Ένα δισεκατομμύριο σημεία λέιζερ βοήθησαν να ξαναζωντανέψει η Παναγία των Παρισίων

Related

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας

Οι τρεις αναμετρήσεις ΑΕΚ-Παναιτωλικός, ΟΦΗ-Πανσερραϊκός και Αστέρας- Καλλιθέα για την 20η αγωνιστική της Super League, οι αγώνες της Basket League και τα ματς από τα κορυφαία πρωταθλήματα ποδοσφαίρου της Ευρώπης ξεχωρίζουν στο πρόγραμμα των αθλητικών μεταδόσεων του Σαββάτου. Αναλυτικά το πρόγραμμα: 12:00 COSMOTE SPORT 6 HD World Athletics Indoor Tour Gold 2025 Αστάνα 14:00 Mega Play Ολυμπιακός – ΠΑΟΚ

BOX: Πώς το food delivery app της Cosmote έφτασε τους 1 εκατ. πελάτες μέσα σε 5 χρόνια

Τα τελευταία χρόνια, η χρήση εφαρμογών delivery έχει γνωρίσει εκρηκτική ανάπτυξη στην Ελλάδα, αλλάζοντας ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές ψωνίζουν και παραγγέλνουν προϊόντα. Η επιτυχία αυτών των εφαρμογών δεν οφείλεται μόνο στις τεχνολογικές καινοτομίες, αλλά και στην ικανότητά τους να προσαρμόζονται στις ιδιαίτερες ανάγκες της ελληνικής αγοράς. Από φαγητό και καφέ μέχρι

COSMOTE 5G WiFi:Το internet που φτάνει παντού

Νέα υπηρεσία internet με υψηλές ταχύτητες σε κάθε γωνιά της Ελλάδας μέσω δικτύου COSMOTE 5G Γρήγορο σταθερό internet στο σπίτι ή την επιχείρησή τους, όπου κι αν βρίσκονται, από την πόλη μέχρι το πιο απομακρυσμένο χωριό, μπορούν να έχουν οι πελάτες της COSMOTE με τη νέα καινοτόμα υπηρεσία COSMOTE 5G WiFi. Μια αξιόπιστη λύση που

H 30η τελετή απονομής των Critics’ Choice Awards αποκλειστικά στην COSMOTE TV

">Home ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ ΕΛΛΑΔΑ MEDIA AYTOKINHTO ENGLISH 17:34 | 24 Ιανουαρίου 2025 Media Η 30η τελετή απονομής των Critics' Choice Awards, ένας από τους μεγαλύτερους τηλεοπτικούς θεσμούς παγκοσμίως, που τιμά τους καλλιτέχνες και δημιουργούς στον χώρο του κινηματογράφου και της τηλεόρασης, έρχεται για 4η χρονιά ζωντανά και αποκλειστικά στην COSMOTE TV.  H τελετή απονομής θα μεταδοθεί την Κυριακή 12/1 (ξημερώματα Δευτέρας 13/1) στις 02.00 από το COSMOTE CINEMA  2

Βλαδίμηρος Κυριακίδης: Ο πρωταγωνιστής του «Ριφιφί» στο «Watch Next» της Cosmote TV

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη, ο οποίος πρωταγωνιστεί στο «ΡΙΦΙΦΙ», τη νέα παραγωγή μυθοπλασίας της COSMOTE TV, υποδέχεται απόψε (Παρασκευή 24/1, 20.00, COSMOTE CINEMA 1HD και YouTube κανάλι της COSMOTE TV) το «Watch Next», η πιο cinema friendly εκπομπή της ελληνικής τηλεόρασης με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο. Ο δημοφιλής ηθοποιός μιλά για τη συμμετοχή του στη

Βλαδίμηρος Κυριακίδης: Ο πρωταγωνιστής του «ΡΙΦΙΦΙ» στο «Watch Next» της COSMOTE TV

">Home ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ ΕΛΛΑΔΑ MEDIA AYTOKINHTO ENGLISH Ο δημοφιλής ηθοποιός μιλά για τη συμμετοχή του στη νέα παραγωγή μυθοπλασίας της COSMOTE TV 15:30 | 24 Ιανουαρίου 2025 Media Τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη, ο οποίος πρωταγωνιστεί στο «ΡΙΦΙΦΙ», τη νέα παραγωγή μυθοπλασίας της COSMOTE TV, υποδέχεται απόψε (Παρασκευή 24/1, 20.00, COSMOTE CINEMA 1HD και YouTube κανάλι της COSMOTE

realme C75: Πρεμιέρα για το πιο ανθεκτικό και κομψό smartphone της χρονιάς

Ένα smartphone το οποίο συνδυάζει την κομψότητα με την ανθεκτικότητα και ανταγωνιστική τιμή έκανε το ντεμπούτο του στην ελληνική αγορά. Το realme C75, είναι ένα επαναστατικό smartphone με άνευ προηγουμένου συνδυασμό ανθεκτικότητας, κορυφαίων δυνατοτήτων AI και μπαταρίας μεγάλης διάρκειας και ταχείας φόρτισης, σε έναν κομψό, premium σχεδιασμό, σηματοδοτεί ένα σημαντικό άλμα προς τα εμπρός στην

Βλαδίμηρος Κυριακίδης: Ο πρωταγωνιστής του «ΡΙΦΙΦΙ» στο «Watch Next» της COSMOTE TV

Τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη, ο οποίος πρωταγωνιστεί στο «ΡΙΦΙΦΙ», τη νέα παραγωγή μυθοπλασίας της COSMOTE TV, υποδέχεται απόψε (Παρασκευή 24/1, 20.00, COSMOTE CINEMA 1HD και YouTube κανάλι της COSMOTE TV) το «Watch Next», η πιο cinema friendly εκπομπή της ελληνικής τηλεόρασης με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο. Ο δημοφιλής ηθοποιός μιλά για τη συμμετοχή του στη νέα παραγωγή

Όταν το κινητό γίνεται ο προσωπικός ΑΙ βοηθός μας

Τι νέο έρχεται στην αγορά των smartphones. Ζούμε σε μια εποχή όπου τα κινητά έχουν γίνει προέκταση του εαυτού μας, και όσο τα «έξυπνα» τηλέφωνα εξελίσσονται και αναβαθμίζονται, τόσο πιο έντονα επηρεάζεται  η καθημερινότητά μας.  Μπορεί να ξεκίνησαν ως απλά εργαλεία επικοινωνίας, για να κάνουμε μια κλήση ή να στείλουμε ένα γραπτό μήνυμα, ωστόσο, σήμερα

Στη μαγευτική Πράγα, η Xiaomi αποκάλυψε το αύριο της τεχνολογίας

Η πλατεία της Παλιάς Πόλης ήταν το σημείο εκκίνησης για την εξερεύνηση της Πράγας, μιας από τις ωραιότερες και πιο γραφικές ευρωπαϊκές πόλεις, που σε κάνει να μην θέλεις να σταματήσεις να περπατάς για να χαζέψεις κάθε γωνιά της, ακόμα και αν το θερμόμετρο δείχνει υπό το μηδέν. Μια πόλη – μουσείο με αμέτρητα αξιοθέατα

Βλαδίμηρος Κυριακίδης: Ο πρωταγωνιστής του «ΡΙΦΙΦΙ» στο «Watch Next» της COSMOTE TV

Ο δημοφιλής ηθοποιός μιλά για τη συμμετοχή του στη νέα παραγωγή μυθοπλασίας της COSMOTE TV Τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη, ο οποίος πρωταγωνιστεί στο «ΡΙΦΙΦΙ», τη νέα παραγωγή μυθοπλασίας της COSMOTE TV, υποδέχεται απόψε (Παρασκευή 24/1, 20.00, COSMOTE CINEMA 1HD και YouTube κανάλι της COSMOTE TV) το «Watch Next», η πιο cinema friendly εκπομπή της ελληνικής τηλεόρασης

Από Global Case Study με τη Google στην ανάδειξη MarTech Solution of the Year: Συνέντευξη με τον CEO της ContactPigeon

CONTENT FROM: CONTACTPIGEON Ο CEO της εταιρείας, Γιώργος Μοιρώτσος, μίλησε για το καινοτόμο CDP (Customer Data Platform) που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Google, ειδικά σχεδιασμένο για retailers. Η ContactPigeon έχει καταξιωθεί τα τελευταία χρόνια για την πρωτοποριακή της τεχνολογία και τη δέσμευσή της στην καινοτομία. Με τις κορυφαίες ανεξάρτητες πλατφόρμες αξιολόγησης G2 και Capterra

Deloitte: Το GenAI αναμένεται να διπλασιάσει την κατανάλωση ενέργειας των data centers

Οι εξαγορές και συγχωνεύσεις (Μ&Α) στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών αναδιαμορφώνουν τις παγκόσμιες αγορές. Η Deloitte Global δημοσίευσε την έκθεση « Technology, Media & Telecommunications (TMT) 2025 Predictions » που αναδεικνύει το Generative AI (GenAI) ως βασικό πυλώνα διαμόρφωσης του κλάδου της Τεχνολογίας, των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και των Τηλεπικοινωνιών, εστιάζοντας σε προκλήσεις όπως οι τεχνικές

COSMOTE TV | Κακές Ιδέες: Η νέα κωμική σειρά των Διονύση Ατζαράκη και Θωμά Ζάμπρα

COSMOTE TV | Κακές Ιδέες: Η νέα κωμική σειρά 6 επεισοδίων, σε σενάριο των Διονύση Ατζαράκη, Θωμά Ζάμπρα και σε σκηνοθεσία Διονύση Ατζαράκη Οι « Κακές Ιδέες » (τρέιλερ εδώ) είναι η νέα συμπαραγωγή της COSMOTE TV στον τομέα της μυθοπλασίας. Πρόκειται για μία κωμική σειρά 6 επεισοδίων, σε σενάριο των Διονύση Ατζαράκη και Θωμά Ζάμπρα

Share

Μετά την καταστροφική πυρκαγιά του 2019, ο Καθεδρικός Ναός της Παναγίας των Παρισίων άνοιξε ξανά αυτόν τον μήνα και έμοιαζε σχεδόν όπως όταν κατασκευάστηκε για πρώτη φορά το 1163.

Οι προσπάθειες για την αποκατάστασή του απαιτούσαν καινοτόμες τεχνολογίες και εξειδικευμένα εργαλεία, ενώ χάρη στη χρήση λέιζερ, μη επανδρωμένων αεροσκαφών και προηγμένων 3D τεχνικών, οι ειδικοί κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα ακριβές ψηφιακό μοντέλο του καθεδρικού ναού, το οποίο αποτέλεσε τη βάση για την αναστήλωσή του.

Με την καταγραφή ενός δισεκατομμυρίου σημείων λέιζερ, η ιστορική αυτή δομή πήρε ξανά ζωή, διατηρώντας παράλληλα την αυθεντικότητά της.

«Το χρονικό πλαίσιο δεν θα ήταν δυνατό χωρίς την καταγραφή του τι υπήρχε», δήλωσε στο CNN η Amy Bunszel, εκτελεστική αντιπρόεδρος αρχιτεκτονικής, μηχανικής και κατασκευών στην εταιρεία λογισμικού 3D Autodesk. Η εταιρεία της συμμετείχε σημαντικά στη δημιουργία ενός μοντέλου του κτιρίου όπως υπήρχε πριν από την πυρκαγιά, δίνοντας στην προσπάθεια ανακατασκευής ένα είδος οδηγού για το τι πρέπει να γίνει. «Θα χρειαζόταν πολύ περισσότερη εικασία. Φανταστείτε να παίρνετε εκατομμύρια τουριστικές φωτογραφίες (ως σημείο αναφοράς) σε σχέση με το να έχετε μια παγιωμένη τέλεια αναπαράσταση».

Η τεχνολογία επέτρεψε στη Γαλλία να επιτύχει τον φιλόδοξο πενταετή στόχο του προέδρου Εμανουέλ Μακρόν για την ανοικοδόμηση του ορόσημου. Χρειάστηκαν ομάδες σε διάφορες εταιρείες που συνδύασαν γύρους εκτιμήσεων ζημιών, ειδικά δημιουργημένους χάρτες και προηγμένες τεχνικές που χρησιμοποιούνται πλέον σε όλα, από το animation ταινιών μέχρι τις κατασκευές.

Ένα δισεκατομμύριο σημεία λέιζερ

Παναγία των Παρισίων

Η ανοικοδόμηση, κατά μία έννοια, ξεκίνησε ακόμη και πριν από την πυρκαγιά. Κατά τύχη, το 2015, ο ιστορικός τέχνης Andrew Tallon σάρωσε προσεκτικά το κτίριο με λέιζερ. Ο Tallon, ο οποίος μελέτησε τη γοτθική αρχιτεκτονική, προσπαθούσε να κατανοήσει πώς οι μεσαιωνικοί οικοδόμοι ανέγειραν μερικούς από τους μεγαλύτερους καθεδρικούς ναούς της Ευρώπης.

Η αρχική του προσπάθεια -τέσσερα χρόνια πριν οι φλόγες καταπιούν τον καθεδρικό ναό- απαιτούσε 12 λέιζερ και μια ομάδα επτά μηχανικών για να σαρώσει το κτίριο και να συλλέξει 46.000 εικόνες, σύμφωνα με την Bunszel. Ο χωρικός χάρτης που δημιούργησε χρησιμοποίησε περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο σημεία που μετρήθηκαν με λέιζερ και αποκάλυψε ορισμένες άγνωστες μέχρι τότε λεπτομέρειες για τον καθεδρικό ναό -όπως το πώς οι εσωτερικοί κίονες στο δυτικό άκρο του καθεδρικού ναού δεν ευθυγραμμίζονται.

Ο Tallon πέθανε το 2018, λίγους μήνες πριν από την πυρκαγιά που συγκλόνισε το Παρίσι τον Απρίλιο του 2019. Μέχρι τη στιγμή που εκατοντάδες πυροσβέστες έσβησαν τις φλόγες, το μεγαλύτερο μέρος της δομής είχε καταστραφεί, συμπεριλαμβανομένου του εμβληματικού πύργου, ο οποίος κατέρρευσε από την οροφή.

Ενώ οι λεπτομερείς σαρώσεις του αποκάλυψαν πολλά για την αρχαία δομή -η οποία έχει υποστεί αμέτρητες τροποποιήσεις και μικρότερες αλλαγές στο πέρασμα των αιώνων- δεν ήταν, από μόνες τους, αρκετές για να δημιουργήσουν το είδος του λεπτομερούς μοντέλου που θα χρειαζόταν για την αποκατάσταση της Παναγίας των Παρισίων.

Σε αυτό το σημείο επενέβη η Autodesk. Μετά την πυρκαγιά, η Autodesk συνεργάστηκε με τη γαλλική εταιρεία λέιζερ AGP για να εγκαταστήσει σαρωτές γύρω από τον καθεδρικό ναό και να καταγράψει δισεκατομμύρια σημεία που χρειάζονταν για τη δημιουργία ενός ψηφιακού μοντέλου πλήρους κλίμακας. Οι εταιρείες δώρισαν τις υπηρεσίες τους στο Rebâtir Notre Dame, το δημόσιο ίδρυμα που ηγήθηκε των προσπαθειών αποκατάστασης.

«Ο καθεδρικός ναός ήταν πολύ ασταθής αμέσως μετά τη φωτιά», δήλωσε η Bunszel. «Έπρεπε να χτίσουν προσωρινές κατασκευές και να σαρώνουν συνεχώς κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ανοικοδόμησης».

Αναδημιουργία της ιστορίας

Inside view of Notre-Dame de Paris cathedral as French President Emmanuel Macron visits the restored interiors of the Notre-Dame de Paris cathedral, Friday, Nov. 29, 2024 in Paris. (Christophe Petit Tesson/Pool via AP)

Τελικά, η πλήρης εικόνα αποτυπώθηκε με τη διαστρωμάτωση νέων σαρώσεων λέιζερ και υλικού από drone με τις προηγούμενες σαρώσεις του Tallon.

Λόγω της πολυπλοκότητας, των δομικών λεπτομερειών και του μεγέθους της Παναγίας των Παρισίων, οι εταιρείες χρειάστηκαν πάνω από ένα χρόνο για να δημιουργήσουν το νεότερο τρισδιάστατο μοντέλο. Σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μεθόδους τεκμηρίωσης ιστορικών δομών, αυτού του είδους οι σαρώσεις επιταχύνουν δραματικά τη διαδικασία. Η Notre Dame απαιτούσε, επίσης, συνεχή σάρωση.

Παρόλο που ο νέος καθεδρικός ναός μοιάζει σχεδόν πανομοιότυπος με τον αρχικό, εκσυγχρονίστηκαν μερικές περιοχές: η προσθήκη συστημάτων καταιονισμού και πυρόσβεσης, η βελτιστοποιημένη τοποθέτηση φωτισμού και μια πιο καθαρή εμφάνιση χάρη στην επί χρόνια λιγότερη αιθάλη από τη χρήση και τη λειτουργία των κεριών.

Η πλατεία έξω από τον καθεδρικό ναό επανασχεδιάστηκε, επίσης, με τη βοήθεια της τεχνολογίας της Autodesk. Η εταιρεία υποστήριξε τέσσερις διαγωνιζόμενες ομάδες για να δημιουργήσουν τρισδιάστατες απεικονίσεις των προτάσεών τους πριν λάβουν τη γνώμη του κοινού και τελικά επιλέχθηκε ένας νικητής.

Παναγία των Παρισίων

Η Autodesk, η οποία ιδρύθηκε το 1982, έχει μακρά ιστορία στη χρήση 2D και 3D μοντελοποίησης για τα πάντα, από το animation ταινιών και τα βιντεοπαιχνίδια μέχρι τις κατασκευές. Η τεχνολογία σάρωσής της έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο ιδίως στην αποκατάσταση καταστροφών και στη διατήρηση ιστορικών μνημείων. Αφού ένας μεγάλος σεισμός προκάλεσε ζημιές στον καθεδρικό ναό του Christchurch της Νέας Ζηλανδίας το 2011, η τεχνολογία της βοήθησε στην ανοικοδόμηση της δομής με μη επανδρωμένα αεροσκάφη και ένα ρομποτικό σκύλο -εξοπλισμένο με τοποθετημένο λέιζερ- που χρησιμοποιήθηκε για τη σάρωση μη ασφαλών περιοχών.

Στις ΗΠΑ, η ίδια τεχνολογία βοήθησε στη δημιουργία ενός ψηφιακού αντιγράφου του πολιτειακού καπιτωλίου του Μίσιγκαν και του ιστορικού κέντρου του Μπράουνσβιλ της Πενσυλβάνια, για την υποστήριξη των προσπαθειών διατήρησης.

Για τον Καθεδρικό Ναό της Παναγίας των Παρισίων, το τελευταίο τρισδιάστατο μοντέλο δεν είναι μόνο ως ένας τρόπος να τιμηθεί το παρελθόν, αλλά και μια επένδυση που θα αποδώσει για τα επόμενα χρόνια.

«Στο μέλλον θα έχουν μια τρισδιάστατη αναπαράσταση του κτιρίου που θα μπορούν να χρησιμοποιούν για τη συντήρηση», δήλωσε η Bunszel.