Πώς οι αναρτήσεις στο Facebook μπορούν να αποδειχθούν χρήσιμες για την υγεία μας

Related

WHAT’S UP (Cosmote): Συνεχίζεται το event YOU. MADE BY YOU.

Μετά την Αθήνα, το βιωματικό πρόγραμμα αυτογνωσίας του WHAT’S UP, «YOU. MADE BY YOU.», συνεχίζεται στη Θεσσαλονίκη (18/5), στη Λάρισα (25/5) και στην Πάτρα (1/6), στο πλαίσιο των κοινωνικών δράσεων της Cosmote. Οι εγγραφές για τα events ξεκίνησαν και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στην ιστοσελίδα του Whatsup.gr. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους…

Μάιος στην COSMOTE TV με την επιστροφή του Μάρτιν Φρίμαν στο The Responder και τον 2ο κύκλο του Anne Rice’s Interview With The Vampire

Η COSMOTE TV υποδέχεται τον Μάιο με τον 2ο κύκλο του υποψήφιου για 6 BAFTA «The Responder». Ο βραβευμένος με Emmy Μάρτιν Φρίμαν (Sherlock, The Hobbit, Fargo) επιστρέφει στον ρόλο του Κρις Κάρσον, ενός αστυνομικού που προσπαθεί να βάλει τη ζωή του σε τάξη και να παραμείνει στην καλή πλευρά του νόμου. Στο καλεντάρι του…

«UNDERWONDER»: Τηλεοπτική πρεμιέρα για τη νέα σειρά ντοκιμαντέρ της COSMOTE TV που «βουτά» στα υποβρύχια σπήλαια της Ελλάδας

30/04/2024  Κυριακή του Πάσχα στις 21.00 στο COSMOTE HISTORY HD   Μια ματιά στον συναρπαστικό κόσμο της σπηλαιοκατάδυσης, με επίκεντρο την εξερεύνηση των κρυμμένων υποβρύχιων σπηλαίων της Ελλάδας, προσφέρει η νέα σειρά ντοκιμαντέρ σε παραγωγή COSMOTE TV, «UNDERWONDER». Η σειρά 4 επεισοδίων αποκαλύπτει ιστορίες κρυμμένες βαθιά κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, συμβάλλοντας παράλληλα στην επιστημονική…

Μάιος στην COSMOTE TV με την επιστροφή του Μάρτιν Φρίμαν στο «The Responder» και τον 2ο κύκλο του «Anne Rice’s Interview With The Vampire»

Η COSMOTE TV υποδέχεται τον Μάιο με τον 2ο κύκλο του υποψήφιου για 6 BAFTA «The Responder». Ο βραβευμένος με Emmy Μάρτιν Φρίμαν (Sherlock, The Hobbit, Fargo) επιστρέφει στον ρόλο του Κρις Κάρσον, ενός αστυνομικού που προσπαθεί να βάλει τη ζωή του σε τάξη και να παραμείνει στην καλή πλευρά του νόμου. Στο καλεντάρι του…

Motorola edge 50 series ή όταν το smartphone μεταμορφώνεται σε καθαρή… τέχνη!

Ψήφισε τη συλλογή φωτογραφιών που προτιμάς και κέρδισε!  Τα smartphones αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι του εαυτού μας, μια συσκευή που μας συντροφεύει 24/7 και μας βοηθάει να ανταποκρινόμαστε σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς μας. Μια από τις πολλές πτυχές ενός smartphone είναι και η δυνατότητα του για δημιουργία, καθώς μια συσκευή υψηλής τεχνολογίας μπορεί να…

“UNDERWONDER”: Τηλεοπτική πρεμιέρα για τη νέα σειρά ντοκιμαντέρ της COSMOTE TV που “βουτά” στα υποβρύχια σπήλαια της Ελλάδας

Μια ματιά στον συναρπαστικό κόσμο της σπηλαιοκατάδυσης, με επίκεντρο την εξερεύνηση των κρυμμένων υποβρύχιων σπηλαίων της Ελλάδας, προσφέρει η νέα σειρά ντοκιμαντέρ σε παραγωγή COSMOTE TV, «UNDERWONDER». Η σειρά 4 επεισοδίων αποκαλύπτει ιστορίες κρυμμένες βαθιά κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, συμβάλλοντας παράλληλα στην επιστημονική έρευνα και στην αποτύπωση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Η σειρά…

«UNDERWONDER»: Τηλεοπτική πρεμιέρα για τη νέα σειρά ντοκιμαντέρ της COSMOTE TV που «βουτά» στα υποβρύχια σπήλαια της Ελλάδας

Μια ματιά στον συναρπαστικό κόσμο της σπηλαιοκατάδυσης, με επίκεντρο την εξερεύνηση των κρυμμένων υποβρύχιων σπηλαίων της Ελλάδας, προσφέρει η νέα σειρά ντοκιμαντέρ σε παραγωγή COSMOTE TV, «UNDERWONDER». Η σειρά 4 επεισοδίων αποκαλύπτει ιστορίες κρυμμένες βαθιά κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, συμβάλλοντας παράλληλα στην επιστημονική έρευνα και στην αποτύπωση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Η σειρά…

HP και Ίδρυμα Χατζηγάκη αποδεικνύουν πως η τεχνολογία δεν είναι ανδρικό προνόμιο!

Με αφορμή τη «Διεθνή Ημέρα για τα Κορίτσια στην Τεχνολογία» (International Girls in ICT Day) η HP και το Ίδρυμα Χατζηγάκη προσκάλεσαν στο «Κέντρο Ψηφιακής Εκπαίδευσης & Επιμόρφωσης» του Δήμου Κορυδαλλού κορίτσια από 14 έως 17 ετών με ελάχιστες τεχνολογικές γνώσεις, προκειμένου να τα βοηθήσουν μέσα από δύο εκπαιδευτικά σεμινάρια να μάθουν περισσότερα για τον…

Η LG κυριαρχεί στην παγκόσμια αγορά τηλεοράσεων για 11η συνεχή χρονιά

 Στον διαρκώς εξελισσόμενο κόσμο της οικιακής ψυχαγωγίας, η LG αποτελεί αδιαμφισβήτητο ηγέτη με την πρωτοποριακή συμβολή της στην παγκόσμια αγορά τηλεοράσεων, κυριαρχώντας στην παγκόσμια αγορά τηλεοράσεων OLED για 11 συνεχόμενα χρόνια. Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Omdia, η LG κατέκτησε την πρώτη θέση στην παγκόσμια αγορά OLED το 2023, με πωλήσεις συνολικού ύψους 3 εκατομμυρίων…

Sunlight Group: Εντυπωσιακές επιδόσεις για τρίτη συνεχόμενη χρονιά

Η Sunlight Group, μέλος του διεθνούς επενδυτικού Oμίλου Olympia παρουσίασε ισχυρές λειτουργικές και οικονομικές επιδόσεις το 2023. Με τα έσοδα να ανέρχονται σε 1.087,7 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας σημαντική αύξηση από 416,5 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος και άνω των 120 εκατ. ευρώ σε ετησίως συγκρίσιμη βάση, η ανάπτυξη του Ομίλου Sunlight προήλθε από μια σειρά…

Η COSMOTE παρουσίασε ιστορίες τεχνολογίας και καινοτομίας στο Athens Science Festival

Τα ανθρωποειδή ρομπότ Dinno, Inno και ο ρομποτικό σκύλος Spot | Cosmote Συμμετείχε με τρία ρομπότ τελευταίας τεχνολογίας από το IT Innovation Center της και παρουσίασε την πρωτοβουλία COSMOTE BLUE καθώς και την εφαρμογή COSMOTE CHRONOS Τα ανθρωποειδή ρομπότ Dinno, Inno και ο ρομποτικό σκύλος Spot |Cosmote Συμμετείχε με τρία ρομπότ τελευταίας τεχνολογίας από το…

Η ESET ενισχύει το χαρτοφυλάκιο υπηρεσιών MDR

Η ESET ανακοίνωσε ότι προσθέτει δύο νέα επίπεδα συνδρομής της λύσης Managed Detection and Response (MDR), ένα για τις  μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) και ένα για τις μεγάλες. Τα δυο αυτά νέα επίπεδα συνδρομής βασίζονται στη λύση ESET PROTECT Elite και προσφέρουν στις επιχειρήσεις όλων των μεγεθών σφαιρικές δυνατότητες ανίχνευσης και αντιμετώπισης απειλών μέσω τεχνητής νοημοσύνης…

Ταμειακή και POS σε μία συσκευή από την Worldline σε συνεργασία με την Eurobank

Η Worldline στην Ελλάδα (Worldline Greece & Cardlink a Worldline brand), σε συνεργασία με τη Eurobank, έχει αναπτύξει και προσφέρει στις επιχειρήσεις την ολοκληρωμένη πλατφόρμα συναλλαγών Worldline All-in-One Platform, η οποία αναβαθμίζει το POS σε ταμειακή μηχανή δίνοντας τη δυνατότητα έκδοσης αποδείξεων, χωρίς να απαιτείται πρόσθετος εξοπλισμός. Η νέα πλατφόρμα, σχεδιασμένη να απλοποιεί και να…

“Let’s Get Digital” από την HP Hellas σε συνεργασία με το Ίδρυμα Χατζηγάκη

Ένα διήμερο εκπαιδευτικό workshop πραγματοποιήθηκε στο «Ανοιχτό Ψηφιακό Σχολείο για όλους» υπό την αιγίδα του Δήμου Κορυδαλλού. Στο πλαίσιο της Εταιρικής και Κοινωνικής Ευθύνης η HP Hellas συνεχίζει την στρατηγική της συνεργασία με το Πολιτιστικό Ίδρυμα Χατζηγάκη, με στόχο την ενίσχυση κλάδων όπως η Παιδεία, η Κοινωνική Προσφορά και το Περιβάλλον. Με αφορμή την Διεθνή…

Share

Σημαντική στο να εντοπισθούν περιπτώσεις ατόμων με διάφορες παθήσεις μπορεί να αποδειχθεί η γλώσσα που χρησιμοποιείται στις αναρτήσεις στο Facebook. Οι παθήσεις αυτές μπορεί να είναι διαβήτης, άγχος, κατάθλιψη και ψύχωση, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα. Ο τρόπος με τον οποίο γράφονται οι αναρτήσεις από τους χρήστες, θα μπορούσε να είναι δείκτης νόσου και, με τη συγκατάθεση του ασθενούς, να παρακολουθείται ακριβώς όπως τα σωματικά συμπτώματα.

Οι ερευνητές ανέλυσαν σε βάθος χρόνου όλες τις αναρτήσεις περίπου 1.000 ατόμων (που συναίνεσαν να συσχετισθούν αυτά τα δεδομένα με το ιατρικό ιστορικό τους) και δημιούργησαν τρία μοντέλα πρόβλεψης ασθενειών. Το ένα λάμβανε αποκλειστικά πληροφορίες από το Facebook, το δεύτερο μόνο δημογραφικά στοιχεία (ηλικία, φύλο κλπ) και το τρίτο συνδύαζε και τα δύο.

Τα αποτελέσματα της μελέτης που δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό «PLOS ONE» και όπως αναμεταδίδει το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, δείχνουν ότι και οι 21 περιπτώσεις νόσων που εξέτασε η έρευνα, είναι δυνατό να προβλεφθούν από το μέσο κοινωνικής δικτύωσης, μάλιστα για τις δέκα από αυτές το Facebook ήταν καλύτερος προβλεπτικός παράγοντας από τα δημογραφικά στοιχεία.

Ενδεικτικά, φάνηκε πως οι λέξεις «μπουκάλι» και «πίνω» στις αναρτήσεις συνδέονται με υπερκατανάλωση αλκοόλ, ενώ άλλες λέξεις που φανερώνουν εχθρότητα, παραπέμπουν σε κατάχρηση ναρκωτικών ή ψύχωση. Πιο απρόσμενα, η αναφορά στις λέξεις «Θεός» ή «προσευχή» είναι 15 φορές πιθανότερο να «δείχνει» ανθρώπους με διαβήτη.

«Συχνά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι εμφανείς οι επιλογές ζωής, οι εμπειρίες και τα συναισθήματα των ανθρώπων. Τέτοιου τύπου πληροφορίες μπορούν να συμβάλουν στην παροχή επιπλέον πληροφοριών για τους παράγοντες που επιδεινώνουν ή βελτιώνουν διάφορες ασθένειες», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια, αναπληρώτρια καθηγήτρια Ράινα Μέρτσαντ, διευθύντρια του Ιατρικού Κέντρου για την Ψηφιακή Υγεία στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια.

«Πολλές είναι οι μέχρι τώρα έρευνες που δείχνουν τη σχέση μεταξύ της χρήσης συγκεκριμένων γλωσσικών όρων και ασθενειών, όπως η γλώσσα που προβλέπει την κατάθλιψη. Ωστόσο, αυτό που είναι σημαντικό, είναι η εύρεση σχέσεων μεταξύ αυτών των ιατρικών περιπτώσεων, κάτι που μπορεί να αποτελέσει αφετηρία για νέες εξελίξεις στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης», ανέφερε ο Άντριου Σβαρτς, επίκουρος καθηγητής Επιστήμης Πληροφορικής και Υπολογιστών στα πανεπιστήμια Πενσιλβάνια και Στόνι Μπρουκ.

Μια περυσινή μελέτη των ίδιων ερευνητών (στην οποία βασίσθηκε η νέα έρευνα) είχε δείξει ότι μέσω των αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η κατάθλιψη μπορεί να διαγνωσθεί ακόμα και τρεις μήνες νωρίτερα από μια κλινική διάγνωση. Τέτοια στοιχεία αφήνουν, σύμφωνα με την δρ. Μέρτσαντ, περιθώρια για τη δημιουργία ενός συστήματος στα κοινωνικά δίκτυα που θα δίνει πληροφορίες για την υγεία των ανθρώπων στους ειδικούς, με στόχο την εξασφάλιση της βέλτιστης παροχής φροντίδας. Μένει να εξεταστεί αν η εφαρμογή αυτού του σχεδίου είναι εφικτή και κατά πόσο ο κόσμος θα δεχτεί να μοιραστεί τέτοιες πληροφορίες.