Vaccination cyberthreat: Ψηφιακές απάτες με «δόλωμα» τον εμβολιασμό

Related

Βαγγέλης Μαρινάκης: Το… photobombing στην κάμερα της Cosmote

Συντάκτης: Διονύσης Αντωνέλλος Χρόνος ανάγνωσης: 1 λεπτό Βαγγέλης Μαρινάκης: Το… photobombing στην κάμερα της Cosmote την ώρα που έκανε δηλώσεις ο Παναγιώτης Ρέτσος. Την ώρα που έκανε δηλώσεις ο Παναγιώτης Ρέστος, στην κάμερα της Cosmote, μετά την θρυλική νίκη του Ολυμπιακού με 2-4 στο Βίλα Παρκ, εκείνη ακριβώς την ώρα περνούσε από πίσω ο πρόεδρος…

Η ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ επέλεξε την Υπηρεσία Παρόχου Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης “IMPACT EINVOICING” του Ομίλου SOFTONE

H ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ, κορυφαίος όμιλος εταιρειών με πολυετή δραστηριοποίηση στην ελληνική αγορά ενέργειας, επέλεξε την υπηρεσία ηλεκτρονικής τιμολόγησης IMPACT EINVOICING του Ομίλου SOFTONE, στο πλαίσιο ευθυγράμμισής της με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας αναφορικά με τη διαβίβαση φορολογικών δεδομένων παραστατικών στην ΑΑΔΕ και την ενημέρωση των Ηλεκτρονικών Βιβλίων myDATA.  Σε πλήρη διασύνδεση με τα υφιστάμενα πληροφοριακά…

Παγκρήτια Τράπεζα: Σε μία εφαρμογή εταιρικός και προσωπικός λογαριασμός

Μια νέα επιλογή στους εταιρικούς της πελάτες προσφέρει η Παγκρήτια Τράπεζα. Στο πλαίσιο της αναβάθμισης των ψηφιακών λειτουργιών της, η Τράπεζα διαθέτει πλέον την επικαιροποιημένη εφαρμογή Ηλεκτρονικής Τραπεζικής Pancreta Online, η οποία υποστηρίζει  την πρόσβαση των εταιρειών με πολλαπλούς χρήστες.   Οι εταιρικοί χρήστες της Παγκρήτιας έχουν τη δυνατότητα μέσα στην ίδια εφαρμογή να διατηρούν τόσο…

Ταμειακή και POS σε μία συσκευή από την Worldline σε συνεργασία με την Eurobank

Η Worldline στην Ελλάδα (Worldline Greece & Cardlink a Worldline brand), σε συνεργασία με την Eurobank, έχει αναπτύξει και προσφέρει στις επιχειρήσεις την ολοκληρωμένη πλατφόρμα συναλλαγών Worldline All-in-One Platform, η οποία αναβαθμίζει το POS σε ταμειακή μηχανή δίνοντας τη δυνατότητα έκδοσης αποδείξεων, χωρίς να απαιτείται πρόσθετος εξοπλισμός. Η νέα πλατφόρμα, σχεδιασμένη να απλοποιεί και να…

Cosmote: Δίνει δωρεάν απεριόριστα data – Πώς θα τα πάρετε

Cosmote: Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες προσφέρει και φέτος το Πάσχα σε όλους τους συνδρομητές της η COSMOTE, για να μπορούν να σερφάρουν ξένοιαστα από το κινητό τους, να ψυχαγωγούνται και να μοιράζονται online αγαπημένες στιγμές με τους φίλους τους, όπου κι αν βρίσκονται. Η προσφορά διατίθεται έως και τις 7 Μαΐου, για όλους…

Η Huawei ανακοίνωσε την Ευφυή Λύση Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας στο 26ο Παγκόσμιο Συνέδριο Ενέργειας

Η Huawei παρουσίασε την καινοτόμα Ευφυή Λύση Διανομής (IDS) Ηλεκτρικής Ενέργειας στο 26ο Παγκόσμιο Συνέδριο Ενέργειας στο Ρότερνταμ. Η IDS αναπτύχθηκε σε συνεργασία με εταίρους του οικοσυστήματος και μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες και προκλήσεις της βιομηχανίας ηλεκτρικής ενέργειας, όπως η απώλεια υψηλών γραμμών, η αναξιόπιστη εξυπηρέτηση και το βάρος της διαχείρισης νέων ενεργειακών…

Εάν δεν χτυπάει το ξυπνητήρι στο iPhone σας, δεν φταίτε εσείς, υπάρχει… bug!

Εάν το iPhone σας δεν σας “ξυπνάει” τελευταία, δεν είστε οι μόνοι! Μετά από παράπονα χρηστών στο TikTok και σε άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, η Apple επιβεβαίωσε στο Today ότι υπάρχει ένα σφάλμα λογισμικού που εμποδίζει το ξυπνητήρι του iPhone σε διάφορους χρήστες να χτυπήσει στην ώρα που το έχουν ορίσει. Σαφώς, η Apple έσπευσε να…

Nothing Phone (1): Άρχισε να λαμβάνει την ενημέρωση Nothing OS 2.5.5 με ενσωμάτωση του ChatGPT

Πακέτο ανάθμισης λογισμικού διατίθεται από σήμερα για το Nothing Phone (1) και ουσιαστικά πρόκειται για την ενημέρωση Nothing OS 2.5.5 που κυκλοφόρησε τον περασμένο μήνα για το Phone (2) και το Phone (2a). Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό της ενημέρωσης Nothing OS 2.5.5 είναι η ενσωμάτωση του ChatGPT, η οποία προσθέτει νέα γραφικά στοιχεία ChatGPT στην…

Τα μυστικά της Λίμνης Βουλιαγμένης αποκαλύπτονται στην Cosmote TV

All Around Βρίσκεστε εδώ:  ΑρχικήAll AroundΤα μυστικά της Λίμνης Βουλιαγμένης αποκαλύπτονται στην Cosmote TV Στις 5 Μαΐου, η Cosmote TV θα αποκαλύψει τα μυστικά της Λίμνης Βουλιαγμένης μέσα από τη σειρά ντοκιμαντέρ UNDERWONDER, παρουσιάζοντας την Ελλάδα μέσα από τα υποβρύχια σπήλαιά της. Το πρώτο επεισόδιο της σειράς θα προβληθεί την Κυριακή του Πάσχα στις 21:00…

Η συμβολή της Τεχνητής Νοημοσύνης στη βελτίωση του Υγειονομικού Συστήματος και των Υπηρεσιών Υγείας

Η ψηφιοποίηση του υγειονομικού συστήματος και η χρήση τεχνολογίας και δεδομένων για τη βελτίωση της υγείας και των υπηρεσιών υγείας ήταν τα κεντρικά μηνύματα στο πλαίσιο της συζήτησης «AI and Healthcare Revolution», που διεξήχθη στο συνέδριο τεχνολογίας και καινοτομίας BEYOND 2024. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης επισημάνθηκε η προσβασιμότητα των ασθενών στα ιατρικά τους δεδομένα,…

Εκατομμύρια Ευρωπαίοι χρήστες χρησιμοποιούν το νέο One UI 6.1 και το Galaxy AI σε περισσότερες συσκευές Galaxy

Η Samsung Electronics Co., Ltd. ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο ότι οι λειτουργίες Galaxy AI, που ήταν αρχικά διαθέσιμες στη σειρά-ναυαρχίδα smartphones Samsung Galaxy S24, θα διατίθενται σε περισσότερες Galaxy συσκευές μέσω της νέας ενημέρωσης One UI 6.1. Η ενημέρωση έγινε διαθέσιμη στις σειρές Galaxy S23, S23 FE, Z Fold5, Z Flip5 και Tab S9 από τα…

Τεχνητή νοημοσύνη: 12 κορυφαία AI app που μπορείτε να αξιοποιήσετε σήμερα!

Τα μοντέλα AI αναπτύσσονται με ταχύτατους ρυθμούς, επηρεάζοντας σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούμε και εργαζόμαστε. Στις γραμμές που ακολουθούν, θα εξερευνήσουμε ένα ευρύ φάσμα πλατφορμών και AI app, ειδικά σχεδιασμένων, ώστε να παρέχουν ιδέες και υποστήριξη σε καλλιτέχνες, προγραμματιστές, τεχνικούς και διακοσμητές, καθώς και στον μέσο χρήστη που επιδιώκει να βελτιστοποιήσει την παραγωγικότητά…

Underwonder: Τηλεοπτική πρεμιέρα για τη νέα σειρά ντοκιμαντέρ της COSMOTE TV που «βουτά» στα υποβρύχια σπήλαια της Ελλάδας

Μια ματιά στον συναρπαστικό κόσμο της σπηλαιοκατάδυσης, με επίκεντρο την εξερεύνηση των κρυμμένων υποβρύχιων σπηλαίων της Ελλάδας, προσφέρει η νέα σειρά ντοκιμαντέρ σε παραγωγή COSMOTE TV, «Underwonder». Η σειρά 4 επεισοδίων αποκαλύπτει ιστορίες κρυμμένες βαθιά κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, συμβάλλοντας παράλληλα στην επιστημονική έρευνα και στην αποτύπωση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Η σειρά…

BEWISE: Συνεργάτης εμπιστοσύνης για την SYMEONIDES FASHION HOUSE και την υλοποίηση τεχνολογικών Microsoft λύσεων

Η BEWISE, ο μοναδικός Έλληνας συνεργάτης που κατέχει και τα 6 Microsoft Designations, συνεχίζει να ενισχύει την αποτελεσματικότητα της επιχείρησής σας μέσω των καινοτόμων εργαλείων της Microsoft. Στο πλαίσιο αυτό, η BEWISE έχει υλοποιήσει ολοκληρωμένο έργο ψηφιακού μετασχηματισμού στη SYMEONIDES FASHION HOUSE (MARKS & SPENCER) στην Κύπρο, βασισμένο εξ’ ολοκλήρου σε Microsoft cloud BizApps τεχνολογίες. …

Η Samsung ξεκινά επίσημα την Ολυμπιακή και Παραολυμπιακή καμπάνια της στην τελική ευθεία για το Παρίσι 2024

Με λιγότερες από 100 ημέρες πριν από το Παρίσι 2024, η Samsung Electronics Co., Ltd., Παγκόσμιος Ολυμπιακός και Παραολυμπιακός Συνεργάτης, εγκαινίασε επίσημα την καμπάνια “Open always wins” – η οποία γιορτάζει τις κοινές αξίες του brand με τους επερχόμενους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες για την ευρύνοια και ανακοίνωσε τα εγκαίνια της Olympic™️ rendezvous @ Samsung…

Share

Ο εμβολιασμός κατά της Covid-19 βρέθηκε τους πρώτους μήνες του 2021 στο στόχαστρο της διαδικτυακής απάτης. Οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου εκμεταλλεύτηκαν την επιθυμία των ανθρώπων να εμβολιαστούν όσο το δυνατόν γρηγορότερα, προκειμένου να τους παγιδεύσουν για να αποκομίσουν οικονομικά οφέλη.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έλαβαν ορισμένοι κάτοικοι του Ηνωμένου Βασιλείου και τα οποία έμοιαζαν να προέρχονται από την Εθνική Υπηρεσία Υγείας. Πού ήταν κρυμμένη η απάτη; Ο παραλήπτης προκειμένου να εμβολιαστεί κλήθηκε να επιβεβαιώσει τη συμμετοχή του στο πρόγραμμα εμβολιασμού, κάνοντας κλικ στον σύνδεσμο.

Σύμφωνα με τη νέα έκθεση της Kaspersky, «SpamandPhisinginQ1 2021», όπως η πανδημία μέσα στο 2020 δημιούργησε το έδαφος για μια από τις πιο κερδοφόρες onlineαπάτες, με όχημα τα spamemailκαι τις σελίδες phishing, έτσι οι απατεώνες του διαδικτύου συνεχίζουν να εκμεταλλεύονται την επιδημιολογική κρίση, εστιάζοντας πια στη διαδικασία εμβολιασμού.

Οι ειδικοί της Kasperskyεντόπισαν διάφορους τύπους ιστοσελίδων phishingπου διανέμονται παγκοσμίως. Μέσω των spamemails, οι παραλήπτες καλούνταν να εμβολιαστούν, να λάβουν μέρος σε μια έρευνα ή να διαγνωστούν για COVID-19. Επίσης, για να κλείσουν ραντεβού για εμβολιασμό, έπρεπε να συμπληρώσουν μια φόρμα με τα προσωπικά τους δεδομένα, συμπεριλαμβανομένων των στοιχείων της τραπεζικής τους κάρτας.

Ένας ακόμη τρόπος για να αποκτήσουν πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα των χρηστών ήταν μέσω ψεύτικων ερευνών εμβολιασμού. Οι απατεώνες έστελναν emailγια λογαριασμό μεγάλων φαρμακευτικών εταιρειών που παράγουν εμβόλια COVID-19, καλώντας τον παραλήπτη να συμμετάσχει σε μια σύντομη έρευνα. Σε όλους τους συμμετέχοντες υπόσχονταν δώρο για τη συμμετοχή τους στην έρευνα. Αφού απαντούσε στις ερωτήσεις, το θύμα ανακατευθυνόταν σε μια σελίδα με το «δώρο». Για να λάβει το βραβείο, ζητήθηκε από τον χρήστη να συμπληρώσει μια λεπτομερή φόρμα με τα προσωπικά του στοιχεία. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι επιτιθέμενοι ζήτησαν την πληρωμή ενός διακριτικού ποσού, για παράδοση.

Τέλος, ειδικοί της Kasperskyβρήκαν spamemailπου προσφέρουν υπηρεσίες εκ μέρους Κινέζων κατασκευαστών. Αυτά προσέφεραν προϊόντα για τη διάγνωση και τη θεραπεία του ιού, αλλά η έμφαση δόθηκε στην πώληση συρίγγων εμβολιασμού.

«Το 2021, είδαμε τη συνέχιση των τάσεων του 2020. Οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου εξακολουθούν να χρησιμοποιούν ενεργά το θέμα COVID-19 για να προσελκύσουν δυνητικά θύματα. Καθώς τα προγράμματα εμβολιασμού έχουν τεθεί σε εφαρμογή, οι spammersέχουν υιοθετήσει τη διαδικασία ως δόλωμα. Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι παρόλο που τέτοιες προσφορές μπορεί να φαίνονται πολύ δελεαστικές, η πιθανότητα να κλείσετε μια συμφέρουσα συμφωνία είναι μηδενική. Ο χρήστης μπορεί να αποφύγει την απώλεια δεδομένων ή, σε ορισμένες περιπτώσεις, χρημάτων, εάν παραμείνει σε εγρήγορση για τις υποτιθέμενες προσοδοφόρες προσφορές που διανέμονται στο διαδίκτυο», σχολιάζει η TatyanaShcherbakova, ειδικός ασφαλείας της Kaspersky, παγκόσμιας εταιρείας ψηφιακής ασφάλειας.

Για να μην πέσουν θύματα απάτης, οι χρήστες παρακινούνται:

·       Να είναι δύσπιστοι με τυχόν ασυνήθιστα γενναιόδωρες προσφορές και προωθητικές ενέργειες.

·       Να επαληθεύουν ότι τα μηνύματα προέρχονται από αξιόπιστες πηγές.

·       Να μην ακολουθούν συνδέσμους από ύποπτα email, άμεσα μηνύματα ή επικοινωνίες σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

·       Να ελέγχουν την αυθεντικότητα των ιστότοπων που επισκέπτεστε.

·       Να εγκαταστήσουν μια λύση ασφάλειας με ενημερωμένες βάσεις δεδομένων που περιλαμβάνουν γνώση των πιο πρόσφατων phishingκαι spamemail.

Περίπου η μισή παγκόσμια κίνηση οφείλεται σε spams

Σύμφωνα με την έκθεση, το πρώτο τρίμηνο του 2021, το μερίδιο των ανεπιθύμητων μηνυμάτων στην παγκόσμια κίνηση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας βαίνει μειούμενο, μια τάση που παρατηρήθηκε και στα τέλη του 2020. Ανήλθε κατά μέσο όρο σε 45,67%, μειωμένο κατά 2,11 ποσοστιαίες μονάδες έναντι του 4ουτριμήνου του 2020 (47,78%).

Το υψηλότερο ποσοστό ανεπιθύμητης αλληλογραφίας καταγράφηκε τον Ιανουάριο (46,12%), ενώ ο πιο ήπιος μήνας μέχρι στιγμής ήταν ο Μάρτιος, κατά τον οποίο τα spam αντιπροσώπευαν μόνο το 45,1% όλων των email.

Το 2020, η Ρωσία και η Γερμανία ηγήθηκαν του όγκου των εξερχόμενων spams, όπως συνέβη, κατά τα αποτελέσματα της έκθεσης, και το πρώτο τρίμηνο του 2021. Η Ρωσία αντιπροσώπευε το 22,47% των ανεπιθύμητων μηνυμάτων και το μερίδιο της Γερμανίας ήταν 14,89%. Στην τρίτη θέση βρέθηκαν οι ΗΠΑ (12,98%) και στην τέταρτη η Κίνα (7,38%). Στην Ελλάδα, αντιστοιχεί μόλις το 0,21% των εξερχόμενων ανεπιθύμητων μηνυμάτων.

Οι ειδικοί της Kasperskyκατέγραψαν τον μεγαλύτερο αριθμό προσπαθειών για άνοιγμα κακόβουλων συνημμένων στην Ισπανία (8,74%). Αυτή η χώρα ήταν ο κορυφαίος κακόβουλος στόχος αλληλογραφίας καθ ‘όλη τη διάρκεια του 2020 και διατηρήθηκε στην πρώτη θέση σε αυτό το τρίμηνο αναφοράς. Η Ιταλία (7,59%) ανέβηκε στη δεύτερη θέση και η τρίτη θέση στη Γερμανία (5,84%).