Έρευνα της Samsung για την τεχνητή νοημοσύνη: Μόνο το 15% των ερωτηθέντων που συμμετείχαν στην έρευνα, γνωρίζει πώς να χρησιμοποιεί την Τεχνητή Νοημοσύνη στην καθημερινότητά του

Related

Η AI στην κουζίνα: Ρομπότ ετοιμάζει 120 γεύματα την ώρα χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση

Οι πελάτες ενός σούπερ μάρκετ στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας βιώνουν κάτι πραγματικά πρωτοποριακό: μια πλήρως αυτόνομη κουζίνα που μαγειρεύει, σερβίρει και καθαρίζει -χωρίς καμία ανθρώπινη παρέμβαση. Η ρομποτική κουζίνα CA-1 Series 4, που ανέπτυξε η εταιρεία Circus SE με έδρα το Μόναχο, αποτελεί την πρώτη εφαρμογή ρομπότ μαγειρικής με τεχνητή νοημοσύνη ενσωματωμένη απευθείας σε σούπερ

Apple: Λανσάρει νέα θήκη για iPhone σχεδιασμένη από τον δημιουργό του εμβληματικού μαύρου ζιβάγκο του Στιβ Τζομπς

FORTUNE GREECE 12/11/2025, 20:30 SHARE Apple CEO Steve Jobs appears at Apple's special media event to introduce the second generation iPad at the Yerba Buena Center for the Arts in San Francisco on March 2, 2011 in California. Apple chief executive Jobs emerged from medical leave to unveil a new version of the iPad designed

Anthropic: Επένδυση 50 δισ. δολαρίων στις ΗΠΑ για νέα data centers

FORTUNE GREECE 12/11/2025, 18:45 SHARE Supercomputer, Rackmounted Servers in a Datacenter, Modern Telecommunications, Artificial Intelligence, Technology Concept symbolizing the capabilities of high-performance computing, Data Center. Photo: Shutterstock Η επένδυση σηματοδοτεί την ανάδειξη της Anthropic σε καίριο παίκτη των αμερικανικών υποδομών AI, σε μια περίοδο όπου η Ουάσιγκτον δίνει ολοένα μεγαλύτερη έμφαση στη διασφάλιση εγχώριας υπολογιστικής

Goldman Sachs: Γιατί η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει τους καταναλωτές αλλά όχι τις επιχειρήσεις

FORTUNE GREECE 12/11/2025, 18:31 SHARE Η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει τους καταναλωτές, όμως η υιοθέτησή της από τις επιχειρήσεις υστερεί σημαντικά, με επενδυτές να αμφισβητούν τις αποδόσεις, ενώ οι εταιρείες δυσκολεύονται να ενσωματώσουν βαθιά την τεχνολογία. Η τεχνητή νοημοσύνη έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο που οι καταναλωτές χρησιμοποιούν την τεχνολογία, αλλά η επανάσταση φαίνεται να έχει

Η Apple λανσάρει το iPhone Pocket, μια πλεκτή τσέπη για κινητό που κοστίζει από 229,95 δολάρια

Η Apple λανσάρει το iPhone Pocket Αν κάποιος χρειαζόταν μια… τσέπη για το κινητό του, η Apple βρήκε τη λύση: το iPhone Pocket. Εμπνευσμένο από την ιδέα ενός «κομματιού υφάσματος», το νέο προϊόν της Apple, iPhone Pocket, διαθέτει μοναδική 3D πλεκτή κατασκευή, σχεδιασμένη ώστε να ταιριάζει σε κάθε iPhone, αλλά και σε οποιοδήποτε μικρό αντικείμενο

Η Google ενσωματώνει την τεχνητή νοημοσύνη Gemini στους χάρτες της για πιο έξυπνη πλοήγηση

Λογότυπο της Google / REUTERS / Steve Marcus Η πλοήγηση στο Google Maps περνά σε άλλη διάσταση. Με το Gemini, τον βοηθό τεχνητής νοημοσύνης της, η Google μετατρέπει την εφαρμογή σε έναν πραγματικό «συνοδηγό» στη διαδρομή, ικανό να καταλαβαίνει σύνθετα αιτήματα, να προβλέπει προβλήματα στην κυκλοφορία και ακόμη και να σας βοηθά να οργανώνετε την

Το νέο προϊόν της Apple που κοστίζει σχεδόν 230 δολάρια και έχει κάνει τα social media να πάρουν «φωτιά»

Αν πιστεύατε ότι η Apple είχε ήδη κυκλοφορήσει κάθε πιθανό αξεσουάρ για το iPhone, ήρθε η ώρα να αναθεωρήσετε. Η αμερικανική εταιρεία συνεργάστηκε με τον διάσημο ιαπωνικό οίκο μόδας Issey Miyake για να παρουσιάσει το «iPhone Pocket» -μια μοντέρνα «τσέπη» που επιτρέπει στους χρήστες να φορούν και να μεταφέρουν το κινητό τους με στυλ. Η

WhatsApp: Αυστηρότεροι κανόνες από την ΕΕ αλλάζουν το ψηφιακό τοπίο

FORTUNE GREECE 11/11/2025, 19:46 SHARE Η Ευρωπαϊκή Ένωση επιβάλλει αυστηρότερους κανόνες στο WhatsApp, εντάσσοντάς το στις πολύ μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες με αυξημένες υποχρεώσεις εποπτείας και διαφάνειας. Η υπηρεσία ανταλλαγής μηνυμάτων WhatsApp της Meta Platforms Inc. θα βρεθεί αντιμέτωπη με αυστηρότερους κανόνες στο πλαίσιο των κανονισμών εποπτείας περιεχομένου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς εντείνεται ο έλεγχος των

Αιφνιδιασμός από τη Softbank: Πούλησε το μερίδιο της στην Nvidia έναντι 5,83 δισ. δολαρίων

FORTUNE GREECE 11/11/2025, 19:31 SHARE Nvidia CEO Jensen Huang (L) and the CEO of the SoftBank Group Masayoshi Son pose during an AI event in Tokyo on November 13, 2024. (Photo by JIJI PRESS / AFP) / Japan OUT Photo: AFP Μετά από μια περίοδο εντυπωσιακών κερδών, η ιαπωνική εταιρεία προετοιμάζεται για μεγάλα projects AI

Κάνει η Τεχνητή Νοημοσύνη τεμπέληδες τους μαθητές; Ο Μαρκ Κιούμπαν έχει την απάντηση

Κάνει η Τεχνητή Νοημοσύνη τεμπέληδες τους μαθητές; Ο Μαρκ Κιούμπαν έχει την απάντηση FORTUNE GREECE 11/11/2025, 18:46 SHARE epa11199308 US billionaire Mark Cuban walks outside the West Wing following meetings at the White House in Washington, DC, USA, 04 March 2024. EPA/MICHAEL REYNOLDS Photo: Φωτ. Προσωπικού Αρχείου Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί φοβούνται ότι η τεχνητή νοημοσύνη

Είσαι αρκετά γενναίος για να μπεις στη σπηλιά που ένας σπηλαιολόγος υπέστη τον πιο τρομακτικό θάνατο που μπορεί να φανταστεί κανείς;

Περισσότερα από 16 χρόνια μετά τον φρικτό θάνατο του 26χρονου σπηλαιολόγου Τζον Τζόουνς, ο οποίος πέθανε «με τον πιο τρομακτικό τρόπο που μπορεί να φανταστεί κανείς» αφού παγιδεύτηκε για 27 ώρες στην περιβόητη σπηλιά Nutty Putty, η ιστορία του ζωντανεύει ξανά μέσα από την εικονική πραγματικότητα. Μετά τον θάνατό του, οι αρχές ανατίναξαν το σημείο

Το «στοίχημα του αιώνα» στην τεχνητή νοημοσύνη: Ποιος θα πληρώσει τα 1,5 τρισ. δολάρια για νέα data centers;

FORTUNE GREECE 11/11/2025, 13:16 SHARE Σύμφωνα με τη JPMorgan, τα επόμενα πέντε χρόνια οι hyperscalers θα χρειαστούν 1,5 τρισ. δολάρια σε νέες εκδόσεις ομολόγων για να χρηματοδοτήσουν την παγκόσμια έκρηξη των data centers. Η JPMorgan Chase & Co. προειδοποιεί πως η εκρηκτική ανάπτυξη των εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης θα απαιτήσει τεράστιες κεφαλαιακές ανάγκες, με την αγορά

Share

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε σήμερα η Samsung Electronics, μόνο ένα μικρό μέρος των ερωτηθέντων  αισθάνεται σίγουρο για την ικανότητά του να χρησιμοποιεί την Τεχνητή Νοημοσύνη στην καθημερινότητά του. 

Μία έρευνα με 11.000 συμμετέχοντες από 10 χώρες έδειξε ότι το 38% δεν αισθάνεται ότι περιλαμβάνεται στις τρέχουσες συζητήσεις γύρω από την Τεχνητή Νοημοσύνη. 

Σε ερώτηση σχετικά με το βαθμό κατανόησης της τεχνολογίας, οι ερωτηθέντες στην Πολωνία ήταν πιο πιθανό να πουν ότι είναι αρκετά εξοικειωμένοι με αυτήν (23%), ενώ αντίστοιχα στο Ηνωμένο Βασίλειο αισθάνονται λιγότερη αυτοπεποίθηση από άλλες αγορές (11%), υπογραμμίζοντας τις πιθανές πολιτιστικές και εκπαιδευτικές επιρροές στον τρόπο αντίληψης των πραγμάτων. 

Τα ευρήματα που δημοσιεύθηκαν στη νέα έρευνα της Samsung – Intelligent Living: How AI is Enhancing Everyday Life – αποκαλύπτουν την αυξανόμενη επιθυμία των ερωτηθέντων για την Τεχνητή Νοημοσύνη να βελτιώσει την καθημερινότητα τους 

Καθώς το AI εντάσσεται ολοένα και περισσότερο σε κάθε πτυχή της ζωής, από τους αλγορίθμους που καθοδηγούν τις επιλογές στην ψυχαγωγία μέχρι τις έξυπνες συσκευές που προβλέπουν τις ανάγκες στο σπίτι, περισσότεροι από ποσοστό 53% επιθυμεί η τεχνητή νοημοσύνη να κάνει τη ζωή του ευκολότερη, με τις δουλειές του σπιτιού όπως η καθαριότητα, να βρίσκονται υψηλά στη λίστα για την υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης 

Ωστόσο, αυτή η επιθυμία δεν συνάδει ακόμα με τον αντίστοιχο ενθουσιασμό, καθώς μόνο το ένα τρίτο (38%) των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι αντιμετωπίζουν την επέκταση του AI με προσμονή. 

Ο Δρ. Chris Brauer, Διευθυντής Καινοτομίας, Goldsmiths University of London και Chief Innovation Officer, Symmetry, σχολίασε: «Η πραγματική υπόσχεση της Τεχνητής Νοημοσύνης έγκειται στον τρόπο με τον οποίο μπορεί να μεταμορφώσει την καθημερινότητα και τη ρουτίνα μας, για να συμπληρώσει – και όχι να επισκιάσει – τα πράγματα που απολαμβάνουμε περισσότερο. Καθώς το AI ενσωματώνεται στις συσκευές οικιακής χρήσης, η πραγματική του αξία θα κριθεί από το πόσο καλά απλοποιεί τις καθημερινές εργασίες, βελτιώνει την ποιότητα ζωής μας και κάνει τις καθημερινές αλληλεπιδράσεις πιο ομαλές». 

Η Τεχνητή Νοημοσύνη στο σπίτι

Η έρευνα διαπίστωσε ότι η συνδεσιμότητα αποτελεί μια σημαντική προτεραιότητα για τους ερωτηθέντες, με το 42% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι επιθυμεί η Τεχνητή Νοημοσύνη να συνδέει καλύτερα τις συσκευές στο σπίτι τους. Επιπλέον, ίδιο ποσοστό συμμετεχόντων (42%) δήλωσε ότι πιστεύει πως η Τεχνητή Νοημοσύνη θα κάνει τη ζωή στο σπίτι καλύτερη, ενώ σχεδόν το ένα τέταρτο (24%) είπε ότι η «έξυπνη» διαχείριση του σπιτιού ήταν το πιο επιθυμητό χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Αναλυτικότερα: 

  • Ο καθαρισμός και το σκούπισμα ήταν οι κυριότερες εργασίες στις οποίες οι άνθρωποι θέλουν να βοηθήσει η Τεχνητή Νοημοσύνη, με το 33% των ερωτηθέντων να εκφράζουν ενδιαφέρον για λύσεις με AI που μπορούν να χειριστούν αυτές τις εργασίες αντί για τους ίδιους. 
  • Επιπλέον, το 28% ενδιαφέρεται για περιπτώσεις όπου η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει στον καθαρισμό των σκευών κουζίνας, ενώ το 25% αναζητά βοήθεια στο πλύσιμο των πιάτων. 
  • Το 23% των ερωτηθέντων εξέφρασε ενδιαφέρον για λειτουργίες AI που μπορούν να βοηθήσουν στη δημιουργία γευμάτων, αλλά και στη διαχείριση των λιστών για το σούπερ μάρκετ. 
  • Τα παραπάνω ξεπερνούν σε ποσοστό τις πιο παραδοσιακές εργασίες, όπως η διαχείριση των οικιακών λογαριασμών και των οικονομικών του νοικοκυριού, που επιλέχθηκαν από μόλις 21% των συμμετεχόντων. 

Ωστόσο, η ασφάλεια παραμένει μια σημαντική ανησυχία. Για την ενίσχυση της εμπιστοσύνης, το 37% των ερωτηθέντων χαρακτηρίζει τις τακτικές ενημερώσεις ασφαλείας ως απαραίτητες, το 34% προτίμησε την διαρκή (24/7) παρακολούθηση ενεργών απειλών και το 27% αναγνώρισε την πλήρη ασφάλεια ως το πιο σημαντικό AI χαρακτηριστικό, εάν εντάσσει την Τεχνητή Νοημοσύνη στην καθημερινότητά του στο μέλλον. Αυτές οι πληροφορίες υπογραμμίζουν την ανάγκη για AI τεχνολογίες, οι οποίες δεν είναι μόνο καινοτόμες, αλλά και ασφαλείς. 

Ο Tim Hospedales, Επικεφαλής του Ερευνητικού Κέντρου AI της Samsung στο Κέμπριτζ, σχολίασε: «Στη Samsung πιστεύουμε ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη θα πρέπει να βελτιώσει την καθημερινή ζωή λειτουργώντας ως ένας αόρατος βοηθός που απλοποιεί τις εργασίες, χωρίς να χρειάζεται επίβλεψη. Η δέσμευσή μας είναι να δημιουργήσουμε τεχνολογία που είναι εξίσου ισχυρή και ασφαλής και μπορεί να ενταχθεί αβίαστα στη ρουτίνα των καταναλωτών, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να επικεντρωθούν σε αυτά που έχουν πραγματική σημασία για τους ίδιους». 

Η Τεχνητή Νοημοσύνη δίνει «χώρο» στα προσωπικά ενδιαφέροντα

Σχεδόν τα δύο τρίτα (66%) των ερωτηθέντων αναζητούν περισσότερο χρόνο για να ασχοληθούν με δραστηριότητες που τους ενδιαφέρουν, με το 37% να πιστεύει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να τους βοηθήσει να τις βάλουν σε προτεραιότητα και το 41% αναμένει το AI να βελτιώσει αυτά που μπορούν να δημιουργήσουν. 

Οι καταναλωτές θέλουν να βελτιώσουν τις εμπειρίες που ήδη έχουν, όπως τα ταξίδια, το παιχνίδι και παρακολούθηση τηλεόρασης. Αυτό αντικατοπτρίζεται στα ευρήματα της έρευνας που αποκαλύπτουν ότι ανάμεσα στα πιο επιθυμητά AI χαρακτηριστικά είναι η μετάφραση σε πραγματικό χρόνο (23%), οι λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης που βελτιστοποιούν την ευκρίνεια της εικόνας (27%), καθώς και η ανίχνευση θορύβου στον περιβάλλοντα χώρο του χρήστη και η αντίστοιχη προσαρμογή της ποιότητας ήχου (27%) για πιο καθηλωτική εμπειρία θέασης. 

Επιπλέον, η εξατομίκευση είναι μια βασική τάση, ειδικά όσον αφορά στην υγεία και την ευεξία, με τους μισούς από τους ερωτηθέντες της έρευνας (50%) να εστιάζουν στην πρόληψη και όχι στη θεραπεία. Πιο συγκεκριμένα, το 32% των ερωτηθέντων δήλωσε την επιθυμία να χρησιμοποιήσει την Τεχνητή Νοημοσύνη για προσαρμοσμένα προγράμματα διατροφής, το 24% για ρουτίνα άσκησης και το 34% για προσαρμογές του τρόπου ζωής με βάση τα ατομικά δεδομένα υγείας. Ένα παρόμοιο ποσοστό (31%) ενδιαφέρεται να χρησιμοποιήσει το AI για την παρακολούθηση και τη βελτίωση του ύπνου του. 

Ωστόσο, παρά το αυξανόμενο ενδιαφέρον για την ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην υγεία, εξακολουθεί να υπάρχει διστακτικότητα από όσους δεν χρησιμοποιούν αυτήν τη στιγμή τη συγκεκριμένη τεχνολογία, με μόνο το 17% να λέει ότι θα χρησιμοποιούσε συσκευές παρακολούθησης υγείας με AI στην καθημερινότητά του. 

Επιπρόσθετα, παρά την επιθυμία η Τεχνητή Νοημοσύνη να βελτιστοποιήσει την ποιότητα εικόνας και ήχου στις τηλεοράσεις, το 28% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι δεν υπάρχουν λειτουργίες AI που να τους ενδιαφέρουν σε σχέση με την οικιακή ψυχαγωγία – κάτι που πιθανώς να αντανακλά την έλλειψη γνώσεων σχετικά με τις δυνατότητές της στο συγκεκριμένο κλάδο. 

Τα στοιχεία της έρευνας υπογραμμίζουν τη σημασία της συνεχούς ανάπτυξης και της καλύτερης επικοινωνίας γύρω από τα οφέλη και την αξιοπιστία των χαρακτηριστικών και των συσκευών που τροφοδοτούνται με AI στον τομέα της υγείας και την αξία των ισχυρών μέτρων ασφαλείας, των τακτικών ενημερώσεων και της διαφανούς επικοινωνίας για την οικοδόμηση και διατήρηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών. 

Ο Δρ. Chris Brauer, Chief Innovation Officer, Symmetry, κατέληξε: «Το μέλλον της Τεχνητής Νοημοσύνης βρίσκεται στην απρόσκοπτη ενσωμάτωσή της στην καθημερινή μας ζωή – όχι μόνο στο σπίτι, αλλά σε όλα τα περιβάλλοντα. Καθώς προχωράμε, τα ηθικά ζητήματα είναι κρίσιμα – καθώς θα πρέπει να εξασφαλιστεί ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη όχι μόνο προάγει την κοινωνική ισότητα, αλλά βοηθά και στη δημιουργία εξυπνότερων, πιο βιώσιμων περιβαλλόντων. Ολόκληρος ο κλάδος μας θα πρέπει να ακούσει τους καταναλωτές, να δίνει έμφαση στην ασφάλεια, τη συμπερίληψη και τα πρακτικά οφέλη, έτσι ώστε το AI να γίνει πραγματικός καταλύτης για την παγκόσμια αλλαγή». 

Apple: Λανσάρει νέα θήκη για iPhone σχεδιασμένη από τον δημιουργό του εμβληματικού μαύρου ζιβάγκο του Στιβ Τζομπς

FORTUNE GREECE 12/11/2025, 20:30 SHARE Apple CEO Steve Jobs appears at Apple's special media event to introduce the second generation iPad at the Yerba Buena Center for the Arts in San Francisco on March 2, 2011 in California. Apple chief executive Jobs emerged from medical leave to unveil a new version of the iPad designed

Anthropic: Επένδυση 50 δισ. δολαρίων στις ΗΠΑ για νέα data centers

FORTUNE GREECE 12/11/2025, 18:45 SHARE Supercomputer, Rackmounted Servers in a Datacenter, Modern Telecommunications, Artificial Intelligence, Technology Concept symbolizing the capabilities of high-performance computing, Data Center. Photo: Shutterstock Η επένδυση σηματοδοτεί την ανάδειξη της Anthropic σε καίριο παίκτη των αμερικανικών υποδομών AI, σε μια περίοδο όπου η Ουάσιγκτον δίνει ολοένα μεγαλύτερη έμφαση στη διασφάλιση εγχώριας υπολογιστικής