Ανατρεπτικές σκέψεις με αφορμή τις εξελίξεις σε τεχνολογία και επικοινωνία

Related

Η ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ επέλεξε την Υπηρεσία Παρόχου Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης “IMPACT EINVOICING” του Ομίλου SOFTONE

H ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ, κορυφαίος όμιλος εταιρειών με πολυετή δραστηριοποίηση στην ελληνική αγορά ενέργειας, επέλεξε την υπηρεσία ηλεκτρονικής τιμολόγησης IMPACT EINVOICING του Ομίλου SOFTONE, στο πλαίσιο ευθυγράμμισής της με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας αναφορικά με τη διαβίβαση φορολογικών δεδομένων παραστατικών στην ΑΑΔΕ και την ενημέρωση των Ηλεκτρονικών Βιβλίων myDATA.  Σε πλήρη διασύνδεση με τα υφιστάμενα πληροφοριακά…

Παγκρήτια Τράπεζα: Σε μία εφαρμογή εταιρικός και προσωπικός λογαριασμός

Μια νέα επιλογή στους εταιρικούς της πελάτες προσφέρει η Παγκρήτια Τράπεζα. Στο πλαίσιο της αναβάθμισης των ψηφιακών λειτουργιών της, η Τράπεζα διαθέτει πλέον την επικαιροποιημένη εφαρμογή Ηλεκτρονικής Τραπεζικής Pancreta Online, η οποία υποστηρίζει  την πρόσβαση των εταιρειών με πολλαπλούς χρήστες.   Οι εταιρικοί χρήστες της Παγκρήτιας έχουν τη δυνατότητα μέσα στην ίδια εφαρμογή να διατηρούν τόσο…

Ταμειακή και POS σε μία συσκευή από την Worldline σε συνεργασία με την Eurobank

Η Worldline στην Ελλάδα (Worldline Greece & Cardlink a Worldline brand), σε συνεργασία με την Eurobank, έχει αναπτύξει και προσφέρει στις επιχειρήσεις την ολοκληρωμένη πλατφόρμα συναλλαγών Worldline All-in-One Platform, η οποία αναβαθμίζει το POS σε ταμειακή μηχανή δίνοντας τη δυνατότητα έκδοσης αποδείξεων, χωρίς να απαιτείται πρόσθετος εξοπλισμός. Η νέα πλατφόρμα, σχεδιασμένη να απλοποιεί και να…

Cosmote: Δίνει δωρεάν απεριόριστα data – Πώς θα τα πάρετε

Cosmote: Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες προσφέρει και φέτος το Πάσχα σε όλους τους συνδρομητές της η COSMOTE, για να μπορούν να σερφάρουν ξένοιαστα από το κινητό τους, να ψυχαγωγούνται και να μοιράζονται online αγαπημένες στιγμές με τους φίλους τους, όπου κι αν βρίσκονται. Η προσφορά διατίθεται έως και τις 7 Μαΐου, για όλους…

Η Huawei ανακοίνωσε την Ευφυή Λύση Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας στο 26ο Παγκόσμιο Συνέδριο Ενέργειας

Η Huawei παρουσίασε την καινοτόμα Ευφυή Λύση Διανομής (IDS) Ηλεκτρικής Ενέργειας στο 26ο Παγκόσμιο Συνέδριο Ενέργειας στο Ρότερνταμ. Η IDS αναπτύχθηκε σε συνεργασία με εταίρους του οικοσυστήματος και μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες και προκλήσεις της βιομηχανίας ηλεκτρικής ενέργειας, όπως η απώλεια υψηλών γραμμών, η αναξιόπιστη εξυπηρέτηση και το βάρος της διαχείρισης νέων ενεργειακών…

Εάν δεν χτυπάει το ξυπνητήρι στο iPhone σας, δεν φταίτε εσείς, υπάρχει… bug!

Εάν το iPhone σας δεν σας “ξυπνάει” τελευταία, δεν είστε οι μόνοι! Μετά από παράπονα χρηστών στο TikTok και σε άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, η Apple επιβεβαίωσε στο Today ότι υπάρχει ένα σφάλμα λογισμικού που εμποδίζει το ξυπνητήρι του iPhone σε διάφορους χρήστες να χτυπήσει στην ώρα που το έχουν ορίσει. Σαφώς, η Apple έσπευσε να…

Nothing Phone (1): Άρχισε να λαμβάνει την ενημέρωση Nothing OS 2.5.5 με ενσωμάτωση του ChatGPT

Πακέτο ανάθμισης λογισμικού διατίθεται από σήμερα για το Nothing Phone (1) και ουσιαστικά πρόκειται για την ενημέρωση Nothing OS 2.5.5 που κυκλοφόρησε τον περασμένο μήνα για το Phone (2) και το Phone (2a). Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό της ενημέρωσης Nothing OS 2.5.5 είναι η ενσωμάτωση του ChatGPT, η οποία προσθέτει νέα γραφικά στοιχεία ChatGPT στην…

Τα μυστικά της Λίμνης Βουλιαγμένης αποκαλύπτονται στην Cosmote TV

All Around Βρίσκεστε εδώ:  ΑρχικήAll AroundΤα μυστικά της Λίμνης Βουλιαγμένης αποκαλύπτονται στην Cosmote TV Στις 5 Μαΐου, η Cosmote TV θα αποκαλύψει τα μυστικά της Λίμνης Βουλιαγμένης μέσα από τη σειρά ντοκιμαντέρ UNDERWONDER, παρουσιάζοντας την Ελλάδα μέσα από τα υποβρύχια σπήλαιά της. Το πρώτο επεισόδιο της σειράς θα προβληθεί την Κυριακή του Πάσχα στις 21:00…

Η συμβολή της Τεχνητής Νοημοσύνης στη βελτίωση του Υγειονομικού Συστήματος και των Υπηρεσιών Υγείας

Η ψηφιοποίηση του υγειονομικού συστήματος και η χρήση τεχνολογίας και δεδομένων για τη βελτίωση της υγείας και των υπηρεσιών υγείας ήταν τα κεντρικά μηνύματα στο πλαίσιο της συζήτησης «AI and Healthcare Revolution», που διεξήχθη στο συνέδριο τεχνολογίας και καινοτομίας BEYOND 2024. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης επισημάνθηκε η προσβασιμότητα των ασθενών στα ιατρικά τους δεδομένα,…

Εκατομμύρια Ευρωπαίοι χρήστες χρησιμοποιούν το νέο One UI 6.1 και το Galaxy AI σε περισσότερες συσκευές Galaxy

Η Samsung Electronics Co., Ltd. ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο ότι οι λειτουργίες Galaxy AI, που ήταν αρχικά διαθέσιμες στη σειρά-ναυαρχίδα smartphones Samsung Galaxy S24, θα διατίθενται σε περισσότερες Galaxy συσκευές μέσω της νέας ενημέρωσης One UI 6.1. Η ενημέρωση έγινε διαθέσιμη στις σειρές Galaxy S23, S23 FE, Z Fold5, Z Flip5 και Tab S9 από τα…

Τεχνητή νοημοσύνη: 12 κορυφαία AI app που μπορείτε να αξιοποιήσετε σήμερα!

Τα μοντέλα AI αναπτύσσονται με ταχύτατους ρυθμούς, επηρεάζοντας σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούμε και εργαζόμαστε. Στις γραμμές που ακολουθούν, θα εξερευνήσουμε ένα ευρύ φάσμα πλατφορμών και AI app, ειδικά σχεδιασμένων, ώστε να παρέχουν ιδέες και υποστήριξη σε καλλιτέχνες, προγραμματιστές, τεχνικούς και διακοσμητές, καθώς και στον μέσο χρήστη που επιδιώκει να βελτιστοποιήσει την παραγωγικότητά…

Underwonder: Τηλεοπτική πρεμιέρα για τη νέα σειρά ντοκιμαντέρ της COSMOTE TV που «βουτά» στα υποβρύχια σπήλαια της Ελλάδας

Μια ματιά στον συναρπαστικό κόσμο της σπηλαιοκατάδυσης, με επίκεντρο την εξερεύνηση των κρυμμένων υποβρύχιων σπηλαίων της Ελλάδας, προσφέρει η νέα σειρά ντοκιμαντέρ σε παραγωγή COSMOTE TV, «Underwonder». Η σειρά 4 επεισοδίων αποκαλύπτει ιστορίες κρυμμένες βαθιά κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, συμβάλλοντας παράλληλα στην επιστημονική έρευνα και στην αποτύπωση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Η σειρά…

BEWISE: Συνεργάτης εμπιστοσύνης για την SYMEONIDES FASHION HOUSE και την υλοποίηση τεχνολογικών Microsoft λύσεων

Η BEWISE, ο μοναδικός Έλληνας συνεργάτης που κατέχει και τα 6 Microsoft Designations, συνεχίζει να ενισχύει την αποτελεσματικότητα της επιχείρησής σας μέσω των καινοτόμων εργαλείων της Microsoft. Στο πλαίσιο αυτό, η BEWISE έχει υλοποιήσει ολοκληρωμένο έργο ψηφιακού μετασχηματισμού στη SYMEONIDES FASHION HOUSE (MARKS & SPENCER) στην Κύπρο, βασισμένο εξ’ ολοκλήρου σε Microsoft cloud BizApps τεχνολογίες. …

Η Samsung ξεκινά επίσημα την Ολυμπιακή και Παραολυμπιακή καμπάνια της στην τελική ευθεία για το Παρίσι 2024

Με λιγότερες από 100 ημέρες πριν από το Παρίσι 2024, η Samsung Electronics Co., Ltd., Παγκόσμιος Ολυμπιακός και Παραολυμπιακός Συνεργάτης, εγκαινίασε επίσημα την καμπάνια “Open always wins” – η οποία γιορτάζει τις κοινές αξίες του brand με τους επερχόμενους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες για την ευρύνοια και ανακοίνωσε τα εγκαίνια της Olympic™️ rendezvous @ Samsung…

Μάιος στην COSMOTE TV

Μάιος στην COSMOTE TV με την επιστροφή του Μάρτιν Φρίμαν στο «The Responder» και τον 2ο κύκλο του «Anne Rice’s Interview With The Vampire» Νέα επεισόδια για το «The Outlaws» και το «Evil» 29 Απριλίου 2024 Η COSMOTE TV υποδέχεται τον Μάιο με τον 2ο κύκλο του υποψήφιου για 6 BAFTA «The Responder». Ο βραβευμένος…

Share

Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν το Σάββατο 2 Μαρτίου, τα Digital Disruption Sessions που οργάνωσε η Valuecom στο πλαίσιο του Delphi Economic Forum IV με την υποστήριξη της Volvo.

Τρία
ενδιαφέροντα πάνελ με κορυφαίους ομιλητές συνάρπασαν την κατάμεστη αίθουσα με
πληροφορίες και τοποθετήσεις για τις πιο τελευταίες εξελίξεις στην τεχνολογία,
το μάρκετινγκ και την επικοινωνία:

Session #1: Business Disruption – What Really Happens When you Disrupt a
Business

Την έναρξη των φετινών Digital Disruption Sessions πυροδότησαν με
μια ενδιαφέρουσα συζήτηση ο Bassim Haidar (Founder
& Group CEO, GMT Group, Chairman & CEO, Channel IT Group), ο Αλέξης Πανταζής (Co-Founder & Executive
Director, Hellas Direct), ο Δημήτρης Λιτσικάκης (Country Manager Greece,
Cyprus & Malta, Revolut) και ο Ary Ganeshalingam, (Global
Brand Communications Director Chivas Regal, Pernod Ricard), αναλύοντας την
έννοια του “business disruption”, με το συντονισμό της
Εύας Καϊλή (Ευρωβουλευτή, Πρόεδρο της Επιτροπής για
το μέλλον).

  • Η τεχνολογία αλλάζει και επαναπροσδιορίζει το
    μοντέλο παροχής υπηρεσιών, δημιουργώντας πολλές και διαφορετικές μορφές disruption: Υπάρχουν αυτές
    που οδηγούν σε νέα επιχειρηματικά μοντέλα στη θέση των παλαιών (Hellas Direct, Revolut), αλλά και αυτές όπου μια νέα
    τεχνολογία λειτουργεί παράλληλα και καλύπτει ένα υπάρχον κενό. Χαρακτηριστικό
    παράδειγμα αποτελεί το microfinancing
    της Channel IT Group στην Αφρική και την Ινδία, που παρέχει υπηρεσίες
    χρηματοδότησης σε καταναλωτές που δε θα είχαν ποτέ πρόσβαση στο τραπεζικό
    σύστημα. 
  • Disruption is all about offering a better
    service, at a better price in an easier way
    . Κάθε πετυχημένο μοντέλο “business disruption”,
    σε παγκόσμια ή τοπική κλίμακα, έχει βασιστεί στη δυνατότητα που παρέχει η
    τεχνολογία για τη βελτίωση της εμπειρίας του καταναλωτή, είτε προσφέροντας
    καλύτερη εμπειρία,  είτε καλύτερη τιμή,  είτε ευκολία στις συναλλαγές. Σε όλες τις
    περιπτώσεις, κάθε πετυχημένο “business disruption”
    βασίστηκε στην ευκαιρία που έδωσε η τεχνολογία για την παροχή καλύτερης
    εμπειρίας στον καταναλωτή (sharing platforms,
    smart algorithms, AI).
  • No disruption for disruption sake”: «Οι σύγχρονες
    επιχειρήσεις που αντιλαμβάνονται τις ανάγκες του καταναλωτή, αξιοποιούν τη νέα τεχνολογία
    για να προτείνουν απλές, άμεσες και βιώσιμες λύσεις, τις οποίες ο καταναλωτής
    εκτιμά και προτιμά. Όσες εταιρείες δεν αντιληφθούν έγκαιρα τις δυναμικά
    εξελισσόμενες ανάγκες του καταναλωτή ή δεν αξιοποιήσουν τις νέες τεχνολογίες,
    θα βρεθούν σε μειονεκτική θέση»
    , ανέφερε ο Αλέξης Πανταζής.
  • Disruption is not necessarily complex and complicated”: «Μερικές φορές το disruption βασίζεται σε κάτι
    πολύ απλό – όπως η προσπάθεια μας να κάνουμε τις χρηματικές συναλλαγές πιο
    απλές, διάφανες, γρήγορες αλλά και διασκεδαστικές – αυτό αποτελεί και τη βασική
    αρχή της
    Revolut» δήλωσε ο κ. Λιτσικάκης.
  • Από την πλευρά ενός brand που
    πρωτοπόρησε αναγνωρίζοντας τη σημασία της κοινωνικής επιχειρηματικότητας, o Ary Ganeshalingam ανέφερε: «Οι σύγχρονοι καταναλωτές περιμένουν
    περισσότερα από μια μάρκα. Απαιτούν η μάρκα να έχει αξίες και να «επιστρέφει»
    οφέλη στην κοινότητα. Στην περίπτωση του
    Chivas Venture, αυτό το πετύχαμε δίνοντας σε
    νέους επιχειρηματίες εργαλεία, χρηματοδότηση, τεχνογνωσία και δυνατότητες
    ανάπτυξης που μόνο μια παγκόσμια μάρκα μπορεί να προσφέρει
    ».

Session #2: Weaponizing the Algorithm: My Data is My Weakness

Σε μία έντονη και συναρπαστική συζήτηση με τον ιδρυτή και CEO της Valuecom, Αλέξανδρο Μάνο, ο whistleblower της υπόθεσης Cambridge Analytica, Christopher Wylie, είπε:

  • Για να
    γίνεις
    whistleblower, να αποκαλύψεις ένα
    σκάνδαλο, να τα βάλεις με τα μεγάλα συμφέροντα, εκτός από την ηθική και την
    τόλμη, απαιτείται πολύ μεγάλη και καλή οργάνωση, νομική, επικοινωνιακή και
    οικονομική προετοιμασία. Αν δεν προετοιμαστείς σωστά, το πιθανότερο είναι να
    καταστραφείς πριν καταφέρεις να πετύχεις τους σκοπούς σου.
  • Τόσο στις αμερικανικές
    εκλογές του 2016, όσο και στο δημοψήφισμα για το
    Brexit, η Cambridge Analytica
    χρησιμοποίησε στρατηγικές και όπλα για την καταπολέμηση του εξτρεμισμού και της
    τρομοκρατίας, δηλαδή ψυχολογικό πόλεμο, στοχεύοντας στον Αμερικανό και τον
    Βρεττανό ψηφοφόρο. Ο
    Steve Bannon προσπάθησε να ηγηθεί μιας ανταρσίας με στόχο την υφαρπαγή
    εξουσίας και να φέρει εις πέρας ένα πραξικόπημα με όπλο τους «οπλισμένους
    αλγόριθμους».
  • Οι «οπλισμένοι
    αλγόριθμοι» είναι οι αλγόριθμοι που συνθέτουν στοιχεία (
    data) από την προσωπική ζωή του κοινού (περισυλλεγμένα τις
    περισσότερες φορές καταχρηστικά ή και παράνομα) και πετυχαίνουν να
    καταλαβαίνουν και να διαχειρίζονται την προσωπικότητα (
    profiling) και
    αντιδράσεις του κοινού και να το ωθούν σε συγκεκριμένες πράξεις, χωρίς να είναι
    σαφές ούτε ποιος είναι ο πραγματικός συνομιλητής, ούτε ποιος ο απώτερος στόχος.
    Οι «οπλισμένοι αλγόριθμοι» επηρέασαν σε πολύ μεγάλο βαθμό τα αποτελέσματα των Αμερικανικών
    εκλογών 2016 και του δημοψηφίσματος για το
    Brexit, και
    αποτελούν Όπλα Μαζικής Καταστροφής – 
    WMD.
  • Η
    πλατφόρμα του
    Facebook αποτέλεσε το βασικό πεδίο
    δράσης των «οπλισμένων αλγόριθμων». Αν και γνώριζε τι ακριβώς συμβαίνει, στην
    πράξη, συναίνεσε στην κατάχρηση και εκμετάλλευση προσωπικών δεδομένων για να μη
    μειωθεί η αξία της μάρκας και της εταιρείας. Αποδείχθηκε ότι το
    Facebook ενδιαφέρεται αποκλειστικά και μόνο για την τιμή της
    μετοχής, έστω και αν αυτό διακυβεύει τη δημοκρατία, τη δικαιοσύνη και τα
    ανθρώπινα δικαιώματα.  Αυτό έλαβε
    τραγικές διαστάσεις στις περιπτώσεις της Σρι Λάνκα και του
    Myanmar, όπου το Facebook χρησιμοποιήθηκε σαν
    εργαλείο θρησκευτικής προπαγάνδας και εθνοκάθαρσης.
  • Δισεκατομμύρια
    χρήστες παγκοσμίως έχουν εκχωρήσει, είτε εν γνώση είτε εν αγνοία τους,  σημαντικά προσωπικά δεδομένα στο
    Facebook με τους όρους και υποχρεώσεις που έχει ορίσει μονομερώς
    η πλατφόρμα. Αυτό, σε συνδυασμό με το δεδομένο ότι οι «οπλισμένοι αλγόριθμοι»
    μπορούν να δράσουν μυστικά, ανεξέλεγκτα, αόρατα και κακόβουλα, σημαίνει ότι οι
    χρήστες της πλατφόρμας έχουν εν δυνάμει παραδώσει την ανεξαρτησία και κυριαρχία
    των χωρών τους σε μια πλατφόρμα.
  • Στην
    ερώτηση σχετικά με την πιθανότητα χρησιμοποίησης κακόβουλων αλγόριθμων στις
    επερχόμενες ευρωπαϊκές εκλογές (αλλά και στις ελληνικές εκλογές), δήλωσε ότι κανείς
    δεν μπορεί να διασφαλίσει ότι δε θα χρησιμοποιηθούν «οπλισμένοι αλγόριθμοι» για
    την επιρροή του εκλογικού σώματος.
  • Σχετικά με το GDPR, o Christopher Wylie
    δήλωσε: «είναι μια αρχή, ωστόσο μια λάθος
    αρχή. Το 
    GDPR βασίζεται στη
    λογική της συγκατάθεσης και όχι της χρήσης σε συνδυασμό με τους όρους και υποχρεώσεις
    που επιβάλλει κάθε πλατφόρμα/λογισμικό κλπ. Σαν να λέμε ότι πριν αγοράσουμε ένα
    αεροπορικό εισιτήριο δίνουμε την συγκατάθεσή μας ότι το αεροπλάνο μπορεί να
    πέσει – με την ίδια λογική όσο αφορά στα δεδομένα, δίνουμε τη συγκατάθεσή μας στη
    χρήση τους – ενώ αυτό που απαιτείται είναι μια συμφωνία με αρχές και δικαιώματα
    χρήσης
    ».

Session #3: Content Frontiers: The Ear is the New Eye

Στο τρίτο και
τελευταίο πάνελ των φετινών Digital Disruption Sessions,
ο Αιμίλιος Χαλαμανδάρης, (Co-Founder
& CEO, innoetics), και η Θάλεια
Μαύρος
(Founder & CEO, THE FRONT) συζήτησαν με τον συγγραφέα Χρήστο Χωμενίδη, για το κατά πόσο η
τεχνολογία επηρεάζει το περιεχόμενο και το μήνυμα με αφορμή την ανάπτυξη του audio interface:

  • Σύμφωνα με τον Αιμίλιο Χαλαμανδάρη, το audio interface θα αποτελεί όλο και
    περισσότερο το βασικό σημείο επαφής μεταξύ ανθρώπου και τεχνολογίας με
    εφαρμογές που θα εξελιχθούν ραγδαία με την έλευση του 5G και την εξέλιξη του internet of things. «Το αυτί μεταμορφώνεται στο νέο μάτι, και το audio content με την μορφή των podcast, της συνθετικής φωνής και της τεχνολογίας voice recognition
    αυξάνεται εκθετικά».
  • Η Θάλεια Μαύρος μας μίλησε για τις παγκόσμιες
    τάσεις στο περιεχόμενο: από τη μια παρατηρείται η καθετοποίηση και γιγάντωση κάποιων
    εταιρειών παραγωγής, από την άλλη, νέες δυναμικές εταιρείες που παράγουν
    ιδιαίτερο (niche)
    περιεχόμενο και εξερευνούν όλα τα φορμάτ.
  • Ο Χρήστος Χωμενίδης ανέλυσε τη σημασία και
    καθοριστική επιρροή των εργαλείων (φωνή, πένα, πληκτρολόγιο, digital assistant) στο περιεχόμενο
    της καλλιτεχνικής δημιουργίας, αναφέροντας το κλασικό παράδειγμα του Ντοστογιέφσκι
    που υπαγόρευε τα βιβλία του, σίγουρα όμως αν τα έγραφε ο ίδιος, το μέγεθος θα
    ήταν κατά πολλές σελίδες μικρότερο.

Τα  Digital Disruption Sessions αποτελούν project της Valuecom, ενός ελληνικού Full Stack Marketing Agency και πραγματοποιούνται με την υποστήριξη της Volvo.