3o Evia Film Project – Τα highlights της τρίτης ημέρας: Masterclass Γιολάντας Μαρκοπούλου, προβολή Cosmote TV, dj set The Boy

Related

Μικρές αλλά σημαντικές λεπτομέρειες δίνονται για τον MediaTek Dimensity 9400

Για τις 9 Οκτωβρίου προγραμματίστηκε από την MediaTek να ακολουθήσει η νέα επίσημη πρεμιέρα αποκάλυψης για το επόμενο κορυφαίο chipset της, το Dimensity 9400! Πιο μπροστά από αυτό, μάθαμε πως το συγκεκριμένο chipset έχει ήδη ξεπεράσει το A18 της Apple σε μετρήσεις GPU και έχει φτάσει στην κορυφή της κλίμακας του AnTuTu. Σήμερα, ο παραγωγικός κινέζος tipster Digital…

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (6/10)

Τα παιχνίδια της 7ης αγωνιστικής της Super League, τα ματς της πρεμιέρας στην Basket League και οι αναμετρήσεις από τα κορυφαία πρωταθλήματα ποδοσφαίρου της Ευρώπης, ξεχωρίζουν στο πρόγραμμα με τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας. Αν σου αρέσει το περιεχόμενο της σελίδας μας μπορείς να μας ακολουθήσεις και στα social media. Επειδή ξέρουμε ότι ίσως δεν…

Οι αθλητικές μεταδόσεις της Κυριακής 06.10.2024 – Τι δείχνει η τηλεόραση

Τα παιχνίδια της 7ης αγωνιστικής του πρωταθλήματος της Super League, με κορυφαίο το ντέρμπι Παναθηναϊκός-Ολυμπιακός, τα ματς της πρεμιέρας στην Basket League, η μάχη του Τσιτσιπά με τον Μιούλερ για το τουρνουά στη Σαγκάη, ο αγώνας του Moto GP και οι αναμετρήσεις από τα κορυφαία πρωταθλήματα ποδοσφαίρου της Ευρώπης, ξεχωρίζουν στο πρόγραμμα με τις αθλητικές…

Οι τελευταίες φήμες για το iPhone SE αποκαλύπτουν λεπτομέρειες για οθόνη, κάμερας και chipset

Παίρνοντας χρόνο και πληροφορίες από πολλαπλές πηγές, έχουμε πλέον πειστεί πως το iPhone SE όντως θα μπορούσε να κυκλοφορήσει στις αρχές του 2025, αυτή την άποψη αφουγκράζεται τώρα και άλλη μία πηγή πέρα του Mark Gurman που έκανε την ίδια αναφορά πριν λίγες ημέρες. Όμως υπάρχουν νέες πληροφορίες που πρόσθεσαν περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις…

Γίνονται ακόμη μεγαλύτερα σε διάρκεια τα “Shorts” στο YouTube

Τα “Shorts” αποτελούν πλέον μια κατηγορία στο YouTube ιδιαίτερα αγαπητή στο κοινό και γι’ αυτό τώρα γίνονται μεγαλύτερα σε διάρκεια. Από τις 15 Οκτωβρίου, μπορείτε να δημιουργήσετε Shorts διάρκειας έως και 3 λεπτών. Αυτό ήταν προφανώς ένα χαρακτηριστικό που ζητήθηκε εφόσον υπάρχει τη μεγαλύτερη ζήτηση και τώρα είναι σχεδόν όλα έτοιμα. Η αλλαγή προφανώς δεν…

Παναθηναϊκός-Ολυμπιακός: Το «ντέρμπι αιωνίων» κάνει σέντρα στην COSMOTE TV

«Ζέσταμα» πριν την έναρξη του NBA με τα NBA Global Games – Όλη η δράση του MotoGP Ιαπωνίας στο COSMOTE SPORT 5HD Κορυφαία αθλητικά γεγονότα έρχονται την εβδομάδα 4-10/10 στην COSMOTE TV. Ξεχωρίζει το «ντέρμπι αιωνίων» ανάμεσα σε Παναθηναϊκό και Ολυμπιακό, το οποίο θα διεξαχθεί την Κυριακή 6/10 στις 20.30, στο COSMOTE SPORT 1HD. Επιπλέον,…

Μετατίθεται για το 2025 η άφιξη του Samsung One UI 7

Με δεδομένη την έναρξη κυκλοφορίας περί μετάβασης των συσκευών Pixel στην νεότερη έκδοση του Android 15 αυτόν τον μήνα, μία από τις σκέψεις που κάναμε ήταν πότε θα λάμβανε έγκριση για ευρεία διάθεση το One UI 7 της Samsung που βασίζεται στην πρόσφατη έκδοση του δημοφιλούς mobile OS. Πολλοί γνωρίζουν ότι η κορεατική εταιρεία κατά…

Cosmote & Nova: Γεμίζουν τα ταμεία μετά τη συνεργασία στα σπορ

Θετικά είναι τα πρώτα δείγματα γραφής της συνεργασίας των Cosmote και Nova στον τομέα του περιεχομένου της συνδρομητικής τηλεόρασης. Η συνεργασία αυτή φέρνει νέους πελάτες και στις δύο επιχειρήσεις, καθώς το κοινό αναγνωρίζει πλέον την παροχή μιας ολοκληρωμένης υπηρεσίας. Στελέχη των δύο εταιρειών παραδέχονται ότι οι νέοι πελάτες είναι τόσο χρήστες πειρατικών συνδρομών Nova και…

Εσπευσμένα η Apple κυκλοφορεί το iOS 18.0.1 με διορθώσεις σφαλμάτων για το iPhone 16

MobilesNews Από τα ξημερώματα του Σαββάτου 5/10/24, ξεκίνησε η διάθεση μιας νέας ενημέρωσης στην χώρα μας για συσκευές iPhone φέρνοντας την πρώτη επίσημη ενημέρωση για το iOS 18 και περιλαμβάνει μια χούφτα περί διορθώεων σφαλμάτων που ωφελούν ιδιαίτερα τη σειρά iPhone 16. Λοιπόν, μιλάμε για το νέο iOS 18.0.1 και μαζί κυκλοφορεί και το iPadOS…

Οι αθλητικές μεταδόσεις του Σαββάτου

Τα παιχνίδια της 7ης αγωνιστικής της Super League, τα ματς της πρεμιέρας στην Basket League, οι κατατακτήριες δοκιμές στο Moto GP και οι αναμετρήσεις από τα κορυφαία πρωταθλήματα ποδοσφαίρου της Ευρώπης, ξεχωρίζουν στο πρόγραμμα με τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας. Αναλυτικά όλες οι επιλογές: 11:30 COSMOTE SPORT 6 HD ATP Masters 1000 2024 Σαγκάη Τένις…

Κοντινές λήψεις των chipsets Apple A18 και A18 Pro, επιβεβαιώνουν δύο διαφορετικά σχέδια

Ανέλπιστα θετικά εξελίσσονται τα πάντα σχετικά με τα επαγγελματικά σχέδια της Apple όσον αφορά τα chip’s A18 και A18 Pro, με την έννοια πως η εταιρεία κατάφερε εγκαίρως να έχει έτοιμα τα νέα μοντέλα επεξεργαστών για τη σειρά iPhone 16 και Pro. Μάλιστα λέγεται πως υπάρχει και μια πιο ισχυρή GPU για εντατικές εργασίες γραφικών…

Εκεί θα δείτε τα παιχνίδια της ΑΕΚ, του Άρη και τα ματς σε Premier League και Bundesliga

Για να δώσει συνέχεια στο σερί ο Άρης κόντρα στη Λαμία – Επιστροφή στις νίκες θέλει ο Ατρόμητος Για να δώσει συνέχεια στις επιτυχίες του, o Άρης φιλοξενεί την Λαμία στο «Κλεάνθης Βικελίδης» (5/10,… Νάπολι – Κόμο 3-1: Λουκάκου λαμπρός την οδηγεί! (vid) Η «βαριά» ήττα της πρεμιέρας απ’ τη Βερόνα (3-0), φαντάζει κάτι πολύ……

Ξεκινά τώρα η συναρμολόγηση της σειράς Apple iPhone 16 στην Ινδία

Ήταν ιδιαίτερα τολμηρή η που δόθηκε πριν καιρό από την Apple πως θα μεταφέρει την παραγωγή iPhone στην Ινδία και τώρα βλέπουμε πως υλοποιείται αυτό που μας είχε δηλώσει η εταιρεία… ξεκινά επίσημα τη συναρμολόγηση ολόκληρης της σειράς iPhone 16 στην εκεί περιοχή. Αυτό περιλαμβάνει τα δύο iPhone της σειράς Pro και είναι η πρώτη φορά…

Cosmote & Nova: Γεμίζουν τα ταμεία μετά τη συνεργασία στα σπορ

Θετικά είναι τα πρώτα δείγματα γραφής της συνεργασίας των Cosmote και Nova στον τομέα του περιεχομένου της συνδρομητικής τηλεόρασης. Η συνεργασία αυτή φέρνει νέους πελάτες και στις δύο επιχειρήσεις, καθώς το κοινό αναγνωρίζει πλέον την παροχή μιας ολοκληρωμένης υπηρεσίας. Στελέχη των δύο εταιρειών παραδέχονται ότι οι νέοι πελάτες είναι τόσο χρήστες πειρατικών συνδρομών Nova και…

Οι αθλητικές μεταδόσεις του Σαββάτου 05.10.2024  – Τι δείχνει η τηλεόραση

Τα παιχνίδια της 7ης αγωνιστικής της Super League, τα ματς της πρεμιέρας στην Basket League, οι κατατακτήριες δοκιμές στο Moto GP και οι αναμετρήσεις από τα κορυφαία πρωταθλήματα ποδοσφαίρου της Ευρώπης, ξεχωρίζουν στο πρόγραμμα με τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας. Αναλυτικά όλες οι επιλογές: 11:30 COSMOTE SPORT 6 HD ATP Masters 1000 2024 Σαγκάη Τένις…

Share

Ας πάρουμε μια γεύση από όλες τις εκδηλώσεις και τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν την Πέμπτη 4 Ιουλίου, τρίτη ημέρα του 3ου Evia Film Project, σε Αιδηψό, Αγία Άννα και Λίμνη:

  • Οι προσκεκλημένοι της Αγοράς συμμετείχαν σε hiking και γιόγκα στη φύση, στο πλαίσιο μιας ημέρας αφιερωμένης στη σχέση που αναπτύσσουμε με τον εαυτό μας και το σώμα μας. 
  • Τα παιδιά συμμετείχαν σε ένα πρωτότυπο κυνήγι πράσινου θησαυρού στην Αιδηψό, σε συνεργασία με το WWF Ελλάς.
  • Ξεκίνησαν τα masterclasses του φετινού Evia Film Project στην Αγία Άννα με τη Γιολάντα Μαρκοπούλου, η οποία παρουσίασε τις προκλήσεις στη δημιουργία ενός έργου μικτής πραγματικότητας (MR), με τη συμμετοχή του Χαράλαμπου Ριζόπουλου και της Κατερίνας Αντωνοπούλου. Όλα τα masterclasses είναι ελεύθερα για το κοινό. 
  • Στο Ελύμνιον, στη Λίμνη, προβλήθηκαν: το Underwonder του Κώστα Καρύδα, μια παραγωγή της Cosmote TV, το Nothing Holier than a Dolphin της Ισαβέλλας Μαργάρα και Οι μνήμες του νερού της Κάθριν Μπίγκελοου.
  • Προβλήθηκε στο Σινέ Απόλλων, στην Αιδηψό, το ντοκιμαντέρ Διπλός αποικισμός της Λιν Αλούνα.
  • Απολαύσαμε ένα υπέροχο dj set από τον The Boy στο Κύμα.

Masterclass Γιολάντας Μαρκοπούλου

Με αφορμή το έργο μικτής πραγματικότητας Paradise Lost, το οποίο βρίσκεται στο στάδιο της ανάπτυξης, η διαθεματική καλλιτέχνις Γιολάντα Μαρκοπούλου παρέδωσε masterclass, στο πλαίσιο ενός εξειδικευμένου εργαστηρίου, ειδικά διαμορφωμένου για τους φοιτητές του Τμήματος Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στα Ψαχνά της Εύβοιας. Στο masterclass συμμετείχαν ο Χαράλαμπος Ριζόπουλος, καθηγητής στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και η Κατερίνα Αντωνοπούλου, επίκουρη καθηγήτρια διαδραστικών τεχνών στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Η Γιολάντα Μαρκοπούλου αναφέρθηκε στις προκλήσεις στη δημιουργία ενός έργου μικτής πραγματικότητας στην Ελλάδα. 

Το masterclass προλόγισε ο Λάζαρος Μπουδακίδης, επικεφαλής τμήματος Immersive – All Around Cinema, ο οποίος καλωσόρισε τους φοιτητές και το κοινό στην εκδήλωση και παρουσίασε τους ομιλητές και το θέμα του masterclass. 

Αρχικά, η Γιολάντα Μαρκοπούλου ευχαρίστησε το Φεστιβάλ για την πρόσκληση και τους φοιτητές για την παρουσία τους. Δήλωσε αισιόδοξη, διότι περιτριγυρίζεται από νέους ανθρώπους που βρίσκονται στην αρχή της καριέρας τους στον χώρο. Αναφέρθηκε στη μεγάλη της ανάγκη να συνδέσει τον Immersive κόσμο με το θέατρο και μίλησε για τη δημιουργία του White Dwarf, που παρουσιάστηκε το 2022 στο πλαίσιο του 63ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: «Η αρχική ιδέα ήταν να είναι ένα έργο διαδραστικό. Με την έλευση όμως της πανδημίας, αναγκαστήκαμε να το κάνουμε VR. Έγινε έτσι μια VR ταινία 360 μοιρών, στην οποία παρέμεινε ένα performative κομμάτι. Στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, παρουσιάστηκε σε έναν χώρο φτιαγμένο αμιγώς για εκείνη», τόνισε και ευχαρίστησε το Φεστιβάλ για το VR τμήμα του, το οποίο, όπως δήλωσε, «κάθε χρόνο μεγαλώνει και βελτιώνεται».

Το τωρινό project της Γιολάντας Μαρκοπούλου ονομάζεται Paradise Lost, βρίσκεται στο στάδιο της ανάπτυξης, βασίζεται στο animation και μιλάει για το πώς μια οικογένεια χωρίζεται στη διάρκεια της Μικρασιατικής Καταστροφής. Τόνισε ότι επιθυμία της είναι να δώσει τη δυνατότητα στον θεατή να διερευνήσει τον ψηφιακό κόσμο, παραμένοντας σε επαφή με τον πραγματικό. Για τον λόγο αυτό, πήρε την απόφαση να προσεγγίσει το θέμα αυτό με ένα έργο μικτής πραγματικότητας.

Η Γιολάντα Μαρκοπούλου αναφέρθηκε στον χώρο της μικτής πραγματικότητας ως ένα πεδίο «ανεξερεύνητο, που έχει χώρο για πολύ πειραματισμό», ενώ αμέσως μετά έκανε live casting για να πάρουν μια γεύση της ταινίας οι φοιτητές. Σημείωσε ότι το γεγονός πως δυσκολευόμαστε πραγματικά, σε ένα έργο μικτής πραγματικότητας, να καταλάβουμε τι ανήκει στον ψηφιακό και τι στον πραγματικό κόσμο, έχει ενδιαφέρον: «Πείθουμε τον εγκέφαλό μας πως όλο αυτό το κατασκεύασμα είναι αληθινό».

Αμέσως μετά, τον λόγο πήρε η Κατερίνα Αντωνοπούλου, η οποία έκανε μια σύντομη αναφορά στα μαθήματα του προγράμματος προπτυχιακών σπουδών του ΕΚΠΑ που σχετίζονται με την παραγωγή έργων εικονικής πραγματικότητας, δίνοντας έμφαση στον διεπιστημονικό χαρακτήρα του αντικειμένου: «Για τη δημιουργία τέτοιων projects είναι απαραίτητη η συνεργασία πολλών διαφορετικών ειδικοτήτων – κάτι που συμβαίνει και στον καλλιτεχνικό χώρο», σχολίασε σχετικά.

Στη συνέχεια, παρουσίασε ορισμένα ενδεικτικά φοιτητικά έργα εικονικής πραγματικότητας που έχουν αναπτυχθεί στα εργαστήρια του τμήματος και έκανε μια σύντομη αναφορά σε ευρωπαϊκά προγράμματα στα οποία συμμετέχει το τμήμα, στο πλαίσιο των οποίων έχουν πραγματοποιηθεί εργαστήρια και έχουν αναπτυχθεί έργα επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας. 

Η Γιολάντα Μαρκοπούλου πήρε πάλι τον λόγο για να μιλήσει για τη «μοναξιά» που επικρατεί σε τέτοια VR δημιουργήματα, σημειώνοντας ότι αυτό συμβαίνει γιατί είναι φοβερά δύσκολο να σχεδιάσεις 360° χαρακτήρες και να τους δώσεις ψυχή, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι δημιουργοί να καταλήγουν στη δημιουργία μοναχικών κόσμων. Τόνισε τη δυσκολία της παραγωγής τέτοιων ταινιών, ειδικά στην Ελλάδα. Έθεσε, επίσης, το ζήτημα του storytelling και το πρόβλημα της εμμονής στο τεχνολογικό κομμάτι: «Πολλές φορές στο VR “τρέχουμε” στο τέλος και μας ενδιαφέρει μόνο το πώς θα φαίνεται το αποτέλεσμα από άποψη εικόνας και παρουσίασης. Δυστυχώς, τα έργα VR είναι συχνά φτωχά από άποψη ιστορίας», σχολίασε. 

Μίλησε, επίσης, για την ανάγκη να σκεφτούμε σε ποιους ακριβώς απευθυνόμαστε όταν κάνουμε μια τέτοια ταινία, αλλά κυρίως να απαντήσουμε στους εαυτούς μας για ποιον λόγο θέλουμε να κάνουμε μια VR ταινία, και αν το συγκεκριμένο μέσο μάς εξυπηρετεί πραγματικά ή όχι. Τόνισε την ανάγκη συνεργασίας μεταξύ του καλλιτεχνικού και του καθαρά τεχνικού χώρου. Σε αυτό το σημείο η κ. Αντωνοπούλου σημείωσε πως οι νέες φουρνιές φοιτητών «θα καταφέρουν να γεφυρώσουν αυτό το επικοινωνιακό χάσμα, καθώς διαθέτουν ικανότητες σε διάφορα φάσματα». 

Ο Χαράλαμπος Ριζόπουλος τόνισε πως, αν και γενικά είναι απαισιόδοξος, νιώθει αισιόδοξος για το μέλλον της εικονικής πραγματικότητας και πιστεύει πως θα είναι πιο αποτελεσματικό. Στη συνέχεια, έθεσε το ρητορικό ερώτημα αν τελικά «το μέσο υπηρετεί την ιστορία μας, ή το αντίστροφο; Υπάρχει μια μεγάλη παγίδα: επειδή μπορούμε να κατασκευάσουμε κάτι, πρέπει οπωσδήποτε να το κάνουμε;», σχολίασε. Ανέφερε, επίσης, πως όταν εμφανίζεται ένα νέο μέσο, είναι ακριβό, δύσχρηστο και δεν έχουμε ανακαλύψει ακόμη τις συμβάσεις στη γραμματική του, προχωρώντας κάπως ψηλαφιστά.

Έπειτα, ο Δημήτρης Χαρίτος, καθηγητής στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ανέφερε κάποια λόγια του Άλβιν Γουάνγκ Γκρέιλιν (Alvin Wang Graylin), ο οποίος είχε δηλώσει σχετικά με την εικονική πραγματικότητα πως το πρόβλημά της δεν είναι η τεχνολογία, η οποία είναι εύρωστη, αλλά το περιεχόμενό της, το οποίο είναι φτωχό. «Δεν υπάρχει σε βάθος κατανόηση των χαρακτηριστικών του μέσου», δήλωσε, συμφωνώντας με τον κύριο Ριζόπουλο. Οι ομιλητές εξέφρασαν την πεποίθηση πως η αδυναμία των προϊόντων εικονικής πραγματικότητας εντοπίζεται περισσότερο στον τρόπο που αρθρώνεται η αφήγηση παρά στην τεχνολογία που υποστηρίζει την αφήγηση αυτή.

Μετά τη συζήτηση, οι φοιτητές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το έργο της Γιολάντας Μαρκοπούλου, καθώς και τα πρότζεκτ φοιτητών που παρουσίασε η κυρία Αντωνοπούλου μέσω headset. Η βραδιά τους ολοκληρώθηκε με κουβέντα σε χαλαρή ατμόσφαιρα και κέρασμα από τη Fischer, χορηγό του Φεστιβάλ. 

Προβολές στο Ελύμνιον

Την Πέμπτη, 4 Ιουλίου στο Ελύμνιον στη Λίμνη, προβλήθηκαν οι ταινίες Underwonder, μια παραγωγή της Cosmote TV, σε σκηνοθεσία του Κώστα Καρύδα και η μικρού μήκους ταινία Nothing Holier than a Dolphin της Ισαβέλλας Μαργάρα, παρουσία των δύο δημιουργών, καθώς και η ταινία Οι μνήμες του νερού της Κάθριν Μπίγκελοου. 

Πριν την ταινία, ο συνεργάτης προγράμματος Γιάννης Παλαβός καλωσόρισε το κοινό: «Είμαστε πολύ χαρούμενοι που για τρίτη χρονιά βρισκόμαστε ως Φεστιβάλ στη Βόρεια Εύβοια. Είναι η δική μας έμπρακτη προσπάθεια να συμβάλουμε στην ανασυγκρότηση αυτού του πολύπαθου τόπου, μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2021. Πάνω απ’ όλα, προσπαθούμε να μεταλαμπαδεύσουμε μια κάποια τεχνογνωσία για το πράσινο και βιώσιμο σινεμά, κοινωνώντας ταινίες περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος στους κατοίκους της Αιδηψού, της Αγίας Άννας και της Λίμνης». 

«Θα ξεκινήσουμε με το ντοκιμαντέρ Underwonder σε παραγωγή της Cosmote TV, που είναι ο μεγάλος μας χορηγός με τον οποίο έχουμε μια πολυετή και στενή σχέση. Θα παρακολουθήσουμε το τέταρτο και τελευταίο επεισόδιο της σειράς που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Κώστας Καρύδας. Προβλήθηκε τον Μάιο με φοβερή επιτυχία, φτάνοντας στο νούμερο ένα στην πλατφόρμα της Cosmote TV», ανέφερε και καλωσόρισε τον σκηνοθέτη. Ο Κώστας Καρύδας ευχαρίστησε το κοινό για την παρουσία του και δήλωσε πως το Underwonder είναι «ένα ταξίδι μιας ομάδας δυτών που επισκέπτονται σπήλαια σε όλη την Ελλάδα». Ακολούθησε η προβολή του ντοκιμαντέρ και στη συνέχεια Q&A με τον σκηνοθέτη.

Σε ερώτηση σχετική με το πώς γνωρίστηκε ο σκηνοθέτης με τους δύτες του ντοκιμαντέρ, απάντησε: «Αυτή η ομάδα δυτών κάνει πολύ καιρό καταδύσεις και όταν συναντηθήκαμε, εξέφρασαν την ανάγκη να επικοινωνήσουν όσα βλέπουν, για να μπορέσει και ο κόσμος να καταλάβει τι υπάρχει κάτω από τα πόδια του. Έτσι, ξεκινήσαμε να χτίζουμε τη δομή του ντοκιμαντέρ, να διαλέγουμε τα σπήλαια από τις χιλιάδες που υπάρχουν στην Ελλάδα και να κάνουμε τα ταξίδια», απάντησε.

«Οι συνεδριάσεις τους κρατούσαν μέχρι και επτά ώρες, υπήρχαν έντονες διαφωνίες και ο καθένας φυσικά είχε τον χαρακτήρα του», είπε ο σκηνοθέτης. «Εκεί κάτω στα σπήλαια, η οργάνωση είναι θέμα ζωής και θανάτου και, φυσικά, κάποια θέματα πρέπει να οργανωθούν μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια».

Σχετικά με την τεράστια επιτυχία της σειράς ντοκιμαντέρ, ανέφερε: «Πιστεύω πως έχει να κάνει με αυτούς τους αθέατους κόσμους. Κάναμε μεγάλη προσπάθεια να σας βάλουμε κι εσάς μέσα στο σπήλαιο, όχι απλώς να καταγράψουμε αυτήν την εμπειρία, αλλά να γίνετε κι εσείς μέρος αυτής της κατάδυσης». Τόνισε πως τα υποβρύχια πλάνα ήταν εξαιρετικά δύσκολα, καθώς τα τράβηξε όλα μία δύτρια της ομάδας και δεν είχαν κανέναν έλεγχο στην κινηματογράφηση κάτω από το νερό. Τέλος, είπε πως ο υποβρύχιος πλούτος της Ελλάδας ίσως τον παρακινήσει να συνεχίσει να ακολουθεί αυτήν την ενδιαφέρουσα ομάδα δυτών. 

Μετά το Q&A, ακολούθησε παρουσίαση της ταινίας Nothing Holier than a Dolphin, παρουσία της σκηνοθέτιδος. Ο Γιάννης Παλαβός παρουσίασε την ταινία, σημειώνοντας ότι συμμετείχε το 2022 στο Φεστιβάλ Μικρού Μήκους Ταινιών του Κλερμόν-Φεράν –το σπουδαιότερο φεστιβάλ μικρού μήκους ταινιών στον κόσμο– από το οποίο έφυγε με το βραβείο κοινού. 

Η δημιουργός Ισαβέλλα Μαργάρα ευχαρίστησε το Φεστιβάλ για την πρόσκληση και ανέφερε πως η ταινία ξεκίνησε από ένα κάλεσμα περιβαλλοντικών οργανώσεων από’ όλη την Ευρώπη, που ήθελαν να χρηματοδοτήσουν ένα σενάριο σχετικό με την υπεραλίευση και το bycatch θαλάσσιων πλασμάτων (θαλάσσιες χελώνες, δελφίνια κ.ά.) που πιάνονται κατα λάθος στα δίχτυα των ψαράδων: «Ανακάλυψα πως το bycatch είναι ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα στις θάλασσες. Αυτό που με συγκίνησε, όμως, και με έκανε να θέλω να γράψω ένα σενάριο γι’ αυτό το θέμα, ήταν το ότι διάβασα πως πολλά από αυτά τα ζώα, αν και τα επιστρέφουν στη θάλασσα, δεν επιβιώνουν λόγω του σοκ της αιχμαλωσίας. Αυτός ο πόνος και το σοκ της αιχμαλωσίας ήταν αυτό που με έκανε να θέλω να γράψω, και μάλιστα να βάλω έναν άνθρωπο στην κατάσταση του δελφινιού, ώστε να μπορούμε να μπούμε πιο εύκολα στη θέση τους», ανέφερε.

Η σκηνοθέτις μιλάει για την απώλεια με έναν πιο μεταφορικό τρόπο, βασιζόμενη σε δύο μύθους για να γράψει το σενάριο: «Ο ένας μύθος προέρχεται από το νησί της Σάμου. Εκεί, θεωρείται πως ολόκληρες περιοχές προήλθαν από ένα αγόρι που κατέφτασε στις ακτές καβαλώντας ένα δελφίνι – μια εικόνα πολύ διαδεδομένη στην ελληνική λαϊκή παράδοση. Ο δεύτερος μύθος προέρχεται από τον αρκτικό κύκλο, όπου μια πολική αρκούδα διασώζει έναν ψαρά, ο οποίος πνίγεται στη θάλασσα».

Τέλος, μιλώντας για τη δομή της ταινίας, η οποία είναι ουσιαστικά μια αναπαράσταση μιας προφορικής ιστορίας, ανέφερε πως αρχικά, είχε την ιδέα να κάνει γύρισμα με πραγματικά δελφίνια, αλλά δυστυχώς δεν υπήρχε το μπάτζετ: «Δεν ήθελα να περάσω σε ειδικά εφέ, οπότε έπρεπε να βρω έναν άλλον τρόπο να υπάρξει ένα δελφίνι στην οθόνη. Το στοιχείο της προφορικότητας με ενδιέφερε διότι η αφήγηση αποτελεί έναν θεμέλιο λίθο στην κοινωνία μας, ακόμη κι αν δεν είναι προφανές». Η ταινία ήταν μια απόπειρα σύνδεσης διαφορετικών κόσμων, του μύθου και της πραγματικότητας, αλλά και του θεάτρου και του σινεμά.

Μετά την παρουσίαση ακολούθησε η προβολή της ταινίας, ενώ αμέσως μετά προβλήθηκε η ταινία Οι μνήμες του νερού της Κάθριν Μπίγκελοου.