Η Facebook στοιχηματίζει στην εικονική πραγματικότητα του metaverse

Related

COSMOTE TV: Αποκλειστικά ο ημιτελικός του Περιστερίου στο Final 4 του BCL και τα ματς Παναθηναϊκός-Άρης, Ολυμπιακός-ΠΑΣ Λαμία, Γιουβέντους-Μίλαν και Νάπολι-Ρόμα

Την COSMOTE TV έχει ως αποκλειστικό προορισμό το Final 4 του FIBA Basketball Champrions League, που θα διεξαχθεί το τριήμερο 26-28/4. Τα κανάλια COSMOTE SPORT και οι απεσταλμένοι της COSMOTE TV, Ρήγας Δάρδαλης και Άρης Μπάρκας, θα δώσουν το «παρών» στο Βελιγράδι. Εκεί θα βρίσκεται και το Περιστέρι του Βασίλη Σπανούλη, το οποίο θα αντιμετωπίσει…

Βαγγέλης Μαρινάκης: Το… photobombing στην κάμερα της Cosmote

Συντάκτης: Διονύσης Αντωνέλλος Χρόνος ανάγνωσης: 1 λεπτό Βαγγέλης Μαρινάκης: Το… photobombing στην κάμερα της Cosmote την ώρα που έκανε δηλώσεις ο Παναγιώτης Ρέτσος. Την ώρα που έκανε δηλώσεις ο Παναγιώτης Ρέστος, στην κάμερα της Cosmote, μετά την θρυλική νίκη του Ολυμπιακού με 2-4 στο Βίλα Παρκ, εκείνη ακριβώς την ώρα περνούσε από πίσω ο πρόεδρος…

Η ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ επέλεξε την Υπηρεσία Παρόχου Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης “IMPACT EINVOICING” του Ομίλου SOFTONE

H ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ, κορυφαίος όμιλος εταιρειών με πολυετή δραστηριοποίηση στην ελληνική αγορά ενέργειας, επέλεξε την υπηρεσία ηλεκτρονικής τιμολόγησης IMPACT EINVOICING του Ομίλου SOFTONE, στο πλαίσιο ευθυγράμμισής της με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας αναφορικά με τη διαβίβαση φορολογικών δεδομένων παραστατικών στην ΑΑΔΕ και την ενημέρωση των Ηλεκτρονικών Βιβλίων myDATA.  Σε πλήρη διασύνδεση με τα υφιστάμενα πληροφοριακά…

Παγκρήτια Τράπεζα: Σε μία εφαρμογή εταιρικός και προσωπικός λογαριασμός

Μια νέα επιλογή στους εταιρικούς της πελάτες προσφέρει η Παγκρήτια Τράπεζα. Στο πλαίσιο της αναβάθμισης των ψηφιακών λειτουργιών της, η Τράπεζα διαθέτει πλέον την επικαιροποιημένη εφαρμογή Ηλεκτρονικής Τραπεζικής Pancreta Online, η οποία υποστηρίζει  την πρόσβαση των εταιρειών με πολλαπλούς χρήστες.   Οι εταιρικοί χρήστες της Παγκρήτιας έχουν τη δυνατότητα μέσα στην ίδια εφαρμογή να διατηρούν τόσο…

Ταμειακή και POS σε μία συσκευή από την Worldline σε συνεργασία με την Eurobank

Η Worldline στην Ελλάδα (Worldline Greece & Cardlink a Worldline brand), σε συνεργασία με την Eurobank, έχει αναπτύξει και προσφέρει στις επιχειρήσεις την ολοκληρωμένη πλατφόρμα συναλλαγών Worldline All-in-One Platform, η οποία αναβαθμίζει το POS σε ταμειακή μηχανή δίνοντας τη δυνατότητα έκδοσης αποδείξεων, χωρίς να απαιτείται πρόσθετος εξοπλισμός. Η νέα πλατφόρμα, σχεδιασμένη να απλοποιεί και να…

Cosmote: Δίνει δωρεάν απεριόριστα data – Πώς θα τα πάρετε

Cosmote: Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες προσφέρει και φέτος το Πάσχα σε όλους τους συνδρομητές της η COSMOTE, για να μπορούν να σερφάρουν ξένοιαστα από το κινητό τους, να ψυχαγωγούνται και να μοιράζονται online αγαπημένες στιγμές με τους φίλους τους, όπου κι αν βρίσκονται. Η προσφορά διατίθεται έως και τις 7 Μαΐου, για όλους…

Η Huawei ανακοίνωσε την Ευφυή Λύση Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας στο 26ο Παγκόσμιο Συνέδριο Ενέργειας

Η Huawei παρουσίασε την καινοτόμα Ευφυή Λύση Διανομής (IDS) Ηλεκτρικής Ενέργειας στο 26ο Παγκόσμιο Συνέδριο Ενέργειας στο Ρότερνταμ. Η IDS αναπτύχθηκε σε συνεργασία με εταίρους του οικοσυστήματος και μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες και προκλήσεις της βιομηχανίας ηλεκτρικής ενέργειας, όπως η απώλεια υψηλών γραμμών, η αναξιόπιστη εξυπηρέτηση και το βάρος της διαχείρισης νέων ενεργειακών…

Εάν δεν χτυπάει το ξυπνητήρι στο iPhone σας, δεν φταίτε εσείς, υπάρχει… bug!

Εάν το iPhone σας δεν σας “ξυπνάει” τελευταία, δεν είστε οι μόνοι! Μετά από παράπονα χρηστών στο TikTok και σε άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, η Apple επιβεβαίωσε στο Today ότι υπάρχει ένα σφάλμα λογισμικού που εμποδίζει το ξυπνητήρι του iPhone σε διάφορους χρήστες να χτυπήσει στην ώρα που το έχουν ορίσει. Σαφώς, η Apple έσπευσε να…

Nothing Phone (1): Άρχισε να λαμβάνει την ενημέρωση Nothing OS 2.5.5 με ενσωμάτωση του ChatGPT

Πακέτο ανάθμισης λογισμικού διατίθεται από σήμερα για το Nothing Phone (1) και ουσιαστικά πρόκειται για την ενημέρωση Nothing OS 2.5.5 που κυκλοφόρησε τον περασμένο μήνα για το Phone (2) και το Phone (2a). Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό της ενημέρωσης Nothing OS 2.5.5 είναι η ενσωμάτωση του ChatGPT, η οποία προσθέτει νέα γραφικά στοιχεία ChatGPT στην…

Τα μυστικά της Λίμνης Βουλιαγμένης αποκαλύπτονται στην Cosmote TV

All Around Βρίσκεστε εδώ:  ΑρχικήAll AroundΤα μυστικά της Λίμνης Βουλιαγμένης αποκαλύπτονται στην Cosmote TV Στις 5 Μαΐου, η Cosmote TV θα αποκαλύψει τα μυστικά της Λίμνης Βουλιαγμένης μέσα από τη σειρά ντοκιμαντέρ UNDERWONDER, παρουσιάζοντας την Ελλάδα μέσα από τα υποβρύχια σπήλαιά της. Το πρώτο επεισόδιο της σειράς θα προβληθεί την Κυριακή του Πάσχα στις 21:00…

Η συμβολή της Τεχνητής Νοημοσύνης στη βελτίωση του Υγειονομικού Συστήματος και των Υπηρεσιών Υγείας

Η ψηφιοποίηση του υγειονομικού συστήματος και η χρήση τεχνολογίας και δεδομένων για τη βελτίωση της υγείας και των υπηρεσιών υγείας ήταν τα κεντρικά μηνύματα στο πλαίσιο της συζήτησης «AI and Healthcare Revolution», που διεξήχθη στο συνέδριο τεχνολογίας και καινοτομίας BEYOND 2024. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης επισημάνθηκε η προσβασιμότητα των ασθενών στα ιατρικά τους δεδομένα,…

Εκατομμύρια Ευρωπαίοι χρήστες χρησιμοποιούν το νέο One UI 6.1 και το Galaxy AI σε περισσότερες συσκευές Galaxy

Η Samsung Electronics Co., Ltd. ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο ότι οι λειτουργίες Galaxy AI, που ήταν αρχικά διαθέσιμες στη σειρά-ναυαρχίδα smartphones Samsung Galaxy S24, θα διατίθενται σε περισσότερες Galaxy συσκευές μέσω της νέας ενημέρωσης One UI 6.1. Η ενημέρωση έγινε διαθέσιμη στις σειρές Galaxy S23, S23 FE, Z Fold5, Z Flip5 και Tab S9 από τα…

Τεχνητή νοημοσύνη: 12 κορυφαία AI app που μπορείτε να αξιοποιήσετε σήμερα!

Τα μοντέλα AI αναπτύσσονται με ταχύτατους ρυθμούς, επηρεάζοντας σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούμε και εργαζόμαστε. Στις γραμμές που ακολουθούν, θα εξερευνήσουμε ένα ευρύ φάσμα πλατφορμών και AI app, ειδικά σχεδιασμένων, ώστε να παρέχουν ιδέες και υποστήριξη σε καλλιτέχνες, προγραμματιστές, τεχνικούς και διακοσμητές, καθώς και στον μέσο χρήστη που επιδιώκει να βελτιστοποιήσει την παραγωγικότητά…

Underwonder: Τηλεοπτική πρεμιέρα για τη νέα σειρά ντοκιμαντέρ της COSMOTE TV που «βουτά» στα υποβρύχια σπήλαια της Ελλάδας

Μια ματιά στον συναρπαστικό κόσμο της σπηλαιοκατάδυσης, με επίκεντρο την εξερεύνηση των κρυμμένων υποβρύχιων σπηλαίων της Ελλάδας, προσφέρει η νέα σειρά ντοκιμαντέρ σε παραγωγή COSMOTE TV, «Underwonder». Η σειρά 4 επεισοδίων αποκαλύπτει ιστορίες κρυμμένες βαθιά κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, συμβάλλοντας παράλληλα στην επιστημονική έρευνα και στην αποτύπωση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Η σειρά…

BEWISE: Συνεργάτης εμπιστοσύνης για την SYMEONIDES FASHION HOUSE και την υλοποίηση τεχνολογικών Microsoft λύσεων

Η BEWISE, ο μοναδικός Έλληνας συνεργάτης που κατέχει και τα 6 Microsoft Designations, συνεχίζει να ενισχύει την αποτελεσματικότητα της επιχείρησής σας μέσω των καινοτόμων εργαλείων της Microsoft. Στο πλαίσιο αυτό, η BEWISE έχει υλοποιήσει ολοκληρωμένο έργο ψηφιακού μετασχηματισμού στη SYMEONIDES FASHION HOUSE (MARKS & SPENCER) στην Κύπρο, βασισμένο εξ’ ολοκλήρου σε Microsoft cloud BizApps τεχνολογίες. …

Share

Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ έθεσε ένα νέο, φιλόδοξο στόχο για την Facebook: τη δημιουργία του «internet της επόμενης γενιάς».

Αφού έκανε συνδρομητές σχεδόν τα 2/3 των χρηστών του διαδικτύου παγκοσμίως με εφαρμογές όπως το Instagram και το WhatsApp, ο Ζάκερμπεργκ δήλωσε στους επενδυτές την περασμένη Τετάρτη ότι η τελευταία του εμμονή ήταν η δημιουργία ενός «metaverse» – μίας νεφελώδους και πολυδιαφημισμένης ιδέας για έναν εικονικό κόσμο γεμάτο με άβαταρ.

«Στα χρόνια που έρχονται, αναμένω ότι το κοινό θα μεταβάλλει τον τρόπο που μας βλέπει, από πρωτίστως μία εταιρεία κοινωνικής δικτύωσης σε μία εταιρεία του metaverse», είπε ο Ζάκερμπεργκ στους αναλυτές την Τετάρτη. Νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα, η εταιρεία ανακοίνωσε σχέδια δημιουργίας μίας νέας ομάδας εργασίας στον τομέα του metaverse.

Η εταιρεία έχει δηλώσει ότι ξοδεύει δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως για την εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα ευρύτερα, σε ένα τολμηρό στοίχημα για έναν φουτουριστικό ψηφιακό κόσμο καθώς η κούρσα «ζεσταίνεται» για τη δημιουργία της επόμενης υπολογιστικής πλατφόρμας, πέρα από τα smartphones.

Η Facebook έχει αυτή τη στιγμή περισσότερους από 10.000 εργαζόμενους που απασχολούνται σε μία ποικιλία προγραμμάτων γύρω από το συγκεκριμένο αντικείμενο, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης γυαλιών AR (επαυξημένης πραγματικότητας) που ουσιαστικά επιτρέπουν την επικάλυψη αντικειμένων και πληροφοριών στον πραγματικό κόσμο, αλλά και ένα περικάρπιο (wristband) που θα επιτρέπει σε αυτόν που το φοράει να αλληλοεπιδρά με τον ψηφιακό κόσμο μέσω ανεπαίσθητων κινήσεων των δακτύλων.

Ο Ζάκερμπεργκ έχει υποδείξει ότι πιστεύει πως τα συστήματα AR θα καταστούν ευρέως διαδεδομένα εντός της επόμενης δεκαετίας – η πρώτη γενιά των έξυπνων γυαλιών της Facebook αναμένονται εντός της χρονιάς – αλλά η εταιρεία αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό, ειδικά από την Apple, από τους σημαντικότερους κατασκευαστές smartphones, η οποία επίσης φημολογείται ότι ετοιμάζεται να λανσάρει μία αντίστοιχη μάσκα το συντομότερο μέχρι την επόμενη χρονιά.

Πώς θα μοιάζει το metaverse της Facebook

Ακριβώς πώς το metaverse της Facebook θα μοιάζει παραμένει ασαφές. Η εφαρμογή για κοινωνική δικτύωση στην εικονική πραγματικότητα, το Horizon, είναι υπό ανάπτυξη επί δύο χρόνια, αλλά ακόμη δεν είναι διαθέσιμο σε εξωτερικούς χρήστες. Ωστόσο, στην ενημέρωση των αναλυτών, ο Ζάκερμπεργκ το περιέγραψε σαν ένα χώρο όπου άνθρωποι θα μπορούν να «συχνάζουν», να στέλνουν επαγγελματικά μηνύματα, να παίζουν παιχνίδια ακόμη και να χορεύουν με άλλους παρτενέρ.

Επίσης, ξεκαθάρισε ότι στις προθέσεις του είναι να εκμεταλλευθεί οικονομικά την ευκαιρία των εικονικών κόσμων. Η διαφήμιση προϊόντων θα ήταν «πιθανά ένα σημαντικό μέρος του metaverse», όπως και το εμπόριο, είπε, περιγράφοντας ένα χώρο όπου οι άνθρωποι θα μπορούσαν να αγοράζουν ψηφιακά ρούχα και άλλα αγαθά που θα πλαισίωναν τα άβαταρ των χρηστών καθώς αυτά θα «τηλεμεταφέρονται από τη μία εμπειρία στην επόμενη».

Η αντιπαλότητα δίνει ώθηση

Η νέα ώθηση έρχεται καθώς η Facebook πρόσφατα είχε συγκρουστεί με την Apple, αφού η κατασκευάστρια εταιρεία του iPhone εισήγαγε αλλαγές στο λειτουργικό της σύστημα που μείωναν την ικανότητα της Facebook να συλλέγει δεδομένα με σκοπό να στοχεύει διαφημιστικά τους χρήστες.

Σε συνέντευξη με τον δημοσιογράφο τεχνολογίας Κάσεϊ Νιούτον, ο Ζάκερμπεργκ υπαινίχθηκε ότι η συγκεκριμένη αντιπαλότητα καθοδηγεί τη στρατηγική του metaverse που οραματίζεται. «Ένας από τους λόγους για τους οποίους επενδύουμε τόσα πολλά στην επαυξημένη και την εικονική πραγματικότητα είναι ότι τα κινητά τηλέφωνα αναπτύχθηκαν περίπου την ίδια περίοδο με το Facebook, έτσι δεν καταφέραμε να παίξουμε σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της ανάπτυξης αυτών των πλατφορμών», είπε.

Ένα Facebook metaverse θα μπορούσε επίσης να θέσει τις βάσεις για μια μάχη με εταιρείες που βρίσκονται πίσω από ορισμένα από τα πλέον δημοφιλή βιντεοπαιχνίδια, όπως το Fortnite, το Minecraft και το Roblox, τα οποία έχουν αναδειχθεί σαν πρωτοπόροι στη δημιουργία εικονικών κόσμων.

Ο Τιμ Σουίνι, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Epic Games, εταιρείας που βρίσκεται πίσω από το Fortnite έχει περιγράψει το metaverse σαν «ένα φαινόμενο που υπερβαίνει το gaming». Η Epic σταθερά προσθέτει χαρακτηριστικά κοινωνικής δικτύωσης στο Fortnite και εξαγοράζει μικρότερες start-up, όπως η Sketchfab που ειδικεύεται στη δημιουργία τρισδιάστατων μοντέλων, για να κτίσει τη δική της τεχνολογία gaming Unreal Engine, η οποία μπορεί να παρέχει τη στήριξη σε επίπεδο γραφικών των ψηφιακών κόσμων.

«Η σκόπευση του Fortnite είναι να κτίσει κάτι σαν metaverse από την επιστημονική φαντασία», είχε δηλώσει κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας στη δικαστική διαμάχη που είχε η Epic με την Apple.

Ο ανταγωνισμός δεν περιορίζεται στις εταιρείες που δημιουργούν βιντεοπαιχνίδια. Η Microsoft ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα, κατά την ανακοίνωση των οικονομικών της αποτελεσμάτων, ότι αναπτύσσει ένα «επιχειρηματικό metaverse».

Το όραμα και τα πολλά ερωτήματα

«Υπάρχει πολύς θόρυβος γύρω από αυτό το θέμα» είπε ο Λουκ Άλβαρεζ, επενδυτής σε τεχνολογικές εταιρείες με έδρα το Λονδίνο. «Είναι κάπως σαν την αυτοκινητοβιομηχανία του 1905 με εκατοντάδες ή χιλιάδες εταιρειών να εμφανίζονται με κάθε είδους λύση».

Παραμένει ασαφές εάν θα προκύψει ένα κυρίαρχο metaverse ή θα υπάρχουν πολλαπλά metaverse προερχόμενα από διαφορετικές εταιρείες. Ο Ζάκερμπεργκ είπε σε αναλυτές ότι αναμένει οι χρήστες θα είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν το metaverse από διαφορετικές συσκευές ή εφαρμογές.

Η Facebook, με τους σχεδόν τρία δισεκατομμύρια χρήστες στις πλατφόρμες της, ενδέχεται να έχει το μέγεθος να ανταγωνιστεί από θέση ισχύος, αλλά ο Άλβαρεζ διαφωνεί καθώς πιστεύει ότι ενώ ο όμιλος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να είναι ένας σημαντικός παίκτης, «δεν πρόκειται να υπάρχει μόνο ένα metaverse».

Υπάρχουν επίσης και αξεπέραστες τεχνικές προκλήσεις που θα πρέπει να ξεπεραστούν για να γίνει η ιδέα πραγματικότητα, από τη δημιουργία ψηφιακών νομισμάτων που θα μπορούν να ανταλλάσσονται σε όλα τα διαφορετικά παιχνίδια έως το σύστημα γραφικής απεικόνισης που θα πρέπει να απεικονίζει χιλιάδες άβαταρ που θα μοιράζονται την ίδια εικονική πόλη ή μία αίθουσα κονσέρτου.

Ο Χέρμαν Νάρουλα, διευθύνων σύμβουλος της Improbable, μία λονδρέζικη start-up την οποία ο ίδιος περιγράφει σαν «την υδραυλική εγκατάσταση του metaverse», είπε ότι οι υπολογιστικές πλατφόρμες θα πρέπει να υποστηρίζουν δισεκατομμύρια διεργασίες ανά δευτερόλεπτο για να «παράγουν μέρος των εμπειριών για τις οποίες οι άνθρωποι μιλούν».

Σήμερα, ωστόσο, τα παιχνίδια όπως το Fortnite που μπορούν να υποδεχθούν έως και 100 παίκτες συγχρόνως επεξεργάζονται μόνο χιλιάδες διεργασίες ανά δευτερόλεπτο.

«Το αίσθημα που παίρνεις σε ένα στάδιο όταν χιλιάδες άλλοι οπαδοί φωνάζουν γύρω σου είναι πολύ διαφορετικό από ένα πεδίο ανταλλαγής μηνυμάτων», είπε. «Η χρηστικότητα (του metaverse) είναι αναλογικά σε πόσα πράγματα μπορούν να συμβούν συγχρόνως, κάθε στιγμή σε όλη τη διάρκεια του χρόνου».

Τα ερωτήματα επίσης παραμένουν σχετικά με το κατά πόσο οι μη-gamers καταναλωτές είναι έτοιμοι να αγκαλιάσουν αυτό το κατά κάποιο τρόπο δυστοπικό όραμα επιστημονικής φαντασίας. Καθώς η Facebook έχει αρχίσει να βλέπει βελτιωμένες πωλήσεις της μάσκας εικονικής πραγματικότητας Oculus, απουσιάζει ένα παιχνίδι που θα μπορούσε να πείσει το κοινό ότι θα πρέπει να παρατήσουν το Instagram για χατίρι ενός νέου είδους ψηφιακής ψυχαγωγίας.

Το αν το metaverse του Facebook μπορεί συγκεκριμένα να κερδίσει δημοτικότητα θα εξαρτηθεί επίσης εν μέρει από το εάν μπορεί να αντιμετωπίσει επίμονες ανησυχίες σχετικά με την ικανότητά του να διαχειρίζεται την παρενόχληση και την κατάχρηση, όπως επίσης ανησυχίες σχετικά με την ιδιωτικότητα εν μέσω αριθμού σχετικών σκανδάλων.

Επιπλέον, θα εξαρτηθεί από το αν η εταιρεία μπορεί να προσφέρει διαφημιστικό χώρο αλλά με διακριτικό τρόπο. Τον περασμένο μήνα, ο αρχικός συνεργάτης της Facebook για διαφήμιση στο Oculus, το παιχνίδι βολών Blaston, αποσύρθηκε από την πρωτοβουλία σε λιγότερο από μία εβδομάδα λόγω αντιδράσεων από την κοινότητα των χρηστών του παιχνιδιού.

Παρά τις προκλήσεις ο Ζάκερμπεργκ παραμένει απτόητος. «Όλο αυτό πρόκειται να οδηγήσει σε εντελώς νέες εμπειρίες και οικονομικές ευκαιρίες», είπε.