - Μιλγουόκι ΜπακςNBA COSMOTE Sport 404:30ANΤ1+Shanghai International Circuit, Practice 1Formula 1 ANΤ1+05:30ΕΡΤ21η Μέρα ΠρωίΠαγκόσμιο Πρωτάθλημα Κλειστού Στίβου ΕΡΤ206:00COSMOTE Sport 5Κένυα, SS3 Camp Moran 1WRC COSMOTE Sport 506:25COSMOTE

Share

Ικανοποιητική αύξηση στον μέσο όρο του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας διαπιστώνει η έρευνα «Η Ψηφιακή Ετοιμότητα των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στην Ελλάδα» του ELTRUN, σε συνεργασία με την COSMOTE που διεξήχθη το 2024. Η έρευνα δείχνει συνεχόμενη αύξηση του δείκτη της ψηφιακής ωριμότητας των ελληνικών επιχειρήσεων, η οποία εκτιμάται στο 17% σε σχέση με το 2022. Η έρευνα διενεργείται κάθε δύο χρόνια, από το 2020.

Από αριστερά, ο κ. Γιώργος Δουκίδης, Καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών & Ιδρυτής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) και ο κ. Θάνος Φαλάγγας, Διευθυντής B2B Marketing, CRM & Channel Management Ομίλου ΟΤΕ.
Από αριστερά, ο κ. Γιώργος Δουκίδης, Καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών & Ιδρυτής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) και ο κ. Θάνος Φαλάγγας, Διευθυντής B2B Marketing, CRM & Channel Management Ομίλου ΟΤΕ.

Τα κυριότερα οφέλη από τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών από τις επιχειρήσεις είναι η καλύτερη διαχείριση σχέσεων, η καλύτερη επικοινωνία, η βελτιωμένη εμπειρία πελάτη και η αυξημένη παραγωγικότητα. Στον αντίποδα, οι περιορισμένοι χρηματοοικονομικοί πόροι και η έλλειψη ενημέρωσης και εκπαίδευσης του προσωπικού κρίνονται ως ανασταλτικοί παράγοντες στην αξιοποίηση των τεχνολογιών για τις ΜμΕ. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί, ότι μόλις το 25% των ΜμΕ αξιοποίησε σχετικές επιχορηγήσεις ή επιδοτήσεις.

Κατά την παρουσίαση της έρευνας, δόθηκε, επίσης, έμφαση στην ψηφιακή ασφάλεια. Η εκπόνηση από τη μεριά των επιχειρήσεων ενός σχεδίου δράσης, για την προστασία από πιθανές κυβερνοεπιθέσεις, αλλά και για τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας τους, θεωρείται απαραίτητη. Το σχέδιο δράσης για την αντιμετώπιση κυβερνοεπίθεσης και για την αύξηση της ανθεκτικότητας των ΜμΕ μπορεί να περιλαμβάνει την εκπαίδευση του προσωπικού, οργανωμένα και συστηματικά backup, λύσεις ασφαλείας στο Cloud, στο IoT ή και διαχειριζόμενες υπηρεσίες ασφαλείας – MSS.

Έρευνα COSMOTE – ELTRUN 2024
Στιγμιότυπο από την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας

«Η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή είναι κρίσιμο ζήτημα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και είναι σημαντικό να τις βοηθήσουμε όλοι. Όπως είδαμε στην έρευνα, οι ΜμΕ έχουν προοδεύσει αρκετά στο ταξίδι του ψηφιακού μετασχηματισμού τους, υπάρχουν όμως περιθώρια βελτίωσης. Στην COSMOTE,  μέλος του Ομίλου Telekom, στεκόμαστε σταθερά στο πλευρό των ελληνικών επιχειρήσεων, στηρίζοντας έμπρακτα την ανάπτυξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας με υπηρεσίες, εργαλεία, λύσεις και την υποστήριξη που χρειάζονται για να το πετύχουν»,  δήλωσε ο κ. Θάνος Φαλάγγας, Διευθυντής B2B Marketing, CRM & Channel Management Ομίλου ΟΤΕ.

Ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών & Ιδρυτής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN), κ. Γιώργος Δουκίδης, δήλωσε σχετικά: «Τα τελευταία χρόνια υπάρχει σημαντική πρόοδος στην ψηφιακή αναβάθμιση των μικρών επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Παρ όλα αυτά η ψηφιακή τους ετοιμότητα είναι ακόμη σε πρώιμα στάδια αφού χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο μόνο το 50% των γνωστών ψηφιακών συστημάτων και τεχνολογιών, ενώ μόνο το 25% αξιοποίησαν επιχορηγήσεις ή επιδοτήσεις για τις τεχνολογικές επενδύσεις που έκαναν».

Έρευνα COSMOTE – ELTRUN 2024: Βασικά ευρήματα και συμπεράσματα

Βάσει των ευρημάτων, ο Μέσος Όρος του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας των ΜμΕ στην Ελλάδα έχει ανέλθει στο 5,24/10 το 2024 από 4,49/10 το 2022, μια αύξηση της τάξης του 17%.

Το 2024, το 39% των ΜμΕ στην Ελλάδα βρίσκεται ακόμη στα δυο πρώτα στάδια, Elementary και Basic, του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας ενώ το 33% κατατάσσεται στα δύο προχωρημένα στάδια, Advanced και Ideal. Ειδικότερα, το 2024, το 32% των ΜμΕ βρίσκονται στο στάδιο Advanced, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 2022 προσδιορίστηκε στο 18%. Παρατηρείται δηλαδή μια σημαντική μετακίνηση των ΜμΕ από τα πρώτα στάδια του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας προς τα προχωρημένα στάδια. Ωστόσο, παρά τον τριπλασιασμό των επιχειρήσεων που βρίσκονται στο στάδιο Advanced – από 12% το 2020 στο 32% το 2024 – η ψηφιακή ετοιμότητα των ΜμΕ επιχειρήσεων είναι ακόμα πρώιμη, καθώς χρησιμοποιούν, κατά μέσο όρο, μόνο το 50% των διαθεσίμων ψηφιακών συστημάτων και τεχνολογιών.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, η ψηφιακή ετοιμότητα επηρεάζεται και από το μέγεθος και από τον κλάδο των επιχειρήσεων. Οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις (>10 εργαζόμενοι) και οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών τοποθετούνται υψηλότερα στον Δείκτη, ενώ ακολουθούν οι κλάδοι του εμπορίου, των επιστημονικών δραστηριοτήτων και της βιομηχανίας-μεταποίησης. Πάραυτα, εκτιμάται ότι ακόμη και οι πολύ μικρές επιχειρήσεις, με λιγότερους από 10 εργαζόμενους, έχουν την ευκαιρία να βελτιώσουν τη λειτουργία και την ανταγωνιστικότητα τους, μέσα από την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών.

Ένα σημαντικό ποσοστό ΜμΕ, 7 στις 10, έχουν παρουσία στο Διαδίκτυο το 2024. Στις περισσότερες ψηφιακές τεχνολογίες καταγράφεται αύξηση των ποσοστών χρήσης. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις παρατηρούνται στις Ψηφιακές Καμπάνιες και στη χρήση Social Media, στην αξιοποίηση υποδομών Cloud και στις εναλλακτικές μορφές επικοινωνίας. Αντίθετα, παρά τη σημαντική αύξηση που καταγράφηκε το 2024 στη χρήση/ενσωμάτωση προχωρημένων ψηφιακών τεχνολογιών (IoT, AI, Data Analytics), η αξιοποίηση τους περιορίζεται σε απλές χρήσεις και κρίνεται ως αρκετά επιφανειακή. Ωστόσο, 8 στις 10 ΜμΕ είναι θετικές ως προς τη μελλοντική χρήση εργαλείων Generative AI.

Λύσεις κυβερνοασφάλειας αξιοποιούν 8 στις 10 ΜμΕ, ωστόσο η συντριπτική πλειοψηφία περιορίζεται στη βασική επιλογή ενός antivirus.

Τέλος, αναφορικά με τις ψηφιακές δεξιότητες των εργαζομένων, 1 στους 2 δε διαθέτει τις απαραίτητες γνώσεις για τη σωστή αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών, ενώ μόλις 1 στους 3 παρακολουθεί εκπαιδευτικά προγράμματα. Θετικό είναι το εύρημα είναι ότι οι μισές ΜμΕ (1 στις 2) έχουν την αναγκαία επιχειρηματική κουλτούρα αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών θέτοντας τις ψηφιακές τεχνολογίες σε υψηλή προτεραιότητα και υποστηρίζοντας τους εργαζόμενους στις τεχνολογικές αλλαγές.

Σχετικά με την έρευνα

Η έρευνα από το ELTRUN και την COSMOTE διεξήχθη πανελλαδικά τον Μάιο του 2024 ως συνέχεια των προηγούμενων αντίστοιχων ερευνών του 2022 και του 2020. Σκοπός της είναι η καταγραφή της ψηφιακής ωριμότητας των ΜμΕ σε όλους τους κλάδους της αγοράς (εμπόριο, μεταποίηση, επαγγελματίες-επιστήμονες, τουρισμός-εστίαση, κατασκευαστικές-οικοδομικές εταιρείες, υπηρεσίες), με κριτήριο την υιοθέτηση και χρήση από τις επιχειρήσεις 10 ψηφιακών εργαλείων και υποδομών με υψηλή σημαντικότητα. Τα ψηφιακά αυτά εργαλεία αφορούν την Ψηφιακή Παρουσία και Επικοινωνία (ιστοσελίδα, τηλεφωνικό κέντρο, τηλεδιάσκεψη), τις Ψηφιακές Συναλλαγές και Προώθηση (e-shop, Digital Campaigns, Social Media), τις Ψηφιακές Υποδομές (Cyber Security, Cloud) και τα Διοικητικά Συστήματα για τη διαχείριση πόρων (ERP, CRM, IoT ή Data Analytics ή ΑΙ).

Διαβάστε αναλυτικά για την έρευνα του ELTRUN, σε συνεργασία με την COSMOTE, που διεξήχθη το 2024, «Η Ψηφιακή Ετοιμότητα των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στην Ελλάδα» στο https://www.growyourbusiness.gr/content/Psifiaki-Etoimotita-MME-2024