Ο ψηφιακός φόρος της ΕΕ επιστρέφει και είναι τόσο λάθος όσο ποτέ

Related

Τα μυστικά της Λίμνης Βουλιαγμένης αποκαλύπτονται στην Cosmote TV

All Around Βρίσκεστε εδώ:  ΑρχικήAll AroundΤα μυστικά της Λίμνης Βουλιαγμένης αποκαλύπτονται στην Cosmote TV Στις 5 Μαΐου, η Cosmote TV θα αποκαλύψει τα μυστικά της Λίμνης Βουλιαγμένης μέσα από τη σειρά ντοκιμαντέρ UNDERWONDER, παρουσιάζοντας την Ελλάδα μέσα από τα υποβρύχια σπήλαιά της. Το πρώτο επεισόδιο της σειράς θα προβληθεί την Κυριακή του Πάσχα στις 21:00…

Η συμβολή της Τεχνητής Νοημοσύνης στη βελτίωση του Υγειονομικού Συστήματος και των Υπηρεσιών Υγείας

Η ψηφιοποίηση του υγειονομικού συστήματος και η χρήση τεχνολογίας και δεδομένων για τη βελτίωση της υγείας και των υπηρεσιών υγείας ήταν τα κεντρικά μηνύματα στο πλαίσιο της συζήτησης «AI and Healthcare Revolution», που διεξήχθη στο συνέδριο τεχνολογίας και καινοτομίας BEYOND 2024. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης επισημάνθηκε η προσβασιμότητα των ασθενών στα ιατρικά τους δεδομένα,…

Εκατομμύρια Ευρωπαίοι χρήστες χρησιμοποιούν το νέο One UI 6.1 και το Galaxy AI σε περισσότερες συσκευές Galaxy

Η Samsung Electronics Co., Ltd. ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο ότι οι λειτουργίες Galaxy AI, που ήταν αρχικά διαθέσιμες στη σειρά-ναυαρχίδα smartphones Samsung Galaxy S24, θα διατίθενται σε περισσότερες Galaxy συσκευές μέσω της νέας ενημέρωσης One UI 6.1. Η ενημέρωση έγινε διαθέσιμη στις σειρές Galaxy S23, S23 FE, Z Fold5, Z Flip5 και Tab S9 από τα…

Τεχνητή νοημοσύνη: 12 κορυφαία AI app που μπορείτε να αξιοποιήσετε σήμερα!

Τα μοντέλα AI αναπτύσσονται με ταχύτατους ρυθμούς, επηρεάζοντας σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούμε και εργαζόμαστε. Στις γραμμές που ακολουθούν, θα εξερευνήσουμε ένα ευρύ φάσμα πλατφορμών και AI app, ειδικά σχεδιασμένων, ώστε να παρέχουν ιδέες και υποστήριξη σε καλλιτέχνες, προγραμματιστές, τεχνικούς και διακοσμητές, καθώς και στον μέσο χρήστη που επιδιώκει να βελτιστοποιήσει την παραγωγικότητά…

Underwonder: Τηλεοπτική πρεμιέρα για τη νέα σειρά ντοκιμαντέρ της COSMOTE TV που «βουτά» στα υποβρύχια σπήλαια της Ελλάδας

Μια ματιά στον συναρπαστικό κόσμο της σπηλαιοκατάδυσης, με επίκεντρο την εξερεύνηση των κρυμμένων υποβρύχιων σπηλαίων της Ελλάδας, προσφέρει η νέα σειρά ντοκιμαντέρ σε παραγωγή COSMOTE TV, «Underwonder». Η σειρά 4 επεισοδίων αποκαλύπτει ιστορίες κρυμμένες βαθιά κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, συμβάλλοντας παράλληλα στην επιστημονική έρευνα και στην αποτύπωση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Η σειρά…

BEWISE: Συνεργάτης εμπιστοσύνης για την SYMEONIDES FASHION HOUSE και την υλοποίηση τεχνολογικών Microsoft λύσεων

Η BEWISE, ο μοναδικός Έλληνας συνεργάτης που κατέχει και τα 6 Microsoft Designations, συνεχίζει να ενισχύει την αποτελεσματικότητα της επιχείρησής σας μέσω των καινοτόμων εργαλείων της Microsoft. Στο πλαίσιο αυτό, η BEWISE έχει υλοποιήσει ολοκληρωμένο έργο ψηφιακού μετασχηματισμού στη SYMEONIDES FASHION HOUSE (MARKS & SPENCER) στην Κύπρο, βασισμένο εξ’ ολοκλήρου σε Microsoft cloud BizApps τεχνολογίες. …

Η Samsung ξεκινά επίσημα την Ολυμπιακή και Παραολυμπιακή καμπάνια της στην τελική ευθεία για το Παρίσι 2024

Με λιγότερες από 100 ημέρες πριν από το Παρίσι 2024, η Samsung Electronics Co., Ltd., Παγκόσμιος Ολυμπιακός και Παραολυμπιακός Συνεργάτης, εγκαινίασε επίσημα την καμπάνια “Open always wins” – η οποία γιορτάζει τις κοινές αξίες του brand με τους επερχόμενους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες για την ευρύνοια και ανακοίνωσε τα εγκαίνια της Olympic™️ rendezvous @ Samsung…

Μάιος στην COSMOTE TV

Μάιος στην COSMOTE TV με την επιστροφή του Μάρτιν Φρίμαν στο «The Responder» και τον 2ο κύκλο του «Anne Rice’s Interview With The Vampire» Νέα επεισόδια για το «The Outlaws» και το «Evil» 29 Απριλίου 2024 Η COSMOTE TV υποδέχεται τον Μάιο με τον 2ο κύκλο του υποψήφιου για 6 BAFTA «The Responder». Ο βραβευμένος…

Μάιος στην COSMOTE TV με την επιστροφή του Μάρτιν Φρίμαν στο «The Responder» | ΕΙΔΗΣΕΙΣ 247

Καλώς ήρθατε στο eidisis247 (ειδήσεις 247) , ένα ειδησεογραφικό site όπου για 7 ήμερες και 24 ώρες το 24ωρο ενημερώνεται με τις τελευταίες ειδήσεις από όλη την Ελλάδα και τον κόσμο . Επικοινωνήστε μαζί μας: eidisis24@gmail.com Facebook @2021 - eidisis247.gr. All Right Reserved. Designed and Developed by eidisis247 Τελευταία Νέα Ελλαδα Πολιτική Οικονομία Κοινωνία Α.Μ.Θ.…

WHAT’S UP (Cosmote): Συνεχίζονται τα events του “YOU. MADE BY YOU.”

Σε Θεσσαλονική, Λάρισα και Πάτρα. Το πρωτότυπο βιωματικό πρόγραμμα αυτογνωσίας του WHAT’S UP, “YOU. MADE BY YOU.”, συνεχίζεται με επόμενους σταθμούς τη Θεσσαλονίκη (18/5), τη Λάρισα (25/5) και την Πάτρα (1/6). Οι εγγραφές για τα events ξεκίνησαν και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή εδώ.Το πρόγραμμα, που εντάσσεται στις δράσεις της COSMOTE για την στήριξη…

Η τεχνητή νοημοσύνη στην υπηρεσία του πελάτη

H τεχνητή νοημοσύνη έχει γίνει πλέον μέρος της καθημερινότητάς μας αλλάζοντας σημαντικά τον τρόπο που εργαζόμαστε, ενώ παράλληλα προσφέρει λύσεις που αυξάνουν την αποδοτικότητα και περιορίζουν το ανθρώπινο λάθος. Υπό αυτό το πρίσμα, η τεχνητή νοημοσύνη αξιοποιείται από τις πλέον καινοτόμες εταιρείες παγκοσμίως στον κλάδο του online gaming, ώστε να αναβαθμίσει την εμπειρία διασκέδασης των…

Στις 5 Μαΐου στην Cosmote TV αποκαλύπτονται τα μυστικά της Λίμνης Βουλιαγμένης

Την Κυριακή του Πάσχα στις 21:00 στην Cosmote History προβάλλεται το πρώτο επεισόδιο, της μοναδικής σειρά ντοκιμαντέρ, με επιστημονικό, εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό χαρακτήρα, η οποία αποκαλύπτει ανεξερεύνητα υποβρύχια σπήλαια της Ελλάδας μέσα από την ανθρώπινη σπηλαιοκατάδυση. Το πρώτο επεισόδιο της σειράς εστιάζει στη Λίμνη της Βουλιαγμένης, που αποτελεί ένα παγκόσμιο γεωλογικό φαινόμενο και σημείο αναφοράς.…

Έφτιαξαν Escape Room στη Μαλαισία για το Galaxy S24 και όλα βασίζονται στο Galaxy AI!

Αν σκοπεύετε να επισκεφτείτε την εντυπωσιακή Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας, τότε να ξέρετε ότι μπορείτε να απολαύσετε την τελευταία συναρπαστική εμπειρία που προσφέρει η Samsung και είναι….. το Escape Room! Η εμπειρία, που ονομάζεται AI-Volution, δημιουργήθηκε στο εμπορικό κέντρο Semua House και η Samsung την περιγράφει ως εξής: Φανταστείτε τον εαυτό σας να βυθίζεται στην καρδιά της δράσης,…

Η JBL τα σπάει και το Πάσχα!

Το Πάσχα πλησιάζει και φέρνει μαζί του αξέχαστες οικογενειακές στιγμές, ανοιξιάτικες εξορμήσεις και μεγάλα γλέντια. Ποιο είναι το κοινό σημείο όλων; Η κατάλληλη μουσική! Ηχεία, ακουστικά, ηχομπάρες ή partyboxes είναι εδώ για να συνοδεύσουν τις πασχαλινές σου αναμνήσεις. Οι ήχοι του Πάσχα, που είναι γνώριμοι σε όλους μας, γίνονται ακόμη πιο δυνατοί. Η μουσική γίνεται…

Η σειρά compact φωτογραφικών εκτυπωτών Canon SELPHY γιορτάζει την 20η της επέτειο

Η Canon ανακοίνωσε ότι η σειρά compact φωτογραφικών εκτυπωτών SELPHY, τα μοντέλα της οποίας δίνουν τη δυνατότητα στους χρήστες να εκτυπώνουν πανεύκολα φωτογραφίες υψηλής ποιότητας και να απολαμβάνουν τη διαδικασία της εκτύπωσης με πολλούς τρόπους, θα γιορτάσει την 20η επέτειό της το 2024. Η σειρά SELPHY δημιουργήθηκε το 2004 ως απάντηση στην αυξημένη ζήτηση για…

Share

digimonΗ ιδέα ενός ευρωπαϊκού «ψηφιακού φόρου» για τα έσοδα τεχνολογίας δε θα φτάσει μακριά. Την επόμενη εβδομάδα, η Ευρωπαϊκή Κομισιόν θα προτείνει επίσημα την εισφορά και παρόλο που αντιμετωπίζει δύσκολες αντιδράσεις από χώρες χαμηλής φορολογίας όπως η Ιρλανδία και το Λουξεμβούργο, η πρόταση δεν είναι απαραιτήτως καταδικασμένη.

Το περασμένο φθινόπωρο, οι μεγαλύτερες ηπειρωτικές οικονομίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης – η Γερμανία, η Γαλλία, η Ισπανία και η Ιταλία – υποστήριξαν την εισφορά κύκλου εργασιών που ονομαζόταν «φόρος εξισορρόπησης». Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ, η ουσιαστική φορολογική επιβάρυνση για μια παραδοσιακή εταιρεία είναι 23%, αλλά για τις ψηφιακές είναι μόλις 10%. Ο επιθετικός διασυνοριακός φορολογικός σχεδιασμός μπορεί περαιτέρω να οδηγήσει τον αριθμό αυτό στο μηδέν, ειδικά όταν οι επιχειρήσεις επιλέγουν εύκολες για τις επιχειρήσεις δικαιοδοσίες όπως η Ιρλανδία για το ευρωπαϊκό γραφείο τους. Αν η Google, το Facebook, η Apple και άλλες πολυεθνικές τεχνολογικές πλατφόρμες δεν μπορούν να αναγκαστούν να πληρώσουν εταιρικούς φόρους παντού όπου λειτουργούν, αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να είναι σε θέση να ξεφύγουν και να μην πληρώνουν τίποτα, σύμφωνα με τα έθνη.

Το κομμάτι της «εξισορρόπησης» σήμαινε να τους αναγκάσει να εγκαταλείψουν αρκετά από τα έσοδά τους σε κάθε χώρα της ΕΕ για να καλύψουν τα φορολογικά έσοδα που χάνει το εν λόγω κράτος μέλος. Η πρόταση τελικά συγκέντρωσε την υποστήριξη 19 χωρών της ΕΕ. Οι εταιρείες χαμηλού φόρου, καθώς και το Ηνωμένο Βασίλειο και η Σουηδία, αρνήθηκαν εκφράζοντας τις ανησυχίες τους σχετικά με την άμβλυνση της ανάπτυξης στον ψηφιακό τομέα. Σε μια «ψηφιακή σύνοδο κορυφής» στο Ταλίν στο τέλος του περασμένου Σεπτεμβρίου, δεν επιτεύχθηκε συναίνεση. «Δεσμευόμαστε σε μια γενική αλλαγή των φορολογικών κανόνων και για την προσαρμογή των δικών μας φορολογικών συστημάτων για να διασφαλίσουμε ότι τα κέρδη που παράγονται ψηφιακά στην Ευρωπαϊκή Ένωση φορολογούνται όπου δημιουργείται η αξία τους», ανέφερε το τελικό έγγραφο της συνόδου κορυφής. «Χρειάζεται περαιτέρω συζήτηση σχετικά με τους τρόπους δημιουργίας ενός τέτοιου συστήματος.»

Η φορολογική ιδέα εξισορρόπησης φάνηκε να εξαφανίζεται μέχρι φέτος. Τώρα, έχει καλύτερες πιθανότητες υιοθέτησης από κάποιες, αν όχι όλες, τις ευρωπαϊκές χώρες. Ακόμα και το Ηνωμένο Βασίλειο, πρώιμος αντίπαλος, εξετάζει την επιβολή ενός ψηφιακού φόρου εισοδήματος μετά από μια αναθεώρηση της κυβέρνησης.

Όσον αφορά την ΕΕ, τα σχέδια προτάσεών της άρχισαν να διαρρέουν τον περασμένο μήνα. Πρώτον, μια προσωρινή λύση ευνοούμενη από τη Γαλλία και τη Γερμανία επιδίωξε να φορολογήσει τα έσοδα από την ψηφιακή διαφήμιση, την πώληση δεδομένων χρήστη και την ψηφιακή διαμεσολάβηση σε ποσοστό μεταξύ 1 και 5%. Οι υπηρεσίες συνδρομής, όπως το Netflix, οι εταιρίες fintech και οι δημιουργοί ψηφιακού περιεχομένου, δεν θα πληγούν από την εισφορά.

Πιο πρόσφατα, οι Financial Times ανέφεραν ότι η ΕΕ «ήταν πιο πιθανό» να θέσει νέα εισφορά στο 3%. Το σχήμα της πρότασης είναι προφανώς ακόμα ρευστό.

Θα απαιτούσε την ομόφωνη ψήφιση των 28 κρατών μελών και οι χώρες χαμηλού φόρου εξακολουθούν να είναι κάθετα αρνητικές. Αλλά η επιβίωση της ιδέας του «φόρου εξισορρόπησης» παρά τις προηγούμενες αποτυχίες σημαίνει ότι οι μεγαλύτερες ευρωπαϊκές οικονομίες είναι αρκετά αποφασισμένες να διατηρήσουν την πίεση. Αυτό που μπορεί να προκύψει είναι μια λύση στην οποία ορισμένες χώρες συμφωνούν να εφαρμόσουν τον φόρο, αφήνοντας πίσω τους αντιφρονούντες. Εφόσον όλες οι μεγάλες οικονομίες συμφωνούν – και έτσι φαίνεται να είναι – θα ήταν σχεδόν το ίδιο με έναν φόρο για τις ψηφιακές εταιρείες σε ολόκληρη την ΕΕ.

Από την άλλη πλευρά, με ποσοστό 3%, δεν υπάρχει τίποτα για την Ιρλανδία, το Λουξεμβούργο ή την Κύπρο να αντιταχθούν. Σύμφωνα με την ΕΕ, ένας τέτοιος φόρος θα παράγει μόνο 4,8 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως σε ολόκληρη την ΕΕ. Αυτό είναι περίπου το ένα τέταρτο του συνόλου των φόρων που μόνο η Γερμανία συλλέγει σε έναν μέσο μήνα. Θα μειώσει κάπως τα φορολογικά έσοδα των χωρών στις οποίες εδρεύουν οι θυγατρικές των Big Tech στην ΕΕ, αλλά δεν θα αφήσει μια τεράστια τρύπα δεδομένων των φορολογικών συντελεστών αυτών των δικαιοδοσιών.

Πέρυσι, το Facebook είχε έσοδα ύψους 9,9 δισεκατομμυρίων στην Ευρώπη. Ένας φόρος 3% επί του ποσού αυτού θα κοστίσει περίπου 297 εκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα με τον νόμιμο συντελεστή φόρου εισοδήματος της Ιρλανδίας, 12,5%, η πληρωμή αυτή θα ισοδυναμούσε με απώλεια 37 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως για την Ιρλανδία – αν το Facebook εξακολουθούσε να καταγράφει όλα τα έσοδα της ΕΕ και να κερδίζει εκεί. Από την αρχή του τρέχοντος έτους, όμως, δεν το κάνει πλέον: ετοιμάζεται να πληρώσει περισσότερους φόρους, όπου πραγματικά κάνει επιχειρήσεις. Έτσι, ενώ η ιρλανδική θυγατρική εξακολουθεί να είναι ο ευρωπαϊκός φορολογικός κόμβος της εταιρείας, χάνει ήδη χρήματα από το Facebook έναντι άλλων χωρών της ΕΕ.

Ό, τι κι αν γίνει, ωστόσο, ο φόρος κύκλου εργασιών θα παραμείνει κακή ιδέα.

Οι έκτακτες λύσεις της ΕΕ τείνουν να παραμένουν μακροπρόθεσμες. Οι ισχύοντες κανόνες για τον φόρο προστιθέμενης αξίας υιοθετήθηκαν ως προσωρινό μέτρο το 1993. Τα πιο ισχυρά έθνη του μπλοκ χρειάζονται πραγματικά τα λιγότερο από 5 δισεκατομμύρια ευρώ τόσο πολύ που είναι πρόθυμα να κολλήσουν για χρόνια, ίσως δεκαετίες, με αμβλύ εργαλείο όπως είναι ο φόρος εισφοράς κύκλου εργασιών; Δεν θα ήταν πιο αποδοτικό να δουλέψουμε ενεργά με τις πολυεθνικές για να τους δομήσουμε τις λειτουργίες τους, ώστε να πληρώσουν περισσότερο εταιρικό φόρο όταν πραγματοποιούν κέρδη;

Το Facebook έχει αποδειχθεί ήδη επιρρεπές σε μια τέτοια πίεση, και άλλοι μπορούν να ωθηθούν προς το ίδιο μονοπάτι. Δεν υπάρχει πραγματική ανάγκη για μια γρήγορη και βρώμικη λύση – μια δίκαιη και λογική λύση θα ήταν πολύ καλύτερη και δεν θα απαιτούσε απαραιτήτως μια σημαντική φορολογική μεταρρύθμιση σε παγκόσμιο επίπεδο ή ακόμη και σε επίπεδο ΕΕ. Αντιμέτωποι με σαφείς απαιτήσεις, άλλοι τεχνολογικοί γίγαντες πιθανότατα θα καταλήξουν να συμμορφώνονται οικειοθελώς και όχι να αντιμετωπίζουν διαρκώς την αποτυχία από τους πολιτικούς και ένα αβέβαιο φορολογικό νομοσχέδιο.

Όπως είπε ο γενικός διευθυντής της Google Σούνταρ Πιτσάι τον Ιανουάριο, «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να πληρώσουμε ένα υψηλότερο ποσό, ανεξάρτητα από τον κόσμο που συμφωνεί ως το σωστό πλαίσιο. Δεν πρόκειται για το ποσό του φόρου που πληρώνουμε, όσο για τον τρόπο με τον οποίο χωρίζετε μεταξύ των διαφόρων χωρών.»

Αυτό, και όχι οι προσωρινοί φόροι κύκλου εργασιών, πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο συζήτησης.