Αρνητικό οικονομικό αντίκτυπο από τον COVID-19 αναμένουν 8 στις 10 εταιρείες ΤΠΕ

Related

Βαγγέλης Μαρινάκης: Το… photobombing στην κάμερα της Cosmote

Συντάκτης: Διονύσης Αντωνέλλος Χρόνος ανάγνωσης: 1 λεπτό Βαγγέλης Μαρινάκης: Το… photobombing στην κάμερα της Cosmote την ώρα που έκανε δηλώσεις ο Παναγιώτης Ρέτσος. Την ώρα που έκανε δηλώσεις ο Παναγιώτης Ρέστος, στην κάμερα της Cosmote, μετά την θρυλική νίκη του Ολυμπιακού με 2-4 στο Βίλα Παρκ, εκείνη ακριβώς την ώρα περνούσε από πίσω ο πρόεδρος…

Η ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ επέλεξε την Υπηρεσία Παρόχου Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης “IMPACT EINVOICING” του Ομίλου SOFTONE

H ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ, κορυφαίος όμιλος εταιρειών με πολυετή δραστηριοποίηση στην ελληνική αγορά ενέργειας, επέλεξε την υπηρεσία ηλεκτρονικής τιμολόγησης IMPACT EINVOICING του Ομίλου SOFTONE, στο πλαίσιο ευθυγράμμισής της με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας αναφορικά με τη διαβίβαση φορολογικών δεδομένων παραστατικών στην ΑΑΔΕ και την ενημέρωση των Ηλεκτρονικών Βιβλίων myDATA.  Σε πλήρη διασύνδεση με τα υφιστάμενα πληροφοριακά…

Παγκρήτια Τράπεζα: Σε μία εφαρμογή εταιρικός και προσωπικός λογαριασμός

Μια νέα επιλογή στους εταιρικούς της πελάτες προσφέρει η Παγκρήτια Τράπεζα. Στο πλαίσιο της αναβάθμισης των ψηφιακών λειτουργιών της, η Τράπεζα διαθέτει πλέον την επικαιροποιημένη εφαρμογή Ηλεκτρονικής Τραπεζικής Pancreta Online, η οποία υποστηρίζει  την πρόσβαση των εταιρειών με πολλαπλούς χρήστες.   Οι εταιρικοί χρήστες της Παγκρήτιας έχουν τη δυνατότητα μέσα στην ίδια εφαρμογή να διατηρούν τόσο…

Ταμειακή και POS σε μία συσκευή από την Worldline σε συνεργασία με την Eurobank

Η Worldline στην Ελλάδα (Worldline Greece & Cardlink a Worldline brand), σε συνεργασία με την Eurobank, έχει αναπτύξει και προσφέρει στις επιχειρήσεις την ολοκληρωμένη πλατφόρμα συναλλαγών Worldline All-in-One Platform, η οποία αναβαθμίζει το POS σε ταμειακή μηχανή δίνοντας τη δυνατότητα έκδοσης αποδείξεων, χωρίς να απαιτείται πρόσθετος εξοπλισμός. Η νέα πλατφόρμα, σχεδιασμένη να απλοποιεί και να…

Cosmote: Δίνει δωρεάν απεριόριστα data – Πώς θα τα πάρετε

Cosmote: Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες προσφέρει και φέτος το Πάσχα σε όλους τους συνδρομητές της η COSMOTE, για να μπορούν να σερφάρουν ξένοιαστα από το κινητό τους, να ψυχαγωγούνται και να μοιράζονται online αγαπημένες στιγμές με τους φίλους τους, όπου κι αν βρίσκονται. Η προσφορά διατίθεται έως και τις 7 Μαΐου, για όλους…

Η Huawei ανακοίνωσε την Ευφυή Λύση Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας στο 26ο Παγκόσμιο Συνέδριο Ενέργειας

Η Huawei παρουσίασε την καινοτόμα Ευφυή Λύση Διανομής (IDS) Ηλεκτρικής Ενέργειας στο 26ο Παγκόσμιο Συνέδριο Ενέργειας στο Ρότερνταμ. Η IDS αναπτύχθηκε σε συνεργασία με εταίρους του οικοσυστήματος και μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες και προκλήσεις της βιομηχανίας ηλεκτρικής ενέργειας, όπως η απώλεια υψηλών γραμμών, η αναξιόπιστη εξυπηρέτηση και το βάρος της διαχείρισης νέων ενεργειακών…

Εάν δεν χτυπάει το ξυπνητήρι στο iPhone σας, δεν φταίτε εσείς, υπάρχει… bug!

Εάν το iPhone σας δεν σας “ξυπνάει” τελευταία, δεν είστε οι μόνοι! Μετά από παράπονα χρηστών στο TikTok και σε άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, η Apple επιβεβαίωσε στο Today ότι υπάρχει ένα σφάλμα λογισμικού που εμποδίζει το ξυπνητήρι του iPhone σε διάφορους χρήστες να χτυπήσει στην ώρα που το έχουν ορίσει. Σαφώς, η Apple έσπευσε να…

Nothing Phone (1): Άρχισε να λαμβάνει την ενημέρωση Nothing OS 2.5.5 με ενσωμάτωση του ChatGPT

Πακέτο ανάθμισης λογισμικού διατίθεται από σήμερα για το Nothing Phone (1) και ουσιαστικά πρόκειται για την ενημέρωση Nothing OS 2.5.5 που κυκλοφόρησε τον περασμένο μήνα για το Phone (2) και το Phone (2a). Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό της ενημέρωσης Nothing OS 2.5.5 είναι η ενσωμάτωση του ChatGPT, η οποία προσθέτει νέα γραφικά στοιχεία ChatGPT στην…

Τα μυστικά της Λίμνης Βουλιαγμένης αποκαλύπτονται στην Cosmote TV

All Around Βρίσκεστε εδώ:  ΑρχικήAll AroundΤα μυστικά της Λίμνης Βουλιαγμένης αποκαλύπτονται στην Cosmote TV Στις 5 Μαΐου, η Cosmote TV θα αποκαλύψει τα μυστικά της Λίμνης Βουλιαγμένης μέσα από τη σειρά ντοκιμαντέρ UNDERWONDER, παρουσιάζοντας την Ελλάδα μέσα από τα υποβρύχια σπήλαιά της. Το πρώτο επεισόδιο της σειράς θα προβληθεί την Κυριακή του Πάσχα στις 21:00…

Η συμβολή της Τεχνητής Νοημοσύνης στη βελτίωση του Υγειονομικού Συστήματος και των Υπηρεσιών Υγείας

Η ψηφιοποίηση του υγειονομικού συστήματος και η χρήση τεχνολογίας και δεδομένων για τη βελτίωση της υγείας και των υπηρεσιών υγείας ήταν τα κεντρικά μηνύματα στο πλαίσιο της συζήτησης «AI and Healthcare Revolution», που διεξήχθη στο συνέδριο τεχνολογίας και καινοτομίας BEYOND 2024. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης επισημάνθηκε η προσβασιμότητα των ασθενών στα ιατρικά τους δεδομένα,…

Εκατομμύρια Ευρωπαίοι χρήστες χρησιμοποιούν το νέο One UI 6.1 και το Galaxy AI σε περισσότερες συσκευές Galaxy

Η Samsung Electronics Co., Ltd. ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο ότι οι λειτουργίες Galaxy AI, που ήταν αρχικά διαθέσιμες στη σειρά-ναυαρχίδα smartphones Samsung Galaxy S24, θα διατίθενται σε περισσότερες Galaxy συσκευές μέσω της νέας ενημέρωσης One UI 6.1. Η ενημέρωση έγινε διαθέσιμη στις σειρές Galaxy S23, S23 FE, Z Fold5, Z Flip5 και Tab S9 από τα…

Τεχνητή νοημοσύνη: 12 κορυφαία AI app που μπορείτε να αξιοποιήσετε σήμερα!

Τα μοντέλα AI αναπτύσσονται με ταχύτατους ρυθμούς, επηρεάζοντας σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούμε και εργαζόμαστε. Στις γραμμές που ακολουθούν, θα εξερευνήσουμε ένα ευρύ φάσμα πλατφορμών και AI app, ειδικά σχεδιασμένων, ώστε να παρέχουν ιδέες και υποστήριξη σε καλλιτέχνες, προγραμματιστές, τεχνικούς και διακοσμητές, καθώς και στον μέσο χρήστη που επιδιώκει να βελτιστοποιήσει την παραγωγικότητά…

Underwonder: Τηλεοπτική πρεμιέρα για τη νέα σειρά ντοκιμαντέρ της COSMOTE TV που «βουτά» στα υποβρύχια σπήλαια της Ελλάδας

Μια ματιά στον συναρπαστικό κόσμο της σπηλαιοκατάδυσης, με επίκεντρο την εξερεύνηση των κρυμμένων υποβρύχιων σπηλαίων της Ελλάδας, προσφέρει η νέα σειρά ντοκιμαντέρ σε παραγωγή COSMOTE TV, «Underwonder». Η σειρά 4 επεισοδίων αποκαλύπτει ιστορίες κρυμμένες βαθιά κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, συμβάλλοντας παράλληλα στην επιστημονική έρευνα και στην αποτύπωση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Η σειρά…

BEWISE: Συνεργάτης εμπιστοσύνης για την SYMEONIDES FASHION HOUSE και την υλοποίηση τεχνολογικών Microsoft λύσεων

Η BEWISE, ο μοναδικός Έλληνας συνεργάτης που κατέχει και τα 6 Microsoft Designations, συνεχίζει να ενισχύει την αποτελεσματικότητα της επιχείρησής σας μέσω των καινοτόμων εργαλείων της Microsoft. Στο πλαίσιο αυτό, η BEWISE έχει υλοποιήσει ολοκληρωμένο έργο ψηφιακού μετασχηματισμού στη SYMEONIDES FASHION HOUSE (MARKS & SPENCER) στην Κύπρο, βασισμένο εξ’ ολοκλήρου σε Microsoft cloud BizApps τεχνολογίες. …

Η Samsung ξεκινά επίσημα την Ολυμπιακή και Παραολυμπιακή καμπάνια της στην τελική ευθεία για το Παρίσι 2024

Με λιγότερες από 100 ημέρες πριν από το Παρίσι 2024, η Samsung Electronics Co., Ltd., Παγκόσμιος Ολυμπιακός και Παραολυμπιακός Συνεργάτης, εγκαινίασε επίσημα την καμπάνια “Open always wins” – η οποία γιορτάζει τις κοινές αξίες του brand με τους επερχόμενους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες για την ευρύνοια και ανακοίνωσε τα εγκαίνια της Olympic™️ rendezvous @ Samsung…

Share

Η ψηφιακή βιομηχανία είναι από τους κλάδους, οι οποίοι στήριξαν την οικονομία και την κοινωνία στην κρίση του νέου κορωνοϊού, εξασφαλίζοντας αφενός την επιχειρηματική συνέχεια στις εταιρείες, αλλά και στο ίδιο το κράτος και αφετέρου την ομαλή διαβίωση στους πολίτες ανά τον κόσμο. Ωστόσο, οι εταιρείες Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) κάθε άλλο παρά αλώβητες βγαίνουν από τη διεθνή υγειονομική κρίση, τα lockdowns και τις αναταράξεις στην παγκόσμια οικονομία.

Πανευρωπαϊκή έρευνα για τις επιπτώσεις του κορωνοϊού στην ψηφιακή βιομηχανία από τον ΣΕΠΕ και τον DIGITALEUROPEΓια την ακρίβεια, σχεδόν οκτώ στις δέκα (77%) επιχειρήσεις της ψηφιακής βιομηχανίας στην Ευρώπη αναμένουν, ήδη, αρνητικό οικονομικό αντίκτυπο από την κρίση του COVID-19. Εξ αυτών, το 24% απαντά ότι η επίδραση της κρίσης θα είναι “πολύ αρνητική” και το 53% “μάλλον αρνητική”.

Ήδη, το 65,3% των εταιρειών της ψηφιακής βιομηχανίας επί ευρωπαϊκού εδάφους δηλώνει ότι οι πελάτες αναβάλλουν τις παραγγελίες τους, ενώ σχεδόν μία στις τρεις (30,1%) αντιμετωπίζει ακυρώσεις παραγγελιών από πελάτες. Στο μεταξύ, η πανδημία επηρεάζει και τα επενδυτικά πλάνα του κλάδου, καθώς περισσότερες από μία στις δύο επιχειρήσεις (51,9%) δηλώνουν ότι έχουν αναγκαστεί να αναβάλλουν επενδυτικές αποφάσεις τους.

Την ίδια στιγμή, δυσμενείς φαίνεται ότι θα είναι οι συνέπειες της υγειονομικής κρίσης και σε ό,τι αφορά στην απασχόληση στον κλάδο ΤΠΕ στην Ευρώπη. Μάλιστα, περισσότερες από μία στις τρεις (35%) εταιρείες του κλάδου προβλέπουν απολύσεις προσωπικού.

Την παραπάνω εικόνα αποτυπώνει πανευρωπαϊκή έρευνα για τις επιπτώσεις του κορωνοϊού στην ψηφιακή βιομηχανία από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΣΕΠΕ) και τον DIGITALEUROPE (European Digital Technology Industry Association – Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Ψηφιακής Τεχνολογίας). 

Προβλήματα

Τα προβλήματα που καλούνται να λύσουν – και – οι εταιρείες της ψηφιακής βιομηχανίας στην Ευρώπη, αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι μεγάλα. Ήδη, περίπου τα τρία τέταρτα (74%) των εταιρειών ΤΠΕ στην Ευρώπη, που πωλούν διασυνοριακά, έχουν διαπιστώσει διαταραχές στις παραδόσεις προϊόντων.

Ένα άλλο ζήτημα, που απασχολεί άμεσα τις επιχειρήσεις του κλάδου, είναι οι επιπτώσεις της κρίσης στην αλυσίδα εφοδιασμού. Στην ερώτηση αν η πανδημία έχει συνέπειες στην αλυσίδα εφοδιασμού, το 74% των εταιρειών στην Ευρώπη απαντά θετικά (σ.σ. τα αντίστοιχα ποσοστά στην Κίνα είναι 86%, στη Νότια Κορέα 71% και στις ΗΠΑ 62%). Επί ευρωπαϊκού εδάφους, το 16% των εταιρειών ΤΠΕ απαντά ότι οι ασυνέχειες στην αλυσίδα εφοδιασμού έχουν περιορίσει λίγο την εργασία τους, ενώ το 57% απαντά ότι υπάρχει σημαντικός περιορισμός στις παραδόσεις. 

Απάντηση στην κρίση

Οι εταιρείες της ψηφιακής βιομηχανίας, όπως καταδεικνύει η έρευνα, επέδειξαν ισχυρά αντανακλαστικά στις έκτακτες συνθήκες που προκάλεσε η πανδημία, λαμβάνοντας έγκαιρα μέτρα για την εύρυθμη λειτουργία τους, αλλά και για την προστασία του προσωπικού. Το 92% δηλώνει ότι δημιούργησε τις κατάλληλες τεχνικές υποδομές για εργασία των υπαλλήλων από το σπίτι. Το ίδιο ποσοστό, 92%, απαντά ότι αντικατέστησε τις φυσικές συναντήσεις με τηλεδιασκέψεις. Επιπλέον, σχεδόν εννέα στις δέκα εταιρείες ΤΠΕ έδωσαν κατευθυντήριες γραμμές στο προσωπικό και έλαβαν μέτρα υγιεινής, ενώ το 60% προχώρησε στη σύσταση ομάδας διαχείρισης κρίσης.

Υπάρχει πάντως και ένα ποσοστό της τάξης του 27% των εταιρειών του κλάδου, που απαντά ότι αναγκάστηκε να κλείσει εντελώς τα γραφεία ή τις παραγωγικές εγκαταστάσεις της εταιρείας. 

Έκταση των επιπτώσεων

Ο κλάδος, όπως είναι αναμενόμενο, αντιμετωπίζει με σκεπτικισμό την επόμενη ημέρα της πανδημίας του νέου κορωνοϊού. Στη σχετική ερώτηση της έρευνας για το βάθος και την έκταση της κρίσης του COVID-19, ένα συντριπτικό ποσοστό 93% απαντά ότι θα οδηγήσει σε ύφεση την Ευρώπη, ενώ το 83% εκτιμά ότι θα φέρει ύφεση στην παγκόσμια οικονομία.

Στο μεταξύ, σύμφωνα πάντα με τα ευρήματα της έρευνας του ΣΕΠΕ και του DIGITALEUROPE, το 87% των εταιρειών ΤΠΕ προβλέπει ότι η κρίση θα επιδεινωθεί. Συνολικά, περίπου μια στις δύο επιχειρήσεις του κλάδου απαντά ότι οι κατά τόπους κυβερνήσεις “κάνουν πολύ λίγα για να υποστηρίξουν τις εταιρείες που έχουν ανάγκη”. 

Απαραίτητα μέτρα

Η έρευνα αποτυπώνει και τις απόψεις του κλάδου σχετικά με τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν σε εθνικό και πανευρωπαϊκό επίπεδο για τη στήριξη των εταιρειών της ψηφιακής βιομηχανίας. Η “συνδρομή των κυβερνήσεων στην καταβολή ενός τμήματος του μισθού των εργαζομένων” και η “αναβολή των πληρωμών φόρων” είναι τα δύο μέτρα, που οι εταιρείες ζητούν από τις εθνικές τους κυβερνήσεις σε ποσοστό 90%.

Όσον αφορά τα μέτρα της Ε.Ε., σχεδόν όλοι οι ερωτηθέντες (90%) θεωρούν ότι ένα “πακέτο” στήριξης του ψηφιακού μετασχηματισμού θα είναι “εξαιρετικά σχετικό” (59%) ή “σχετικό” (31%), ώστε να βοηθήσει στην έξοδο από την κρίση. 



Η έρευνα

Τα σημαντικά ζητήματα, που έχουν προκύψει από την εξάπλωση του κορωνοϊού, επέβαλαν – από την πρώτη στιγμή – στον ΣΕΠΕ να συμβάλει με όλες του τις δυνάμεις στην καλύτερη δυνατή διαχείριση των προβλημάτων, που αντιμετωπίζει τόσο ο κλάδος Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), όσο και η ελληνική κοινωνία και οικονομία. Ο ΣΕΠΕ, ως Μέλος του DIGITALEUROPE συμμετείχε στην πανευρωπαϊκή προσπάθεια συλλογής πληροφοριών σχετικά με τις επιπτώσεις της πανδημίας στις εταιρίες του κλάδου, το εύρος των συνεπειών αυτών, αλλά και τη διαμόρφωση προτάσεων για την αντιμετώπιση τους.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο DIGITALEUROPE προχώρησε σε έρευνα για τη συλλογή πληροφοριών, ώστε να αξιοποιηθούν στην επικοινωνία με τα θεσμικά όργανα της Ε.Ε. Στη συγκεκριμένη έρευνα συμμετείχαν 634 εταιρίες του κλάδου απ’ όλη την  Ευρώπη, ενώ, μέσω του ΣΕΠΕ, συμμετείχαν και εταιρίες τεχνολογίας από την Ελλάδα, συμβάλλοντας στη συλλογή των σχετικών στοιχείων.

Ταυτόχρονα, βάσει της έρευνας διαμορφώθηκαν και οι προτάσεις του κλάδου σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αναφορικά με την αντιμετώπιση των συνεπειών της εξάπλωσης του COVID-19. Οι συστάσεις έχουν αναπτυχθεί με τη συμβολή των μελών, καθώς και της Εκτελεστικής Συμβουλευτικής Ομάδας του DIGITALEUROPE και παρουσιάστηκαν σε συναντήσεις με τον Επίτροπο Breton, καθώς και με την Εκτελεστική Αντιπρόεδρο Vestager.