Σύμφωνα με τις διατάξεις που περιλαμβάνει ένα νέο προς ψήφιση νομοσχέδιο για την προστασία των προσωπικών δεδομένων στην Ελλάδα, οι ανήλικοι που δεν έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 15 ετών δεν θα μπορούν να διαθέτουν νόμιμα λογαριασμό στα social media.
Ειδικότερα, στο νομοσχέδιο «Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016» που είναι έτοιμο να εισαχθεί στην Ολομέλεια της Βουλής προβλέπεται η απαγόρευση της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα ανηλίκου κάτω των 15 ετών, στο πλαίσιο προσφοράς υπηρεσίας στην κοινωνία της πληροφορίας απευθείας σε αυτόν, όπως για παράδειγμα η δημιουργία λογαριασμού από ανήλικο σε υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης.
Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, η συγκεκριμένη ηλικιακή επιλογή αντιστοιχεί σε αρκετές ρυθμίσεις του Ελληνικού Δικαίου, σύμφωνα με τις οποίες αναγνωρίζεται σε πρόσωπα 15 ετών περιορισμένη δικαιοπρακτική ικανότητα (βλ. άρθρο 136 ΑΚ).
«Σε κάθε περίπτωση, η συγκατάθεση του ανηλίκου πρέπει να πληροί κατά μείζονα λόγο τους όρους που περιλαμβάνονται στον ορισμό της συγκατάθεσης και στους ειδικότερους όρους
13 που περιλαμβάνονται στο άρθρο 7 του ΓΚΠΔ» συμπληρώνεται στην αιτιολογική έκθεση, ενώ για τους ανήλικους κάτω των 15 ετών θα απαιτείται η συγκατάθεση των νομίμων αντιπροσώπων του ανηλίκου για την επεξεργασία των δεδομένων του.
Επίσης, με την παράγραφο 3 ορίζεται ότι ο εκάστοτε υπεύθυνος επεξεργασίας φέρει το βάρος να επαληθεύσει ότι η συγκατάθεση στην περίπτωση ανηλίκου μεταξύ 13 και 15 ετών παρασχέθηκε από το νόμιμο αντιπρόσωπό του. «Μια τέτοια πρόβλεψη υπαγορεύεται από την αναγκαιότητα για προστασία της προσωπικότητας του ιδιαίτερα ευαίσθητου και ευάλωτου εν προκειμένω υποκειμένου των δεδομένων», καταλήγει το άρθρο 21 της αιτιολογικής έκθεσης του νομοσχεδίου του υπουργείου Δικαιοσύνης.