Ξεκίνησε ο δημόσιος διάλογος στην Αθήνα για τα ηλεκτρικά πατίνια, ποιά μέτρα θα παρθούν για τον έλεγχό τους

Related

Τις πρώτες ανεπίσημες εμφανίσεις τους έκαναν τα νέα Sony Xperia 1 VI και Xperia 10 VI

Χρόνο με το χρόνο οι εκτιμήσεις των αναλυτών όσον αφορά την Sony και την επιβίωσή της στην αγορά των smartphones δεν είναι και οι πιο… ελπιδοφόρες. Ωστόσο, παρά τις αρνητικές προβλέψεις, η Ιαπωνική εταιρεία γνωρίζουμε πως έχει στα σκαριά ένα ακόμη μοντέλο, το Xperia 1 VI (και μάλιστα υπάρχει νέο οπτικό υλικό για “εξέταση”)! Πρόσφατα,…

6G: Οι ταχύτητες δεδομένων έφτασαν τα 100 Gbps σε νέα δοκιμή!

O δρόμος για τις τηλεποινωνίες 6G και την εμπορική χρήση τους αναμένεται να ανοίξει μέσα στην επόμενη 5ετία. Αν και μέχρι τότε υπάρχουν ακόμα τόσα πολλά που οι ταχύτητες δεδομένων 5G μπορούν να μας προσφέρουν, ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να ενθουσιαστούμε με το τι μας επιφυλάσσει το μέλλον. Σύμφωνα με το Science…

Η αγορά tablet βλέπει μια ισχνή ανάπτυξη κατά το 1ο τρίμηνο του 2024

Ισχνή ανάπτυξη της τάξεως του 1% έχει καταγραφεί στην αγορά των tablets για το 1ο τρίμηνο του 2024 όπως καταγράφεται μέσω μιας νέας έρευνας που ολοκλήρωσε η Canalys. Αν και η μικρή ανάκαμψη δεν μπορεί να σημαίνει απολύτως τίποτα, οι αναλυτές θεωρούν ότι είναι ένα μήνυμα για μια μελλοντική τάση που θα υπάρξει για όλο…

Tο νέο Exynos 2600 της Samsung χάνει την GPU RDNA; Έρχεται το τέλος της συνεργασίας με την AMD;

Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες και αξιόπιστες πηγές, η Samsung εδώ και καιρό ήταν έτοιμη να αντικαταστήσει τη GPU Xclipse που αναπτύχθηκε από κοινού με την AMD και τελικά σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες αναμένεται να επιλέξει κάτι εντελώς δικό της. Παράλληλα, αναφορές που μας έρχονται από insiders τονίζουν ότι η GPU του Exynos 2500 θα…

Τα smartphone της σειράς Huawei Pura 70 φτάνουν στην Ευρώπη με τιμή εκκίνησης 999€ (ΦΗΜΕΣ)

Οι σειρές Pura 70 της Huawei, που περιλαμβάνουν τα Pura 70, Pura 70 Pro και Pura 70 Ultra, ετοιμάζονται πολύ σύντομα να πραγματοποιήσουν το ντεμπούτο τους στην ευρωπαϊκή αγορά. Με βάση τα όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής από έγκριτους leakers, τα Pura 70 Ultra και Pro διαθέτουν οθόνη LTPO OLED 6,8 ιντσών με ρυθμό ανανέωσης 120…

Απογειώθηκαν οι μετοχές της Apple… Έκαναν limit-up και ξεπέρασαν τα 150 δισ. δολάρια!

Εντυπωσιακή άνοδο κατέγραψαν οι μετοχές της Apple την Παρασκευή μετά την δημοσίευση της έκθεσηςτου οικονομικού δεύτερου τριμήνου του τεχνολογικού γίγαντα την Πέμπτη. Παρόλο που οι πωλήσεις iPhone μειώθηκαν κατά 10% το τρίμηνο σε ετήσια βάση και ήταν λιγότερες από τις εκτιμήσεις της Wall Street, τελικά απoδείχθηκε πως αυτή η άσχημη είδηση ​​ξεχάστηκε γρήγορα… με την…

OnePlus Ace 3 Pro: Πολύ πιθανόν να έρθει με 16GB RAM, 1TB ROM και νέες κάμερες

Πλήθος νέων στοιχείων που έχουν συγκεντρωθεί για το OnePlus Ace 3 Pro, αναφέρουν πως το νέο μοντέλο ενδέχεται να φέρει εσωτερικά τον επεξεργαστή Snapdragon 8 Gen 3. Μάλιστα, ένας ακόμη αξιόπιστος χρήστης στο Weibo, ο @Smart Pikachu επιβεβαιώσε προηγούμενες φήμες που ανέφεραν ότι το τηλέφωνο θα έχει επίσης αποθηκευτικό χώρο στο 1 TB (μια επιλογή…

Δευτέρα του Πάσχα με… ματσάκια στην TV

Δείτε αναλυτικά το σημερινό (6/5) πρόγραμμα των αθλητικών μεταδόσεων. Αναλυτικά: 17:00 COSMOTE SPORT 2 HD Κρόουλι – ΜΚ Ντονς Sky Bet EFL League Two 18:00 COSMOTE SPORT 4 HD Αναντολού Εφές – Μπούρσασπορ Turkish Basketball Super League 19:00 COSMOTE SPORT 7 HD Σαλερνιτάνα – Αταλάντα Serie A 19:30 COSMOTE SPORT 3 HD Κρου – Ντονκάστερ…

Είχε ένα κακό πρώτο τρίμηνο η Apple, οι πωλήσεις iPhone μειώθηκαν κατά 10%!

Στην δημοσιότητα βγαίνουν από την Apple τα νεότερα οικονομικά της αποτελέσματα για το δεύτερο οικονομικό της τρίμηνο, που καλύπτεται το μεσοδιάστημα μεταξύ 1ης Ιανουαρίου και 30ης Μαρτίου 2024. Οι πωλήσεις των iPhone μειώθηκαν κατά 10% σε ετήσια βάση, ενώ οι “Υπηρεσίες” έφθασαν στο υψηλότερο αποτέλεσμα πωλήσεων ποτέ, με αύξηση 14% σε σχέση με την ίδια περίοδο…

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (06-05-2024)

Αγώνες από τα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα ποδοσφαίρου και μπάσκετ περιλαμβάνει το πρόγραμμα με τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας.  Αναλυτικά οι αθλητικές μεταδόσεις της Δευτέρας: 17:00 COSMOTE SPORT 2 HD Κρόουλι – ΜΚ Ντονς Sky Bet EFL League Two 18:00 COSMOTE SPORT 4 HD Αναντολού Εφές – Μπούρσασπορ Turkish Basketball Super League 19:00 COSMOTE SPORT 7 HD…

Μέσα Οκτωβρίου ενδεχομένως να δούμε το Xiaomi 15 με SoC Snapdragon 8 Gen 4

Ελάχιστες ημέρες πρωτύτερα, έχει ξεκινήσει και κάνει τον γύρο του διαδικτύου μια νέα αναφορά που ισχυρίζεται πως η Xiaomi έχει τα αποκλειστικά δικαιώματα πρώτης κυκλοφορίας για το επερχόμενο SoC Snapdragon 8 Gen 4 της Qualcomm και σήμερα μια νέα φήμη μας λέει πότε ακριβώς να περιμένουμε την εν λόγω κυκλοφορία. Σύμφωνα με τον πολυγραφότατο @Digital Chat…

“Τα καλύτερα πάνελ OLED tablet στην αγορά” περιμένουμε στα νέα iPad Pro

Χάνουν τον ύπνο τους πολλοί στην είδηση και μόνο ότι έρχονται οσονούπω νέα μοντέλα iPad Pro από την Apple, τα οποία και θα γνωρίσουμε στις 7 Μαίου! Η εταιρεία δεν έχει αποκαλύψει τίποτα σχετικά με τη σειρά iPad Pro του 2024, αλλά πρόσφατα ακούσαμε ότι θα τροφοδοτείται από το chip M4 της Apple και σήμερα μαθαίνουμε…

Ναι είναι θέμα εβδομάδων να δούμε το Fortnite να παίζει κανονικά σε μονάδες iPad στην ΕΕ

Καθώς δεν αργεί η στιγμή όπου θα υποχρεωθεί η Apple να εφαρμόσει τις ίδιες αλλαγές στην ΕΕ που έκανε στο iPhone και στο iPad, η Epic Games επιβεβαίωσε σήμερα ότι θα κυκλοφορήσει το Fortnite για το iPad στο μέλλον. Tην παρούσα χρονική στιγμή, η Epic Games εργάζεται ήδη για την κυκλοφορία μιας έκδοσης ‌iPhone του Fortnite στην…

Μια νέα μικρή λίστα με όλα τα χαρακτηριστικά του iOS 18 που βασίζονται σε AI

Φουντώνουν εδώ και μήνες οι φήμες σχετικά με την πιθανή ενσωμάτωση τεχνολογίας AI στην επερχόμενη σειρά iPhone 16 και στο iOS 18. Χάρη σε μια διαρροή από το Apple Insider, ίσως έχουμε τώρα την ευκαιρία να ρίξουμε επιτέλους μια κλεφτή ματιά στο τι επιφυλάσσει η Apple. Τα νέα στοιχεία που έρχονται στην επιφάνεια, περιγράφουν πως οι…

Underwonder, η νέα σειρά ντοκιμαντέρ της Cosmote TV ‘βουτά’ στα υποβρύχια σπήλαια της Ελλάδας

Μια ματιά στον συναρπαστικό κόσμο της σπηλαιοκατάδυσης, με επίκεντρο την εξερεύνηση των κρυμμένων υποβρύχιων σπηλαίων της Ελλάδας, προσφέρει η νέα σειρά ντοκιμαντέρ σε παραγωγή Cosmote TV, Underwonder. Η σειρά 4 επεισοδίων αποκαλύπτει ιστορίες κρυμμένες βαθιά κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, συμβάλλοντας παράλληλα στην επιστημονική έρευνα και στην αποτύπωση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Η σειρά…

Share

Πραγματοποιήθηκε εχθές, 8 Μαϊου, η 1η εσπερίδα για τη μικροκινητικότητα (micro-mobility) με τίτλο “Μικρο-κινητικότητα στις Ελληνικές Πόλεις: Τάσεις, Ρυθμιστικό Πλαίσιο και Προοπτικές”, στην αίθουσα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, στην Αθήνα. Η εσπερίδα οργανώθηκε και πραγματοποιήθηκε από το Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων σε συνεργασία με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Εκπαιδευτών Οδήγησης και τη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ, στο πλαίσιο του Οδοιπορικού του ΣΕΣ με τίτλο “Ασφαλείς και έξυπνες μετακινήσεις στη δεκαετία 2020-2030”.

unnamed

Επίσημο χαιρετισμό απήυθυνε ο Υφυπουργός Ενέργειας κ.Γιώργος Δημαράς, ο οποίος στάθηκε κυρίως στην ανάγκη να λυθεί το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα μεγάλα αστικά κέντρα λόγω του μεγάλου όγκου οχημάτων αλλά και του φόρτου των κεντρικών και δευτερευόντων οδών, που μειώνει το βιοτικό επίπεδο των κατοίκων σε συνδυασμό με την άνοδο των θερμοκρασιών σε παγκόσμιο επίπεδο, την υπερβολική ρύπανση και την προβληματική ρυμοτομία, αλλά και την έλλειψη υποδομών για πεζούς και ποδηλάτες. Τόνισε πως τα ηλεκτρικά πατίνια και γενικότερα τα ηλεκτροκίνητα, ατομικά μέσα μεταφοράς είναι οικολογικά και μπορούν να τροφοδοτούνται μέσω ΑΠΕ, αλλά θα πρέπει να εξασφαλιστεί η ακεραιότητα των χρηστών μέσω της χρήσης κράνους, ενώ παράλληλα εξέφρασε την πεποίθηση πως πρέπει να μειωθούν συνολικά οι ταχύτητες κίνησης των οχημάτων στις πόλεις, αλλά και ο αριθμός τους καθαυτός, τα επόμενα χρόνια.

60219530_954447388058768_4311768142910062592_n

Κατά το 1ο μέρος της εσπερίδας, που ήταν ανοιχτή και στο κοινό, παρακολουθήσαμε την παρουσίαση του Country Manager της Hive στην Ελλάδα, κ.Παύλου Βλασόπουλου, ως εκπροσώπου μιας εκ των δύο εταιρειών ενοικίασης e-scooters που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας. Ο κ.Βλασόπουλος τόνισε πως πρέπει να διαφυλαχθούν τα δικαιώματα των πεζών, αλλά υπογράμμισε πως τα μέσα αυτά δεν είναι παράνομα, κάτι που χαρακτήρισε ως “μύθευμα”. Παρ’ότι δεν είναι υποχρεωμένα από το νόμο να είναι ασφαλισμένα για αστική ευθύνη έναντι τρίτων, η Hive ασφαλίζει τα δικά της οχήματα, απαγορεύει τη χρήση από ανήλικα άτομα και δίνει οδηγίες στους αναβάτες για ορθή χρήση τους, ενώ συνεργάζεται και με το ινσιτούτο οδικής ασφάλειας “Πάνος Μυλωνάς”. Ανέφερε πως υπάρχουν καταγεγραμμένα μόλις 4 ατυχήματα με e-scooters στην Ελλάδα μέχρι στιγμής, ιδιωτικά και ενοικιαζόμενα, με τα περισσότερα από αυτά να οφείλονται σε μη ορθή χρήση των αναβατών τους. Η εταιρεία ενθαρρύνει τη χρήση κράνους (αλλά δεν την επιβάλλει) και ο κ.Βλασόπουλος κατέληξε λέγοντας πως τα e-scooters είναι ένα συμπληρωματικό μέσο μικρών αποστάσεων, το οποίο μπορεί και να συνδυαστεί με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

60169182_2030882687216655_7596848109175439360_n

Ίσως την πλέον ενδιαφέρουσα παρουσίαση της εκδήλωσης πραγματοποίησε η κα. Ζωή Χριστοφόρου, Επίκουρη Καθηγήτρια του Παν. Πατρών με ενεργή εμπλοκή στη διαδικασία ρύθμισης των e-scooters και στο Παρίσι, η οποία παρέθεσε μερικά πολύ σημαντικά στοιχεία για την κατάσταση που επικρατεί στη Γαλλία. Εκεί, τα e-scooters και γενικότερα τα ΕΠΗΟ (Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα) χρησιμοποιούνται ευρέως από μεγάλη μερίδα του πληθυσμού και έχουν διατεθεί σε ιδιώτες πάνω από 101.000 οχήματα από το 2017, ενώ στο Παρίσι μόνο υπάρχουν 15.000 ενοικιαζόμενα e-scooters από τις 10 εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην πόλη. Μάλιστα, η χρήση τους γνώρισε τρομακτική άνοδο από το καλοκαίρι του 2018 και έπειτα, με τις μηνιαίες μετακινήσεις που αφορούν μονάχα μια από τις εταιρείες, τη Lime, να ξεπερνούν τα 3 εκατομμύρια το Δεκέμβριο του περασμένου έτους και με σαφή ανοδική τάση.

59798053_618283575250030_812218164380172288_n

Μόλις τις τελευταίες μέρες μάθαμε κάποιες σχεδόν οριστικές λεπτομέρειες για το νέο κανονισμό ελέγχου και ρύμθμισης των e-scooters στη Γαλλία και η κα.Χριστοφόρου επιβεβαίωσε τις πληροφορίες αυτές. Από το Σεπτέμβριο του 2019, λοιπόν, τα e-scooters θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν εντός πόλης, κάνοντας χρήση του οδικού δικτύου μαζί με τα υπόλοιπα οχήματα όπου δεν υπάρχουν ποδηλατόδρομοι, με μέγιστο όριο ταχύτητας τα 25 Km/h, υποχρεωτική χρήση κράνους και υποχρεωτική ύπαρξη χειροφρένου, κόρνας, ανακλαστικών αυτοκόλλητων και φώτων, ενώ το βράδυ ή σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας γενικότερα, ο αναβάτης θα πρέπει να φοράει ανακλαστικό γιλέκο ή κάτι αντίστοιχο. Στα πεζοδρόμια τα e-scooters θα μπορούν να κινηθούν με μέγιστη ταχύτητα 6 Km/h, ουσιαστικά ως “πεζοί” και δε θα επιτρέπεται η στάθμευσή τους σε σημεία που εμποδίζουν τη χρήση του πεζοδρομίου. Στο θέμα της ασφάλισης, η Γαλλία δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα καθώς όλοι πολίτες είναι υποχρεωτικά ασφαλισμένοι για αστική ευθύνη έναντι τρίτων, ακόμα και όσοι κυκλοφορούν πεζοί. Επίσης, μια, ακόμη, σημαντική διαφορά σε σχέση με την Ελλάδα είναι πως όλα τα παιδιά διδάσκονται θεωρητικά τον Κ.Ο.Κ. στο σχολείο, σε εφηβική ηλικία και αποκτούν “προ”-διπλωμα οδήγησης, μέχρι ότου δώσουν γραπτές και πρακτικές εξετάσεις για την απόκτηση της άδειας οδήγησης με πλήρη ισχύ. Τέλος, ένα ενδιαφέρον στατιστικό αφορούσε τα καταγεγραμμένα ατυχήματα στο Παρίσι το 2018 με τουλάχιστον ένα τραυματία (49), τα οποία ναι μεν σημείωσαν αύξηση 20% σε σχέση με το 2017, αλλά παραμένουν σε σχετικά χαμηλό επίπεδο συγκριτικά με τις συνολικές διαδρομές με e-scooters).

59363220_560052617852965_6520496572852076544_n

Εν συνεχεία, το λόγο πήρε ο κ.Μάνος Παρίσης, Διευθυντής Οδικής Κυκλοφορίας και Ασφάλειας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο οποίος τόνισε πως ο ΚΟΚ δε μπορεί, με την υπάρχουσα μορφή του, να ρυθμίσει και να ορίσει τη χρήση των ΕΠΗΟ και τις υποχρεώσεις αλλά και τα δικαιώματα του αναβάτη τους και ασφαλώς πρέπει να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, ώστε το νέο, αυτό, μέσο μετακίνησης να ενταχθεί ομαλά στην καθημερινότητά μας. Σχετικές διαβουλεύσεις θα πραγματοποιηθούν σύντομα και σε ευρωπαϊκό επίπεδο μεταξύ των εκπροσώπων των κρατών-μελών, όμως το θεσμικό πλαίσιο που θα δημιουργηθεί στην Ελλάδα δε θα ακολουθεί απαραίτητα κάποια γενική οδηγία της Ε.Ε., αλλά μπορεί να διαμορφωθεί ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες της χώρας μας, όπως συμβαίνει και με τα υπόλοιπα κράτη της Ε.Ε. μέχρι στιγμής. Αξίζει να αναφερθεί, πάντως, πως ελάχιστες χώρες στην Ευρώπη έχουν ισχύον θεσμικό πλαίσιο ειδικά για τα ΕΠΗΟ και οι περισσότερες τα έχουν εντάξει στον υπάρχον ΚΟΚ τους, αλλά είναι σαφές πως αυτό δεν αρκεί σε πολλές περιπτώσεις.

59687383_2177870665631164_3875378390231941120_n

Στο 2ο μέρος της εσπερίδας πραγματοποίηθηκε ανοικτός διάλογος μεταξύ των παρευρισκομένων, των ομιλητών αλλά και panel με εκπροσώπους του ΕΜΠ (Θάνος Βλαστος, Καθηγητής ΕΜΠ, Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας), του Πανελλήνιου Συλλογου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής (κ. Άρης Ζωγράφος, Πρόεδρος) και του Δήμου Αθηναίων (κ.Λευτέρης Καστανάκης, Γενικός Γραμματέας), ενώ σύντομη τοποθέτηση πραγματοποίησε και ο Βουλευτής και Πρόεδρος της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, κ.Γεώργιος Ουζουρζίδης, υπερ της χρήσης και ένταξης ΕΠΗΟ. Κατά τη διαδικασία αυτή έγινε σαφές πως αν και η πλειονότητα των παρευρισκόμενων θεωρεί τα e-scooters βιώσιμα μεταφορικά μέσα και όχι “παιχνίδια”, υπάρχει ένα μεγάλο κενό όσον αφορά τη ρύθμισή τους και ουσιαστικά δεν προβλέπονται από τον ισχύοντα ΚΟΚ στην Ελλάδα σαν ξεχωριστή κατηγορία οχημάτων, με αποτέλεσμα τυπικά να μην απαγορεύεται η χρήση τους στο οδικό δίκτυο (πλην αυτοκινητοδρόμων και δρόμων ταχείας κυκλοφορίας, φυσικά), αρκεί να κινούνται στο δεξιό άκρο του οδοστρώματος και επί του ερείσματος αυτού, όπου υπάρχει και φυσικά μόνο αν δεν υφίσταται ποδηλατόδρομος στο σημείο εκείνο.

57009039_10155866654240563_8710454685745545216_o

Εκπρόσωπος της έτερης εταιρείας ενοικιαζόμενων e-scooters που δραστηριοποιείται στη χώρα μας, της Lime, βρέθηκε επίσης στην εσπερίδα αλλά δεν τοποθετήθηκε δημόσια, ενώ αναφορές έγιναν και στην ανάγκη αυστηρού ελέγχου των προδιαγραφών των οχημάτων που εισάγονται από χώρες εκτός Ε.Ε. αλλά και των πιθανών υποχρεώσεων των εισαγωγέων και των διανομέων τους στην αγορά. Σε σχετική ερώτησή μας όσον αφορά την εφαρμογή υψηλών δασμών σε οχήματα τέτοια κατηγορίας δεν υπήρξε σαφής απάντηση, ενώ σε ερώτησή μας προς τον εκπρόσωπο της Hive όσον αφορά τη δυνατότητα χρήσης των ενοικιαζόμενων οχημάτων από χρήστες χωρίς το “ξεκλείδωμά” τους μέσω του app, έστω και σε περιορισμένο βαθμό (μικρή ταχύτητα), επίσης δε λάβαμε σαφή απάντηση για τη δυνατότητα εφαρμογής κάποιας αποτελεσματικότερης μεθόδου στο μέλλον, αλλά άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο και αναμένουμε σχετική ενημέρωση. Τέλος, όσον αφορά πιθανούς κανόνες που θα συμπεριληφθούν στον ΚΟΚ για τα ΕΠΗΟ, η πλέον πιθανή μέγιστή ταχύτητά τους θα οριστεί στα 25 Km/h επί του οδοστρώματος, όπου δεν υπάρχουν ποδηλατόδρομοι και στα 6 Km/h επί των πεζοδρομίων, με υποχρεωτική χρήση κράνους. Όσον αφορά το θέμα της ασφάλισης και της κατοχής άδειας οδήγησης από τους χρήστες ΕΠΗΟ, δεν υπήρξε κάποια σαφής αναφορά, αλλά θεωρείται πολύ πιθανό πως και τα δύο θα είναι υποχρεωτικά, όμως ερωτηματικό παραμένει ο τρόπος ελέγχου και περιορισμού τους και το αν θα γίνεται με βάση την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα ή τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα που θα μπορεί να αναπτύξει το όχημα, βάσει τεχνικών χαρακτηριστικών που ορίζει/ανακοινώνει ο κατασκευαστής.

hive

Θεωρούμε δεδομένο πως οι διαδικασίες δημιουργίας θεσμικού πλαισίου για τα ΕΠΗΟ θα απαιτήσουν μεγάλο χρονικό διάστημα, υπολογίζοντας και την προεκλογική περίοδο που διανύουμε, έτσι η ένταξη των οχημάτων στον ΚΟΚ πιθανότατα δε θα ολοκληρωθεί πριν το 2020, αλλά έστω κι έτσι, η έναρξη του δημόσιου διαλόγου είναι γεγονός και θα βοηθήσει στην επιτάχυνση των διαδικασιών. Να σημειωθεί πως με βάση ανεπίσημα στοιχεία, στη χώρα μας έχουν διατεθεί πάνω από 4.000 ΕΠΗΟ τον τελευταίο 1,5 χρόνο, ενώ άκρως ενδιαφέροντα ήταν και τα αποτελέσματα σχετικής έρευνας που πραγματοποιήθηκε στη βάση κατόχων ΕΠΗΟ, τα οποία μπορείτε να βρείτε εδώ.