«Χαρούμενη Λιτότητα»: Η παγκόσμια Prosumer έρευνα και στην Ελλάδα από τη Solid Havas

Related

Αντιπρόεδρος Super League 2: Σ’ έναν όμιλο το νέο πρωτάθλημα – Ενδιαφέρον από NOVA και Cosmote!

You don't have permission to access /113306/antiproedros-super-league-2-s-enan-omilo-to-neo-protathlima-endiaferon-apo-nova-kai-cosmote/ on this server.

ACS: Διευκρινίσεις για τη διαδικασία της επιστολικής ψήφου

Στο πλαίσιο της ενημέρωσης των εκλογέων της Επιστολικής Ψήφου που πραγματοποιείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, η ACS Ταχυδρομικές Υπηρεσίες, έχοντας αναλάβει μέρος των παραδόσεων και αποστολών  για την εκλογική διαδικασία, θα ήθελε να διευκρινίσει τα εξής: Η παράδοση του εκλογικού υλικού της Επιστολικής Ψήφου από την ACS ολοκληρώνεται τις επόμενες ημέρες. Η ACS μπορεί…

Τα ολοκληρωμένα συστήματα συναγερμού ESA Home Security αποκλειστικά σε ΓΕΡΜΑΝΟ και COSMOTE

Σε αποκλειστική συνεργασία με την ESA Security Solutions, κορυφαία εταιρεία παροχής υπηρεσιών φυσικής ασφάλειας στην Ελλάδα, προχωρούν η COSMOTE και ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ για τη διάθεση των ολοκληρωμένων συστημάτων ασύρματου συναγερμού ESA Home Security (ESA) από τα καταστήματά τους. Για να μπορούν οι πελάτες τους να απολαμβάνουν πλήρη κάλυψη στο σπίτι ή τον επαγγελματικό τους χώρο,…

Έκλεψαν κρυπτονομίσματα Ethereum αξίας 25 εκατομμυρίων δολαρίων σε 12 δευτερόλεπτα

Δύο αδέλφια, μαθηματικοί και ειδικοί στους υπολογιστές απόφοιτοι του MIT συνελήφθησαν στις ΗΠΑ με την κατηγορία ότι έκλεψαν κρυπτονομίσματα αξίας 25 εκατομμυρίων δολαρίων μέσα σε 12 δευτερόλεπτα σπάζοντας το blockchain του Ethereum. Αυτή η τεχνική, χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στην ιστορία του κυβερνοεγκλήματος και πλέον ο Άντον Περέρ-Μπρούνο, 24 ετών, και ο Τζέιμς Περέρ-Μπουένο, 28…

Παγκόσμια Ημέρα Τηλεπικοινωνιών με προσφορές σε COSMOTE και ΓΕΡΜΑΝΟ

Η COSMOTE και ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ γιορτάζουν και φέτος την Παγκόσμια Ημέρα Τηλεπικοινωνιών (17/5) με προσφορές σε προϊόντα τεχνολογίας. Έως και τις 22 Μαΐου, οι καταναλωτές που θα επισκεφτούν τα καταστήματα COSMOTE και ΓΕΡΜΑΝΟΣ σε όλη την Ελλάδα, αλλά και τα sites www.cosmote.gr και www.germanos.gr, θα αποκτήσουν φθηνότερα και με έως 48 άτοκες δόσεις, προηγμένα προϊόντα…

Cosmote, Γερμανός: Προσφορές και άτοκες δόσεις σε προϊόντα τεχνολογίας

Κατάστημα Γερμανός © facebook.com/Germanos/ Προσφορές σε προϊόντα τεχνολογίας ανακοίνωσαν Cosmote και Γερμανός με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τηλεπικοινωνιών. Αναλυτικότερα, έως και τις 22 Μαΐου, οι καταναλωτές που θα επισκεφτούν τα καταστήματα και eshop Cosmote και ο Γερμανός, θα αποκτήσουν φθηνότερα και με έως 48 άτοκες δόσεις , προϊόντα τεχνολογίας όπως Smartphones, tablets, laptops, smartwatches, τηλεοράσεις,…

Παγκόσμια Ημέρα Τηλεπικοινωνιών με προσφορές σε COSMOTE και ΓΕΡΜΑΝΟ

Η COSMOTE και ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ γιορτάζουν και φέτος την Παγκόσμια Ημέρα Τηλεπικοινωνιών (17/5) με προσφορές σε προϊόντα τεχνολογίας. Έως και τις 22 Μαΐου, οι καταναλωτές που θα επισκεφτούν τα καταστήματα COSMOTE και ΓΕΡΜΑΝΟΣ σε όλη την Ελλάδα, αλλά και τα sites www.cosmote.gr και www.germanos.gr, θα αποκτήσουν φθηνότερα και με έως 48 άτοκες δόσεις[1], προηγμένα προϊόντα τεχνολογίας όπως Smartphones, tablets, laptops, smartwatches, τηλεοράσεις, κονσόλες gaming, αξεσουάρ κ.ά.…

Παγκόσμια Ημέρα Τηλεπικοινωνιών με προσφορές σε COSMOTE και ΓΕΡΜΑΝΟ

Τεχνολογία Προβολή μεγαλύτερης εικόνας Η COSMOTE και ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ γιορτάζουν και φέτος την Παγκόσμια Ημέρα Τηλεπικοινωνιών (17/5) με προσφορές σε προϊόντα τεχνολογίας. Έως και τις 22 Μαΐου, οι καταναλωτές που θα επισκεφτούν τα καταστήματα COSMOTE και ΓΕΡΜΑΝΟΣ σε όλη την Ελλάδα, αλλά και τα sites www.cosmote.gr και www.germanos.gr, θα αποκτήσουν φθηνότερα και με έως 48…

Unboxing με το NSP 2650DS 4G!

Παρά τη λατρεία μας για τα high-tech smartphones, είναι γεγονός πως ορισμένες φορές, το μόνο που χρειαζόμαστε είναι να πάρουμε ένα… τηλέφωνο ή να στείλουμε ένα SMS. Και ειδικά όταν θέλουμε να χρησιμοποιούμε πολλές κάρτες SIM, ή αν χρειαζόμαστε ένα μικρό, απλό κινητό για το παιδί μας ή κάποιον ηλικιωμένο, οι καλύτερες λύσεις είναι οι…

Παγκόσμια Ημέρα Τηλεπικοινωνιών με προσφορές σε COSMOTE και ΓΕΡΜΑΝΟ

Η COSMOTE και ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ γιορτάζουν και φέτος την Παγκόσμια Ημέρα Τηλεπικοινωνιών (17/5) με προσφορές σε προϊόντα τεχνολογίας. Έως και τις 22 Μαΐου, οι καταναλωτές που θα επισκεφτούν τα καταστήματα COSMOTE και ΓΕΡΜΑΝΟΣ σε όλη την Ελλάδα, αλλά και τα sites www.cosmote.gr και www.germanos.gr, θα αποκτήσουν φθηνότερα και με έως 48 άτοκες δόσεις, προηγμένα προϊόντα…

Νέο έργο πληροφορικής ανέλαβε η Q&R από την ΚτΠ για το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Η Ένωση Εταιρειών «NETCOMPANY – INTRASOFT SA- DELOITTE BUSINESS SOLUTIONS Ανώνυμη Εταιρία Συμβούλων Επιχειρήσεων- SINGULARLOGIC ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ – QUALITY & RELIABILITY ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΥΨΗΛΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» συνήψε με την Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ), Σύμβαση για το Έργο: Σχεδιασμός και Υλοποίηση ενός νέου συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων για…

Παγκόσμια Ημέρα Τηλεπικοινωνιών με προσφορές σε COSMOTE και ΓΕΡΜΑΝΟ

Η COSMOTE και ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ γιορτάζουν και φέτος την Παγκόσμια Ημέρα Τηλεπικοινωνιών (17/5) με προσφορές σε προϊόντα τεχνολογίας.

Τα ολοκληρωμένα συστήματα συναγερμού ESA Home Security αποκλειστικά σε ΓΕΡΜΑΝΟ και COSMOTE

Σε αποκλειστική συνεργασία με την ESA Security Solutions, κορυφαία εταιρεία παροχής υπηρεσιών φυσικής ασφάλειας στην Ελλάδα, προχωρούν η COSMOTE και ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ για τη διάθεση των ολοκληρωμένων συστημάτων ασύρματου συναγερμού ESA Home Security (ESA) από τα καταστήματά τους. Για να μπορούν οι πελάτες τους να απολαμβάνουν πλήρη κάλυψη στο σπίτι ή τον επαγγελματικό τους χώρο,…

Παρακολουθήστε τα «μεγάλα» παιχνίδια σε ποδόσφαιρο και μπάσκετ μέσα από τις LG QNED

Ο τελικός της μεγάλης διοργάνωσης μπάσκετ είναι ένα από τα πολυαναμενόμενα γεγονότα φέτος, με τις καλύτερες ομάδες από όλη την Ευρώπη να συναντιούνται για να αγωνιστούν για τη νίκη, ενώ και στο ποδόσφαιρο η αγωνία για τον ευρωπαϊκό τελικό έχει κορυφωθεί. Οι φίλοι των αθλημάτων πρόκειται να ζήσουν μια μνημειώδη εμπειρία θέασης, χάρη στην τεχνολογία…

«UNDERWONDER»: On air το Original Documentary Soundtrack by Dimitris Kontopoulos

«UNDERWONDER»: On air το Original Documentary Soundtrack by Dimitris Kontopoulos, την Κυριακή 19 Μαΐου στις 21:00 το πολυαναμενόμενο 3ο επεισόδιο της σειράς ντοκιμαντέρ της COSMOTE TV Σχετικά με το ντοκιμαντέρ Το «UNDERWONDER» είναι μία τετραμερής σειρά ντοκιμαντέρ, η οποία αποκαλύπτει υποβρύχια σπήλαια της Ελλάδας μέσα από τη σπηλαιοκατάδυση. Αποτελεί έναν μοναδικό συνδυασμό οπτικής ομορφιάς, μαζί…

Share

Το «Αγόρασε. Χρησιμοποίησε. Πέταξε. Επανάλαβε» αλλάζει.

Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο περιγράφεται το σημερινό γραμμικό μοντέλο κατανάλωσης. Ή μήπως το χτεσινό; Άραγε, βρισκόμαστε πλέον στο σημείο όπου μεγάλο μέρος του κόσμου μετατοπίζεται σε έναν τρόπο ανάπτυξης που δεν συνδέεται πια με την (υπερ)κατανάλωση; Και αυτό όχι μόνο για οικολογικούς αλλά και για ψυχολογικούς λόγους!

Τι ρόλο μπορούν να παίξουν τα brands σε αυτή την αλλαγή; Πώς μπορούν οι επιχειρήσεις να υποστηρίξουν συμπεριφορές που είναι πιο ευνοϊκές για τους ανθρώπους και τον πλανήτη, ενώ παράλληλα, θα κάνουν τους πελάτες να αισθάνονται καλά με τις επιλογές τους; Πώς μπορούν τα brands να κάνουν τη συνειδητή κατανάλωση —ακόμα και τη λιτή— πηγή χαράς; 

H Solid Havas παρουσιάζει τα αποτελέσματα της παγκόσμιας Prosumer έρευνας, με insights και από την Ελλάδα, που διεξάγει το Havas Group σε 30 χώρες, με θέμα τις τάσεις του κοινού απέναντι στην αλλαγή του μοντέλου καταναλωτικής συμπεριφοράς. Στην έρευνα συμμετείχαν, κατά 20% αυτοί που αξιολογήθηκαν ως Prosumers και κατά 80% οι Mainstream Καταναλωτές. Οι Prosumers ως leading influencers και market drivers, έχουν αποτελέσει το επίκεντρο των μελετών της Havas για σχεδόν δύο δεκαετίες. 

Η χαρά της λιτής ζωής

Το 2023 ο κόσμος μπούχτησε. Σε έναν πλανήτη βυθισμένο σε πολλαπλές κρίσεις -οικονομικές, οικολογικές, ιδεολογικές- οι άνθρωποι θέλουν να αισθάνονται κάποιο μέτρο ελέγχου: Μια ζωή πιο ουσιαστική, με περισσότερο ελεύθερο χρόνο, περισσότερη οικονομική ασφάλεια και ψυχολογική ελευθερία. 

Λιτότητα + Ανάπτυξη

Οι ερωτώμενοι στην Ελλάδα ξεκαθάρισαν ότι η στέρηση και η αποανάπτυξη δεν είναι ο δρόμος προς τα εμπρός. Περίπου 3 στους 4  Prosumers  αλλά και Mainstream καταναλωτές απορρίπτουν την ιδέα ότι οι οικονομίες πρέπει να συρρικνωθούν για να λύσουν όσα  μας ταλαιπωρούν. Θέλουν ζωντανές οικονομίες που βασίζονται στην καινοτομία, βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες και όχι μια επιστροφή στην προβιομηχανική εποχή. Λιτότητα για τους καταναλωτές σημαίνει αγοράζω καλύτερα, κάνω περικοπές, μειώνω απορρίμματα και γίνομαι πιο αυτάρκης. 

Τι πιστεύουν οι Έλληνες Καταναλωτές 

Οι καταναλωτές χρειάζεται να ενημερώνονται καλύτερα για τις επιπτώσεις των επιλογών τους. Βλέπουμε, για παράδειγμα, ότι οι περισσότεροι (prosumers/mainstream) θεωρούν την ανακύκλωση (68%/78%) και τη μείωση χρήσης του αυτοκινήτου (43%/42%) ως μεταξύ των τριών κορυφαίων ενεργειών που μπορούν να κάνουν για να επηρεάσουν θετικά το περιβάλλον. Δεν φαίνεται να αναγνωρίζουν ότι άλλες ενέργειες, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης των αεροπορικών ταξιδιών (13%/9%) και της κατανάλωσης κρέατος (13%/17%), θα ήταν ιδιαίτερα ωφέλιμες. Να σημειώσουμε ότι η κτηνοτροφία συμβάλλει σχεδόν στο 15% όλων των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που προκαλούνται από τον άνθρωπο.

Τι κάνουν οι  Έλληνες Prosumers

Οι περισσότεροι έχουν υιοθετήσει συμπεριφορές που τους εξοικονομούν χρήματα βραχυπρόθεσμα [π.χ. λιγότερη οδήγηση (65%), επισκευή αντικειμένων (58%)] ενώ δε φαίνεται να εγκαταλείπουν όσα θεωρούν ότι κάνουν τη ζωή τους ευκολότερη ή καλύτερη [π.χ. διαδικτυακές αγορές (14%)]. Επίσης, είναι πιο πιθανό να μειώσουν την κατανάλωση ενέργειας (66%) παρά το κρέας που τρώνε (24%). 

Πώς μπορούν τα Brands να οδηγήσουν τη λιτότητα;

Πώς μπορεί ένα brand να παραμείνει ως ουσιαστική αγορά και όχι ως περιττή που οι άνθρωποι τείνουν να αναβάλουν ή να εξαλείψουν όταν οι προϋπολογισμοί είναι περιορισμένοι; Το να θεωρείται ένα προϊόν «ουσιώδες» μπορεί να έχει λιγότερο σχέση με το αν είναι απολύτως απαραίτητο και πολύ περισσότερο με την αξία που το ίδιο φέρει, συμπεριλαμβανομένης της χαράς και ικανοποίησης που προσφέρει.

Καθώς οι φορείς επιδιώκουν να ενθαρρύνουν τον κόσμο να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα, θα ήταν καλύτερο να τονίζουν και τα προσωπικά κέρδη. Τοσο οι Prosumers όσο και οι Mainstream καταναλωτές, στην Ελλάδα, καταστούν σαφές ότι η λιτότητα αφορά περισσότερο την υγιεινή ζωή και την εξοικονόμηση χρημάτων παρά την προστασία του περιβάλλοντος. 

H λιτότητα ως το νέο Cool: Νέες αφηγήσεις, νέοι ρόλοι, νέες πηγές υπερηφάνειας

Είμαστε στο κατώφλι που πλέον χρειάζεται να διοχετεύσουμε την επιθυμία σε μια κατεύθυνση λιγότερο επιβλαβή για τους ανθρώπους και τον πλανήτη. Ο πειρασμός όμως εξακολουθεί να έχει δύναμη, ειδικά μεταξύ των νέων. Περίπου το ήμισυ των Ελλήνων Gen Zs (48%) – έναντι του 10% των baby boomers – δυσκολεύονται να αντισταθούν στους πειρασμούς που παρουσιάζει η οικονομία κατανάλωσης. 

Αυτές οι συμπεριφορές φαίνεται πιθανό να αλλάξουν καθώς η λιτότητα θα γίνεται το νέο «cool».  Ήδη βλέπουμε (και στα social media)  μια τάση αντίθετη στην υπερβολή, τον πλούτο και τα προνόμια, που προβάλλονταν υπέρμετρα τις δυο τελευταίες δεκαετίες. Τώρα, επικρατεί μια άνοδος των επιρροών κατά της υπερκατανάλωσης.  Μάλιστα, 77% των Ελλήνων Prosumers και το 69% των Μainstream ισχυρίζονται ότι θαυμάζουν τους ανθρώπους που έχουν μεταβεί σε έναν πιο λιτό τρόπο ζωής. 

Η Solid Havas κυκλοφορεί αναλυτικό ενημερωτικό δελτίο καθώς και το White Paper της έρευνας ενώ παράλληλα με τα ευρήματα της έρευνας, παρέχει στο πελατολόγιο της συμβουλευτική για την παρουσία και τις πρωτοβουλίες των brand σε σχέση με το νέο αυτό καταναλωτικό πλαίσιο, τόσο σε επίπεδο Social όσο και στον φυσικό κόσμο.