Ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο: Οι τηλεοράσεις που θα αναδύουν αρώματα!

Related

Αντίο λέει η Apple στις θήκες FineWoven

Στην οριστική κατάργηση των δερμάτινων αξεσουάρ για χάρη ενός νέου υλικού FineWoven προέβη η Apple από τον περασμένο Σεπτέμβριο, τότε δηλαδή που ανακοίνωσε και την σειρά iPhone 15. Επίσημα υπάρχουν δύο παραλλαγές θηκών του iPhone που μοιράζονται την ίδια τιμή 59 $, όμως η εμφάνιση, η αίσθηση και η μακροζωία τους δεν ταιριάζουν απόλυτα. Ως αποτέλεσμα,…

Από τα ακουστικά και τον ήχο, η Moondrop τώρα και στον χώρο των smartphones με το MIAD 01

Μήπως σας λέει κάτι το όνομα Moondrop; Είναι μια εταιρεία που ειδικεύεται σε προϊόντα ήχου high end, όπως ακουστικά και in-ear monitors (IEMs), όμως λόγω των εμπορικών της ανησυχιών, ασχολήθηκε και με την mobile τεχνολογία και έτσι κυκλοφορεί τώρα το πρώτο της smartphone, το MIAD 01. Το όνομα σημαίνει Mobile Internet Audio Device και όπως μπορείτε…

Κατασκευή νέου φωτοβολταϊκού πάρκου 171ΜW από την κοινοπραξία Intrakat – Amaresco – RES Invest για λογαριασμό του Ομίλου ΔΕΗ στο Λιγνιτικό Κέντρο Δυτικής...

Την κατασκευή ενός νέου φωτοβολταϊκού πάρκου 171ΜW στο Λιγνιτικό Κέντρο Δυτικής Μακεδονίας στην Κοζάνη, ξεκινά o όμιλος Intrakat για λογαριασμό του Ομίλου ΔΕΗ, ο οποίος προχωρά δυναμικά την οργανική ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου ΑΠΕ. Συγκεκριμένα, η Κοινοπραξία εταιρειών «Intrakat – Ameresco – RES INVEST PV 171MW», στην οποία ο όμιλος Intrakat είναι επικεφαλής και συμμετέχει με…

H KRAFT Paints λανσάρει την ΑΙ εφαρμογή «Chat in Color»

Το πρώτο εργαλείο Τεχνητής Νοημοσύνης για την κατηγορία των χρωμάτων (A.I. Color Generator) στην Ελλάδα, που καθοδηγεί τους χρήστες να επιλέξουν το χρώμα που πραγματικά επιθυμούν, ακόμη και αν αυτό προέρχεται από τη φαντασία, τις αναμνήσεις ή τα συναισθήματά τους!  Το προηγμένο εργαλείο «Chat in Color» είναι από σήμερα διαθέσιμο δωρεάν για όλους μέσω της…

Ίσως αυτές τις ημέρες να δούμε το HMD Pulse να κυκλοφορεί στην Ευρώπη!

Οι γνώσεις της HMD Global πάνω στην κατασκευή smartphones είναι πάρα πολλές μετά την πολύχρονη ενασχόλησή της με τα τηλέφωνα της Nokia και τώρα κάνει το επόμνο δικό της βήμα ξεκινώντας να κυκλοφορεί μοντέλα με την δική της επωνυμία. Ένα από τα πρώτα smartphones με την επωνυμία HMD, θα είναι το Pulse, το οποίο διέρρευσε εκτενώς νωρίτερα…

Το Paramount+ έρχεται στην Ελλάδα αποκλειστικά μέσω της COSMOTE TV

Μια από τις μεγάλες streaming υπηρεσίες στην Αμερική φέρνει το περιεχόμενό της και στην Ελλάδα, μέσω της COSMOTE TV. Ένα από τα μεγάλα legacy στούντιο του Χόλιγουντ, η Paramount, συγκεντρώνει στην Αμερική την πλούσια βιβλιοθήκη τίτλων της στην δική της streaming πλατφόρμα Paramount+, με τίτλους από το Star Trek μέχρι Mission: Impossible. Το Paramount+ έρχεται…

Όλοι οι μεγάλοι τίτλοι «κρίνονται» στην COSMOTE TV

Οι νικητές των Stoiximan Super League, Κύπελλο Ελλάδας Betsson, UEFA Champions League, UEFA Europa League, UEFA Europa Conference League, NBA και FIBA Champions League θα αναδειχθούν μέσα από τα κανάλια COSMOTE SPORT  Η αθλητική σεζόν 2023-2024 κορυφώνεται με τους μεγαλύτερους τίτλους σε Ελλάδα και εξωτερικό να κρίνονται στα «γήπεδα» της COSMOTE TV. Οι τηλεθεατές των…

Όλοι οι μεγάλοι τίτλοι «κρίνονται» στην COSMOTE TV

- Οι νικητές των Stoiximan Super League, Κύπελλο Ελλάδας Betsson, UEFA Champions League, UEFA Europa League, UEFA Europa Conference League, NBA και FIBA Champions League θα αναδειχθούν μέσα από τα κανάλια COSMOTE SPORT Η αθλητική σεζόν 2023-2024 κορυφώνεται με τους μεγαλύτερους τίτλους σε Ελλάδα και εξωτερικό να κρίνονται στα «γήπεδα» της COSMOTE TV. Οι τηλεθεατές…

Όλοι οι μεγάλοι τίτλοι «κρίνονται» στην COSMOTE TV

Η αθλητική σεζόν 2023-2024 κορυφώνεται με τους μεγαλύτερους τίτλους σε Ελλάδα και εξωτερικό να κρίνονται στα «γήπεδα» της COSMOTE TV. Οι τηλεθεατές των καναλιών COSMOTE SPORT θα «βάλουν τα αθλητικά τους» για να παρακολουθήσουν τα μεγαλύτερα ντέρμπι των playoffs της Stoiximan Super League, τον τελικό του Κυπέλλου Ελλάδος Betsson, όλους τους αγώνες των διασυλλογικών διοργανώσεων…

ΔΕΗ blue: Με ανανεωμένη κοινή εφαρμογή ηλεκτροκίνησης «PPC blue» σε Ελλάδα και Ρουμανία

Σηματοδοτώντας τη νέα εποχή της Ηλεκτροκίνησης του Ομίλου ΔΕΗ, η ΔΕΗ blue ανανεώνει και αναβαθμίζει την εφαρμογή της, κάνοντας την εμπειρία της φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων ακόμη πιο εύκολη και ευχάριστη για τους οδηγούς. Η εφαρμογή ηλεκτροκίνησης, διαθέσιμη για συσκευές iOS και Android, αλλάζει και μετονομάζεται σε PPC blue, καθώς πλέον είναι κοινή για τους οδηγούς…

Πώς μπορούμε να μειώσουμε τα ψηφιακά μας απόβλητα

Η Ημέρα της Γης λειτουργεί ως υπενθύμιση της ευθύνης μας για την προστασία του περιβάλλοντος. Ενώ οι παραδοσιακές προσεγγίσεις όπως η μείωση της κατανάλωσης πλαστικού είναι γνωστές, υπάρχουν λιγότερο προφανείς μέθοδοι που έχουν επίσης σημαντικό αντίκτυπο. Μια τέτοια μέθοδος είναι η ελαχιστοποίηση των προσωπικών μας ψηφιακών αποβλήτων. Αν και μπορεί να μην είναι τόσο απτά…

Paramount+: Διαθέσιμο στην Ελλάδα αποκλειστικά μέσω της COSMOTE TV

Το περιεχόμενο του Paramount+, είναι πλέον διαθέσιμο στην Ελλάδα αποκλειστικά μέσω της COSMOTE TV, σε ειδικά διαμορφωμένη περιοχή στη streaming υπηρεσία της. Έτσι, στο πλαίσιο διευρυμένης, πολυετούς συμφωνίας της COSMOTE TV με την Paramount Global Content Distribution, οι συνδρομητές της μπορούν να βρουν εύκολα όλο το δημοφιλές περιεχόμενο των Paramount Pictures, Showtime © , CBS…

COSMOTE HISTORY: Ντοκιμαντέρ για τα Πράσινα & Έξυπνα Νησιά του Ν. Αιγαίου

Τα επιτυχημένα επιχειρησιακά πράσινα μοντέλα που υλοποιούνται στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και πιο συγκεκριμένα στα νησιά Ρόδο, Αστυπάλαια, Σύρο, Χάλκη και Τήλο, προσελκύοντας κολοσσούς των νέων τεχνολογιών και των επιχειρήσεων, παρουσιάστηκαν στο ντοκιμαντέρ που προβλήθηκε από το COSMOTE HISTORY χθες 22 Απριλίου 2024, Ημέρα της Γης. Το ωριαίο ντοκιμαντέρ, σε σκηνοθεσία του βραβευμένου σκηνοθέτη Πάνου…

Public: Υπηρεσία “Τα πάντα Άτοκα” που στηρίζει καταναλωτές εν μέσω πληθωρισμού

Σε μια εποχή όπου οι τιμές αυξάνονται σε παγκόσμιο επίπεδο, τα Public ανατρέπουν τα δεδομένα της αγοράς, προσφέροντας άτοκα και χωρίς κάρτα όλα τα προϊόντα τεχνολογίας, οικιακών συσκευών και ψυχαγωγίας. Με επίκεντρο τον πελάτη, αφουγκράζονται τις ανάγκες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το νοικοκυριό σήμερα και δεσμεύονται να διατηρήσουν τα προϊόντα τους προσιτά μέσα από…

Η ESET Hellas στη διεθνή έκθεση τεχνολογίας BEYOND στη Θεσσαλονίκη

Η ESET Hellas θα λάβει μέρος στη διεθνή έκθεση τεχνολογίας BEYOND υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Σλοβακικής Δημοκρατίας, στο Περίπτερο 15, Stand D09. Με επίκεντρο την επανάσταση της Τεχνητής Νοημοσύνης και τις αναδυόμενες τεχνολογίες, όπως το IoT και η κβαντική πληροφορική, η διεθνής έκθεση τεχνολογίας BEYOND, που θα πραγματοποιηθεί φέτος στις 25-27 Απριλίου στη…

Share

Ένα παλιό… απωθημένο της βιομηχανίας του θεάματος επιστρέφει για να μας απασχολήσει ξανά και, ει δυνατόν, να μας ανοίξει νέους δρόμους οικιακής, οπτικοακουστικής αλλά και οσφρητικής απόλαυσης. Γιατί μπορεί μεν, να μπορούμε να δούμε και να ακούσουμε την οθόνη της τηλεόρασής μας, ωστόσο μια από τις αισθήσεις μας που μένει… παραπονεμένη από την όλη διαδικασία δεν παύει να είναι η όσφρησή μας. Κάποιοι θέλουν αυτό να αλλάξει και να μπουν και οι μυρωδιές στο παιχνίδι της οπτικοακουστικής μας εμπειρίας, όπως αναφέρει το BBC.

Εις εξ αυτών είναι ο Ολλανδός Φρέντερικ Ντιούρινκ, ο οποίος ναι μεν δεν είναι κοσμηματοπώλης, αλλά το επόμενο έργο του θα είναι ένα κολιέ. Αλλά όχι ένα οποιοδήποτε κολιέ: θα είναι ένα μικρό, κυβόσχημο κουτί με διαστάσεις 5 cm επί 5 cm, όπου μέσα του θα υπάρχει μια μικρή μπαταρία και ένα σύστημα έκλυσης αρωμάτων, μια «αρωματική φούσκα», όπως την ονομάζει ο ίδιος.

Διαφημιστικό της Aroma Scope
Πρώιμο διαφημιστικό της ιδέας της τηλεόρασης με μυρωδιές

Ο επιχειρηματίας είναι συνιδρυτής της startup Scentronix, η οποία λειτουργεί ήδη ως μια εταιρεία «εκτύπωσης αρωμάτων», βάσει μιας ειδικής συσκευής που χρησιμοποιεί έναν αλγόριθμο για να δημιουργεί αρώματα και μυρωδιές κατά παραγγελία.

Το μεγαλεπήβολο σχέδιο του Ντιούρινκ έγκειται, όπως λέει ο ίδιος, στο να αναπτύξει την ίδια τεχνολογία σε μικρογραφία, έτσι ώστε το άρωμα αυτό να είναι κινητό και αν μπορεί να τοποθετηθεί στην συσκευή μιας τηλεόρασης, εκλύοντας αρώματα ανάλογα με το διαδραματιζόμενο επί της εικόνας θέμα.

Με το κολιέ αυτό πάντως, λέει ο Ολλανδός, θα μπορούσατε να πάτε στο σινεμά και, διαμέσου μιας εφαρμογής στο τηλέφωνό σας, να προγραμματίσετε τον κύβο εντός του κολιέ να εκλύει διακριτικά (και όχι βαριά στη μύτη) αρώματα σε κομβικές στιγμές της ταινίας.

«Το μέγεθος και η διάρκεια ζωής της μπαταρίας αποτελούν για εμάς εμπόδια μέχρι στιγμής, όπως αντίστοιχα και η ποιότητα του εκλυόμενου αρώματος», παραδέχεται ο επιχειρηματίας, προσθέτοντας ότι το επόμενο βήμα «είναι να το τελειοποιήσουμε αρκετά για να κερδίσουμε τους επενδυτές και να εξασφαλίσουμε χρηματοδότηση για περαιτέρω ανάπτυξη σε μια φορετή έκδοση». 

Μια ιδέα-απωθημένο πολλών αιώνων

Ο Ντιούρινκ, φυσικά, δεν είναι ο πρώτος που κινείται προς αυτήν την κατεύθυνση, της διέγερσης δηλαδή των οσφρητικών μας λειτουργιών κατά την διάρκεια θεαμάτων και εκδηλώσεων.

Ακόμη και οι Αρχαίοι Έλληνες πιστεύεται πως πειραματίστηκαν με κάτι τέτοιο. Ένα αρχαίο ποίημα αφηγείται πώς τα φτερά των περιστεριών ήταν βουτηγμένα σε αρωματικά έλαια για να σκορπούν μυρωδιές στους επισκέπτες κατά τη διάρκεια ενός γλεντιού. Καθώς τα πουλιά χτυπούσαν τα φτερά τους, το άρωμα εξαπλωνόταν στο συγκεντρωμένο πλήθος. Επίσης, τα θυμιάματα διαδραμάτιζαν εξίσου σπουδαίο ρόλο σε όλες τις τελετές των Αρχαίων Ελλήνων.

Στην πιο πρόσφατη ιστορία, ένας ιδιοκτήτης κινηματογράφου το 1916 στις ΗΠΑ, είχε επιχειρήσει να γεμίσει στο χώρο αρώματα κατά τη διάρκεια μετάδοσης ποδοσφαιρικών αγώνων προκειμένου για να πετύχει τη μέγιστη απόλαυση των θεατών. Απέτυχε! 

[embedded content]

Το 1939 ένα νέο εγχείρημα επιχείρησε να διεγείρει την όσφρηση με το να τοποθετεί μικρές πίπες στις καρέκλες του κοινού από τις οποίες αναδύονταν μυρωδιές. Από τότε κυριάρχησε διεθνώς ο όρος Scentovision (Θέαμα και αρώματα δηλαδή). Ανάλογες και πιο εξελιγμένες τεχνολογικά προσπάθειες επαναλήφθηκαν πολλές φορές μέχρι τις ημέρες μας, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία καθώς η τεχνολογία δεν το επέτρεπε ακόμη. Πλέον όμως περπατάμε στην 3η δεκαετία του 21ου αιώνα και αν μπορούν ρομπότ να διενεργούν από μόνα τους χειρουργικές επεμβάσεις, για ποιο λόγο να είναι απαγορευτικό ένα τέτοιο σενάριο;

Και παρά το γεγονός ότι η μυρωδιά παραμένει το μοναδικό στοιχείο που σχεδόν αδύνατο να αναπαραχθεί, ο Ντιούρινκ είναι αποφασισμένος να ξεπεράσει… το τελευταίο σύνορο της οικιακής απόλαυσης.

Τα επιμέρους προβλήματα

Για να το καταφέρει αυτό, ωστόσο, θα πρέπει να υπερνικήσει τέσσερις μεγάλες προκλήσεις, με βασικότερη την κατανόηση της ίδιας της αίσθησης της όσφρησης, που βασίζεται σε περίπου 1.000 διαφορετικά γονίδια. 

Επίσης, η αναδημιουργία μυρωδιών και αρωμάτων τεχνητά είναι εξαιρετικά δύσκολη, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των συνταγών και των σχετικών πατεντών φυλάσσεται σαν επτασφράγιστο μυστικό από τις πολυεθνικές στις οποίες ανήκουν.

«Δεν έχουμε βάσεις δεδομένων για να τα καταλάβουμε και να τα κατανοήσουμε», λέει η Ολίβια Τζέζλερ, ιδρύτρια του Future of Smell, μιας εταιρείας συμβούλων που αναπτύσσει αρώματα για λογαριασμό του World Economic Forum, των Victoria’s Secret και του οίκου Dior. «Η έρευνα όλων των γνωστών αρωμάτων στεγάζεται μέσα στα εργαστήρια πέντε μεγάλων εταιρειών σε όλο τον κόσμο», προσθέτει με νόημα.

Ένα τρίτο ζήτημα είναι αυτό της… προσωπικής αηδίας, καθώς κάποιοι άνθρωποι είναι πιο ευαίσθητοι σε συγκεκριμένες οσμές, γεγονός που οφείλεται στα γονίδιά μας. Αυτό με την σειρά του καθιστά δύσκολο στο να βρεθεί η σωστή ποσότητα αρώματος που πρέπει να απελευθερωθεί χωρίς κάποιοι να την βρουν «υπερβολική» ή «πολύ βαριά για την μύτη τους».

Σκηνή από την ταινία trainspotting
Η χαρακτηριστική σκηνή με την τουαλέτα στο Trainspotting ίσως αποτελέσει πρόβλημα στην τηλεόραση με μυρωδιές

Και το τελευταίο πρόβλημα έγκειται στο δυσθεώρητο κόστος κατασκευής αλλά και διανομής, που θα χρειαζόταν πρακτικά για να εξοπλιστούν μελλοντικά για παράδειγμα, οθόνες κινηματογράφου με σχετικό σύστημα που θα απελευθερώνει οσμές στην προβολή μιας ταινίας.

Και μπορεί, μεν, η βιομηχανία του θεάματος να έχει ήδη καταφέρει πάρα πολλά, όπως λόγου χάρη, τις συναυλίες τεθνεώτων μουσικών με την χρήση ολογραμμάτων, αλλά το απωθημένο παραμένει ένα: η διέγερση της όσφρησης των θεατών.

Κι αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα που ενδεχομένως να πρέπει να κερδηθεί στο εγγύς μέλλον.

- -