4 εκατ. καταναλωτές σε ηλεκτρονικές αγορές πάνω των 5 δισ. ευρώ

Related

Τριπλή προσφορά γνωριμίας, με 1 μήνα δωρεάν Cosmote TV*!

Η αθλητική σεζόν βρίσκεται σε σημείο κορύφωσης και η Stoiximan φέρνει για σένα μια εκπληκτική τριπλή προσφορά*! Το μεγάλο φινάλε της Stoiximan Super League, η πορεία των ευρωπαϊκών διοργανώσεων με τη συμμετοχή Ολυμπιακού και ΠΑΟΚ σε αυτές, το αμείωτο ενδιαφέρον στο Champions League, τα Play-Offs του ΝΒΑ και πολλά άλλα αθλητικά γεγονότα έρχονται στην οθόνη…

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (16-04-2024)

Oι αγώνες ρεβάνς στα ζευγάρια Μπαρτσελόνα – Παρί Σεν Ζερμέν και Ντόρτμουντ – Ατλέτικο Μαδρίτης για την προημιτελική φάση του Champions League, το κρίσιμο ματς του Περιστερίου με τη Βόννη και τα παιχνίδια για τα play in της Euroleague ξεχωρίζoυν στο πρόγραμμα με τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας. Αναλυτικά όλες οι αθλητικές μεταδόσεις: 12:00 COSMOTE…

Ανακοινώθηκαν οι πρώτοι ομιλητές των διεθνών συνεδρίων της ECDM Expo SE Europe 2024

Η οργανωτική επιτροπή τής eCommerce & Digital Marketing Expo Southeastern Europe 2024, ανακοίνωσε τους πρώτους ομιλητές οι οποίοι θα συμμετέχουν στα διεθνή διήμερα Συνέδρια της έκθεσης. Το γεγονός τής χρονιάς για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και το Ψηφιακό Μάρκετινγκ στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, θα πραγματοποιηθεί από την Παρασκευή 24 έως την Κυριακή 26 Μαΐου 2024, στο Ζάππειο…

Αλέξανδρος Εξάρχου: Καθοριστική η επόμενη πενταετία για το μέλλον της Ελλάδας

H επόμενη πενταετία θα είναι καθοριστική για το μέλλον της Ελλάδας, η οποία πρέπει να μετασχηματιστεί σε μία ισχυρή οικονομία, αλλάζοντας την παραγωγική της δομή. Αυτό δήλωσε ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Intrakat, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, μιλώντας στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, κατά τη διάρκεια συζήτησης για τις επενδύσεις και…

Στη BEYOND η μεγαλύτερη συνάντηση ψηφιακής τεχνολογίας και καινοτομίας στην Ελλάδα | 25-27.04.2024

Με τη συμμετοχή των παγκόσμιων ηγετών στο χώρο της τεχνολογίας και της καινοτομίας, το μεγαλύτερο συνέδριο για την τεχνητή νοημοσύνη στην Ελλάδα, πλήθος επιχειρηματικών συναντήσεων, ημέρες καριέρας και ένα πλούσιο πρόγραμμα συνεδρίων, ημερίδων και workshops, η BEYOND 2024 αποτελεί την μεγαλύτερη συνάντηση για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, την τεχνολογία και την καινοτομία στην Ελλάδα. Κορυφαίες εταιρείες…

Κύπελλο Ελλάδας: Η ΕΠΟ ενημέρωσε την Cosmote TV ότι ο τελικός θα γίνει στο Πανθεσσαλικό

Μετά από ένα μεγάλο χρονικό διάστημα κατά το οποίο η έδρα του τελικού του Κυπέλλου Ελλάδας Betsson ήταν συζητήσιμη, με τους δύο φιναλίστ, Άρη και Παναθηναϊκό, να μην καταφέρνουν να έρθουν σε συμφωνία για τον τόπο διεξαγωγής του, όλα δείχνουν πως οι δύο ομάδες θα διεκδικήσουν το βαρύτιμο τρόπαιο στο Πανθεσσαλικό Στάδιο. Όπως ενημέρωσε το…

100.000 BOX NOW θυρίδες, ακόμα περισσότερα χαμόγελα!!

Τα πράσινα lockers της BOX NOW επεκτείνονται σε περισσότερα σημεία… και γιορτάζουν! 100.000 θυρίδες BOX NOW είναι διαθέσιμες, για να μετατρέψουν τη διαδικασία αποστολής και παραλαβής δεμάτων σε μια ξεχωριστή εμπειρία προσφέροντας ευκολία, αμεσότητα και πολλά δώρα! Στα 3 χρόνια παρουσίας της η BOX NOW επεκτάθηκε, τοποθετώντας θυρίδες σε όλη την Ελλάδα, προωθώντας ένα φιλικό…

UEFA Champions League: Τα εισιτήρια για τα ημιτελικά «σφραγίζονται» στην COSMOTE TV

Onsports Team 15 Απριλίου 2024, 19:47 Στα κανάλια COSMOTE SPORT οι αγώνες Μπαρτσελόνα-Παρί Σεν Ζερμέν, Ντόρτμουντ-Ατλέτικο Μαδρίτης, Μάντσεστερ Σίτι-Ρεάλ Μαδρίτης και Μπάγερν Μονάχου-Άρσεναλ Μετά τη «βροχή» των γκολ στην 1η αγωνιστική της προημιτελικής φάσης, το UEFA Champions League επιστρέφει με τους δεύτερους αγώνες το διήμερο 16-17/4, έχοντας ως απόλυτο προορισμό την COSMOTE TV. Πετυχαίνοντας τη…

COSMOTE: Για πρώτη φορά ταχύτητες έως και 10Gbps στο δίκτυο COSMOTE Fiber

Ασύλληπτες ταχύτητες έως και 10Gbps μέσω οπτικών ινών φέρνει για πρώτη φορά η COSMOTE στο δίκτυο COSMOTE Fiber, υλοποιώντας πιλοτικό έργο σε περιοχές της Αττικής, όπως Χαλάνδρι, Μαρούσι, Νέο Ψυχικό, Παλαιό Ψυχικό, Φιλοθέη, Χολαργό και Παπάγου. Το έργο αυτό αποτελεί ακόμα μια απόδειξη ότι ο Όμιλος ΟΤΕ επενδύει εντατικά, όχι μόνο στην επέκταση αλλά και…

Τα εισιτήρια για τα ημιτελικά του UEFA Champions League «σφραγίζονται» στην COSMOTE TV

Media Προβολή μεγαλύτερης εικόνας Μετά τη «βροχή» των γκολ στην 1η αγωνιστική της προημιτελικής φάσης, το UEFA Champions League επιστρέφει με τους δεύτερους αγώνες το διήμερο 16-17/4, έχοντας ως απόλυτο προορισμό την COSMOTE TV. Πετυχαίνοντας τη μεγάλη ανατροπή στο πρώτο ματς, η Μπαρτσελόνα κατάφερε να φύγει νικήτρια με 3-2 από το Παρίσι κόντρα στην Παρί…

Moto Edge 50 Ultra: Σούπερ υψηλές ταχύτητες φόρτισης στα 125W!

Στο official προφίλ που διατηρεί η Motorola στο X (πρώην Twitter) αποκαλύπτει τώρα πως το νέο της μοντέλο Edge 50 Ultra που προσμένουμε να δούμε στις 16 Απριλίου, θα υποστηρίζει γρήγορη φόρτιση στα 125W TurboPower. Αυτή η λειτουργία ταιριάζει με το Edge 50 Pro που κυκλοφόρησε στην Κίνα την περασμένη εβδομάδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι…

Απαντά για 2η φορά η Apple αναφορικά με την επιλογή της να τοποθετεί 8GB RAM και στα νέα Mac

Πολλοί ήταν οι reviewers και οι users, οι οποίοι σχολίασαν με αρνητικό τρόπο την απόφαση ατης Apple, να τοποθετήσει 8GB RAM στα νέα M3-based MacBook Pro. Οι περισσότεροι στάθηκαν στο γεγονός ότι δεν γίνεται η Apple να εξακολουθεί να πουλάει υπολογιστές, οι οποίοι φέρουν μόλις 8GB μνήμης RAM. Η Apple ωστόσο από τη μεριά της…

Δοκιμάσαμε τα Samsung Galaxy S24, S24+ και S24 Ultra για να σας βοηθήσουμε να επιλέξετε!

Με την τεχνητή νοημοσύνη να βρίσκεται στο επίκεντρο της σειράς S24, οι τρεις εναλλακτικές εκδόσεις (S24, S24+ και S24 Ultra) δεν διαφέρουν μόνο στην τιμή και στο μέγεθος της οθόνης. Αν αναρωτιέστε ποιο Galaxy S24 ταιριάζει καλύτερα στις καθημερινές σας ανάγκες, οι γραμμές που ακολουθούν θα σας βοηθήσουν να αποφασίσετε… Αν έχετε ήδη διαβάσει την…

Η LG στοχεύει στην Ευρωπαϊκή αγορά των εντοιχιζόμενων οικιακών συσκευών μέσω της Milan Design Week 2024

Η LG Electronics (LG) θα συμμετέχει στη Διεθνή Έκθεση Milan Design Week 2024, που θα πραγματοποιηθεί στο Μιλάνο της Ιταλίας από τις 16 έως τις 21 Απριλίου. Με στόχο να ενισχύσει την παρουσία της στην αγορά των εντοιχιζόμενων συσκευών στην Ευρώπη, θα παρουσιαστεί η σειρά Signature Kitchen Suite στο περίπτερο της LG στον χώρο Salone…

Ο ViewSonic M10 κερδίζει iF Design Award 2024, ανεβάζοντας τον πήχη της φορητής προβολής

Η ViewSonic Corp. με υπερηφάνεια ανακοινώνει ότι ο φορητός προβολέας laser RGB M10 έλαβε αναγνώριση από τα υψηλού κύρους iF Design Awards. Ο M10 προσφέρει μια οπτικοακουστική εμπειρία κινηματογραφικού επιπέδου σε μια compact σχεδίαση, που ανεβάζει τον πήχη στη φορητή προβολή. Υιοθετώντας την προηγμένη τεχνολογία laser RGB, επιτυγχάνει μία ευρεία χρωματική γκάμα 100% BT.2020, εξασφαλίζοντας…

Share

ecommerceΤο 2019 περίπου 4 εκατομμύρια Έλληνες αναμένεται να αγοράσουν online προϊόντα/υπηρεσίες αξίας πάνω από 5 δισ. ευρώ, σύμφωνα με την ετήσια μελέτη “προοπτικών ηλεκτρονικού εμπορίου” που διεξάγει κάθε χρόνο το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του ΟΠΑ.

Την επιστημονική επιμέλεια της ετήσιας μελέτης προοπτικών της αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου είχαν ο καθηγητής Γεώργιος Δουκίδης διευθυντής του Εργαστηρίου ELTRUN/ΟΠΑ και Δρ Κατερίνα Φραιδάκη διευθύντρια ερευνών του ELTRUN/ΟΠΑ και Πρόεδρος του ΔΣ GRECA.

Σημειώνεται ότι τα στοιχεία βασίζονται σε σχετικές μελέτες των ELTRUN/ΟΠΑ, ΕΛΣΤΑΤ, ΙΟΒΕ καθώς και σε συνεντεύξεις με ειδικούς της αγοράς.

Αναλυτικότερα, το ηλεκτρονικό εμπόριο B-C αναμένεται να ξεπεράσει το όριο των 5 δισ. ευρώ, με αναπτυξιακή προοπτική και τα επόμενα χρόνια αφού μόνο το 40% του πληθυσμού θα πραγματοποιήσει ηλεκτρονικές αγορές, όταν τα αντίστοιχα ποσοστά σε ώριμες online ευρωπαϊκές αγορές ξεπερνούν το 70-75%.

Οι κορυφαίες κατηγορίες online αγορών με βάση αν πραγματοποίησαν μια τουλάχιστον αγορά μέσω ίντερνετ την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2018 είναι: διαμονή σε καταλύματα (με το 50% των απαντήσεων), ταξιδιωτικές υπηρεσίες (46%), έτοιμο φαγητό (43%), ένδυση/υπόδηση (42%), εξοπλισμός Η/Υ (41%), ηλεκτρονικές συσκευές (40%), εισιτήρια για εκδηλώσεις (39%), βιβλία (37%), οικιακά είδη (36%), είδη φαρμακείου (30%), προσωπική φροντίδα (30%) και ασφάλειες (26%). Δεν αναμένονται σημαντικές αλλαγές στην κατάταξη αυτή το 2019.

Η κατηγορία με την μεγαλύτερη αύξηση το 2018 ήταν η “παραγγελία έτοιμου φαγητού” που έφθασε τα 500 εκατ. ευρώ σε αξία online αγορών. Αυτό οφείλεται στην σοβαρή πλέον συνήθεια για online παραγγελία έτοιμου φαγητού (το 50% των online αγοραστών παραγγέλνουν φαγητό/καφέ όταν είναι στο σπίτι και το 30% όταν βρίσκονται στην δουλειά), στις νέες διατροφικές συνήθειες των millennials, στις σημαντικές επενδύσεις σε ψηφιακές υπηρεσίες που έκαναν οι μεγάλες εταιρίες του κλάδου “food-to-go” αλλά και στα αποτελεσματικά κανάλια διανομής και εξυπηρέτησης από μικρότερες εταιρίες.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, πάνω από 7.000 ελληνικές εταιρίες θα λειτουργούν πλέον οργανωμένο ψηφιακό κανάλι πώλησης εκ των οποίων τα 2/3 είναι μεσαίες ή μεγάλες επιχειρήσεις (με απασχόληση πάνω από 10 άτομα) και το 1/3 είναι μικρές δυναμικές εταιρίες με κύριο κανάλι πώλησης το ψηφιακό. Η περαιτέρω ανάπτυξη των ελληνικών ψηφιακών επιχειρήσεων επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι το 85% των online αγοραστών κάνει πλέον πάνω από το 80% των online αγορών του από ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, σημαντική εξέλιξη αφού το 2016 μόνο το 60% των καταναλωτών είχε την αντίστοιχη συμπεριφορά.

Παρ όλα αυτά το σήμα πιστοποίησης ηλεκτρονικού εμπορίου (TrustMark) που παρέχει ο GRECA (Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου) το έχουν πάρει μόνο 160 ηλεκτρονικά καταστήματα. Αυτό εξηγεί και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι online αγοραστές που αφορούν κυρίως την παράδοση των προϊόντων όπως τις υψηλές χρεώσεις παράδοσης (70%), στο ωράριο παραλαβής των προϊόντων (31%) και στην παραλαβή ελαττωματικών προϊόντων (15%). Η δεύτερη κατηγορία προβλημάτων αφορά την υποστήριξη όπως δυσκολία πληροφόρησης μετά την αγορά (19%) και δυσκολία στην τηλεφωνική επικοινωνία (13%). Ενώ τα προβλήματα με τις ψηφιακές συναλλαγές είναι περιορισμένα, όπως δυσκολία στην πλοήγηση (14%) και δυσκολία στον τρόπο πληρωμής (6%).

Επίσης, πάνω από 5000 ελληνικές επιχειρήσεις κάνουν πλέον τις προμήθειες/αγορές τους ηλεκτρονικά ενώ τουλάχιστον 25000 ελληνικές επιχειρήσεις ήδη διακινούν ετησίως πάνω από 25 εκατομμύρια Β-Β τιμολόγια ηλεκτρονικά κυρίως μέσω service providers που προσφέρουν τις σχετικές υπηρεσίες ασφαλούς διακίνησης των σημαντικών αυτών παραστατικών μεταξύ εμπορικών εταίρων. Μάλιστα 1000 εξ αυτών των εταιριών, λόγω του μεγάλου μεγέθους τους, παίζουν ένα ρόλο “κόμβου” εμπλέκοντας προμηθευτές και πελάτες τους στα αρχικά στάδια του οργανωμένου Β-Β ηλεκτρονικού επιχειρείν. Με βάση πρόσφατη απόφαση της ΑΑΔΕ η ηλεκτρονική τιμολόγηση θα γίνει υποχρεωτική από της 1-1-2020 για όλες τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες. Στόχος της πολιτείας είναι η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής μέσω εικονικών/πλαστών τιμολογίων καθώς και οι στοχευμένοι φορολογικοί έλεγχοι.

Η σημαντική αυτή δράση τοποθετεί πλέον την ηλεκτρονική τιμολόγηση ως την κορυφαία πρακτική ηλεκτρονικού επιχειρείν στην Ελλάδα για το 2019 αλλά και για αρκετά ακόμη χρόνια. Πέρα από τους κυβερνητικούς στόχους, η καθολική υιοθέτηση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης μπορεί να εξοικονομήσει κόστη πάνω από 1 δισ. ευρώ ετησίως για τις ελληνικές επιχειρήσεις και να τις βοηθήσει στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας τους. Όταν οι εταιρίες χρησιμοποιούν τους σχετικούς service providers έχουν την δυνατότητα να αξιοποιήσουν προχωρημένες υπηρεσίες, πέρα από την απλή ανταλλαγή του ηλεκτρονικού τιμολογίου, που αναβαθμίζουν τις συνεργασίες στην εφοδιαστική αλυσίδα μεταξύ προμηθευτών και αγοραστών, όπως διαχείριση δελτίου αποστολής/επιστροφής, συμφωνία καρτέλας για πληρωμή, πρόταση για παραγγελία σε ταχυκίνητα προϊόντα, αυτοματοποίηση τριγωνικής πώλησης κλπ. Άρα οι ελληνικές εταιρίες που θα ακολουθήσουν αυτή την πρακτική θα έχουν την ευκαιρία για ουσιαστικό ηλεκτρονικό επιχειρείν B-B στις προμήθειες και στις πωλήσεις, με εξαιρετικά επιχειρηματικά οφέλη, όπως ήδη καταγράφεται σε μεγάλες διεθνείς εταιρίες.

Οι Έλληνες online αγοραστές θα συνεχίσουν την πολυκαναλική τους συμπεριφορά και μάλιστα με αυξητικές τάσεις. Τα 2/3 των συνολικών φυσικών τους αγορών το 2018 το πραγματοποίησαν αφού έψαξαν ή ενημερώθηκαν online (από 1/2 το 2017). Αυτό προσδιορίζει την σημασία του ψηφιακού μάρκετινγκ ασχέτως ψηφιακού ή φυσικού καναλιού πώλησης και της αναμενόμενης αύξησης στις επενδύσεις στα ψηφιακά κανάλια προώθησης για τα επόμενα χρόνια. Για παράδειγμα για να αγοράσουν ένα προϊόν οι καταναλωτές επηρεάζονται από newsletter που λαμβάνουν (52%), διαφημίσεις σε sites που επισκέπτονται (33%), ενημερώσεις που λαμβάνουν στο κινητό (31%), διαφημίσεις στις μηχανές αναζήτησής (19%), διαφημίσεις στο Facebook (16%) και διαφημίσεις στο YouTube (13%).

Επίσης το 1/4 των συνολικών διαδικτυακών αγορών από τους online αγοραστές έγινε αφού πραγματοποιήθηκε επίσκεψη σε φυσικό κατάστημα. Αυτό δικαιολογεί γιατί μεγάλες αλυσίδες φυσικών καταστημάτων άρχισαν να επενδύουν πλέον στο omnichannel εμπόριο με την ψηφιακή αναβάθμιση της εμπειρίας των καταναλωτών εντός των φυσικών καταστημάτων για να ξεπεράσουν το “show-rooming” πρόβλημα. Για παράδειγμα το 42% αναζητούν πληροφορία στο διαδίκτυο για προϊόντα ενώ βρίσκονται εντός καταστήματος και το 38% αφού επισκέπτονται κάποιο φυσικό κατάστημα και στη συνέχεια το αγοράζουν online.

Λόγω των capital controls, του νόμου 4446/2016 και της αξιοποίησης γενικά των ψηφιακών υπηρεσιών από τους Έλληνες, η χρήση καρτών πληρωμής στην Ελλάδα υπερτριπλασιάστηκε σε αξία την περίοδο 2014-17 με το λιανεμπόριο να καλύπτει περισσότερο από το 85% της αξίας και του αριθμού των συναλλαγών. Σωρευτικά την ίδια περίοδο ο αριθμός ενεργών χρηστών e-banking αυξήθηκε 2,5 φορές και των ενεργών χρηστών mobile banking κατά 10 φορές. Παρ όλα αυτά, το μέσο επίπεδο χρήσης καρτών στην Ελλάδα παραμένει χαμηλότερο του μέσου όρου της Ε.Ε. Όμως πάρα την σχετική κόπωση του ρυθμού το 2018, με βάση τα πρόσφατα μέτρα για μείωση του ορίου συναλλαγών με χρήση μετρητών και της εισόδου νέων ψηφιακών υπηρεσιών και δυναμικών νέο-εισερχομένων (Fintech), προβλέπεται να συνεχισθεί η αυξητική τάση στις ηλεκτρονικές πληρωμές και στην ηλεκτρονική τραπεζική γενικότερα. Για το 2019 αναμένεται ότι πάνω από το 40% του ενεργού πληθυσμού να χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για τραπεζικές συναλλαγές.

Αυτό επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι η ηλεκτρονική τραπεζική είναι ένας από τους κυρίους λόγους που οι online αγοραστές χρησιμοποιούν το Internet και μάλιστα με ιδιαίτερη αυξητική τάση (66% το 2018 σε σχέση με 51% το 2017). Ενώ στις online πληρωμές συνεχίζεται η τάση από το 2017 όπου σταθεροποιείται ως κορυφαίος τρόπος πληρωμής η χρεωστική κάρτα (64% των ερωτηθέντων το αναφέρει ως συνήθης τρόπος πληρωμής). Στην δεύτερη θέση πλέον είναι η αντικαταβολή (54% από 57% το 2017) και έπονται η πιστωτική κάρτα (37%) και το PayPal (33%).

Το 2018 καταγράφηκε μεγάλη αύξηση της πρόσβασης των online αγοραστών στο Internet ‘εν κινήσει’, στο 60% από το 39% το 2017. Αυτή η τάση θα συνεχισθεί αφού συμβαδίζει και με το εύρημα ότι η πρόσβαση των online αγοραστών στο Internet γίνεται πρωτίστως μέσω κινητού τηλεφώνου (93%), ενώ έπονται ο φορητός Η/Υ (73%), ο σταθερός Η/Υ (57%) και το tablet (33%). Παράλληλα πάνω από το 50% των μεσαίων/μεγάλων επιχειρήσεων παρέχουν στους υπαλλήλους τους φορητές συσκευές με πρόσβαση στο διαδίκτυο (αύξηση 20% σε σχέση με το 2017).

Η αξιοποίηση των Mobile συσκευών για τους online αγοραστές γίνεται κυρίως για αναζήτηση προσφορών (93%), για εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης (84%), για αναζήτησή τιμών ενώ βρίσκονται σε φυσικό κατάστημα (65%), και για κατέβασμα εφαρμογών (64%). Όμως η κύρια συσκευή για πραγματοποίηση των διαδικτυακών αγορών παραμένουν οι Η/Υ (80%), ενώ μόλις 15% αναφέρουν το κινητό και 5% το tablet. Αυτό σχετίζεται μερικώς με την χρηστικότητα των διεπαφών των ηλεκτρονικών καταστημάτων στις κινητές συσκευές.